Chyba fani ON trochę zaniżają swoje spalania i zawyżają w LPG.
Mój duster miasto 11-13 (lpg)
trasa 8-10
A wcale nie jeżdżę ekonomicznie .
Przy takiej samej jeździe
Seat cordoba 1.4 (lpg)
miasto 8-9
trasa 6-7
Berlingo 1.9D (on)
miasto 7-9
trasa 6-7
Volvo v40(on)
2.0D 136 KM
miasto 8-10
trasa 7-8
To są wszystkie wyniki przy "dynamicznej" jeździe .
Mogę dodać że przy ostatnim wyborze samochodu do zrobienia 1000 km w 2 dni . Padło na dustera. Różnica w cenie przejazdu była prawie 30-40 % cenny paliwa . Do tego stosunkowo większy komfort spowodowany dużą kubaturą wnętrza .
Na korzysz diesla moge powiedzieć że bardzo się nim fajnie jeździ na dobrych trasach (100-200 km/h) . I tutaj w porównaniu do benzyny/lpg diesel wychodzi dużo korzystniej , ale gdzie w Polsce takie trasy ?
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2013-07-06, 15:05, w całości zmieniany 4 razy
Volvo S60 D5, automat, 195000 przebiegu, dynamiczna jazda, głownie miasto. Kiedyś wskazywał na komputerze 7,4 i z tankowania po korek wychodziło 8 litrów. Teraz komputer pokazuje 6,8, więc śmiało mogę powiedzieć, że spalanie diesla o pojemności 2400 z automatem mieści się w 7,5 litra.
Dla porównania Lanos 1.5 100 palił w podobnych warunkach 11 litrów LPG. Nie był to na pewno oszczędny silnik.
Gaz wychodzi taniej, ale z gazem bywają problemy.
Poza tym bądźmy szczerzy. Nie bez powodu w ciężarowkach montują diesle. Duster jest autem wyższym, nie ma siły, żeby jakaś nie za wielka benzyna w trasie była w tym samochodzie oszczędna.
W ciężarówkach diesle montuje się również dlatego, że kiedyś nie było możliwości montażu instalacji LPG A stare ciężarówki miały kiedyś silniki benzynowe połączone z niezłym apetytem na paliwo. A potem się pojawiło coś takiego jak kryzys paliwowy i podejście się zmieniło. Wczoraj natomiast podczas tankowania LPG pracownik stacji stwierdził, że zaczynają po LPG podjeżdżać TIRy; jakby nie patrzeć to jazda na 100% ON versus 20%ON+ 80%LPG jest ta zdecydowanie tańsza.
Ale jak zawsze w grę wchodzą indywidualne preferencje:
- bo lubię taki a nie inny silnik (diesel lub benzynowy)
- bo lubię taką a nie inną charakterystykę silnika
- bo ekonomiczniej w moim przypadku wyjdzie mi jazda na ON/benzynie/LPG.
Każdy ma swoje racje/ obawy/ uprzedzenia/ brak uprzedzeń do danego typu silnika. Mi również odpowiada charakterystyka diesela ale obawiam się jego serwisowania przez niedokształconych mechaników; współczesny diesel jest z powodu wymogów prawnych dotyczących emisji zanieczyszczeń bardzo skomplikowanym ustrojstwem i trzeba mieć do jego serwisowania dużą wiedzę.
.......że zaczynają po LPG podjeżdżać TIRy; jakby nie patrzeć to jazda na 100% ON versus 20%ON+ 80%LPG.........
przy takiej proporcji to żaden tir nie ma prawa przejechać nawet 1km
diesel to nie benzyna
z tego co pamiętam to tam max gazu może być do 30% LPG
(najczęściej jest to przedział 10-20%)
dlatego w osobówkach z silnikiem diesel, gaz się to nie opłaca
_________________ (•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
Ostatnio zmieniony przez marszelest 2013-07-09, 00:05, w całości zmieniany 2 razy
przy takiej proporcji to żaden tir nie ma prawa przejechać nawet 1km
diesel to nie benzyna
z tego co pamiętam to tam max gazu może być do 30% LPG
(najczęściej jest to przedział 10-20%)
dlatego w osobówkach z silnikiem diesel, gaz się to nie opłaca
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-07-09, 13:36
przejechałem dziś 200 km dobrymi drogami plus 20 km po mieście. Raczej bez eco - średnia wyszła ok 90 km/h ale prawie połowę dystansu przejechałem 120-130 km/h. Klima non stop. Wynik: 7,9. Jak na tą wersję, moim zdaniem całkiem OK
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-07-09, 13:37, w całości zmieniany 2 razy
Mi dla przykladu w dieslu A3 110KM nie paliła w Warszawie po mieście i korkach nigdy więcej jak 6.5 - do max 7L chociaz nigdy nie osiagnelo takiego spalania nawet przy paleniu buta spod swiatel, oczywiście trochę znam się na autach i zmieniałem na czas termostaty , przepływomierze itd.
Mysle ze nie bedzie gorzej w Dacii Duster 4x2 porownujac wagi i to ze jest tam nowoczesniejszy diesel CR + mniejsza pojemnosc skokowa cylindra.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-07-09, 16:01
TD Pedro napisał/a:
to na Lubelszczyźnie są drogi na takie prędkości? (no chyba, że to w innym województwie... )
od skrzyżowania przed Głębokim w kierunku trasy Chełm - Lublin i potem dwupasmówką aż do Witosa. A potem od Urszulina do Włodawy nową drogą - da się?
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-07-09, 17:23, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-07-09, 21:10
maciek napisał/a:
pamiętaj że Lublin-Piaski mają zasłonięte "samochodziki"
i tak byłem tam jednym z grzeczniejszych kierowników
Zakupiłem benzyne 4x4 i założyłem instalacje w ASO marki BRC, miałem kilka samochodów z instalacjami lpg sekwencyjnymi ale BRC to absolutne mistrzostwo świata, nie wiem nawet kiedy sie przełancza na gaz, zero utraty mocy.
Autko sprawuje sie znakomicie, super auto w super cenie.
Silnik benzynowy nie ma takiego przyspieszenia jak diesel , jest zdecydowanie słabszy, mi to nie przeszkadza bo nigdzie sie nie śpieszę:) ale warto to wziąść pod uwage bo samochód Demo to najczęsciej diesel i wsiadając potem do benzyny mozemy byc rozczarowani.
Jest słabszy na tych samych obrotach , trzeba go wyżej kręcić ale to specyfika każdej benzyny .
na trasie ta sama moc benzyny wypada na ok 3,5 tyś obr u klekota 2,5 tyś
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-25, 08:57
Karenzo napisał/a:
Jest słabszy na tych samych obrotach , trzeba go wyżej kręcić ale to specyfika każdej benzyny .
na trasie ta sama moc benzyny wypada na ok 3,5 tyś obr u klekota 2,5 tyś
Jest sporo zmiennych w tej kwestii- jakie są przełożenia, jaka bezwładność elementów ruchomych silnika, jaka masa całego samochodu itd. Samo zestawienie mocy silników przy danych obrotach nie jest wystarczające, żeby mówić o dynamice, choć jest oczywiście parametrem kluczowym.
ale ja nie porównuje dynamiki bo to w daci nie istnieje
jak ktoś szuka dynamiki to powinien kupić clio rs
ja przy 100 mam 2500 potem 120 mam ok 3000 obr , przy 3500 mam 140 przy 3900 mam już 160 ( ale już od 140 czuć że nie ma siły )
chce się dowiedzieć jak jest w DCI
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum