Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster Gaz czy Diesel
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-06, 14:55   

Chyba fani ON trochę zaniżają swoje spalania i zawyżają w LPG.
Mój duster miasto 11-13 (lpg)
trasa 8-10
A wcale nie jeżdżę ekonomicznie .
Przy takiej samej jeździe
Seat cordoba 1.4 (lpg)
miasto 8-9
trasa 6-7


Berlingo 1.9D (on)
miasto 7-9
trasa 6-7

Volvo v40(on)
2.0D 136 KM
miasto 8-10
trasa 7-8

To są wszystkie wyniki przy "dynamicznej" jeździe .
Mogę dodać że przy ostatnim wyborze samochodu do zrobienia 1000 km w 2 dni . Padło na dustera. Różnica w cenie przejazdu była prawie 30-40 % cenny paliwa . Do tego stosunkowo większy komfort spowodowany dużą kubaturą wnętrza .
Na korzysz diesla moge powiedzieć że bardzo się nim fajnie jeździ na dobrych trasach (100-200 km/h) . I tutaj w porównaniu do benzyny/lpg diesel wychodzi dużo korzystniej , ale gdzie w Polsce takie trasy ? :roll:
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2013-07-06, 15:05, w całości zmieniany 4 razy  
 
yadoctor 


Marka: Volvo
Model: S60
Silnik: D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 168
Skąd: Brwinów
Wysłany: 2013-07-06, 23:10   

Volvo S60 D5, automat, 195000 przebiegu, dynamiczna jazda, głownie miasto. Kiedyś wskazywał na komputerze 7,4 i z tankowania po korek wychodziło 8 litrów. Teraz komputer pokazuje 6,8, więc śmiało mogę powiedzieć, że spalanie diesla o pojemności 2400 z automatem mieści się w 7,5 litra.

Dla porównania Lanos 1.5 100 palił w podobnych warunkach 11 litrów LPG. Nie był to na pewno oszczędny silnik.

Gaz wychodzi taniej, ale z gazem bywają problemy.

Poza tym bądźmy szczerzy. Nie bez powodu w ciężarowkach montują diesle. Duster jest autem wyższym, nie ma siły, żeby jakaś nie za wielka benzyna w trasie była w tym samochodzie oszczędna.
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-07-08, 21:45   

W ciężarówkach diesle montuje się również dlatego, że kiedyś nie było możliwości montażu instalacji LPG :mrgreen: A stare ciężarówki miały kiedyś silniki benzynowe połączone z niezłym apetytem na paliwo. A potem się pojawiło coś takiego jak kryzys paliwowy i podejście się zmieniło. Wczoraj natomiast podczas tankowania LPG pracownik stacji stwierdził, że zaczynają po LPG podjeżdżać TIRy; jakby nie patrzeć to jazda na 100% ON versus 20%ON+ 80%LPG jest ta zdecydowanie tańsza.
Ale jak zawsze w grę wchodzą indywidualne preferencje:
- bo lubię taki a nie inny silnik (diesel lub benzynowy)
- bo lubię taką a nie inną charakterystykę silnika
- bo ekonomiczniej w moim przypadku wyjdzie mi jazda na ON/benzynie/LPG.
Każdy ma swoje racje/ obawy/ uprzedzenia/ brak uprzedzeń do danego typu silnika. Mi również odpowiada charakterystyka diesela ale obawiam się jego serwisowania przez niedokształconych mechaników; współczesny diesel jest z powodu wymogów prawnych dotyczących emisji zanieczyszczeń bardzo skomplikowanym ustrojstwem i trzeba mieć do jego serwisowania dużą wiedzę.
_________________
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2013-07-09, 00:02   

Cytat:
.......że zaczynają po LPG podjeżdżać TIRy; jakby nie patrzeć to jazda na 100% ON versus 20%ON+ 80%LPG.........


przy takiej proporcji to żaden tir nie ma prawa przejechać nawet 1km
diesel to nie benzyna
z tego co pamiętam to tam max gazu może być do 30% LPG
(najczęściej jest to przedział 10-20%)
dlatego w osobówkach z silnikiem diesel, gaz się to nie opłaca
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
Ostatnio zmieniony przez marszelest 2013-07-09, 00:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
Przemek77 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 +LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 314
Skąd: LUBLIN / GŁUSK / ABRAMOWICE
Wysłany: 2013-07-09, 05:48   

piotr. z napisał/a:
A stare ciężarówki miały kiedyś silniki benzynowe połączone z niezłym apetytem na paliwo.

Dokładnie, dość popularny na polskich drogach swego czasu ZIŁ-130 żłopał 55/100 km :)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-07-09, 08:23   

Przemek77 napisał/a:
ZIŁ-130 żłopał 55/100 km

a KRAZ 255 to i 100/100 potrafił wyżłopać... (ale za to miał głębokość brodzenia 1 m :lol: )
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-07-09, 08:59   

marszelest napisał/a:

przy takiej proporcji to żaden tir nie ma prawa przejechać nawet 1km
diesel to nie benzyna
z tego co pamiętam to tam max gazu może być do 30% LPG
(najczęściej jest to przedział 10-20%)
dlatego w osobówkach z silnikiem diesel, gaz się to nie opłaca


Zgadza się, pomyliłem proporcje...
_________________
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-07-09, 13:36   

przejechałem dziś 200 km dobrymi drogami plus 20 km po mieście. Raczej bez eco - średnia wyszła ok 90 km/h ale prawie połowę dystansu przejechałem 120-130 km/h. Klima non stop. Wynik: 7,9. Jak na tą wersję, moim zdaniem całkiem OK
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-07-09, 13:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-09, 14:31   

Mi dla przykladu w dieslu A3 110KM nie paliła w Warszawie po mieście i korkach nigdy więcej jak 6.5 - do max 7L chociaz nigdy nie osiagnelo takiego spalania nawet przy paleniu buta spod swiatel, oczywiście trochę znam się na autach i zmieniałem na czas termostaty , przepływomierze itd.
Mysle ze nie bedzie gorzej w Dacii Duster 4x2 porownujac wagi i to ze jest tam nowoczesniejszy diesel CR + mniejsza pojemnosc skokowa cylindra.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-07-09, 15:48   

Dar1962 napisał/a:
prawie połowę dystansu przejechałem 120-130 km/h

to na Lubelszczyźnie są drogi na takie prędkości? (no chyba, że to w innym województwie... :lol: )
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-07-09, 16:01   

TD Pedro napisał/a:

to na Lubelszczyźnie są drogi na takie prędkości? (no chyba, że to w innym województwie... :lol: )

od skrzyżowania przed Głębokim w kierunku trasy Chełm - Lublin i potem dwupasmówką aż do Witosa. A potem od Urszulina do Włodawy nową drogą - da się? ;-)
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-07-09, 17:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-07-09, 16:18   

dać to się da, ale... :oops:
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-07-09, 20:00   

TD Pedro, spokojnie że są ;-) ,
Dar1962, pamiętaj że Lublin-Piaski mają zasłonięte "samochodziki" ;-)
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-07-09, 20:36   

maciek napisał/a:
Dar1962, pamiętaj że Lublin-Piaski mają zasłonięte "samochodziki"

- stąd też moje poprzednie retoryczne pytanie...

- a w związku z tym twierdzeniem
maciek napisał/a:
spokojnie że są

brzmi trochę mało przekonująco... ;-)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-07-09, 21:10   

maciek napisał/a:
pamiętaj że Lublin-Piaski mają zasłonięte "samochodziki" ;-)

i tak byłem tam jednym z grzeczniejszych kierowników
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-07-10, 11:13   

czyżbyś zapomniał o istnieniu S17 odcinek nr1? ;-)
do 110 można spokojnie jechać na reszcie dróg krajowych. Na reszcie dróg się ograniczam do 100 :-D
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-07-11, 20:51   

dobra od dzis już są samochodziki na S12/17 Lublin - Piaski :mrgreen:
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
Aliaans7 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Benzyna + Gaz BRC
Rocznik: 2013
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 8
Skąd: Wadowice
Wysłany: 2014-01-24, 12:58   

Zakupiłem benzyne 4x4 i założyłem instalacje w ASO marki BRC, miałem kilka samochodów z instalacjami lpg sekwencyjnymi ale BRC to absolutne mistrzostwo świata, nie wiem nawet kiedy sie przełancza na gaz, zero utraty mocy.

Autko sprawuje sie znakomicie, super auto w super cenie.

Silnik benzynowy nie ma takiego przyspieszenia jak diesel , jest zdecydowanie słabszy, mi to nie przeszkadza bo nigdzie sie nie śpieszę:) ale warto to wziąść pod uwage bo samochód Demo to najczęsciej diesel i wsiadając potem do benzyny mozemy byc rozczarowani.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-24, 17:47   

Jest słabszy na tych samych obrotach , trzeba go wyżej kręcić ale to specyfika każdej benzyny .
na trasie ta sama moc benzyny wypada na ok 3,5 tyś obr u klekota 2,5 tyś
_________________
Moje auto
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-25, 08:57   

Karenzo napisał/a:
Jest słabszy na tych samych obrotach , trzeba go wyżej kręcić ale to specyfika każdej benzyny .
na trasie ta sama moc benzyny wypada na ok 3,5 tyś obr u klekota 2,5 tyś


Jak to wyliczyłeś?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-25, 15:42   

wystarczy popatrzeć na wykres mocy z hamowni
_________________
Moje auto
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-25, 16:38   

No to popatrz i zapodaj jakieś liczby.....
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-25, 17:26   

Podaj swoje obroty przy prędkości 120 km/h
_________________
Moje auto
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-01-25, 18:07   

Jest sporo zmiennych w tej kwestii- jakie są przełożenia, jaka bezwładność elementów ruchomych silnika, jaka masa całego samochodu itd. Samo zestawienie mocy silników przy danych obrotach nie jest wystarczające, żeby mówić o dynamice, choć jest oczywiście parametrem kluczowym.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-25, 18:58   

ale ja nie porównuje dynamiki bo to w daci nie istnieje
jak ktoś szuka dynamiki to powinien kupić clio rs :->
ja przy 100 mam 2500 potem 120 mam ok 3000 obr , przy 3500 mam 140 przy 3900 mam już 160 ( ale już od 140 czuć że nie ma siły )
chce się dowiedzieć jak jest w DCI
_________________
Moje auto
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne