Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Diesle w dusterze
Autor Wiadomość
Vo 


Marka: Nissan
Model: Almera
Silnik: 1,4
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-18, 12:08   Diesle w dusterze

Cześć,

Chciałem kupić używkę dustera, ale przy tak mizernej ofercie widzę, że większość to diesle... wolałbym benzyniaka, ale obawiam się, że taki zakup może graniczyć z cudem - czy możecie coś mi powiedzieć o tym silniku? Czy są tam części, które jak mi padną to popłynę finansowo? :-)
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2013-07-18, 13:26   

Mowisz i masz:tutaj Od klubowicza zawsze pewniejsze :-D
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2013-07-18, 13:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-07-18, 17:11   Re: Diesle w dusterze

Vo napisał/a:
czy możecie coś mi powiedzieć o tym silniku? Czy są tam części, które jak mi padną to popłynę finansowo? :-)

lubi wypić ( szczególnie w wersji 4x4) i się nie psuje. A jak się psuje, to jest to jakaś pierdułka a naprawa jest tania :-P
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-07-18, 17:50   

Polecam wersję 1,5 dCi 90 KM szczególnie do jazdy miejskiej - rewelacja :mrgreen:
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
Vo 


Marka: Nissan
Model: Almera
Silnik: 1,4
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-18, 21:27   

Domel2250 napisał/a:
Mowisz i masz:tutaj Od klubowicza zawsze pewniejsze :-D


ta biel :-(



To co? Nie ma co się obawiać diesli? Są tam jakieś 'podejrzane' podzespoły?
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-19, 09:35   

Vo napisał/a:
ta biel :-(

Obfoliuj sobie. :]

Vo napisał/a:
To co? Nie ma co się obawiać diesli?

Bać się nie można niczego, nawet ziaby. ;)

Vo napisał/a:
Są tam jakieś 'podejrzane' podzespoły?

Nie, raczej nie.

Ale nadal to turbodiesel. :>

Miałem okazję jeździć Dusterem 110 dCi i nie kupiłbym sobie, bo:
  • huczy jak młockarnia. To akurat przypadłość wszystkich diesli, ale jak ma mi huczeć za moje pieniądze, to nie, jednak nie.
  • trzeba się pałować z studzeniem turbiny na koniec jazdy i snuciem się, zanim się rozgrzeje. O ile snucie mi nie wadzi, o tyle studzenie to masakra, siedzisz na koniec w samochodzie i dłubiesz w zębie. :/ Wcześniej miałem turbodiesla i teraz, mając benzynę, możliwość po prostu zatrzymania się, zgaszenia silnika i wysięścia z z samochodu chwalę sobie niezmiernie.
  • jednak z turbodieslem strach jest, że paliwo chrzczone, że jednak coś padnie drogiego, ja jednak wolę zastanawiać się nad innymi rzeczami. :)
Ale oczywiście zrobisz jak zechcesz. ;)
 
qba 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2010
Dołączył: 18 Cze 2010
Posty: 25
Skąd: poz
Wysłany: 2013-07-19, 14:23   

Ja tam nie wiem, moj dCi zrobil juz ponad 100.000 km i odpukac poki co wszystko jest git i na polskie warunki wystarcza.
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2013-07-20, 07:11   

bebe napisał/a:
trzeba się pałować z studzeniem turbiny na koniec jazdy

Jeśli jadąc masz ponad 3 000 obrotów to pewnie masz rację, ale wystarczy ostatnie 300-500 metrów podjechać na 1 500 obrotów, potem parkowanie, spakowanie się i możesz gasić. Upłynie dość czasu na wystudzenie
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-07-20, 07:27   

ajax napisał/a:
bebe napisał/a:
trzeba się pałować z studzeniem turbiny na koniec jazdy

Jeśli jadąc masz ponad 3 000 obrotów to pewnie masz rację, ale wystarczy ostatnie 300-500 metrów podjechać na 1 500 obrotów, potem parkowanie, spakowanie się i możesz gasić. Upłynie dość czasu na wystudzenie


Tak jak kolega powyżej pisze wystarczy spokojna jazda pod koniec i nie ma potrzeby czekania ;-)
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-20, 08:55   

pluto napisał/a:
ajax napisał/a:
bebe napisał/a:
trzeba się pałować z studzeniem turbiny na koniec jazdy

Jeśli jadąc masz ponad 3 000 obrotów to pewnie masz rację, ale wystarczy ostatnie 300-500 metrów podjechać na 1 500 obrotów, potem parkowanie, spakowanie się i możesz gasić. Upłynie dość czasu na wystudzenie

Tak jak kolega powyżej pisze wystarczy spokojna jazda pod koniec i nie ma potrzeby czekania ;-)

Wy mi techniki nie tłumaczcie. :> Oczywiście, że można sobie życie tak ułożyć, żeby specjalnie nie siedzieć i nie chłodzić. Ale śmiem twierdzić, że jednak dużo wygodniejsze jest bezrefleksyjne gaszenie benzynowego. :]
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-20, 13:52   

bebe napisał/a:
śmiem twierdzić, że jednak dużo wygodniejsze jest bezrefleksyjne gaszenie benzynowego. :]


Czy taka "bezrefleksyjność" dotyczy również jednostek TCE z turbinka ?
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-20, 18:10   

mekintosz napisał/a:
bebe napisał/a:
śmiem twierdzić, że jednak dużo wygodniejsze jest bezrefleksyjne gaszenie benzynowego. :]

Czy taka "bezrefleksyjność" dotyczy również jednostek TCE z turbinka ?

Wydaje mi się, że nie. Turbinka to turbinka. W TCE również jest (chyba) na łożysku olejowym, nie wiem jak z nagarem (inny skład spalin), ale chyba aż takiej różnicy nie ma.
 
luk80 


Marka: Dacia
Model: Lodgy, Duster Blackshadow
Silnik: 1.2TCe, 1,6 SCe
Rocznik: 2012,, 2017
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 126
Skąd: okolice Zabrza
Wysłany: 2013-07-21, 19:46   

Jak dla mnie diesel to tylko nowy. Sam "układasz" silnik i wiesz czym jeździsz. Właśnie jestem po serwisie Meganki (dci 90 KM) mojego znajomego którą wybrał się na wczasy( Kupił używaną 2 lata temu). Niestety wrócił już innym (zastępczym). Diagnoza serwisu: wypalone dziury w 2 tłokach, uszkodzony całkowicie układ wtryskowy. O kosztach naprawy nie będę pisał. Stwierdził że będzie się sądził z stacją paliw co raczej będzie długąąąą drogą.
Ostatnio zmieniony przez luk80 2013-07-21, 19:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne