Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Program diagnostyczny DDT2000 / kabel KKL (OBD-II / EOBD)
Autor Wiadomość
Grzechub 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: K7M 1,6 87KM LPG
Rocznik: 2012 240kkm
Wersja: Stepway
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 46
Skąd: Opolskie
Wysłany: 2013-06-13, 19:20   

Grzechub napisał/a:
Przesiadłem się na Windę nr 8 i po wielu próbach (czasem błędnych ) udało się odpalić DDT2000Light w wers 1.0.0.5 z bazą 847Mb. Zasadniczy błąd polegał na instalacji DDT w innym katalogu niż standartowo w XP (nie w Program Files !!!) . W pliku startowym vbs są adresy dla właśnie PF. Po edycji na prawidłowe położenie o dziwo poszło. Light widzi projekty, wybiera, wpisuje, próbuje komunikacji z autem przez interfejs na com1. Za kilka dni test na autku.
W DDT działają PLAYER'sy ale brak wyboru pojazdu. Prawdopodobnie na sztywno wpisany jest adres vehicleselektor'a do Program File'sa Poszukiwania trwają

Poprzez Light'a komunikuje się z autem. Uruchomiony DDT Launcher daje dostęp do pozostałych funcji (m. in Buildera). Brak autek w ekranie startowym przestał mi przeszkadzać.
Najważniejsze że błędy da się kasowac.
Przeszukuję teraz WWW aby wyłowić nowsze X90.
 
Madek 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.2i energy
Rocznik: 1995
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 1
Skąd: LEG
Wysłany: 2013-07-08, 22:08   

Witam,
jestem tutaj nowy, ale mam nadzieję, że u posiadaczy bliźniaczej marki Renault znajdę pomoc :)

Chciałbym przy pomocy via kkl + adapter połączyć się z Clio 1.2 energy z 94 roku. Czy to możliwe, czy pozostają jedynie wyspecjalizowane urządzenia diagnostyczne, dedykowane do starczych roczników?
 
youszi 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Megane I
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2000
Dołączył: 22 Lip 2013
Posty: 1
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-07-22, 13:15   

Witam wszystkich,

przepraszam że nie przywitałem się w innym temacie ale mam Megankę , a tam same Dacie więc chyba nie wypada.

Mam pytanie odnośnie bazy DDT2000 czy plik addressing.xml powienien się znajdować dla każdego samochodu? Niestety u mnie dla x64 (Meganki) taki pliku nie ma, a znalazłem w necie że dzięki jego modyfikacji można zmienić protokoły aby odczytać więcej sterowników.
Przy pierwszym (i narazie jedynym) podłączeniu do auta zczytało mi tylko 2 moduły (ABS i Injection?? ) reszta była none.

Bazę mam ok. 850MB. a program w wersji 2.3.

Z góry dziękuję za odpowidź, i przepraszam jeżeli jest to gdzieś napisane ale niestety nie znalazłem.
 
lukka16 



Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1,6 16V 105KM LPG 4WD
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 181
Skąd: Rybnik - Czernica
Wysłany: 2013-08-11, 13:48   

Po uruchomieniu programu w Internet Explorer 10. i wejściu do VEHICLES mam puste okna
Tak ma być czy brak mi czegoś ?
_________________

 
bushi 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 488
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-08-12, 23:04   

Chyba coś z bazą danych nie tak.
_________________
http://www.jamnikiniczyje.pl
http://jamniki.eadopcje.org
POMAGAJMY JAMNIKOM!!!
 
lukka16 



Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1,6 16V 105KM LPG 4WD
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 181
Skąd: Rybnik - Czernica
Wysłany: 2013-08-13, 09:11   

Na pewno z bazą - nie widzi mi program bazy (tylko jak to opanować)
Mam Windows 7 64bit i pliki instalują się domyślnie w innych folderach niż w Windows Xp
np. nie w C:\Program Files
tylko w C:\Program Files (x86)
Chyba dla tego nie może doszukać się powiązań z bazą itd.
Jak powiązać bazę z programem - gdzie zmienić wpisy :?:
DDT2000 - Light niby działa a DDT2000 ma brak bazy :!:
_________________

Ostatnio zmieniony przez lukka16 2013-08-15, 22:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
bushi 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 488
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-08-18, 14:42   

Mi dopiero za którąś instalką z rzędu załapało, najlepiej żeby się nie męczyć trzeba dorwać laptopa z XP :)
_________________
http://www.jamnikiniczyje.pl
http://jamniki.eadopcje.org
POMAGAJMY JAMNIKOM!!!
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-22, 10:22   

hej,

mam stary kabel OBD2 z Audi/VW na KKL niebieski (1.4 wersja bodajże) , czy można go podłączyć do Dacii Duster 1.5DCi bez obawy że coś się sknoci w systemie samochodu i mi póżniej nie odpali ?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-24, 23:13   

Zainstalowałem DDT2000 na WIN 7 64bit, ale uruchamia mi się tylko wersja LIGHT, natomiast nie wiem co wybrać z listy, nie udaje się połączyć z ECU ani zczytać VIN , tak jakby nie widział danych dotyczących Dacii DUster i nie wiedział jaki jest protokół ...

Czy ktoś uruchomił DDT2000 w wersji LIGHT z Dusterem w dieslu ? :roll:

PS. Kolejna sprawa w DDT2000 pod IE i wejściu w VEHICLES mam puste ramki :(
Mam baze wgraną w c:\DDT2000Data , instalka programu jest zainstalowana w katalogu : c:\Program Files (x86)
Ostatnio zmieniony przez corrado 2013-08-25, 00:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2013-08-25, 07:42   

corrado napisał/a:
Silnik: 1.5 DCi 90KM 4x2


dci86 = komputer dcm 12 = diagnoza o k-kontakt = kkl interfejs
dci90 FAP = komputer dcm 34 = diagnoza o canbus = konieczny derelek interfejs

canbus lub więcej CANclip
http://www.daciaklub.pl/f...1614253#1614253

dcm 34.jpg
Plik ściągnięto 31145 raz(y) 61,54 KB

Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2013-08-25, 07:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-25, 13:54   

Udało się połączyć w wersji Light z Airbagami, ABS ,EPS i UBIC/BFR. W tym ostatnim czyli chyba module silnika - miałem 2 błędy
- liaison verlog moteur
- perte RF
Drugi się skasował, pierwszy liaison verlog moteur powraca .
Czy ktoś wie co on oznacza ? :roll:
 
Andrzej890 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Scenic
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2001
Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 4
Skąd: Bieruń
Wysłany: 2013-09-16, 19:58   

Witam na forum.

Jestem tutaj nowy dlatego proszę o wyrozumiałość, ogólnie nie wypowiadam się na forach, ponieważ często radzę sobie sam z usterkami w aucie, ale mam problem:

jak przeprowadzić adaptację przepustnicy

nie potrafię znaleźć konkretnej odpowiedzi po forach, nikt konkretnie nie powiedział że się da to zrobić i jak.

Mam Kabel KKL i DDT2000 z nowymi bazami, łączy się ładnie, widzę aktualne odczyty z auta, widzę jak pracuje przepustnica.

Przerabiam ten program funkcja po funkcji i nie mogę trafić na zmianę danych.
W takim samym sceniku kąt otwarcia jest 4,22 ja mam około 1

Proszę łaskawie o odpowiedź na moje pytania:
1 Czy zwykłym kablem mogę przeprowadzić adaptację
2 Jeśli może ktoś uchylić rąbka tajemnicy to jak mam to przestawić

W załączniku jest zrzut z działającego programu. Wiem że to forum dacii ale czytam te forum od początku i widzę, że niektórzy mają inne lub dodatkowe opcje w programie np. do zwiększania obrotów. Ja tego nie mam. Może przez to, że to inny komputer czy cuś...

Nawet nie wiecie jak dobijające jest szarpanie autem na wolnych obrotach dlatego proszę o pomoc.

Bez tytułu.jpg
Plik ściągnięto 1241 raz(y) 70,75 KB

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-17, 00:53   

@Andrzej890: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3889
 
Andrzej890 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Scenic
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2001
Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 4
Skąd: Bieruń
Wysłany: 2013-09-17, 16:12   

Dalej co do adaptacji przepustnicy:

Czytając temat z linku niektórym wydaje się... albo gdzieś tam słyszeli... że można to zrobić na tysiąc sposobów.
Jak dla mnie nie można.

Próbowałem kluczykiem pokręcić trochę wg opisu i nic się nie dzieje. Komputer może sprawdzać położenie, ale przeprowadzać adaptacje przed odpaleniem auta? nie bardzo...
Nie dało to skutku, położenie przepustnicy mam dalej 1 stopień czyli komputer chce mi ją zamknąć a silniczek to tylko wykonuje. Jak ma za mało obrotów to wtedy ją minimalnie otwiera i tak w kółko

Grzać auto jest bez sensu bo samo się to nie zmieni - dawno by się sama przestawiła przy zmianie płynu do chłodnicy i czekaniu aż się zagrzeje. Ostatnio wymieniałem.

Odłączenie akumulatora nic nie dało i widocznie ustawienia zapisanie w kompie nie kasują się tak po prostu (SIRIUS34)

Mam silnik 1.6 16V i przepustnicę z krokowcem, w oryginale jest prześwit (nie tak jak laisar - może masz linkę i zamyka ją całkiem), nie można zamknąć jej mechanicznie ponieważ odbija sama do pewnego kąta otwarcia, kto ją wyciągnął ten wie.

Oczywiście przepustnica jest wypałowana że się świeci, nie przycina się, uszczelki na silikonie.

Niestety nie mam rozwiązania tego problemu, ale dziękuję za chęci. Z tego co czytam po forach jest to częsty przypadek i potrzebna jest adaptacja. Temat pewnie nie jednemu rozjaśni na czym to polega.

Ja proszę jeszcze o poradę czy jestem w stanie to zrobić programem DDT2000 czy jakimś innym. Czy potrzebuję inny kabel niż taki najtańszy, jeżeli widzę w programie jak auto pracuje to pewnie mógłbym nim też coś zmienić.

Na początku tematu widziałem, że niektórzy mogą podwyższyć obroty silnika. Dlaczego np. ja tego nie mam? Sam program jest z nowymi bazami i jest zarejestrowany...
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-09-17, 18:59   

Z tego marnego zdjęcia co wkleiłeś widzę pozycję przepustnicy równą 0,54 ?
I wtedy Piede leve Pedale = ON
Jeśli wtedy nie wciskałeś pedału gazu oraz po wciśnięciu lekko pedału gazu opcja
Piede leve Pedale zmienia się na OFF to adaptacja przepustnicy jest wykonana poprawnie
i wykonywać jej ponownie nie ma sensu.
Po wciskaniu pedału gazu kąt przepustnicy powinien rosnąć, jeśli rośnie i maleje wraz z wciskaniem/puszczaniem pedału gazu to przepustnica jest sprawna.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2013-09-18, 07:36, w całości zmieniany 3 razy  
 
Andrzej890 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Scenic
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2001
Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 4
Skąd: Bieruń
Wysłany: 2013-09-18, 08:35   

Teraz już jest lepsze zdjęcie.

A więc Piede leve Pedale = ON i jak naciskam delikatnie gaz zmienia się na OFF.
Powiedzmy, że zmienia się od ponad 1200 obrotów trzymając pedał gazu i lekko naciskając.

Kąt przepustnicy rośnie i maleje więc przepustnica jest sprawna.
Dlaczego na dzień dobry jest około 1 stopień? Jedynie ktoś mógł tak dziadowsko zrobić adaptację, albo z niewiadomych przyczyn zmieniło się samo.

W każdym bądź razie szukam sposobu na adaptację zwykłym kablem...

Czy naprawdę pozostaje mi jechać do serwisu renault?

Czy nie brakuje mi na liście po lewej stronie zakładki do zmiany ustawień np Services czy coś takiego? Mam wersję programu 2.3.0.1

Bez tytułu.jpg
Plik ściągnięto 980 raz(y) 202,71 KB

 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-09-18, 13:30   

Masz taką zakładkę : Apprentissage Buttees, i w niej jeśli już powinna być opcja adaptacji przepustnicy. Niestety nie wiem jak to się zwie po francusku.
Jeśli tu nic nie znajdziesz to tylko serwis, albo ktoś kto ma CLIPA.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2013-09-18, 13:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
Andrzej890 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Scenic
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2001
Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 4
Skąd: Bieruń
Wysłany: 2013-09-19, 18:24   

Jednak nie mam żadnej opcji do adaptacji przepustnicy. Wspomagałem się translatorem, ale nie ma takiej opcji w żadnej zakładce. Chyba że jest inny program do renówek i tutaj proszę o propozycje.

Najwyraźniej nie da się zrobić tego zwykłym kabelkiem. Pozostaje kupić coś lepszego, albo do serwisu (adaptacja z czyszczeniem przepustnicy około 100zł). Niby niewiele, zależy dla kogo.
Po drugie nie jest sztuką oddać auto do zrobienia jakiemuś serwisowi.

Jakby ktoś sobie z tym poradził proszę o wypowiedź na forum i dziękuję drodzy koledzy za zainteresowanie.
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 444
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2013-09-23, 17:04   

A tak z ciekawości zapytam, czy powyższy zestaw DDT2000 i ELM działają na nowszych autach Dacii, tj. choćby Sandero czy nowy Logan MCV?. Centralki i osprzęt pochodzi ze starej gamy Renault, więc na logikę powinno działać. A pytam z ciekawości, bo auto zjedzie mi dopiero za miesiąc, a nie chcę po salonie u znajomego chodzić z laptopem :).
_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-09-23, 17:31   

Andrzej890 napisał/a:
Chyba że jest inny program do renówek i tutaj proszę o propozycje.

Oczywiście, że jest tylko zdecydowanie droższy - to sonda i program używany przez serwisy i ASO Renault i Dacii.
Ten program to CLIP a sprzęt to taki :
http://allegro.pl/listing...=category-28410
_________________

 
gniewosz 
Zielony listek


Marka: renult
Model: espace
Silnik: 2.2 dci
Rocznik: 2001
Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 1
Skąd: chester
Wysłany: 2013-11-05, 08:27   witam. sorka ze mam renault espace :(

No wiec na forum espace wysylaja mnie tutaj.
Zabraklo mi ropy (chyba- bo komp pokazywal ze po tankowaniu moge zrobic ok 170 mil a zrobilem chyba 120).Wlalem chyba z 15 litrow i auto nie odpalalo, okazalo sie ze pompka paliwa sie zawiesza. Teraz musze ja czasem walnac zeby zaskoczyla. Paliwo podaje bo po odkreceniu wtruskow leci. Auto nie odpala. Podlaczylem ddt2000 i to co mam. Jak sprawdzic/naprawic to?
A tu sa zdjecia jak klikne na ecu i czerwony wykrzyknik (nie klikam na klime bo pusta (podobno))






Nie wiem czemu nie ma info o klimie bo baze mam 680MB :(
Ostatnio zmieniony przez gniewosz 2013-11-05, 08:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
gorzki 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V 75KM
Rocznik: 2011/2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 45
Skąd: Zamość
Wysłany: 2013-11-14, 23:44   

Orientujecie się moze, czy pozostawienie w gnieżdzie urządzenie na bluetooth wpłynie znacząco na stan akumulatora ? Chodzi mi o to, czy można na stałe wtyczke zamontować.
 
carolinus 


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1.5 dCi 68KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 60
Skąd: Warszawa i okolice
Wysłany: 2013-11-14, 23:55   

Odnośnie ELM 327 - strona 11 wątku
ELM 327 BT podłączony na stałe

w/g wypowiedzi kol. chriskb oraz Osfald - przetestowane w praktyce

c.
_________________
--
12.V.2021: +165000km od dnia zakupu,
>237kk całkowity
 
Andrzej05 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 1
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2013-11-27, 10:38   

Witam.
Dopiero od niedawna, a wręcz od tej chwili jestem członkiem, użytkownikiem tego jakże ciekawego forum, a tym samym proszę o wyrozumiałość w ocenie mojego zapytania.
od 2005 roku posiadam Logana i nie ukrywam, że do chwili obecnej nie miałem żadnych kłopotów z tymże autem. Od niedawna, kiedy zrobiło się chłodno zaczęły się problemy z osiągnięciem wlaściwych obrotów. Auto gaśnie na kazdym skrzyżowaniu .... szok. Normuje się dopieropo przejechaniu kilkunastu kilometrów.
Udalem się do mechanika, podłaczył się do komputera i ukazały się dwa błędy o numerach: 712762 i 712763. Niestety jego sprzęt diagnostyczny nie mógł opisac tychże kodów jedynie je wykasował. (mech. domyśla się, że to jakiś czujnik temperatury)
Moja prośba: potrzebuje tabele usterek, kodów błedów. (przeszukałem cały internet)
Proszę o pomoc.
Z góry bardzo dziękuje.
 
sasio 


Marka: Renault
Model: Clio IV F2
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2017
Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 163
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2013-12-23, 15:13   

Hejo po przerwie.
DDTkiem już robiłem wiele rzeczy ale aktualnie poległem... na uruchomieniu go.
Wersja 2.3.0.1
Zawsze ruszałem DDTkiem pełnym, wersja Light była nie dla mnie, wszystko było dobrze.
Przeinstalowanie systemu, i instalacja DDT... i zwykły DDT nie widzi samochodów tak więc:
- przeinstalowałem ddt
- wrzucałem kilkanaście baz danych od 171 po 600mb
- ustawiałem ActiveXy i inne cuda
Działał jedynie DDT w wersji Light, toteż nim się posługiwałem.
Ostatnimi czasy przeinstalowałem system, i teraz mam dużo poważniejszy problem z DDT.
Początkowo odrzucało kabel tj brak sterowników, po wgraniu sterowników, baz danych, programów i innych porad z neta dalej jest problem.
DDT nie widzi kabla - w oknie portów jest pusto, a kabel widnieje pod komputerem(sterowniki najnowsze).
DDTLight wywala czerwony obraz z informacją Error 1009 - czyli nie wykrywa kabla.
Robione na kilku portach USB, i wychodzi na to że Win7 go widzi, DDT już nie.
Porady w temacie zastosowane tj ActiveXy, zmiana nr. portów nie pomaga.
Jakieś pomysły?
Ostatnio zmieniony przez sasio 2013-12-23, 15:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne