Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
ilość biegów w dusterze
Autor Wiadomość
krzysiek17-18 
Zielony listek


Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Dołączył: 22 Lip 2013
Posty: 7
Skąd: opole
Wysłany: 2013-07-23, 18:19   ilość biegów w dusterze

witam
przymierzam się do zakupu dustera i mam mały dylemat odnośnie skrzyni biegów
wersja 4x2 ma 5 biegów
wersja 4x4 ma 6 biegów
z uwagi na to że potrzebuje auto do pracy a nie do szaleństw i nie przekonuje mnie napęd 4x4 chodzi mi tylko o skrzynie czy jadąc np 120km/h mam niższe obroty na 6 biegu ?
od wersji 5 biegowej
stoję pomierzy dwoma opcjami :
4x2 z fabrycznym gazem i 5 biegowa skrzynia
albo
4x4 z gazem założonym w serwisie i podobno zachowuję gwarancje ........podobno

jak wspomniałem auto do pracy delegacje wożenie masy bagaży itp
do terenu po jakim chciał bym się czasami przejechać wystarcza 4x2

chodzi mi o ekonomiczną jazdę
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-07-23, 19:21   Re: ilość biegów w dusterze

krzysiek17-18 napisał/a:
witam
przymierzam się do zakupu dustera i mam mały dylemat odnośnie skrzyni biegów
wersja 4x2 ma 5 biegów
wersja 4x4 ma 6 biegów
z uwagi na to że potrzebuje auto do pracy a nie do szaleństw i nie przekonuje mnie napęd 4x4 chodzi mi tylko o skrzynie czy jadąc np 120km/h mam niższe obroty na 6 biegu ?
od wersji 5 biegowej
stoję pomierzy dwoma opcjami :
4x2 z fabrycznym gazem i 5 biegowa skrzynia
albo
4x4 z gazem założonym w serwisie i podobno zachowuję gwarancje ........podobno

jak wspomniałem auto do pracy delegacje wożenie masy bagaży itp
do terenu po jakim chciał bym się czasami przejechać wystarcza 4x2

chodzi mi o ekonomiczną jazdę


w dieslu 90 KM brakuje 6 zeby zejsc ze splalniem przy 120 :( jakbym mil teraz brac tp tylko 6 skrzynie
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-23, 19:26   Re: ilość biegów w dusterze

krzysiek17-18 napisał/a:
4x4 chodzi mi tylko o skrzynie czy jadąc np 120km/h mam niższe obroty na 6 biegu ?
od wersji 5 biegowej

W przypadku wersji benzynowej - nie. W skrzyni 6-ciobiegowej w 4x4 pierwszy bieg to bieg terenowy, a bieg 6 jest faktyczną 5ką i w wersji benzynowej ma wyższe przełożenie niż 5ka w wersji 4x2. Poczytaj ten temat, zajrzyj do katalogu Dustera (powinna być w nim tabelka z przełożeniami skrzyń biegów dla wszystkich wersji silnikowo-napędowych).
 
czco 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 2x4
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 67
Skąd: śląsk
Wysłany: 2013-07-23, 20:05   

Możesz kupić 4x2 dci 110 KM skrzynia 6 . Można jeżdzić na 6 biegu nawet po mieście
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-07-24, 13:08   

Wedlug przeciekow podobno maja byc DD po FL 4x2 1.2TCe 130 z 6-ciobiegowa skrzynia.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-07-24, 14:36   

do normalnej jazdy wystarczy z powodzeniem 2x4 z pięciobiegową skrzynią - mniej machania wajchą ;-)
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2013-08-06, 00:25   

Dar1962 napisał/a:
do normalnej jazdy wystarczy z powodzeniem 2x4 z pięciobiegową skrzynią - mniej machania wajchą ;-)


A mnie w benzyniaku 4x2 wyraźnie brakuje "szóstki"... szczególnie na ekspresówkach, których jakoś ostatnio przybywa (przynajmniej tam, dokąd jeżdżę).
Piąty bieg jest "zbyt blisko" czwartego. Z jednej strony to fajnie, bo elastyczna jest ta "piątka", wajchować w trasie nie trzeba; często nawet pomijam "czwórkę" podczas przyspieszania, ale... jadąc na najwyższym biegu 85-90 km/h obroty silnika są (jak dla mnie) za wysokie, co odbija się już nieco na głośności i zużyciu paliwa.
Mało tego... rozpędzając się poza terenem zabudowanym, nie patrząc na obrotomierz i licznik, lecz jadąc na wyczucie i słuch, nieraz łapię się na tym, że mając już wbitą "piątkę" bezwiednie sięgam do wajchy i chcę wbijać wyższy bieg... :roll: Głupie uczucie.

Zmieniać zaś przy zakupie konfigurację auta na 4x4, gdy potrzebujesz 4x2, wyłącznie ze względu na szósty bieg, zupełnie nie ma sensu - tak, jak koledzy pisali, wtedy "jedynka" spełnia rolę biegu terenowego, a "szóstka" to w zasadzie "piątka" przy 4x2.
W Dusterze jedyny "sensowny" (pod naszym kątem rozumowania) szósty bieg występuje tylko w skrzyni z najmocniejszym dieslem. Czyli znowu inna konfiguracja, i inne ceny zakupu... nie ma sensu.
_________________
Pozdrawiam.
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-08-06, 06:26   

leo napisał/a:
Dar1962 napisał/a:
do normalnej jazdy wystarczy z powodzeniem 2x4 z pięciobiegową skrzynią - mniej machania wajchą ;-)


A mnie w benzyniaku 4x2 wyraźnie brakuje "szóstki"... szczególnie na ekspresówkach, których jakoś ostatnio przybywa (przynajmniej tam, dokąd jeżdżę).
Piąty bieg jest "zbyt blisko" czwartego. Z jednej strony to fajnie, bo elastyczna jest ta "piątka", wajchować w trasie nie trzeba; często nawet pomijam "czwórkę" podczas przyspieszania, ale... jadąc na najwyższym biegu 85-90 km/h obroty silnika są (jak dla mnie) za wysokie, co odbija się już nieco na głośności i zużyciu paliwa.
Mało tego... rozpędzając się poza terenem zabudowanym, nie patrząc na obrotomierz i licznik, lecz jadąc na wyczucie i słuch, nieraz łapię się na tym, że mając już wbitą "piątkę" bezwiednie sięgam do wajchy i chcę wbijać wyższy bieg... :roll: Głupie uczucie.

Zmieniać zaś przy zakupie konfigurację auta na 4x4, gdy potrzebujesz 4x2, wyłącznie ze względu na szósty bieg, zupełnie nie ma sensu - tak, jak koledzy pisali, wtedy "jedynka" spełnia rolę biegu terenowego, a "szóstka" to w zasadzie "piątka" przy 4x2.
W Dusterze jedyny "sensowny" (pod naszym kątem rozumowania) szósty bieg występuje tylko w skrzyni z najmocniejszym dieslem. Czyli znowu inna konfiguracja, i inne ceny zakupu... nie ma sensu.


niestety ale takie samo mam odczucie w swoim Dusterze brak prawdziwej 6 zeby spalanie bylo mniejsze na drogach S i A :(
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-08-06, 09:13   

leo napisał/a:
Dar1962 napisał/a:
do normalnej jazdy wystarczy z powodzeniem 2x4 z pięciobiegową skrzynią - mniej machania wajchą ;-)

A mnie w benzyniaku 4x2 wyraźnie brakuje "szóstki"... szczególnie na ekspresówkach, których jakoś ostatnio przybywa

ta z 4x4 akurat do tego się nie nadaje - jak już wiele razy napisano - jedynka w 4x4 to coś w rodzaju 0,5 "normalnej" jedynki, dwójka to jedynka itd. A szóstka nie jest nawet odpowiednikiem "normalnej" piątki, bo jest niżej zestopniowana - jest czymś w rodzaju 4,5. W DD 4x4 potrzebna jest do jazdy autostradowej....siódemka :-P
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2013-08-06, 09:36   

leo napisał/a:
... jadąc na najwyższym biegu 85-90 km/h obroty silnika są (jak dla mnie) za wysokie, co odbija się już nieco na głośności i zużyciu paliwa....


85-90km, a co powiesz o jeździe autostradą 120-140km/h w takim razie??? Parametry elastyczności, hałasu i spalania MSZ przy prędkościach 85-90km/h są bardziej niż przyzwoite, a magiczną granicą, gdzie staje się mniej ekonomicznie, głośno i ogólnie mniej przyjemnie jest dla mnie prędkość od 120km/h w górę.
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-08-06, 11:56   

Domel2250 napisał/a:
a magiczną granicą, gdzie staje się mniej ekonomicznie, głośno i ogólnie mniej przyjemnie jest dla mnie prędkość od 120km/h w górę.

mam dokładnie te same spostrzeżenia. 120 km/h to dla benzyniaka DD(szczególnie w wersji 4x4) granica komfortu. Potem zaczyna być coraz głośniej i coraz drożej ;-)
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2013-08-09, 21:36   

Domel2250 napisał/a:
leo napisał/a:
... jadąc na najwyższym biegu 85-90 km/h obroty silnika są (jak dla mnie) za wysokie, co odbija się już nieco na głośności i zużyciu paliwa....


85-90km, a co powiesz o jeździe autostradą 120-140km/h w takim razie??? Parametry elastyczności, hałasu i spalania MSZ przy prędkościach 85-90km/h są bardziej niż przyzwoite, a magiczną granicą, gdzie staje się mniej ekonomicznie, głośno i ogólnie mniej przyjemnie jest dla mnie prędkość od 120km/h w górę.


A nic nie powiem, jeno napisać mogę... ;-)
Postępując zgodnie z lansowaną teorią ecodriving'u, przy wystarczającej mocy naszych benzyniaków (i pomijając wysoko położony moment obrotowy) najlepiej jechać spokojnie i (zapominając o sytuacjach ekstremalnych typu góry czy duży ładunek) zmieniać biegi tuż po przekroczeniu 2,5 tys. obr/min - tak, aby na wyższym biegu "wpaść" na 2 tys. obr/min. Jechać "przelotowo", spokojnie... celem osiągnięcia niskiego spalania, należy najlepiej na najwyższym biegu, właśnie w okolicach 2 tys. A co mówi katalog (i zegary)? Że na piątce przy 90 km/h obroty oscylują w granicach 3 tys. To za dużo, silnik spokojnie poradziłby sobie przy niższych.
Żeby więc jak najwięcej zaoszczędzić, należałoby poruszać się piątką z prędkością licznikową ok. 60-65 km/h... :-(
Większość "cywilnych" aut ma tak, że najmniej spalają i są ciche w przedziale 70-80 km/h. Gdyby wyżej wspomniane 2 tys. obr/min na najwyższym biegu przypadało na okolice 80 km/h, byłoby już dobrze. A taką możliwość sugeruje katalog wyłącznie przy skrzynkach montowanych z dieslami...
Kiedyś przez chwilę błysnęła mi taka śmiała myśl, żeby się pokusić o samodzielną wymianę skrzyni z JR5*187 na TL8*000... ale to chyba by nie przeszło z powodów technicznych... :cry:

Wracając do wyższych prędkości: 120 km/h to też (jak dla mnie) już koniec względnego komfortu i oszczędności... Ale to nie dziwi, jeśli posuwa się autem o aerodynamice cegły (ściągnąłem z Piotrresa ;-) ), zmuszając silnik do pracy przy prawie 4 tys. obr/min. Cisnąc 140 km/h kręcimy już ponad 4,5 tys... To już masa hałasu we wnętrzu i złotówki wyrywają z baku jak szalone.

Niestety - jak pisałem kiedyś, Duster nie jest zwierzęciem autostradowym. Chcąc jeździć taniej (i na pewno bezpieczniej), trzeba pofolgować z gazem. Ale i do tego się dorasta. ;-)

PS. Taka ciekawostka ornitologiczna: z wyliczeń wynika, że gdyby rozkręcić Dustera na piątce do 6,5 tys. obr/min, ciąłby z V=201 km/h... :lol:
_________________
Pozdrawiam.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-10, 09:15   

leo napisał/a:
chyba by nie przeszło z powodów technicznych

Może nie, a może tak - trzeba by fizycznie przymierzyć obie skrzynie do siebie.

Podobne dywagacje: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3121
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2013-08-10, 16:05   

Nie sądzę, żeby skrzynie dało się tak bezproblemowo wymienić na zasadzie plug&play; może między benzyniakami 8- i 16-zaworowymi szybciej, ale między benzyniakiem a dieslem? Mam wątpliwości.
Masz rację, odpowiedź dałoby pomierzenie, przymierzenie... tylko trochę trudno to wykonać (przynajmniej bez dobrych znajomości w świetnie zaopatrzonym warsztacie).

Dzięki za linka, przeoczyłem ten temat. Zaś pomysł z wymianą trybów piątego biegu dobry i wykonalny (przynajmniej w MCV) - nienachalnie poorientuję się. Jeśli znalazłbym dobrego mechanika, który podjąłby się to wykonać, odżałowałbym nawet te siedem stów.
_________________
Pozdrawiam.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-10, 16:46   

leo napisał/a:
bez dobrych znajomości w świetnie zaopatrzonym warsztacie

Wystarczyłby handlarz (lub dwóch) częściami używanymi (:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne