Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
1.2 czy tce 90
Autor Wiadomość
Vo 


Marka: Nissan
Model: Almera
Silnik: 1,4
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-10, 18:58   1.2 czy tce 90

Cześć,

Możecie coś napisać na temat tych dwóch silników na przykładzie sandero/logana? Warto dopłacać do tce 90 aż tyle? Założmy jazdę na około 10 k / rok. 95% to miasto
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-10, 20:26   

Vo napisał/a:
Warto dopłacać do tce 90 aż tyle?

To zależy od gustu danego kierownika - więc nie ma lepszej metody niż jazda próbna. Bo z tego że np ja uważałbym, że nie warto, wcale nie wynika, że miałbyś podobne odczucia...
 
WhiteDragon 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 85 kM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 310
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2013-09-10, 21:49   

Vo napisał/a:
Założmy jazdę na około 10 k / rok. 95% to miasto


Przy takich założeniach moim skromnym zdaniem warto, ale jak wyruszysz w dalszą trasę, to przeklniesz swój los...
90 km/h na autostradzie by utrzymać rozsądne spalanie
_________________
WhiteDragon
 
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-09-10, 22:24   Re: 1.2 czy tce 90

Vo napisał/a:
95% to miasto

Nie warto dopłacać.
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-09-11, 06:10   Re: 1.2 czy tce 90

Vo napisał/a:
Możecie coś napisać na temat tych dwóch silników na przykładzie sandero/logana? Warto dopłacać do tce 90 aż tyle?

Jesli w przypadku silnika 1.2 16V zamierzasz kupic wersje Access lub Ambiance, to MZ nie warto doplacac, bo doplaty te sa naprawde duze. Dla Logana2 jest to odpowiednio 12kzl i 9kzl, dla Sandero2 12,7kzl i 9kzl. I coz z tego, ze w cenie Laureate'a zawarte sa tez pewne inne dodatki, jesli komus na nich nie zalezy (lub niebardzo zalezy).

Vo napisał/a:
Założmy jazdę na około 10 k / rok. 95% to miasto

Tym bardziej MZ nie warto tyle doplacac, jesli jazda bedzie prawie wylacznie w miescie.
 
r_lukas 


Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 117
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-09-11, 07:30   

Moim zdaniem nie warto. Po pierwsze jak piszą użytkownicy 90 tce spalanie nie jest jakieś rewelacyjnie niskie. Po drugie kultura pracy, kto jeździł autem z 3 cyl silnikiem to wie jak to brzmi (to akurat odczucie względne, ale przejeździłem 3 cyl jakieś 30 tys km i nigdy już takiego silnika nie wybiorę), gorzej z wibracjami na wolnych obrotach...
Ja brałbym do takiego auta 1,2 w gazocie.
 
ZbujMadej 


Marka: Duster II
Model: 4x2
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 261
Skąd: Warm-Maz
Wysłany: 2013-09-11, 08:34   

Uważam, że przy Twoim planowanym przebiegu (10k+ w mieście) najlepszą opcją byłby silnik 1.2. Sprawdzona konstrukcja bez większych usterek. Turbina w TCE 90 dodatkowo wymaga jednak pewnej uwagi podczas eksploatacji.
Przez pewien czas również miałem dylemat pomiędzy TCE90 a 1.2, jednak proza życia i koszty wygrały. TCE 90 w wersji Ambiance + klima jest dużo droższa niż 1.2 Laureate, a jakoś bardziej wolę dodatki z wersji Laureate niż dodatkowe koniki mocy z TCE Ambiance.
 
Pshemo 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 181
Skąd: okolice Poznań
Wysłany: 2013-09-11, 10:14   

Moim zdaniem i zaznacze że jest to sprawdzone. Silnik TCe spala mniej w mieście niż 1.2 (bez LPG). Samo odczucie jazdy w TCe dużo lepsze, szybciej się zbiera a nawet w mieście jest to nieraz ważne. Kolego r_lukas, czym jeżdziłeś Matizem, Tico? W 0.9 TCe wibracje są o wiele mniej odczuwalne, a dźwięk nie jest strasznie nieprzyjemny. Uważam że kwestia czy warto dopłacać zależy tylko od tego czy zamierzamy LPG założyć czy nie. Jak nie to TCe dużo fajniejsze.
 
r_lukas 


Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 117
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-09-11, 19:28   

Swiftem, Yarisem. Słyszałem też jak pracuje podobny silnik w Focusie. Imo wszystkie brzmią i pracują podobnie. Nie miałem styczności z tce 0,9 ale to dalej 3 cyl.
Kto co lubi ;-)
Co do spalania to potencjał jest ale trzeba jeździć delikatnie bo ostrzejsze traktowanie pedału gazu, może spowodować dużo większy przyrost spalania niż w wolnossaku (to wada wszystkich małych jednostek z turbo)
Na autostradzie podobnie, stale pompujące turbo zjada całą oszczędność płynącą z 3 cyl.
Swifcik pozwalał na średnie (50/50 trasa/miasto) spalanie 5l, w nowych 3 cyl turbo praktycznie nie ma na to szans...
Ale żeby nie było, zaletą tce jest wyższy moment obrotowy tzn większa siła ciągu. Więc co kto potrzebuje ;-)

Ps. myślę, że dla potencjalnego ciekawa lektura: http://www.autogaleria.pl...ureate,748.html
Ostatnio zmieniony przez r_lukas 2013-09-11, 19:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
kislu 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan 2
Silnik: 1,2
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 9
Skąd: kraków
Wysłany: 2013-09-12, 17:56   

hejka

tce .9 nie jezdzilem, ale mam logana 1.2 i okolo 750 km, z czego polowa w miescie- na ta chwile srednie spalanie mam 6.0 litra. na 0.9 l wiele mniej nie bedzie chyba... oze z litr... to koszt silnika zwroci ci sie (przu roznicy 9 tys zl)_ po 150tys km... chyba nie warto...
 
radzio 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 199
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Wysłany: 2013-09-12, 18:19   

Pshemo napisał/a:
czym jeżdziłeś Matizem, Tico?

A Kolega ma jakiś uraz do Matizów? Jeździłem 4 lata Matizem i nie wiem czemu wszyscy narzekają na "kulturę pracy" 3-cylindrowców. Bardzo często stojąc na światłach musiałem sprawdzać czy mi silnik nie zgasł, tak kulturalnie pracował :lol:

A co do TCe to chyba jednak do jazdy miejskiej nie byłby wcale taki zły - bez gonienia po autostradach powinien spalić poniżej 5l. Ja na chwilę obecną mam spalanie mniej-więcej 6l, ale większość drogi (tak z 85%) robię po drogach typu S/A oraz krajowych i wcale nie jeżdzę max 80km/h tylko zwykle dopuszczalną na danego typu drodze. Natomiast przy znacznym przekroczeniu górnego limitu autostradowego spalanie rośnie dość istotnie.

Sam przed zakupem Sandero miałem dylemat 1.2 czy TCe (tzn czy "zwykłe" Sandero czy Stepway) ale koniec końców pogodziłem się z TCe i nie narzekam (chociaż nie miałem okazji jechać Sandero 1.2).
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-09-12, 18:45   

kislu napisał/a:
tce .9 nie jezdzilem, ale mam logana 1.2 i okolo 750 km, z czego polowa w miescie- na ta chwile srednie spalanie mam 6.0 litra. na 0.9 l wiele mniej nie bedzie chyba... oze z litr... to koszt silnika zwroci ci sie (przu roznicy 9 tys zl)_ po 150tys km... chyba nie warto...

Tylko jakby osiągi MPI i TCe inne... Jednak pali mniej i daje więcej, więc trudno, żeby kosztował tyle samo.
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2013-09-12, 18:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-09-12, 20:01   

1,2 wystarczy do miasta. Ja bym brał właśnie ten silnik gdybym nie planował tras. Ale w trase to bym chyba wolał mieć te 90 KM. Przy 110km/h pewnie spali mniej niż 1,2 (lub podobnie) Przy 130 pewnie oba będą pić dużo. Z tymże, tCe powinno byc sprawniejsze przy prędkościach do 120-130. Na pewno lepiej się zbiera przy wyprzedzaniu.
Ciekaw jestem jak się oba motory sprawdzają w zimie.
 
Pshemo 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 181
Skąd: okolice Poznań
Wysłany: 2013-09-13, 00:53   

radzio napisał/a:
A Kolega ma jakiś uraz do Matizów?


Oj nie, dość często zdarza mi się korzystać z usług Matiza i nic do niego nie mam, prócz totalnego braku mocy od 50km/h w góre :-P

ryjas napisał/a:
Ciekaw jestem jak się oba motory sprawdzają w zimie.


Co kolega ma na myśli? Ja swoje 0.9 TCe odebrałem w lutym br. Więc zaliczyło zime i to nawet dość mocną jeszcze :)
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-09-13, 14:36   

radzio napisał/a:
A co do TCe to chyba jednak do jazdy miejskiej nie byłby wcale taki zły - bez gonienia po autostradach powinien spalić poniżej 5l.

Nie łapię kolegi mysli - 0.9TCe i spalanko ponizej 5l/100km w miescie :shock: ?? Jak ktos jezdzi prawie wylacznie w miescie (jak np. kol. Vo), w dodatku jeszcze w takim zakorkowanym miescie jak W-wa, to spokojnie moze osiagnac w przypadku Sandera/Logana 0.9TCe nawet 8l/100km. Tak, wiem, ze producent deklaruje 6,4l/100km, ale to sa warunki testowe, a nie prawdziwe zycie. Oczywiscie 1.2 16V łyknie w takich warunkach jeszcze wiecej, ale caly czas pamietajmy o tej ww duzej doplacie na wstepie.
 
radzio 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 199
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Wysłany: 2013-09-13, 15:48   

Fakt, zapomniałem że są miasta zakorkowane. Pisałem z prespektywy aglomeracji górnośląskiej gdzie da się jeździć po mieście.
 
Kratylos
[Usunięty]

Wysłany: 2013-09-13, 19:01   

 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-09-13, 21:50   

Zeby osiagnac 10l/100km, to faktycznie raczej trzeba sie uprzec, ale 8 jest spokojnie mozliwe do osiagniecia w warszawskich korkach.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2013-09-13, 22:12   

Przy "dobrej" technice jazdy 10 nie będzie problemem :mrgreen: pozdr
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-13, 22:21   

Ja bym brał mocniejszy silnik, po doswiadczeniach z 68 konnym motorkiem w Sandero stwierdzam, ze min 85-90 KM dci lub 90-100 KM Benzyna jest optymalnym wyborem dla Sadnero/Logana.
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2013-09-14, 08:16   

heh, moja Xsara wg katalogu w miescie bierze 12...
Nie wiem, nie sprawdzalem
do miasta jezdze metrem
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-09-14, 13:05   

Bez jaj, taka Xsara 1.8 kombi ma wg fabryki zuzycie nPb w miescie az 12l/100km :shock: ??
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2013-09-14, 14:29   

:mrgreen: serio
sznurek do rap. spalania z autocentrum (dane techniczne maja zwalone, ale to nie)
sznurek

szczesliwie na trasie jest duuuuzo lepiej
u mnie tak:
trasa 4 osoby, bagaznik wypelniony po rolete, z klima: 7,5 PB / 8,3 - 8,5 LPG, przelot na trasie W-wa Radom tak 110, dalej na krajowkach max 90
Cykl mieszany, krotkie dystanse: 9,5 - 10,5 LPG
Wyjazd do Hiszpanii, 1 osoba, bagaznik po sufit, 3 rowery na dachu (zone i dzieciaki zgarnialem z lotniska w Barcelonie), klima wlaczona, radio gra, navi, video rejestrator, lece 120 caly czas, cala droge leje...: okupione 10,5 - 11 l LPG
Ostatnio zmieniony przez Dyziek 2013-09-14, 14:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
Vo 


Marka: Nissan
Model: Almera
Silnik: 1,4
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-14, 15:34   

kislu napisał/a:
hejka

tce .9 nie jezdzilem, ale mam logana 1.2 i okolo 750 km, z czego polowa w miescie- na ta chwile srednie spalanie mam 6.0 litra. na 0.9 l wiele mniej nie bedzie chyba... oze z litr... to koszt silnika zwroci ci sie (przu roznicy 9 tys zl)_ po 150tys km... chyba nie warto...


A nie jest to za słaby silnik? Jak wyprzedzanie wygląda? Nie jeżdzę jak wariat, ale zastanawiam się jakby wyglądała podróż np do Chorwacji loganem MPV nowym z 4 os na pokładzie...
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-14, 16:21   

Vo, pewnie dojedziesz, tzn doturlasz sie ;-) Podczas wyprzedzania 3-ka, gaz w podłoge i modlitwa. Oczywiscie warto wyłączyć klimę by zyskać kilka koników/cennych sekund. Dlatego serio radzę przemyśleć dopłate do tce 90 KM.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne