Nie wiem dokładnie, jakie mądre są tempomaty, ale w najgorszym przypadku jest to odcięcie, no nie?
(I podobnie w drugą stronę - jeżeli włączyć tempomat przy 30 kmh na V biegu, to pewnie będzie po prostu przyyyyyyyyyyśpieeeeeeeeeszaaaaaaaał do tych 110...).
Natomiast od tempomatu wbudowanego w fabryczny sterownik silnika, mającego dostęp do wszystkich czujników, można by się właściwie spodziewać sprytniejszego zachowania niż zwykłe pałowanie do końca czerwonego [:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-09-21, 17:09, w całości zmieniany 1 raz
W Megane i w nowym Sandero w zależności od sytuacji komputer podpowiada strzałkami kiedy zmienić bieg to raz a dwa tempomat działa chyba od 50km/h co w Megane prędkość ta pozwala jechać już na 6 biegu a w Sandero na 5, więc nie ma wielkiego problemu tylko przyspiesza się wtedy powolutku.
@dacialoganmcv: Nie w tym rzecz - przeczytaj od początku: my wiemy, że działa na pewno (a co najwyżej trzeba go włączyć w sterowniku, co też jest rozpracowane). Natomiast metoda jest opracowana w innych wersjach sterownika silnika niż ma kol. czaju, więc brakuje nam po prostu opisu pinów we wtyczkach...
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2013-09-22, 16:40 Re: Tempomat w Lodgy/Dokker
Znając życie to wymiana przycisku od ogranicznika prędkości na taki z drugą pozycją, tj. tempomat, wymiana kierownicy na taką z przyciskami (w opcji bez tempomatu i ogranicznika) i przełącznika pod kierownicą (w opcji bez niczego). Tak łopatologicznie. Zapewne opcja tempomatu "śpi" w ECU i po otrzymaniu informacji na konkretny pin zostaje włączona.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2013-09-22, 16:41, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2013-09-22, 17:20
lodgy ma duze mozliwosci bo sprawdzalem sterownik z reno scenic na pelnym wypasie i jest taki sam jak w lodgy.wczoraj podlaczylem taki maly tester diagnostyczny do kasowania bledow i co? pokazal mi nawet temperature plynu (w lodgy brak wskaznika) temperature zew (w lodgy brak wskaznika) tak wiec trzeba troszke poczekac bo auto jeszcze w miare swieze.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2013-09-22, 17:23
Temperatura silnika jest używana przez centralkę silnika do określania innych parametrów jego pracy, więc to jest tylko brak wskaźnika na desce, nad czym ubolewam, bo w całej gamie nowych Dacii go nie ma...
Co do temperatury zewnętrznej, to pewnie jest brak zobrazowania na desce, tzn. jest zablokowana ta opcja. We Fiacie była do odblokowania w nowych wersjach Punto, bo też sobie za to liczyli. No i brakowało czujnika w lusterku, ale to już najmniejszy problem.
W którymś z tematów napisałem, że Dacia jest na tyle budżetowa, że nie będzie kombinacji z wersjami sterowników, itd. Wkładają to co jest w Renaulcie, jedynie opcji brakuje w konfiguratorze.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Co do temperatury zewnętrznej, to pewnie jest brak zobrazowania na desce, tzn. jest zablokowana ta opcja. We Fiacie była do odblokowania w nowych wersjach Punto, bo też sobie za to liczyli. No i brakowało czujnika w lusterku, ale to już najmniejszy problem.
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2013-09-23, 07:41
Zapewne tak jak napisałem wyżej: wiązka z centralki jeśli przycisk wykorzystuje więcej niż istniejące przewody od ogranicznika prędkości, przełącznik z innego auta z tempomatem, przełącznik zespolony pod kierownicę który będzie miał przejście na przewody z kierownicy, kierownica z przyciskami, dla estetów zapewne wymiana zegarów na te z Logana, aby były ikonki tempomatu. Wtedy pewnie pojawi się też temperatura zewnętrzna na zegarach, bo tej w Lodgy nie ma.
Mowa oczywiście o wspólnych centralkach silnika między Loganem i Lodgy czy innych jednostkach z gamy Renault, które posiadają tempomat.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3596 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-23, 11:45
A skąd domniemanie że zestawy liczników różnią się pomiędzy Lodgy a Loganem/Sandero/MCV 2 ?
Mam w Lodgy na blacie ikonki do jazdy ekonomicznej a żadna Lodgy nie posiada tego trybu.
Nie sądzę żeby przy takim cięciu kosztów opracowywano różne modele zestawów - być może jest inny wsad epromu w elektronice licznika.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2013-09-23, 11:46, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2013-09-23, 11:51
moim zdaniem nie potrzebna wymiana zegarow trzeba tylko tak jak piszesz dodatkowa dzwignie i tyle jak aktywujesz to w ecu to powinno sie pokazac na wyswietlaczu. np w wersji laureate mamy zegarek na wyswietlaczu a w wersji prestige juz nie ma na wyswietlaczu tylko na media navi
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2013-09-23, 15:22
shrek napisał/a:
moim zdaniem nie potrzebna wymiana zegarow trzeba tylko tak jak piszesz dodatkowa dzwignie i tyle jak aktywujesz to w ecu to powinno sie pokazac na wyswietlaczu. np w wersji laureate mamy zegarek na wyswietlaczu a w wersji prestige juz nie ma na wyswietlaczu tylko na media navi
Przyjrzyj się zegarom Logana MCV i Lodgy. Są inne w części pod wyświetlaczem. W Lodgy na dole są ikonki od ESP, a w Loganie MCV w tym miejscu są dwie ikonki od tempomatu. Owszem, działanie opcji jest niezależne od wyświetlanych ikonek, ale jak ktoś chciałby w pełni mieć tę opcję, to zapewne bez wymiany zegarów się nie obejdzie.
Co do zegarka na desce albo Media Nav to już zależy od tego które urządzenie ma priorytet do wyświetlania. Najczęściej urządzenia z wyświetlaczem takie jak nawigacja przejmują część opcji z licznika. I tym nie należy się w ogóle sugerować...
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2013-09-23, 15:23, w całości zmieniany 1 raz
http://sandero.forum-daci...opic.php?t=3915
ça fonctionne sur sandero 1, logan 1, MCV 1 en DCI 70 et DCI 85
je ne pense pas sur DCI 90 et DCI 110
attention, ce n'est pas le bon bouton de mise en fonction sur la photo sous le volant
to działa na Sandero 1 Logan 1, MCV 1 i DCI DCI 70 85
Nie sądzę, że z 90 i DCI 110 DCI
Uwaga, to nie w porządku funkcja przycisku zasilania jest na zdjęcie pod kierownicą
Marka: jeszcze nie
Model: DUSTER?
Silnik: 1,6 ?
Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 20 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-11-24, 21:22
Na tym FILMIKU w 3:50 minucie widać gałkę tempomatu. Wygląda że w germanii można to zamówić więc czemu u nas nie?
A swoją drogą to fajnie wygląda jak przy 100 km/h spalanie chwilowe spada do 3,4
No dobra, pospieszyłem się z tym tempomatem, wygląda że to jakiś zewnętrzny kit bo w Loganie jest na kierownicy. Za mało się widać jeszcze znam na Dacii
Ostatnio zmieniony przez Joozwa 2013-11-24, 22:09, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2013-11-24, 23:11
Samoróbka. W Lodgy/Dokker nie ma NIGDZIE fabrycznie możliwości zamówić opcji tempomatu. W każdym kraju są identyczne katalogi, specjalnie to sprawdzałem. Nawet więcej, ceny są takie jak u nas po podzieleniu przez 4, czyli średnią cenę Euro. W Niemczech chyba lakier w Loganie MCV kosztuje 1900 zł, czyli więcej niż u nas. Sądzę, że fizycznie jest obsługa tempomatu uśpiona w centralce. Ale na razie nie mam możliwości tego sprawdzić, więc nie wypowiem się.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Czy do Logana MCV 1.5 DCi rocznik 2007, moc 50 KW, 68 KM da radę zamontować tempomat? Jeżeli tak, to gdzie znajdę jego opis?
Tak naprawdę my nie montujemy tempomatu, a po prostu chcemy go uruchomić. W Twoim przypadku na 99% powinien pasować opis z pierwszych postów - w tamtych latach raczej był to komputer Delphi.
Także cała zabawa to odpowiednie połączenie oporników i przycisków, a później przeciągnięcia przewodów...
To w takim razie po co wam pilot? Dotychczas jeździłem samochodem, gdzie mogłem na keirownicy ustawić żądaną prędkość i pojazd zwalniał, względnie przyspieszał do żądanej. Tak działał tempomat.
Z tego co wyczytałem (choć nie umiem znależć tematu na zagranicznym forum dotyczącego tempomatu ze zdjęciami) w Loganie to działa tak, że przyspieszam do żądanej, pstryczkiem elektryczkiem włączał tempomat (on/off) i tyle. Przynajmniej tak to wygląda jak widzę pstryczki do tempomatu z clio na aukcjach allegro.
po co więc pilot i jak on miałby działać z autem (gdzie jest odbiornik sygnału ?) tak prostym jak logan ?
Jak działa limiter - nie pozwala przekroczyć czy brzęczy po przekroczeniu ?
Dodam jeszcze, że jeżeli macie jakieś zdjęcia (tutoriale) tempomatu, to będę wdzieczny. Nie kumam połączeń elektrycznych, nie wiem czy ze schematu wynika, że 3 oporniki powinny być zalutowane równolegle czy szeregowo (znaczy ja tam widzę "drabinkę" 3 oporników łączycych oba przewody idące równolegle, które potem wchodzą w wejścia A2 i C 3, idą do przełącznika, do którego z druigiej strony podłączone jest napięcie 12 V zapewne ze stacyjki. Ale jak to się ma do 0, R, +, - to nie wiem, choć co + i - wiem. Zero kojarzę z uziemieniem, co tutaj oznacza ni ch.uja.
Ostatnio zmieniony przez MCV 2013-11-27, 23:22, w całości zmieniany 1 raz
To w takim razie po co wam pilot? Dotychczas jeździłem samochodem, gdzie mogłem na keirownicy ustawić żądaną prędkość i pojazd zwalniał, względnie przyspieszał do żądanej. Tak działał tempomat.
Z tego co wyczytałem (choć nie umiem znależć tematu na zagranicznym forum dotyczącego tempomatu ze zdjęciami) w Loganie to działa tak, że przyspieszam do żądanej, pstryczkiem elektryczkiem włączał tempomat (on/off) i tyle. Przynajmniej tak to wygląda jak widzę pstryczki do tempomatu z clio na aukcjach allegro.
po co więc pilot i jak on miałby działać z autem (gdzie jest odbiornik sygnału ?) tak prostym jak logan ?
A gdzie w swoim Loganie masz te przyciski? Czym innym są cztery przyciski jak nie pilotem?
Pilot czyli właśnie te przyciski, nikt nie pisze o zdalnym sterowaniu samochodem.
Cytat:
Jak działa limiter - nie pozwala przekroczyć czy brzęczy po przekroczeniu ?
Nie pozwala przekroczyć prędkości, chyba że wciśniesz gwałtownie pedał gazu do oporu.
Cytat:
Dodam jeszcze, że jeżeli macie jakieś zdjęcia (tutoriale) tempomatu, to będę wdzieczny. Nie kumam połączeń elektrycznych, nie wiem czy ze schematu wynika, że 3 oporniki powinny być zalutowane równolegle czy szeregowo (znaczy ja tam widzę "drabinkę" 3 oporników łączycych oba przewody idące równolegle, które potem wchodzą w wejścia A2 i C 3, idą do przełącznika, do którego z druigiej strony podłączone jest napięcie 12 V zapewne ze stacyjki. Ale jak to się ma do 0, R, +, - to nie wiem, choć co + i - wiem. Zero kojarzę z uziemieniem, co tutaj oznacza ni ch.uja.
A2 albo C3 mają być zwarte z napięciem ze stacyjki - w zależności od wybranej opcji - po to jest przełącznik.
Między pozostałymi dwoma, konkretny opór odpowiada konkretnej funkcji, czyli +, - (co jest chyba jasne), R jako resume, czyli uruchomienie tempomatu z pauzy i 0 - jako pauza - podobnie jak pedały sprzęgła i hamulca - z czego do sprzęgła będziesz potrzebował dodatkowego czujnika/innego pedału jeśli będziesz chciał skorzystać. Pedał hamulca powinien zadziałać.
0 - to zwarcie między D2 a D3
R - to 900Ohm
+ - to ok 300Ohm (270)
- - to 100Ohm.
ja to zrobiłem mniej więcej tak (nie mogę znaleźć pilota więc go narysuję). Jeśli chodzi o Logany te pierwsze i po fl w 2008, jak i Sandero I to dla 1.5dCI powinno to działać. W przypadku całej reszty - możliwe że też ale NAPEWNO nie są to piny we wtyczce A2 C3 D2 i D3. Mam nawet kupione konektory do wtyczki także czekam jedynie na schemat złączki przy moim komputerze.
Zdjęcia z montażu z tutorialem były w pierwszym poście.
http://www.daciaclub.ro/i...t&id=1627417473
pilot_tempomat_teoria.png
Plik ściągnięto 15311 raz(y) 10,1 KB
Ostatnio zmieniony przez czaju 2013-11-28, 10:37, w całości zmieniany 4 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum