Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-11-02, 09:52
Podświetlenie i wygląd tablicy wskaźników / zegarów
Autor Wiadomość
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-07-25, 12:20   Re: Wyłączenie podświetlenia kokpitu

yakov napisał/a:
Czy możliwe by było w daćkach wyłączenie podświetlenia kokpitu przy włączonych światłach?
Marzy mi się taki przełączniczek, cobym sobie w jasny dzień nie ściemniał podświetlenia komputerka (i nie włączał podświetlenia kokpitu), a po nocy mógł sobie to włączyć.
Jest taka możliwość w ogóle?

trza by bylo zrobic przelacznik :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-07-25, 16:01   

Ja tak miałem w Sandero... Miałem "automatyczny włącznik świateł" pociągnięty do akumulatora i świateł mijania (bez diod), i świateł pozycyjnych (do istniejącej instalacji i później przez diody). O ile z przodu temat był łatwy to do tyłu wpinałem się w wiązkę po lewej stronie na podłodze, w okolicach początku rynienek od fotela.
W efekcie Sandero włączało światła automatycznie z silnikiem, mogłem włączyć je ręcznie (włączając podświetlenie) bez udziału silnika, ale również z nim (bo niby dlaczego nie). Wada - nie można zgasić świateł jak silnik jest uruchomiony - najprostszym rozwiązaniem wtedy było rozłączenie stycznika dumnie nazywanego "automatycznym włącznikiem świateł" od masy. Co by nie było - myślałem później o takim przełączniku umożliwiającym wyłączenie jego, ale uznałem że ten raz na rok jak się zdarzy taka potrzeba to jakoś sobie poradzę.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-25, 19:04   

Co ciekawe, jeśli nie ma kontrolki włączonych świateł (a w Dacii nie ma, kontrolka świateł mijania to co innego), to włączanie świateł bez włączania podświetlenia zegarów jest... nielegalne. :) Według przepisów, musi być albo kontrolka, albo podświetlenie ma się włączać razem ze światłami pozycyjnymi.

Podświetlenia/kontrolki nie wymagają za to światła do jazdy dziennej, co pod rozwagę zostawiam. :]
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-07-25, 19:25   

Kol. bebe, czy na Forum ktoś traktuje sprawy sprzeczne z naszym prawem poważnie. Chyba jesteś jednym z nielicznych, którzy traktują prawo jako coś oczywistego i to nie ujmuje jego ego.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-07-25, 19:59   

a czy jest określone jakie to podświetlenie ma być? U mnie np. było to podświetlenie kontrolką świateł mijania ;)
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-25, 23:08   

chriskb napisał/a:
Kol. bebe, czy na Forum ktoś traktuje sprawy sprzeczne z naszym prawem poważnie.

Nie mi to oceniać. :) Ja tylko staram się podać fakty, a co kto z tą wiedzą zrobi, to już jest jego sprawa. Jesteśmy dorosłymi ludźmi. :]

czaju napisał/a:
a czy jest określone jakie to podświetlenie ma być? U mnie np. było to podświetlenie kontrolką świateł mijania ;)

Nie chce mi się teraz szukać, ale śmiało można założyć, że jest. :) Wszystkie krwawe detale były w tym Regulaminie ONZ, określającym warunki techniczne blablabla, w tym oświetlenie, w tym kształt i kolor wszystkich wymaganych prawem kontrolek na desce rozdzielczej. O ogólnym podświetleniu też coś było, ale wybacz, memoria fragilis est. ;)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-09, 00:32   Re: Wyłączenie podświetlenia kokpitu

yakov napisał/a:
Czy możliwe by było w daćkach wyłączenie podświetlenia kokpitu przy włączonych światłach?

Prawdopodobnie: tak - http://www.daciaklub.pl/f...php?p=4027#4027
 
yakov 


Marka: Jeep
Model: Compass
Silnik: 1.4
Rocznik: 2019
Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 152
Skąd: Sko-Kam
Wysłany: 2013-10-09, 08:23   

Nie umiem szukać :-( Dziękuję Laisar bardzo, bo już myślałem, że temat umarł :-)
Jak poczynię przełączniczek to się pochwalę.
 
damianf 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4MPI
Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 2
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-11-17, 03:25   

Hey!
Udało mi się skończyć modernizację podświetlenia w mojej cygance. Dobór diod trochę trwał ale w końcu mam swój docelowy efekt. "Zielono mi" ;) Jako, że zdjęcia były robione w trybie"auto": kolory i jasność odbiegają od rzeczywistości. Ogólny efekt jest taki jak na zdjęciach.







Postaram się dodać zdjęcia zrobione lustrzanką z odpowiednim ISO tak żeby wyglądało to jak w rzeczywistości.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-11-17, 11:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-17, 07:42   

-> Fiat Bravo
Tam też były takie "zielonkości" :-)
 
BLONDI83 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 benzyna, 4x4
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączyła: 24 Maj 2012
Posty: 349
Skąd: ok. Częstochowy
Wysłany: 2013-12-15, 09:58   

Mam pytanie, potrzebuję skan oryginalnych tarcz w rozmiarze 1:1 i rozdzielczości minimum 300dpi, lub ich ksero do DD w tym celu muszę dobrać się do nich jakoś.... Czy ktoś może powiedzieć jak to zrobić, by nic nie uszkodzić, ewentualnie może ktoś ma taki skan etc. Oczywiście chodzi mi o moją wersję silnikową.
_________________

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-15, 19:11   

A można wiedzieć po co ?
Przecież jak będziesz coś robić z zegarami to i tak będziesz musiała swój rozkręcić więc możesz ściągnąć zegary od siebie :roll:
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2013-12-15, 19:43   

No przecież to jasne, chce sobie wydrukować w kolorze blond i szybko rozebrać i przełożyć, a nie rozkręcić kokpit, wyjąć ze swoich zegarów cyferblaty i iść na nogach do cyfrodruku i czekać 2 dni na odbiór. :idea:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
BLONDI83 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 benzyna, 4x4
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączyła: 24 Maj 2012
Posty: 349
Skąd: ok. Częstochowy
Wysłany: 2013-12-15, 20:19   

i wszystko jasne...
_________________

 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2013-12-15, 21:49   

BLONDI83 napisał/a:
Mam pytanie, potrzebuję skan oryginalnych tarcz w rozmiarze 1:1 i rozdzielczości minimum 300dpi, lub ich ksero do DD w tym celu muszę dobrać się do nich jakoś.... Czy ktoś może powiedzieć jak to zrobić, by nic nie uszkodzić, ewentualnie może ktoś ma taki skan etc. Oczywiście chodzi mi o moją wersję silnikową.


Skanu nie mam, ale postaram się jutro zrobić taki - zegary z Twoją wersją (benzyna 4x4).
Podaj mi privem Twój adres email, prześlę skan (lub skany, jeśli nie zmieści się wszystko na jednym).

Gdybyś chciała sama wyciągać licznik, troszkę roboty z tym jest - kilka śrubek do odkręcenia i parę plastików do wyciągnięcia z zatrzasków. Najgorsze jest potem odpowiednie ułożenie wskazówek - ale przy pomocy forum i rumuńskiego filmiku wszystko się da zrobić. :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-15, 21:55   

Nie jestem pewien, czy w Dusterze jest tak samo. U mnie wyglądało to tak:
  1. ściągnąć te chropawe boczki pod licznikiem. Najpierw podważyć czymś ostrym, są na zatrzaskach,
  2. ściągnąć górną obudowę liczników, po prostu ciągnąc do siebie.
  3. odkręcić dwie śrubki trzymające licznik na dole,
  4. wyciągnąć licznik, odpiąć wtyczki z tyłu.
  5. odkręcić z tyłu śrubki, zdjąć szybkę z zatrzasków (ostrożnie, coby nie popękała)
  6. zdjąć wskazówki obrotomierza i prędkościomierza, po prostu ciągnąć za nie.
Składa się tak samo, ale na odwrót. ;) Jedyne co, to po włożeniu tarczy nie zakładamy szyby od razu! Podpinamy pierwej wtyczki, włączamy samochoda w trybie diagnostycznym i ustawiamy sobie wskazówki, żeby pokazywały poprawnie (obrotomierz bodajże pokazuje co 1000 obr/min, prędkościomierz nie pamiętam, co 40 km/h?). O dziwo prędkościomierz pokazuje prędkość w miarę wiernie, to ustawienie wskazówki odpowiada za przekłamanie prędkościomierza w dół. Mi udało się na tyle wyregulować, że przekłamuje zaledwie o 5 km/h przy 140, ale rzeźba przy tym była konkretna.

Gdzie te tarcze planujesz zamawiać, tachotuning.pl czy gdzieś indziej? ;)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-15, 22:15   

Cytat:
tachotuning.pl


:mrgreen:
Idą święta , trzeba przybrać choinkę ! :lol:
ps.To prosto. Odpinałeś oczywiście klemy akumulatora ?
Ostatnio zmieniony przez corrado 2013-12-15, 22:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-15, 23:58   

corrado napisał/a:
Cytat:
tachotuning.pl

:mrgreen:
Idą święta , trzeba przybrać choinkę ! :lol:

A to Twoja działalność? Bo mam parę nieodpowiedzianych pytań.

corrado napisał/a:
ps.To prosto. Odpinałeś oczywiście klemy akumulatora ?

Szczerze mówiąc - nie pamiętam. Logika podpowiada, że tak. Doświadczenie - że nie. :> Zazwyczaj zapominam o takich rzeczach i lecę na żywca, a potem albo wielki sukces, albo płacz i zgrzytanie zębów. ;)
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2013-12-16, 00:25   

bebe napisał/a:
Nie jestem pewien, czy w Dusterze jest tak samo. U mnie wyglądało to tak:
  1. ściągnąć te chropawe boczki pod licznikiem. Najpierw podważyć czymś ostrym, są na zatrzaskach,
  2. ściągnąć górną obudowę liczników, po prostu ciągnąc do siebie.
  3. odkręcić dwie śrubki trzymające licznik na dole,
  4. wyciągnąć licznik, odpiąć wtyczki z tyłu.
  5. odkręcić z tyłu śrubki, zdjąć szybkę z zatrzasków (ostrożnie, coby nie popękała)
  6. zdjąć wskazówki obrotomierza i prędkościomierza, po prostu ciągnąć za nie.

Yyy... Raz wyciągałem dusterowi zegary, mogę cóś pominąć, ale było to chiba troszku inaczy:
  1. ściągnąć osłonę centralną (przy pokrętłach nawiewu/klawiszach szyb/radiu... u mnie jest ona brązowa, ver. Laureate) - wyciągnąć ją w stronę bagażnika paluchami najpierw od dołu, potem delikatnie w dół i schodzi górą
  2. ściągnąć chropawy boczek pod licznikiem z prawej strony (po to ściągaliśmy osłonę centralną, żeby ściągnąć jego)
  3. ściągnąć górną obudowę liczników (daszek), po prostu ciągnąc do siebie.
  4. odkręcić dwie śrubki trzymające licznik na dole,
  5. wyciągnąć licznik, odpiąć wtyczki z tyłu.
  6. odkręcić z tyłu śrubki, zdjąć szybkę z zatrzasków (ostrożnie, coby nie popękała)
  7. zdjąć wskazówki obrotomierza i prędkościomierza, po prostu ciągnąć za nie.


bebe napisał/a:
Składa się tak samo, ale na odwrót. ;) Jedyne co, to po włożeniu tarczy nie zakładamy szyby od razu! Podpinamy pierwej wtyczki, włączamy samochoda w trybie diagnostycznym i ustawiamy sobie wskazówki, żeby pokazywały poprawnie (obrotomierz bodajże pokazuje co 1000 obr/min, prędkościomierz nie pamiętam, co 40 km/h?). O dziwo prędkościomierz pokazuje prędkość w miarę wiernie, to ustawienie wskazówki odpowiada za przekłamanie prędkościomierza w dół. Mi udało się na tyle wyregulować, że przekłamuje zaledwie o 5 km/h przy 140, ale rzeźba przy tym była konkretna.

Właśnie się zastanawiałem, czy da się skasować fabryczne przekłamanie prędkości... Fabryka zafundowała mi -5 km przy ok. 50 km/h, a przy 120 km/h już prawie -10. Jeszcze własnego licznika nie rozdziewiczałem, zdemontowałem tylko obcy.

EDYTKA: akumulatora nie odpinałem, bo i po co? Jeśli się nie grzebie po wtyczkach, jedynie ściągnie licznik...
_________________
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez leo 2013-12-16, 00:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-16, 01:36   

leo napisał/a:
akumulatora nie odpinałem, bo i po co?

Bo tak nakazuje sztuka (; - a konkretnie, żeby ochronić właśnie elektronikę licznika przed jakimś przypadkowym spięciem.

(Np mnie zdarza się grzebać w bebechach komputera nawet kiedy jest uruchomiony - oczywiście, zawsze ostrożnie, ale jednak w końcu udało mi się niedawno umrzeć zasilacz, podłączając dysk na żywca... Na szczęście w przydasiach miałem zapas <; )..
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-16, 08:38   

Dokładnie tak.
Poza tym, że napięcie przy wtykaniu może zewrzeć się z innym pinem i układ szklak trafi, możliwe też jest odpalenie poduszek , pamiętam gdy miałem AUDI zalecane było odpięcie klem przy pracach z licznikiem / ECU czy fotelami m.in z obawy o odpalenie AIRBAGów.
 
BLONDI83 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 benzyna, 4x4
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączyła: 24 Maj 2012
Posty: 349
Skąd: ok. Częstochowy
Wysłany: 2013-12-16, 12:34   

leo, bardzo Ci dziękuję za przesłane skany. Strasznie się cieszę to super prezent pod choinkę.
bebe, dziękuję za cenne uwagi jak do tego się zabrać
CO JA BYM BEZ WAS CHŁOPAKI ZROBIŁA :-D
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-16, 13:54   

BLONDI83 napisał/a:
dziękuję za przesłane skany

No ale jak to tak - prywata?! Dawać to zaraz publicznie na forum! ...Proszę-proszę-proszę C:

(A jeśli za duże na załącznik/PW, to na mejla: "krtk (maup) o2 kropka pe el" - wrzucę na serwer).
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-16, 16:12   

BLONDI83 napisał/a:
CO JA BYM BEZ WAS CHŁOPAKI ZROBIŁA :-D

To samo, tylko lepiej. :)

Pochwal się, co robisz z tarczami i gdzie zleciłaś drukowanie.

Ja mam do wyedytowania jedną ikonkę (chcę zamienić niewykorzystaną "kierownicę" na ikonkę tempomatu, diodę nawet już podciągnąłem, tylko nie miałem dotąd jak wygodnie rozebrać ponownie licznika i zeskanować tarczy. Nie udało mi się też ustalić z ewentualnym drukarzem tarcz, kto ma się owej edycji podjąć, a jeśli ja, to w jakim formacie mam wyedytowaną tarczę dostarczyć (raster bez sensu, skoro i tak będę musiał przerobić do wektorowej, tylko jaka ma być ta wektorowa?).
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2013-12-16, 19:58   

laisar napisał/a:
leo napisał/a:
akumulatora nie odpinałem, bo i po co?

Bo tak nakazuje sztuka (; - a konkretnie, żeby ochronić właśnie elektronikę licznika przed jakimś przypadkowym spięciem.

Ojtamojtam... ;-)
Trzeba uważać. :-P A tak naprawdę bardziej boję się odpięcia zasilania i jego wpływu na resztę elektroniki, w tym przede wszystkim na sterownik silnika, który (jak czytałem) po wypięciu akumulatora będzie pracował przez jakiś czas w trybie awaryjnym, a potem dopiero wrócą właściwe ustawienia. Jeszcze tego nie praktykowałem i wolę unikać, jeśli tylko można. ;-)
_________________
Pozdrawiam.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne