tylko te przeciwmgłowe są trochę inne niż zwykle :0 ale tez jestem ciekawy czy przy wyższych prędkościach to się włączy w końcu ktoś ta homologacje dopuścił :)
Raczej na pewno się włączy przy wyższych prędkościach - tak wynika ze schematów, że centralka świateł nie kontroluje prędkości pojazdu. A tutaj bardzie dokładna instrukcja ze schematami, ale cyrylicą :)
http://xenonlight.com.ua/OSRAM%20LEDFOG101.pdf
czyli trza tego nie podłączać i będzie oki
bebe napisał/a:
BoloSr napisał/a:
tylko te przeciwmgłowe są trochę inne niż zwykle :0
Jakie by i nie były, jak je wsadzisz w oryginalne plastiki, to będą świecić tylko do przodu, bo z boku będą osłonięte przez wspomniany plastik. "Praw fizyki pan nie zmienisz..." ;)
BoloSr napisał/a:
ale tez jestem ciekawy czy przy wyższych prędkościach to się włączy w końcu ktoś ta homologacje dopuścił :)
Samo z siebie - raczej nie. :) Może mają wyjście na sygnał prędkości? Mam też niepoparte faktami wrażenie, że w Niemczech jest jakoś dziwnie z homologacjami - jakiś czas temu w tym wątku był odnośnik do niemieckiego forum i niemieckich "świateł" DRL, które były w istocie... meblową taśmą LED IP65 z nadrukowanymi oznaczeniami homologacji. :) Problem w tym, że owe "światła" nie spełniały jednego z podstawowych wymogów homologacji DRL (powierzchni świecenia). :D
Gdyby ktoś zrobił dedykowane światła doświetlające zakręty, z homologacją, faktycznie skierowane w bok (np. adaptując ten plasticzek od przeciwmgłowych w pierwszym Loganie), podłączone do czujnika prędkości i skrętu kierownicy - owszem, czemu nie, może bym się skusił, chociażby po to, żeby szpanować na zlotach. :> Ale takie doświetlanie wprzód to dla mnie pudrowanie trupa...
w sumie masz racje :)
porostu trza to podłączenie olać i już nie będzie problemu :)
_________________ 1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
Ostatnio zmieniony przez BoloSr 2013-10-16, 12:42, w całości zmieniany 1 raz
chyba lepiej zamiast kupować "z grubsza pasujące" od WESEM można kupić takie "na pewno pasujące" [...] nawet trochę tańsze
Dla niektórych - może lepiej. Dla innych bardziej może liczyć się także np jakość czy szansa na rozpatrzenie reklamacji gwarancyjnej. Zalinkowanej firmy nie znam, być może też jest w porządku, ale Wesem to podobno naprawdę dobra firma, a że pojawiła się już w tym temacie, więc aktualizuję.
Tak sobie liczyłem ostatnio ile wyniesie zamontowanie świateł do jazy dziennej, jeśli wcześniej nie miałem halogenów. Znalazłem na forum cennik dodatkowych części:
Nakrętki: 7703046141 - 4,60 zł brutto / szt.
Śruby: 7703026055 - 7,40 zł/szt.
Spinki: 7703076118 - 15,40 zł/szt.
Adapter lewy: 60 01 549 321 ok 20zł
Adapter prawy: 60 01 549 322 ok 20zł
6szt x Spinka : 77 03 076 118 = 92,40zł
4szt x Nakrętka : 77 03 046 125 = 18,40zł
4szt x Śruba : 77 03 026 055 = 29,60zł
2szt x Adapter: 40zł
Koszt dodatków to ok. 180zł. Coś mi tu nie pasuje. Czy te ceny podane na forum są na pewno poprawne? Jak dodam do tego lampy za 150zł to wychodzi 330zł.
Może ktoś wie ile kosztuje montaż świateł do jazdy dziennej w ASO? Może nie opłaca się samemu bawić w montaż?
Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019 Pomógł: 9 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 787 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2013-10-23, 19:11
Ja montowałem światła dzienne w miejscu przeciwmgielnych - robiłem to w ASO - światła kupione na allegro - dedykowane do Dustera. Niestety wcześniej nie wiedziałem, że potrzebne jeszcze są kołnierze, w których montuje się same światła. Ceny za części (jeśli ich nie dostarczysz) dyktuje ASO, a są one różne (znaczy wysokie) Chcieli na dzień dobry 250 zeta. Później jak pokazałem wydruki z neta ceny takich samych oryginalnych części wynegocjowałem zniżkę i zamontowałem w ASO. Tu masz link do wątku: http://www.daciaklub.pl/f...r=asc&start=870
Ostatnio zakupiłem lampy poliftowe do Dustera, jutro będę je montował ale chciałbym powoli działać w celu uruchomienia dziennych.
W wtyczce dochodzącej do lampy jest 6pinów przy czym 5ty nie ma kabla (analogicznie w lampie nie ma 5tego pinu)
W nowej poliftowej lampie jest 5ty pin który w takim razie odpowiada za dzienne.
Pierwsze moje pytanie to czy wtyczka jest rozbieralna oraz jakie konektory są w tych wtyczkach.
Myślałem aby uruchomić dzienne poprzez zastosowanie przekaźnika PRE0004
i tak będą działać według przepisów czyli załączą się przy zapłonie a wyłączą przy włączaniu pozycyjnych/mijania.
Połączyłbym to w następujący sposób.
Przekaźnik umieściłbym w skrzynce koło akumulatora.
Zasilanie stałe bezpośrednio pod śrubę Plusa akumulatora , natomiast zasilanie po stacyjce z tej skrzynki przekaźników właśnie.
Znalazłem informację że wszystkie żółte kable to zasilanie po stacyjce ale znalazłem też że byle który zółty (chodzi o przekrój kabla) można zastosować do automatu świateł led ale jeśli chodzi o dzienne żarówkowe to trzeba grubszy żółty.
Proszę o zweryfikowanie tych informacji które ustaliłem i poradę jak zasilić dzienne.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-10-25, 05:30
Ten schemat ma wiele błędów i działać na pewno nie będzie.
Chcesz zasilać przekaźnik dwoma plusami ?
Ale nawet jakbyś już podłączył zasilanie przekaźnika poprawnie, to i tak
nie będzie działać, bo dzienne dałeś na stykach NO, czyli po włączeniu
stacyjki - dzienną się nie świecą, a już zapalają się pozycyjne.
Dopiero po włączeniu przełącznikiem pozycyjnych załączysz dzienne :) Tak chciałeś ??
Ten schemat powinien wyglądać jak poniżej (KLIKNIJ NA ZDJĘCIE) :
przek.JPG
Plik ściągnięto 351 raz(y) 26,9 KB
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2013-10-25, 07:17, w całości zmieniany 4 razy
Do końca nie byłem pewien schematu, znalazłem go w necie a tak jak teraz poprawiłeś Ty widziałem u kolegów na forum kangoo.
Dlatego też napisałem i umieściłem aby ktoś taki jak Ty jackthenight w wolnej chwili mógł zewryfikować to co napisałem.
Dzięki.
Powiedz mi czyli zasilanie +12V wziąść z akumulatora czy po stacyjce?
"Znalazłem informację że wszystkie żółte kable to zasilanie po stacyjce ale znalazłem też że byle który zółty (chodzi o przekrój kabla) można zastosować do automatu świateł led ale jeśli chodzi o dzienne żarówkowe to trzeba grubszy żółty.
Proszę o zweryfikowanie tych informacji które ustaliłem i poradę jak zasilić dzienne."
To prawda, żę potrzebuje jakiś grubszy żółty do tych dziennych.
Możesz zaproponować skąd, spod czego wziąść PLUS PO STACYJCE
Ja właśnie jestem po montażu świateł dziennych w miejscu halogenów.
Robiłem w prywatnym zakładzie elektryka samochodowego.
Niebawem zamieszczę zdjęcia.
- dedykowane do Dustera - pasują do Dustera bez żadnych "nakładek" czy "kołnierzy" - przynajmniej te moje z Karmaxa
- robota trwała łącznie 30 minut
- nie chciałem aby światła samoczynnie zapalały się po przekręceniu kluczyka, więc poprosiłem, aby podłączyli tak samo jak przeciwmgielne -- polegało to na wyjęciu żarówek z oryginalnych halo - wycięciu szklanej części z wytczki żarówki - dolutowaniu kabli z LED dziennych do wtyczki i zalepieniu wodoodpornym silikonem. Tak więc światła i łączenia mam w pełni wodoodporne a poza tym wpięte na oryginalnej wtyczce więc w każdej chwili mogę je odłączyć.
- koszt całości (wyjęcie halogenów, dorobienie dwóch wtyczek, założenie LED dziennych = 70 PLN
Zapalają się tak jak wcześniej przeciwmgielne przednie, czyli po przekręceniu postojowych i przeciwmgielnych w pozycję 1.
Ewentualnie teraz muszę znaleźć sposób na to, żeby zapalały mi się tylko te LED (przeciwmgielne) na "żądanie" czyli bez konieczności zapalania postojowych.
Zapalają się tak jak wcześniej przeciwmgielne przednie, czyli po przekręceniu postojowych i przeciwmgielnych w pozycję 1.
A po co taki wynalazek??? Ani to dzienne, bo świecą z pozycyjnymi, ani to przeciwmgłowe, bo przecież to lampa od dziennych, za słaba i skierowana nie tam gdzie trzeba...
keikan napisał/a:
muszę znaleźć sposób na to, żeby zapalały mi się tylko te LED
W takim układzie jak masz to chyba tylko dodatkowy _wyłącznik_ pozycyjnych, ale dalej nie wiem po co - będą diagnostą nie przepuściłbym czegoś takiego. Dzienne to dzienne, mają się włączać po przekręceniu kluczyka.
A jak już chciałeś mieć możliwość ich wyłączenia, to trzeba było wpiąć w obwód dodatkowy przełącznik - stale byłby włączony, a zawsze można by go wyłączyć.
W takim układzie jak masz to chyba tylko dodatkowy _wyłącznik_ pozycyjnych, ale dalej nie wiem po co - będą diagnostą nie przepuściłbym czegoś takiego. Dzienne to dzienne, mają się włączać po przekręceniu kluczyka.
.
Na diagnostyce się nie przejmuję, bo nie muszę pokazywać, że mam dzienne - oficjalnie mam przeciwmgielne. I na razie tak też działają.. Z tą różnica, że nie pobierają 110 W tylko 11 W.
A jeżdżę na nich jako dziennych (tylko świecą mi się przy okazji postojówki (też LED więc 2x0,5 W) oraz oświetlenie tablicy (2x0,5 W) i tylne postojowe (2x5W).
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-30, 11:43
Straszna rzeźba , zamiast zrobić to zgodnie z logiką i przepisami to walnąłeś choinkę niczym dres w czarnym BMW :(
Diagnosta jak kumaty to się zorientuje , zresztą co bardziej kumaci policjanci również.
Dokładnie, Laisar ma rację.
Przecież te światła dzienne są do nie powiem czego. Już nie raz miałem tak że taki gościo z dziennymi które świecą jak latarka diodowa , "ginął" i w ostatniej chwili go zauważyłem wśród pozostałych jadących samochodów ze światłami mijania i go nie widziałem podczas jazdy.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-30, 20:18
Przesadzacie, skoro przepisy pozwalają na dzienne to dlaczego ich nie stosować ? Co innego jak się ich używa nagminnie, o zmierzchu w tunelach, na drogach w pobliżu lasu w cieniu - to rozumiem. Jeśli mam stosowną homologacje to jest OK. Z drugiej strony przepis nakazujący bezwzględne użytkowanie świateł mijania przez cały rok jest lekko mówiąc dyskusyjny.
Wśród jadących z normalnymi mijania ( 55W żarówka ) taki gościo z diodkami po prostu wygląda jak stojący pojazd albo po prostu nawet nie zauważa się go, bo przy dłuższej jeździe "się zlewa z otoczeniem". Aut w Polsce jest tak dużo i ruch jest spory, więc takie niuanse zaczynają mieć znaczenie.
Poza tym te różnice w natężeniu światła pojazdów w ruchu : światła mijania halogenowe (55w) vs DRL jeszcze bardziej utrudniają orientację .
Światła halogenowe zwykłe tworzą jakiś strumień światła a takie diodki świecą po pierwsze słabo, po drugie punktowo , a po trzecie są za małe i umiejscowione często gdzieś przy samej ziemi ( szosie ), gdzie raczej się nie " zerka "
Tak czytam ostatnie posty z tym rzeźbieniem (bez urazy) i naszedł mnie pewien pomysł.
Oczywiście tak jak ten z umieszczaniem dodatkowych led w halogenie jest niezgodny z przepisami to lepiej już zainstalować układ obniżający napięcie na normalne żarówki halogenowe gdzieś o 40 - 50%. Są nawet gotowe zestawy z AVT (sterownik mini wiertarek), które się do tego nadają. Sprawdziłem na żarówce 21W i działa.
Zapalają się od razu po odpaleniu silnika, a w momencie włączenia pozycyjnych łapie przekaźnik, odcinając obniżone napięcie, a styk przełącza się na halogen.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum