Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-04-01, 20:37
Stuki, puki i skrzypienia - nietypowe hałasy
Autor Wiadomość
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-01-30, 13:34   

U mnie jest tak już od bardzo dawna, nie uznałem tego jednak za coś niepokojącego. Gdybyś jednak chciał zgłaszać w serwisie, będę śledził Twoją historię :mrgreen:
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
fotolabor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 110 KM 4x4
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 121
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-01-30, 16:45   

esdziewiaty napisał/a:
U mnie jest tak już od bardzo dawna, nie uznałem tego jednak za coś niepokojącego. Gdybyś jednak chciał zgłaszać w serwisie, będę śledził Twoją historię :mrgreen:



Tak teraz widzę na fotce,że to nic groźnego. Szkoda czasu na ASO. 8-)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-01-30, 17:09   

esdziewiaty napisał/a:
U mnie jest tak już od bardzo dawna, nie uznałem tego jednak za coś niepokojącego. Gdybyś jednak chciał zgłaszać w serwisie, będę śledził Twoją historię :mrgreen:

to nie jest w żadnym stopniu niepokojące i nie ma sensu tego zgłaszać. Jest irytujące, bo podczas jazdy podłużne wypustki wewnątrz gumowej osłony ocierając o rurę amortyzatora przecierają pafrbę do metalu i powodują poskrzypywanie, które nasila się szczególnie kiedy jest sucho i jeździmy po pylistym podłożu. Tak jak wspomniałem - wystarczy potraktować te miejsca czymkolwiek śliskim - od margaryny :mrgreen: , poprzez smary w płynie,wazelinę techniczną na seks-lubrykacie kończąc i na długo święty spokój. A jak coś zaczyna skrzypieć, zaczynać od sprawdzenia tych miejsc
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-01-30, 17:15, w całości zmieniany 6 razy  
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2013-02-02, 16:42   

Jak wskazywały posty powyżej - temperatura na plusie - stukania NIET!!!
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2013-04-04, 08:15   

No i temperatura spadła to stukanie budiet:)

U mnie trochę na nierównościach trzeszczy:(

Podejrzewam, że te gumowe osłony twardnieją z zimna i wtedy hałasują. Od środka ta guma ma takie wypustki (ograniczniki), które powodują widoczne na zamieszczonym wcześniej zdjęciu przetarcia.
No chyba, że coś innego padło a niedawno wymieniali mi wahacz na gwarancji. poczekam aż ta wiosna przyjdzie i w końcu sie cieplej zrobi.
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2013-04-04, 08:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
Modlishkaaa 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI LPG
Rocznik: 2006
Wersja: Logan
Dołączyła: 01 Lip 2011
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz-Centrum ;)
Wysłany: 2013-04-05, 18:39   

Mam problem, jak wyciszyć plastik nad kierownicą ?? Masakrycznie skrzypi, puka podczas jazdy np. po bruku :/

Chodzi mi o ten plastik nad kierownicą i włącznikiem wycieraczek itp.

_________________

 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-04-05, 19:17   

Modlishkaaa napisał/a:
Mam problem, jak wyciszyć plastik nad kierownicą ?? Masakrycznie skrzypi, puka podczas jazdy np. po bruku :/

Chodzi mi o ten plastik nad kierownicą i włącznikiem wycieraczek itp.

Obrazek


A czy był on rozkręcany już kiedykolwiek? Może coś się przesunął, wybiał z zatrzasków bo ta cześć nie jest przykręcana tylko siedzi na zatrzaskach i trzyma się dolnej cześci.

Hmmm... co do kwesti wyciszenia tego plastiku.
Podkleić go od spodu pianka wygłuszająca samoprzylepna?
http://www.bitmat.pl/pl/p...zylepna-7mm/148
nie wiem może to coś da
 
Modlishkaaa 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI LPG
Rocznik: 2006
Wersja: Logan
Dołączyła: 01 Lip 2011
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz-Centrum ;)
Wysłany: 2013-04-05, 19:53   

właśnie się zastanawiałam, aby jakąś piankę użyć, odkręcane nigdy nie było, kiedyś włożyłam trochę złożonego ręcznika papierowego i pomogło ale na krótko więc rzeczywiście zastanowię się nad tą pianką, myślałam, że już nic nie pomoże na to :-D
_________________

 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-04-05, 19:56   

Modlishkaaa dokładnie okleić a może pianka będzie eliminować odgłosy
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2013-04-05, 19:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-05, 21:44   

Modlishkaaa napisał/a:
odkręcane nigdy nie było

...Co nie znaczy, że w fabryce na pewno było dobrze skręcone - na pewno nie zaszkodzi sprawdzić, bo skoro skrzypi, to znaczy, że na pewno jest gdzieś jakiś luz.
 
Modlishkaaa 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI LPG
Rocznik: 2006
Wersja: Logan
Dołączyła: 01 Lip 2011
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz-Centrum ;)
Wysłany: 2013-04-05, 23:26   

jak dociskam ręką w trakcie jazdy to przestaje więc pewnie są luzy jak piszecie
_________________

 
pozor 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 78
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-06-14, 13:29   

Cześć:) od pewnego czasu zauważyłem pewną rzecz. Podczas ruszania z okolicy prawego przodu wydobywa się jakiś metaliczny dźwięk (jak by coś wpadało w wibracje) Temperatura silnika nie ma znaczenia,dzieje sie to na zimnym i ciepłym silniku. Dzieje się to tylko podczas ruszenia zaraz po uruchomieniu silnika. Jak się zatrzymam i ruszę ponownie to jest cisza. Jeśli będę zapalał silnik i ruszał to słychać ta wibracje,następne ruszenie cisza. Gasze silnik ruszam i słychać. Sprawdzałem zawieszenie,koła,plastiki,schowek i nic nie znalazłem. Wcześniej ten problem nie występował. Czy ktoś ma jakiś może pomysł co to może być? :)
 
_Marcin_ 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 154
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-06-14, 13:49   

Masz u siebie ESP? Jeżeli masz to tak właśnie wygląda jego "uzbrajanie" przy pierwszym ruszeniu po zapaleniu silnika. Z przodu z prawej strony zawsze słychać wówczas kilka szybkich stuków - może to to tylko wcześniej nie zwróciłeś uwagi?
_________________
"Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze." A. Einstein

 
pozor 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 78
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-06-14, 14:20   

Nie mam ESP :(
 
matysz 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 141
Skąd: okolice Wawy
Wysłany: 2013-06-14, 14:24   

a może rury klimatyzacji? czasem mają tak że się podegną i zaczynają o siebie uderzać. są właśnie po prawej stronie z przodu przy prawym reflektorze
 
pozor 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 78
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-06-14, 14:26   

tez nie mam klimatyzacji :) myślę co to może być.

Na innym forum Dacii tylko ze Dusters znalazłem identyczny przypadek jaki ja opisałem. Kolega tam napisał ze to ABS który robi test. Co ciekawe ja wcześniej nie zauważyłem u mnie czegoś takiego. ABS działa podczas hamowania,kontrolka się nie świeci. Czy u Was też jest robiony taki test ABS?
Ostatnio zmieniony przez pozor 2013-06-15, 14:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2013-11-04, 08:48   

Poduszki amortyzatora wymienione ( czas ok. 2 h na lewarku bez zdejmowania sprężyn i rozpinania zawieszenia - w razie czego służę pomocą :) )


Stuki i luzy w kolumnie mcpersona usunięte.
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2013-11-04, 18:15   

corrado,
W jaki sposób zauważyłeś luzy i jakie stuki było słychać. Będzie dla potomnych :-P :-D
_________________

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-04, 21:23   

Ja spojrzałem pod maskę włąśnie najprostszy sposób to spojrzenie pod maskę na ta kielichy Makpersona.
Jeśli między "talerzykiem z nakrętką" a kielichem (nadwoziem) jest wolna przestrzeń (nawet 0.5cm )widoczna to jest luz w mocowaniu kolumny, czyli "wybita poduszka amortyzatora ";-) W momencie trafienia na dół cała kolumna opada w dół i stuka tym talerzykiem natomiast amortyzator ze sprężyną nie pracuje już wtedy w osi prostopadłej ( przy założeniu że kąt wyprz.sworznia zwrotnicy jest 0st;) do jazdy tylko w kątach niesprezycowanych ; poza tym stuka talerzyk mocowania widoczny na zdjęciu opadający pod ciężarem całego wahacza ze zrotnicą i kołem. Auto gorzej się prowadzi bo drżenia przechodzą na pozostałe elementy zawieszenia a spod maski słychać na nierównościach jakby " ziemniaki podskakujące w bagażniku " - tak to ktoś opisał kiedyś nawet trafnie.
Ostatnio zmieniony przez corrado 2013-11-04, 21:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2013-11-05, 15:57   

corrado, Wielkie dzięki.
Jak bym mógł i nie tylko pewnie ja, to dałbym Ci ,,Pomógł"
_________________

Ostatnio zmieniony przez Mariusz 2013-11-05, 15:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-05, 16:17   

Nie ma za co. Bardzo chętnie dziele się swoją "podstawową" wiedzą o zawieszeniu.
Na naszych "wspaniałych" polskich drogach, element często ulegający wybiciu - stawiam na równi z łącznikami stabilizatora :) Co roku można wymieniać ;)
 
sylwia 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 LPG
Wersja: Laureate
Dołączyła: 25 Kwi 2013
Posty: 17
Skąd: arad
Wysłany: 2013-11-05, 16:18   

Sandero 1,2 LPG Laureate:
Podczas nabierania prędkości, tak na "późnej" trójce albo "wczesnej" czwórce występuje pojedyncze, delikatne, metaliczne stuknięcie, bardzo lekko odczuwalne w okolicach jakby za sprzęgłem. Coś jakby jakiś mały młoteczek albo jakiś lekki metalowy zatrzask wskakiwał na miejsce...
Macie może jakieś pomysły co to może być? Mam nadzieję, że nic złego :-?
Ostatnio zmieniony przez sylwia 2013-11-05, 16:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-05, 16:24   

Tylko na tych biegach to stuknięcie występuje ?
Masz problem ze wrzuceniem tych biegów (synchronizatorami) ?
 
sylwia 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 LPG
Wersja: Laureate
Dołączyła: 25 Kwi 2013
Posty: 17
Skąd: arad
Wysłany: 2013-11-05, 16:46   

Tylko na tych - w każdym razie tylko na tych zauważyłam - niewykluczone, że jest to związane z czasem jazdy. Wydaje mi się, że występuje to mniej więcej w stałym odstępie czasu od uruchomieni silnika i ruszenia (minuta - kilka minut?), ale akurat zawsze przy lekkim nabieraniu prędkości na 3-ce lub 4-ce. Mam wrażenie, że częściej na 4-ce. Tak jakby coś dopiero zaskakiwało.
Biegi wchodzą idealnie (zdarzyło się tylko że wsteczny nie zaskakiwał).
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-05, 20:41   

Może po prostu przełącza się na LPG z benzyny ?
Jeśli nie ma drżenia karoserii / nadwozia i skrzynia chodzi ok i nie występuje na dodawaniu gazu z 1 , 2 ... to obstawiam przez internet:) - LPG i to co napisałem w pierwszym zdaniu, tym bardziej że piszesz że pojawia się w określonym czasie po uruchomieniu auta.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne