Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-08-28, 14:32
Oficjalnie Nowy Duster (faza 2)
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-19, 11:49   

mariush_78 napisał/a:
O czym ten gość pisze???

Jest tam więcej takich kwiatków: "ob­ni­żo­ny wlot po­wie­trza ra­so­wej »te­re­nów­ki«" (pewnie żeby lepiej zasysać błocko), "Naj­waż­niej­szą zmia­ną, którą po­czu­je pa­sa­żer i kie­row­ca to prze­strzeń" (czyli identyczna jak przed liftingiem), "w trud­niej­szym te­re­nie skrzy­nia była za krót­ka" (dlatego terenówki mają reduktory)...
 
funyo 


Marka: Renault
Model: Kadjar
Silnik: 1.2 TCe
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 255
Skąd: Mazury
Wysłany: 2013-11-19, 15:34   

laisar napisał/a:

Akurat jest dokładnie odwrotnie - sterowanie szybami montowano początkowo w autach luksusowych właśnie w okolicach tunelu środkowego, bo tak jest po prostu wygodniej ich używać.

Przyciski zastąpiły natomiast korbki na drzwiach w ramach pseudoergonomicznej bezmyślności: "drzwi=szyby=guziole"...

Szkoda, że Dacia jednak uległa tej modzie ):

Tyle, że w autach luksusowych, o których piszesz, tunel środkowy był dużo wyższy i szerszy (skutek tylnego napędu). Umieszczone tam klawisze szyb były po prostu umieszczone ergonomicznie, pod ręką, spoczywającą na podłokietniku. Dacia ma tunel dużo węższy - nie bardzo jest miejsce na klawisze po obu stronach drążka biegów, oraz sporo niższy - trzeba się nachylić, żeby sięgnąć ręką.
Poza tym od kilku lat nawet w autach klasy premium montuje się sterowanie szyb w drzwiach, jest to po prostu taki standard i Dacia go aktualnie spełnia. Nie ma co doszukiwać się jakiegoś drugiego dna i szukać porównań z klasą premium itp.
Wcześniej Dacia stosowała takie rozwiązanie tylko ze względu na koszty, teraz zaś poprawia niedociągnięcia robiąc jednocześnie ukłon w stronę klientów.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-11-19, 23:16   

funyo napisał/a:
Umieszczone tam klawisze szyb były po prostu umieszczone ergonomicznie, pod ręką, spoczywającą na podłokietniku.

O to to! Guziki otwierania na środku są do kitu nie dlatego, że są na środku, tylko dlatego, że są za daleko od kierownika :(

Natomiast kompletnie nie rozumiem powtarzającego się w testach Dacii zarzutu umieszczenia elektrycznej regulacji lusterek pod dźwignią ręcznego - toż to jest bardzo wygodne i ręczny kompletnie nie przeszkadza w tej banalnej czynności...
 
funyo 


Marka: Renault
Model: Kadjar
Silnik: 1.2 TCe
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 255
Skąd: Mazury
Wysłany: 2013-11-19, 23:55   

Marmach napisał/a:

... Guziki otwierania na środku są do kitu nie dlatego, że są na środku, tylko dlatego, że są za daleko od kierownika :(

Natomiast kompletnie nie rozumiem powtarzającego się w testach Dacii zarzutu umieszczenia elektrycznej regulacji lusterek pod dźwignią ręcznego - toż to jest bardzo wygodne i ręczny kompletnie nie przeszkadza w tej banalnej czynności...

Tym bardziej, że w Dusterze klawisze szyb przednich były na konsoli środkowej (czyli jeszcze dalej), a tylnych na końcu tunelu. :roll:
Może to urocze i klimatyczne - taka esencja budżetowości - ale na pewno nie ergonomiczne, dla żadnego z pasażerów.
Co do sterownika lusterek - mam dokładnie takie samo odczucie.
 
sereq 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCe 90 KM
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 337
Skąd: W-wa
Wysłany: 2013-11-20, 09:22   

Marmach napisał/a:

Natomiast kompletnie nie rozumiem powtarzającego się w testach Dacii zarzutu umieszczenia elektrycznej regulacji lusterek pod dźwignią ręcznego - toż to jest bardzo wygodne i ręczny kompletnie nie przeszkadza w tej banalnej czynności...


W pełni zgoda. W Nowym Sandero są umieszczone po lewej stronie, poniżej kierownicy, dostęp bardzo kiepski i do tego trzeba ustawiać lewą ręką. Rozwiązanie w Dusterze o niebo wygodniejsze.
_________________

były: Clio III 1.2, Duster 1.6 4x4
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-11-20, 10:24   

Szczerze sterowanie szyb z konsoli centralnej jak dla Mnie jest wygodne , nie za nisko jak w nowym Sandero. I ja się do niego przyzwyczaiłem a w chwili obecnej jadąc VW mam niekiedy odruch na konsole centralna a nie na drzwi.
Nie są one daleko, bez problemu pod ręką jak dla Mnie.
Choć gdyby się dało i zdobył Ramke z Renault Sandero chętnie był sterowanie wrzucił do drzwi ale tylko że względu estetycznego aby wyrzucić te pozaokraglane guziki
 
darekG 


Marka: dacia
Model: duster fl
Silnik: 1,6
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 41
Skąd: podlasie
Wysłany: 2013-11-23, 09:44   

Na stronie dacii jest już katalog nowego Dustera.
W nim kilka ciekawostek, np. czujniki cofania przód i tył inne akcesoria. Parametry, przełożenia skrzyni biegów itd.

Na pierwszy rzut oka.
- nowe oznaczenia skrzyni biegów,
- doszło wspomaganie elektrohydrauliczne
- ABS wersja 9 zamias 8
Ostatnio zmieniony przez darekG 2013-11-23, 14:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-11-23, 14:26   

lampka w schowku wcześniej była ?
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-11-23, 14:41   

W Laureate była. Musiałem przerobić, bo działała tylko jak były włączone światła.
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-11-23, 18:11   

Byłem dzisiaj w salonie u siebie na wsi i obejrzałem tego "nowego" dusterka - żonce się spodobał tak zewnętrznie jak i wewnętrznie.

Jest jedna rzecz która mi osobiście się nie podoba - umiejscowienie wyświetlacza - jak dla mnie za nisko - nie ergonomicznie jeśli chodzi o odrywanie wzroku od drogi podczas podglądania navi (ale to tylko moje odczucie ciekawe jak skomentują to użytkownicy?). Bardziej widziałbym go jednak powyżej - nad nawiewami.

Regulacja lusterek i jej umiejscowienie - potwierdzam zajebiste miejsce łatwo i pod ręką podczas manewru cofania w lukę tyłem. W dokkerze mam po lewej gdzieś za kierownicą i się to chusteczkowo używa :-( .

A przy okazji odwiedzin doszedłem do wniosku że dla mojej królowej najlepsza dacia to skrzyżowanie lodgy/duster/sandero. Choć najbardziej przypadła jej jednak do gustu lodgy. Jeździła carnivalem to się chyba zna w czym jej najlepiej
_________________
Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-11-23, 18:19   

niskie umieszczenie ekranu navi ma jedną zaletę - ekranu nie oświetla permanentnie słońce, przez co jest bardziej czytelny
 
sereq 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCe 90 KM
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 337
Skąd: W-wa
Wysłany: 2013-11-24, 16:42   

Dar1962 napisał/a:
niskie umieszczenie ekranu navi ma jedną zaletę - ekranu nie oświetla permanentnie słońce, przez co jest bardziej czytelny


i to jest jedyna zaleta. Konstruktorzy Dacii dali d.. po całości, nie wiem dlaczego w mniejszym i węższym samochodzie (Nowe Sandero) dało się umieścić ekran na normalnej wysokości a w większym i szerszym nie.
_________________

były: Clio III 1.2, Duster 1.6 4x4
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-25, 02:51   

sereq napisał/a:
dlaczego w mniejszym i węższym samochodzie (Nowe Sandero) dało się

Wnętrza sandero i dustera mają takie same wymiary - kilka mm to żadna różnica.
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-11-27, 21:51   

A oto Nowy Duster ale Renault'owy



Osobiście uważam że grill paskudny
 
etam 


Marka: Dacia
Model: Duster (będzie albo i nie)
Silnik: 1.5 dCi
Dołączyła: 06 Paź 2013
Posty: 67
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2013-11-28, 20:39   

Dominus napisał/a:

Osobiście uważam że grill paskudny


To zdjęcie uświadomiło mi, że marka jednak ma spore znaczenie. Patrzę i jestem na 100% przekonana, że nie kupiłabym tego auta. Kiedyś lat temu kilka stojąc na czerwonym świetle, bez żadnego uprzedzenia, wariowania wskazników, wzrostu temperatury silnika lub czegokolwiek zapaliła mi się Laguna - w sumie nowe, dwuletnie auto. Najpierw pokazał się dym, a zaraz potem żywy ogień na wysokości przednich świateł. Uczynni kierowcy zużyli ze 6 gaśnic zanim udało się opanować pożar. Auto do kasacji, a ja pozostałam z mocnym postanowieniem - nigdy więcej renault. I tak się wypłoszyłam, że mnie widać trzyma do dziś. To głupie wiem, bo zdaje sobie sprawę, że przymierzam się do Dustera, a więc samochodu, który jest dokładnie tym samym co widzę na zdjęciu, a jednak auta ze zdjęcia bym nie kupiła, a Dustera prawdopodobnie tak. Idiotyzm
Ostatnio zmieniony przez etam 2013-11-28, 20:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-11-28, 20:58   

Mam tak samo, głębokie uprzedzenie do Renault po Megance, która sypała się bardziej niż kilka innych ostatnich moich aut razem wziętych - kilkanaście awarii przez 3,5 roku.
Dopiero Stepway i Duster (a raczej ich stosunek jakość/cena) przekonały mnie do zmiany zdania, widać Dacia maj większy dar przekonywania.....
 
Marcinho 



Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 150
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2013-11-28, 21:30   

etam- odnośnie twojego posta , tak mi się skojarzyło :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=Po5siJ5E_lg
 
funyo 


Marka: Renault
Model: Kadjar
Silnik: 1.2 TCe
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 255
Skąd: Mazury
Wysłany: 2013-11-29, 00:12   

Etam i Cav - wasze podejście jest kompletnie irracjonalne, przecież Dacia to w 100% Renault. :roll:
Mało tego, podkopuje podstawy ideałów przyświecających prawdziwym fanom Dacii - znaczek nie ma znaczenia, liczy się realna wartość, jaką samochód przedstawia. Nie należy się sugerować znaczkiem ;-) :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez funyo 2013-11-29, 00:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-11-29, 08:29   

funyo napisał/a:
Etam i Cav - wasze podejście jest kompletnie irracjonalne, przecież Dacia to w 100% Renault.

tyle,że podzespoły użyte do poskładania Dacii to stare i proste konstrukcyjnie, latami eksploatacji sprawdzone elementy a nie nowoczesne i stosunkowo wadliwe nowinki techniczne
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-11-29, 08:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
funyo 


Marka: Renault
Model: Kadjar
Silnik: 1.2 TCe
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 255
Skąd: Mazury
Wysłany: 2013-11-29, 10:04   

Dar1962 napisał/a:

tyle,że podzespoły użyte do poskładania Dacii to stare i proste konstrukcyjnie, latami eksploatacji sprawdzone elementy a nie nowoczesne i stosunkowo wadliwe nowinki techniczne

Tak jak 1.2 Tce? Czy choćby aktualnie montowany w całej gamie Renault 1.5 DCi?
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-11-29, 11:19   

funyo napisał/a:
Tak jak 1.2 Tce?

1.2TCe to oczywiście nowość. Ale już 0.9 TCe jest tylko częściowo nowoczesny (nie ma wtrysku bezpośredniego), a 1,5dCi można chyba uznać za tak samo nietypowy i niesprawdzony, jak 1,9TDI grupy VW :)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-11-29, 11:59   

miałem na myśli głównie 1,6 i 1,2 oraz dci
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-11-29, 12:00, w całości zmieniany 2 razy  
 
etam 


Marka: Dacia
Model: Duster (będzie albo i nie)
Silnik: 1.5 dCi
Dołączyła: 06 Paź 2013
Posty: 67
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2013-11-29, 19:09   

Marcinho napisał/a:
etam- odnośnie twojego posta , tak mi się skojarzyło :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=Po5siJ5E_lg

He he, podobnie, ale u mnie wyglądało groźniej. Moje auto się regularnie paliło, płomienie na metr w górę. Jakieś zwarcia w instalacji elektrycznej się zrobiło i poszło.
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 999
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-12-13, 09:23   

Może już był - fajny filmik z nowym Dusterem

_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
Marcinho 



Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 150
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2013-12-26, 20:37   

W najnowszym ,,Top Gear" piszą o DD 1.2 TCe.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne