Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2009-01-06, 10:24
Niefabryczna instalacja gazowa LPG
Autor Wiadomość
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-05-24, 06:45   

tomszafa napisał/a:
No i stało się :mrgreen: mój czarnuch został kuchenką gazową :-P
Całość instalacji przeprowadzona bardzo dobrze na moje oko, a taką konfigurację mam:
Sterownik LPGTECH - www.lpgtech.pl
Wtryskiwacze - Barracuda - LINK
Reduktor - Shark - LINK
Zbiornik 53L - Stako - LINK
Czyli wszystko polskiej produkcji, bo tak chciałem :mrgreen: - trzeba wspierać polskich producentów ;-)
Na razie wszysktko chodzi dobrze :-P a ze spalaniem zobaczymy jak będzie.
Wlew zamontowany całkowicie pod klapka paliwa co mi się bardzo podoba.
Oczywiście fotki bedą ale to porobie jutro jak bede nieco grzebał przy aucie 8-)
To by było na razie na tyle.
Dziekuję za uwagę. :-D


Bez foto sie nie liczy :)
Gdzie masz kurek do tej kuchenki wsadzony ??
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
tomszafa 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 4x2 + LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 343
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-05-24, 08:15   

BoloSr napisał/a:
tomszafa napisał/a:
No i stało się :mrgreen: mój czarnuch został kuchenką gazową :-P
Całość instalacji przeprowadzona bardzo dobrze na moje oko, a taką konfigurację mam:
Sterownik LPGTECH - www.lpgtech.pl
Wtryskiwacze - Barracuda - LINK
Reduktor - Shark - LINK
Zbiornik 53L - Stako - LINK
Czyli wszystko polskiej produkcji, bo tak chciałem :mrgreen: - trzeba wspierać polskich producentów ;-)
Na razie wszysktko chodzi dobrze :-P a ze spalaniem zobaczymy jak będzie.
Wlew zamontowany całkowicie pod klapka paliwa co mi się bardzo podoba.
Oczywiście fotki bedą ale to porobie jutro jak bede nieco grzebał przy aucie 8-)
To by było na razie na tyle.
Dziekuję za uwagę. :-D


Bez foto sie nie liczy :)
Gdzie masz kurek do tej kuchenki wsadzony ??


Tam gdzie paliwa :mrgreen:
Wszystko ładnie zmontowane. I nie musze nic dodatkowego wkręcac. :-P
_________________
www.smfoto.pl

www.dusterklub.pl - KLUB DUSTERA
 
PrzemekS 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6 8V
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 12
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-07-07, 17:26   

robo1973 napisał/a:
Witam !!!
Mam w swoim dusterku LPG LavatoSmart. Od pewnego czasu jak jadę to zaczyna mi piszczeć i sygnalizować że mam grak gazu. Gaz jest ponieważ tankowałem. Wyłączam i włączam przełącznik gaz/benz i DD jedzie przełącza się na gaz Chwilę jedzie na LPG i znowu piszczy i migają diody że brak gazu. Robi mi tak co jakiś cza parę razy na trasie a potem jest ok. Filterki wymienione Miał ktoś już taką przypadłość ?


A owszem, miałem. LR Omegas - objawy dokładnie te same. Okazało się, że czujnik ciśnienia na listwie zasilającej LPG (koszt około 120 zł).
 
oberkron 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 mpi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 11 Wrz 2013
Posty: 87
Skąd: śląsk
Wysłany: 2013-11-16, 11:25   

dam znać na pewno ,mam nadzieję ,że pójdzie dobrze.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2013-11-17, 02:10 ]
Pytanie o instalację LPG zostało wydzielone do właściwego tematu: http://www.daciaklub.pl/f...1623347#1623347.
 
oberkron 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 mpi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 11 Wrz 2013
Posty: 87
Skąd: śląsk
Wysłany: 2013-11-16, 11:25   

Ile może kosztować dobra instalacja lpg do silnika 1.6 mpi?
 
zorkadar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16V+LPG
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 111
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-11-16, 11:58   

Brc lub Stag koło 3 tys.
 
oberkron 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 mpi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 11 Wrz 2013
Posty: 87
Skąd: śląsk
Wysłany: 2013-11-16, 12:45   

myślałem ,że do 8v będzie taniej ,ostatnio widziałem reklame sekwencji za 1500 zł w f-mie ,która z tego co słyszałem ma b.dobrą opinię.
 
zorkadar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16V+LPG
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 111
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-11-16, 16:25   

Pewnie u "Zdzicha" w garażu zamontowałbyś dużo taniej , ja jednak wychodzę z założenie że nie ma co oszczedzać i zamontować w polecanym zakładzie.
 
oberkron 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 mpi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 11 Wrz 2013
Posty: 87
Skąd: śląsk
Wysłany: 2013-11-19, 12:40   

mógłby ktoś na to zerknąć i wypowiedzieć się :
http://www.grandservice.pl/#!promocja-lpg
 
MATWRO 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-11-20, 16:00   

jestem nowym użytkownikiem Dustera. Chciałbym założyć do niego LPG.
Dlatego moja prośba o wasze sprawdzone propozycje konfiguracji instalacji oraz miejsca gdzie we Wrocławiu można założyć.
Z góry dziękuje za pomoc
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 532
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2013-11-20, 16:20   

Polecam instalację BRC. A gdzie we Wrocku założyć to nie wiem ale na stronie BRC znajdziesz informację.

Mam taką instalację w dwóch Daćkach i jestem zadowolony :-D
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-20, 16:53   

Jak nie masz swojego zaufanego gazownika to zleć to profesjonalnemu zakładowi polecanemu przez producenta instalacji gazowej.
Mimo to lepszy by był twój zaufany gazownik .
_________________
Moje auto
 
MATWRO 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-11-21, 11:19   

Dziękuje za Wasze odpowiedzi.
A możecie podać sprawdzone zestawienie instalacji - wtryskiwacze, reduktor itp.
Może koledzy z Wrocławia też pomogą w wyborze gazownika.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-11-21, 13:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
tomszafa 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 4x2 + LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 343
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-11-21, 14:24   

MATWRO napisał/a:
Dziękuje za Wasze odpowiedzi.
A możecie podać sprawdzone zestawienie instalacji - wtryskiwacze, reduktor itp.
Może koledzy z Wrocławia też pomogą w wyborze gazownika.


Ja mam taki zestaw i bardzo moge go polecic. Mam juz na nim zrobione 17tys km jak na razie bez problemów.

Sterownik LPGTECH - www.lpgtech.pl
Wtryskiwacze - Barracuda
Reduktor - Shark
Zbiornik 53L - Stako
_________________
www.smfoto.pl

www.dusterklub.pl - KLUB DUSTERA
 
wid3l3c 
Zielony listek


Marka: Daewoo
Model: Nubira
Silnik: 2.0
Rocznik: 1998
Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 4
Skąd: W-wa
Wysłany: 2013-11-26, 11:28   

Posiada ktoś Logana 1.6 zagazowanego na STAGu (4+)?
Pewna Daćka ma mały problem :) walczę z gaśnięciem tuż po przełączeniu na LPG i zanim zajmę się reduktorem (Tomasetto Alaska) + wtryskami (leżące poziomo Valteki) chciałbym wyeliminować software oraz dokonać weryfikacji tego co namodził gazownik.

Stąd potrzebowałbym kilku informacji:
jak zachowuje się u Was stagowski przełącznik w momencie włączenia stacyjki?
U nas obecnie jest tak, że włącza się na chwilkę i wyłącza aż do uruchomienia auta (tak jakby sygnał szedł z pompy :shock: )

Oraz pytanie ogólne, czy w pozostałych instalacjach (innych producentów) macie podłączoną jedną/obie sondy lambda do komputera gazu?
Wychodzi na to, że w naszym sonda nie jest podłączona gdyż AcGasSynchro wali ciągłym ~0,5V - pomimo jej poprawnej pracy, co zostało sprawdzone przez OBD.

Nie wiem czy to zignorować czy jednak poprawić po nim...

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez wid3l3c 2013-11-26, 11:29, w całości zmieniany 3 razy  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-11-26, 13:27   

Ze względu na zasięg "kompinuję" aby z fabrycznej instalacji "wyciepnąć" zbiornik 40L na rzecz większego i zastanawiałem się, jakiż to zbiornik maksymalnie się zmieści pod płytę bagażnika?... I trafiłem na taką informację.
Takie coś to by mi się podobało! :mrgreen:
_________________
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-11-26, 16:11   

piotr. z napisał/a:
I trafiłem na taką informację.

a myślałem, że mój (STAKO - 73 l) jest największy :mrgreen: , na takim zbiorniku to już można poszaleć - zasięg pewnie nie mniej niż 750 km :-)
 
deprezess 


Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 36
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-11-26, 20:31   

Witam wid3l3c
W końcu ktoś kto ma podobny problem (nie abym komuś życzył takich problemów)
Ja mam zagazowaną Daćkę i niestety podobny problem.
Pisałem już zresztą o tym tutaj:
http://www.daciaklub.pl/f...er=asc&start=25
ale problem u mnie nadal otwarty.
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-11-26, 20:54   

wid3l3c napisał/a:
Pewna Daćka ma mały problem :) walczę z gaśnięciem tuż po przełączeniu na LPG i zanim zajmę się reduktorem (Tomasetto Alaska) +


Ja w swoim poprzednim aucie miałem reduktor Tomasetto - porażka.
Mój gazownik powiedział, że bez zmiany reduktora nic nie zdziała - wymienił i długie lata bez problemu.
Kiepskie opinie na temat Tomasetto słyszałem od kilku gazowników i wielu użytkowników.

Ogólnie te reduktory są dobre, aż się 1 raz nie zepsują - praktycznie do wymiany, a nie do naprawy. Do reduktorów wszystkich innych marek bez problemu pasują zestawy naprawcze.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
Miszcz342 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 33
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-11-26, 21:14   

wid3l3c napisał/a:
Posiada ktoś Logana 1.6 zagazowanego na STAGu (4+)?
Pewna Daćka ma mały problem :) walczę z gaśnięciem tuż po przełączeniu na LPG i zanim zajmę się reduktorem (Tomasetto Alaska) + wtryskami (leżące poziomo Valteki) chciałbym wyeliminować software oraz dokonać weryfikacji tego co namodził gazownik.

Stąd potrzebowałbym kilku informacji:
jak zachowuje się u Was stagowski przełącznik w momencie włączenia stacyjki?
U nas obecnie jest tak, że włącza się na chwilkę i wyłącza aż do uruchomienia auta (tak jakby sygnał szedł z pompy :shock: )

Oraz pytanie ogólne, czy w pozostałych instalacjach (innych producentów) macie podłączoną jedną/obie sondy lambda do komputera gazu?
Wychodzi na to, że w naszym sonda nie jest podłączona gdyż AcGasSynchro wali ciągłym ~0,5V - pomimo jej poprawnej pracy, co zostało sprawdzone przez OBD.

Nie wiem czy to zignorować czy jednak poprawić po nim...

Pozdrawiam.


Ja mam stag 4 czyli starsza wersje tego co jest zamontowany u Ciebie ( u mnie trzeba zaktualizować oprogramowanie do stag 4+).Po przekręceniu stacyjki zapala się kontrolka stagowska i miga aż do odpalenia auta. Sondy pewnie masz nie podłączone bo tego zazwyczaj gaziarze nie podłączają. Podłączone przydają się przy strojeniu auta pokazują czy masz bogatą czy ubogą mieszankę łatwiej stroić bo mapy niekoniecznie zawsze się pokrywają. A może valteki masz rozkalibrowane bo to są takie wtryski , które po jakimś czasie trzeba kontrolować. Reduktor Alaska jest do max 90 koni(tak mi sie wydaje) więc powinien wytrzymywać termicznie. Masz wrzucony poprostu standardowy najtańszy komplet producenta.Popatrz jakie masz wężyki od wtrysków jeśli są różnej długości to trzeba je będzie wyrównać więcej tutaj chyba nic się nie wymyśli.
_________________
 
wid3l3c 
Zielony listek


Marka: Daewoo
Model: Nubira
Silnik: 2.0
Rocznik: 1998
Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 4
Skąd: W-wa
Wysłany: 2013-11-27, 13:00   

Właśnie z tymi Valdemarami to porażka... aczkolwiek bardziej obwiniałbym tutaj reduktor.
Linia Tomasetto AT-09 bardzo nie trzyma parametrów.
Alaska, nawet jak do 90 koni, to zapas jest niemalże zerowy, do jakiegoś 60 konnego autka bym się zastanawiał.
No ale ja tutaj przy zakładaniu nic do powiedzenia nie miałem.

Regulacji żadnej wykonać nie mogę, bo sygnału z sondy nie ma a może korekta po temperaturze sprawę by załatwiła dokumentalnie? Obecny soft na to nie pozwala, ale STAG BT Remapper niby taką funkcję pokazuje - zobaczę co z tego wyjdzie.
Byłoby wiadome czy zalewa czy gaśnie bo za ubogo... co prawda nie wiem jak szybko sonda uzyskuje sprawność, ale może akurat ten moment już udałoby się złapać.

Valteki to nie wtryskiwacze, to powolne elektrozawory :D
Cóż z tego, że z czasem wtrysku obrobi jak konstrukcyjnie to guano... Regulację... nie mam czujnika zegarowego więc musiałbym się wybrać do kumatego gazownika... albo zanabyć :)

W rodzinie mam jeszcze jedną Nubirę na Valtekach, która to jest niesamowicie wymagająca pod kątem czasów wtrysków - i poza porannym poszarpywaniem problemu nie ma.
Dlatego nie chciałbym zwalać bezpośrednio na wtryskiwacze pomimo ich jakości.

Nawet dosyć długi czas przełączania pojedynczych wtryskiwaczy (1 sekunda) sprawy nie rozwiązał, podniesienie o 5 stopni temperatury przełączania również - zawsze można zastosować kombinację tych wszystkich w połączeniu z podgrzewaniem wtryskiwaczy :D
Ale wtedy wydmucha cały gaz z listwy...

Dzisiaj zasiądę do niego z lapkiem, bo niestety auto nie moje, więc czasu do pogrzebania jak na lekarstwo... potem, jak nie wyjdzie, ogień do gazownika i niech się tłumaczy z tego co założył.
No i sam fakt, że dzieje się to tylko i wyłącznie na zimnym silniku, więc zanim się wystudzi - potrwa.

Pozdrawiam (:
Ostatnio zmieniony przez wid3l3c 2013-11-27, 13:10, w całości zmieniany 5 razy  
 
MATWRO 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-11-27, 14:12   

Wracając do Daci Duster, zaproponowali mi 3 warianty:
- BRC;
- elektronika Zenit Pro lub Zenit Pro z OBD, z reduktorem Gurtner lub Tomasetto Alaska i wtryskiwacze Hana H2001;
- elektronika STAG 4 Plus, reduktor AC 150, wtryskiwacze Hana.

Mam prośbę, którą instalkę zaproponowalibyście do swojego Dustera i jak się sprawdza.

Z góry dzięki za pomoc
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 532
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2013-11-27, 17:57   

MATWRO napisał/a:
Wracając do Daci Duster, zaproponowali mi 3 warianty:
- BRC;
- elektronika Zenit Pro lub Zenit Pro z OBD, z reduktorem Gurtner lub Tomasetto Alaska i wtryskiwacze Hana H2001;
- elektronika STAG 4 Plus, reduktor AC 150, wtryskiwacze Hana.

Mam prośbę, którą instalkę zaproponowalibyście do swojego Dustera i jak się sprawdza.

Z góry dzięki za pomoc


W swoim Dastim i Loganie mam założoną BRC seqent 24 pełną orginalną, montowana w sieci Czakram z gwarancją bez ograniczeń km.
Dasti zrobił już na niej prawie 45 tys. km jest super. Logan 5 tys km i też bez uwag.
Także polecam orginalny zestaw
 
MATWRO 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-11-28, 12:43   

Dzięki malygabrys:).
A możecie polecić sprawdzony zakład z Wrocławia?
Pytam, bo czytałem różne opinie ludzi o warsztatach, ale nikt z tych osób nie intalowała LPG do Dustera.
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-11-28, 12:45   

MATWRO napisał/a:
Dzięki malygabrys:).
A możecie polecić sprawdzony zakład z Wrocławia?
Pytam, bo czytałem różne opinie ludzi o warsztatach, ale nikt z tych osób nie intalowała LPG do Dustera.


Jak montowali w Renówkach to zamontują w Daci :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne