Wysłany: 2013-12-03, 18:57 Centralny zamek bagażnika w Nowych Daciach (2013)
Witam Wszystkich jako nowy użytkownik forum.
Wybaczcie że zadaję może naiwne pytania (ale nie każdy ma możliwość wyskoczyć do najbliższego salonu... a po drugie nie zawsze jest akurat taki model jaki się chce obejrzeć).
Miałem do czynienia z nową wersją Sandero (2013) i ogólnie jestem zachwycony, tylko że trochę mały. Stąd moje pytania, bo czytając informacje w sieci, m.in. tu:
prawie wszystkie moje wątpliwości zostały rozwiane, ale niestety większość dotyczy starszych wersji (nie produkowanych).
Do rzeczy:
1) Wiem że w Sandero centralny zamek steruje również pokrywą bagażnika (czyli po odryglowaniu przyciskiem na konsoli albo na kluczyku wystarczy wcisnac zamek w klapie i unieść pokrywę bez użycia grota kluczyka). Słyszałem natomiast że tak nie jest w Loganie MCV. Czy to prawda? Czy centralne sterowanie działa tylko na drzwi, a bagażnik trzeba otwierać kluczykiem? A jak jest w Loganie (klasyczna wersja sedan)? Jak w Dokkerze? Chodzi mi o wersję min. Ambience czyli z zamkiem sterowanym radiowo pilota w kluczyku.
2) Czy opcje wybierane w "konfiguratorze" przy zamawianiu samochodu montowane są w fabryce czy w lokalnym ASO? A co z alarmem (nie widzę wśród opcji)?
3) Widziałem że w Sandero da się włączyć opcję samoczynnego zamknięcia centralnego po ruszeniu (odpalenie silnika, przytrzymanie guzika na konsoli, biiip i już działa). Tak samo jest w nowych Loganach / MCV / Dokkerach?
Ad1) Po otwarciu samochodu centralnym w Dusterze klapa bagażnika, zamek jest odryglowany, aby otworzyć klapę tylko wciskamy przycisk. (jeszcze nigdy nie otwierałem bagażnika kluczykiem)
Ad2) Montowane przez fabrykę (np. w moim przypadku opcją były elektryczne szyby tył i to fabryka zrobiła, nie Dealer)
Co do alarmu, montował mi dealer , zestaw nie dedykowany choć taki jest (dopiero po nie wczasie się dowiedziałem przez co alarm muszę aktywować z dodatkowego pilota a nie z kluczyka)
Ze względu na planowane zastosowanie pojazdu, bardziej skłaniam się ku MCV lub Dokkerowi (Duster za drogi i za bardzo wypasiony ;)
Dlaczego drążę temat otwierania bagażnika:
Ruszam, wszystko się zamyka (nikt mi z drogi nie otworzy klapy/drzwi).
Wysiadam (otwarcie drzwi odblokowuje CZ, otwieram bagażnik, zamykam klape, pstryk na kluczyku i wszystko rygluje).
Odblokowuję kluczykiem, wrzucam coś do bagażnika, ruszam, samo się rygluje itd.
Generalnie turlanie, nie potrzebuję dużej mocy, taki wół roboczy. Dlatego skłaniam się ku MCV, ze względu na oszczędny silnik.
Pozdrawiam.
PS. Wysłałem te pytania również na oficjalną infolinię Dacii i do lokalnego dilera, na razie bez odzewu - więc bardzo dziękuję za szybką reakcję (biorąc pod uwagę czas oczekiwania na zamówienie).
Ze względu na planowane zastosowanie pojazdu, bardziej skłaniam się ku MCV lub Dokkerowi (Duster za drogi i za bardzo wypasiony ;)
Dlaczego drążę temat otwierania bagażnika:
Ruszam, wszystko się zamyka (nikt mi z drogi nie otworzy klapy/drzwi).
Wysiadam (otwarcie drzwi odblokowuje CZ, otwieram bagażnik, zamykam klape, pstryk na kluczyku i wszystko rygluje).
Jedna uwaga - tyko otwarcie drzwi kierowcy odblokowuje wszystkie pozostałe zamki, w tym bagażnik. Jeśli np. otwarte zostaną drzwi pasażera to inne drzwi (w tym bagażnik) się nie otworzą. Żeby otworzyć bagażnik w takim przypadku trzeba nacisnąć guzik na konsoli albo otworzyć na chwilę drzwi kierowcy.
_________________
były: Clio III 1.2, Duster 1.6 4x4
W Loganie 2009 bagażnik otwiera się przez wciśnięcie zamka, po wcześniejszym uruchomieniu "centralnego".
Natomiast otwieranie kluczykiem powoduje odblokowanie jednego zamka, tego, w którym przekręciliśmy klucz.
Dominus napisał/a:
(jeszcze nigdy nie otwierałem bagażnika kluczykiem)
To zrób to, poczuj jak to jest... Tak na serio, to ja raz na pół roku manipuluje kluczykiem we wszystkich zamkach. Stoję i kręcę w tą, i we w tą.. Ostatnio miałem problem z bagażnikiem, bo już się "zrosło" w zamku wszystko...
Jeden taki przedstawiciel handlowy otwierał tylko centralnym, aż centralny padł. Skody nie otworzył, bo zamki się zrosły... "Nieużywane zanika".
Jeszcze jedna sprawa, o której się dowiedziałem, bo również trudno znaleźć info, w instrukcji też raczej ani słowa (pożyczyłem na jakieś 2 godziny, więc może jest, więc sorry jeśli to oczywiste - dla znajomego właściciela Sandero nie było, w salonie gdzie kupował też nie umieli mu pomóc).
Mianowicie w Sandero nie ma prostego/klasycznego sposobu żeby zamknąć samochód gdy padnie centralny. Kluczykiem można zamknąć tylko te drzwi które mają zamki, nie ma natomiast w środku żadnych guzików ani zapadek w klamkach.
Oto co należy zrobić:
W drzwiach bez zamka pod kluczyk, po ich otwarciu, w części zamka (czarny plastik) jest taka przesuwana zapadka - należy ją przesunąć (np. końcem kluczyka albo dlugopisem) a następnie zatrzasnąć drzwi - wówczas nie będzie możliwe otwarcie drzwi klamką z zewnątrz (jedynie od środka). Jeśli chodzi o umiejscowienie tej zapadki to najlepiej porównać drzwi kierowcy (tam jej nie ma) z pozostałymi... Przy kolejnym użyciu centralnego, wszystkie zapadki wracają do pozycji pierwotnej czyli nie trzeba nic już z nimi robić jak wszystko zacznie działać.
Może się komuś przyda.
EDIT:
W obecnym aucie nie mam centralnego zamka, otwieranie z kluczyka bagażnika kilka-kilkanaście razy dziennie sprowadza się do wymiany bębenka co roku (po zimie - błoto wciskające się pod ciśnieniem w każdą szczelinę tylnej klapy nie oszczędza zamka). Nadużywanie też nie służy ;)
Ostatnio zmieniony przez jan.mielecz 2013-12-03, 22:26, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-12-03, 22:44
Nie wiem czy mówimy o tych samych zapadkach, ale zazwyczaj takie zapadki/suwaki w tylnych drzwiach mają dokładnie odwrotne działanie - drzwi otwierają się tylko od zewnątrz, a nie od środka.
Chodzi o to, żeby dziecko samo nie wyszło z samochodu - to jest zabezpieczenie na taki właśnie przypadek.
Czyli jednak zaganienie nie jest powszechnie znane...
Nie chodzi o blokadę bezpieczeństwa która jest tylko w tylnych drzwiach.
Chodzi o ryglowanie drzwi bez użycia kluczyka ani zamka centralnego - tak aby samochód zostawić np. na parkingu. Gdy centralny nie zamyka - bo nie da się wcisnąć żadnego "oficjalnego guzika" (jak w większości samchodów), przełączyć jakiejś zapadki (jak np. w starszych hyundaiach) przy klamce otwierania od środka, czy też wepchnąć "w głąb drzwi" samej klamki otwierania od środka (jak w fiatach). Gładkie boczki drzwi w Sandero "dają do myślenia" ;)
W nowym Sandero nie ma innego sposobu na zamknięcie samochodu jak tylko użycie tych specjalnych zapadek jeśli centralny nie działa.
Drobna uwaga - nie wiem co się stanie jeśli uruchomi się jednocześnie blokadę bezpieczeństwa tylnych drzwi (przed dziećmi) i przesunie zapadki ryglujące klamki zewnętrzne - czy wtedy da się jakoś otworzyć drzwi (bez uruchomienia centralnego).
Dla przyzwoitości załączam odpowiedź z Infolinii Renault - rozwiewa wszelkie wątpliwości (chociaż użytkownicy forum rozwiali większość z nich wcześniej). Serdecznie pozdrawiam i temat uznaję za zamknięty.
---
Odpowiadając na Pańskie zapytania, uprzejmie informujemy, że opcje, które zostaną wybrane przez Pana w konfiguratorze, zostaną zamontowane w fabryce. Informujemy również, że zarówno w samochodach marki Renault i Dacia alarm nie jest montowany fabrycznie. Wspomniany element na życzenie Klienta montowany jest w Serwisie Dacia, który w późniejszym czasie ponosi odpowiedzialność za jego działanie.
Nawiązując do kolejnych zapytań, uprzejmie informujemy, iż zarówno w modelu Dacia Logan jak i Dacia Logan MCV centralny zamek otwiera drzwi, jak i klapę bagażnika. W momencie, gdy drzwi samochodu są otwarte, by otworzyć bagażnik, należy wcisnąć przycisk umieszczony na klapie i ją podnieść. Oczywiście możliwe jest również sterowanie ręczne, przy którym należy wprowadzić grot kluczyka do zamka bagażnika, obrócić go (zależnie od wersji pojazdu- wcisnąć przycisk na klapie bagażnika) i podnieść pokrywę bagażnika.
Informujemy również, że nie do końca wiemy, co dokładnie miał Pan na myśli pisząc: „Podobnie słyszałem sprzeczne informacje na temat możliwości włączenia auto-blokowania centralnego zamka po ruszeniu. Czy ta opcja działa?”. Przypuszczamy, iż miał Pan na myśli funkcję automatycznego blokowania zamków drzwi jak i pokrywy bagażnika podczas jazdy. Informujemy, że wspomnianą funkcję kierowca może włączyć lub wyłączyć samodzielnie. Jeśli chodzi o jej uruchomienie, po włączeniu zapłonu należy wcisnąć i przytrzymać przełącznik umieszczony na desce rozdzielczej oznaczony kłódką (centralny zamek do sterowania wewnętrznego- blokuje i odblokowuje zamki drzwi i bagażnika) przez około 5 sekund, aż do sygnału dźwiękowego. Lampka kontrolna wbudowana w przełącznik zapala się, gdy zamki zostaną zablokowane. W identyczny sposób funkcję można dezaktywować.
Wysłany: 2014-03-16, 10:30 centralny zamek sandero
kupiłem Sandero w wersji bieda.
posiada centralny zamek ale kluczyk jest wyciosany od siekiery i nie ma w nim możliwości otwarcia drzwi z pilota.
jest możliwość to zmienić???
Pewnie że tak. Kupujesz sterownik z pilotem na aledrogo za 40 - 50 pln i podłączasz pod przycisk blokowania zamka od środka, sygnalizację pod kierunki - ja mam pod kable od przycisku awaryjnych i śmiga.
Czy ktoś z Was wie jak zamknąć wszystkie drzwi samochodu nie używając centralnego zamka?
Powiem szczerze, że dla testów chciałem sobie zamknąć samochód poprzez przekręcenie kluczyka i się zdziwiłem. Zamknęły się tylko drzwi kierowcy. A co z innymi drzwiami?
Czyżby używając kluczyka w zamku nie działał centralny zamek?
Dacia nie ma "bolców" do zamykania drzwi od wewnątrz. Więc jak się to rozwiązuje?
Od środka zamknąć można przyciskiem na konsoli środkowej.
Dodam, że mam włączoną funkcję automatycznego zamykania podczas jazdy.
Zastanawiam się co np. w sytuacji jakbym musiał wyjąć akumulator i jak wtedy zamknę samochód?
Zamykasz drzwi przyciskiem albo pilotem, potem otwierasz kluczykiem drzwi, otwierasz maskę silnika, wyjmujesz akumulator, zamykasz maskę i zamykasz drzwi kluczykiem... taką operację musisz wykonać
A niech ktoś spróbuje wykombinować podobną procedurę ale do Xsary Picasso, gdzie akumulator jest pod fotelem kierowcy i centralny zamek działa, tzn jak otwierasz drzwi kierowcy do odblokowują się wszystkie drzwi?
Na szczęście przez 7 lat posiadania Xsary nie musiałem zaglądać do akumulatora :)
Od środka zamknąć można przyciskiem na konsoli środkowej.
...Po czym wychodzisz z auta i drzwi kierowcy zamykasz właśnie kluczykiem - voila, auto zamknięte (:
Nie do końca właśnie.
otwierając drzwi od strony kierowcy, otwierają się wszystkie drzwi. Więc znowu zamykając kluczykiem, zamknę tylko drzwi kierowcy ;/
Od środka zamknąć można przyciskiem na konsoli środkowej.
...Po czym wychodzisz z auta i drzwi kierowcy zamykasz właśnie kluczykiem - voila, auto zamknięte (:
Nie do końca właśnie.
otwierając drzwi od strony kierowcy, otwierają się wszystkie drzwi. Więc znowu zamykając kluczykiem, zamknę tylko drzwi kierowcy ;/
To pozostaje tylko z pilota zamknąć drzwi a potem tylko kluczykiem otworzyć/zamknąć drzwi....
Jeszcze takiej metody nie próbowałem...
Ostatnio zmieniony przez route2000 2014-08-12, 09:29, w całości zmieniany 1 raz
Nie mam polskiej instrukcji, więc tłumaczenie własne:
Dacia Lodgy - Driver's Handbook napisał/a:
Blokowanie zamków drzwi bez użycia pilota
Na przykład, w przypadku rozładowania baterii lub chwilowego nie działania pilota.
Przy wyłączonym silniku i otwartych drzwiach lub klapie bagażnika, nacisnąć i przytrzymać przez ponad 5 sek. przycisk centralnego zamka na konsoli centralnej.
Po zamknięciu drzwi, wszystkie zamki zostaną zablokowane.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum