Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2010-11-20, 18:06
Konkurenci Dacii?
Autor Wiadomość
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-12, 10:04   

bebeto napisał/a:
zaleta Peugeota to pewność, że nie zardzewieje
Pewność to chyba w Lagunie błotniki miały :-P Smart nie powinien zardzewieć w całości nadwozia.. O nierdzewiejącym Peugocie nie słyszałem jeszcze.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-12, 10:39   

106 z początków produkcji miały podwójny ocynk + normalny ołowiowy lakier. I takiego 106 doturlałem na Strażacką w wieku 22 lat. Rdzewiała tylko maska wymieniona po stłuczce na jakąś chińszczyznę i okolice wlewu paliwa. Poza tym podwozie bez żadnej konserwacji od fabryki było absolutnie zdrowe. Samochód widział myjnię ze dwa razy w roku.
Ale już samochody PSA z naszego wieku rdzewieją jak wszystkie inne.
 
Kristoff 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 86
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-12, 10:52   

DrOzda napisał/a:
106 z początków produkcji miały podwójny ocynk + normalny ołowiowy lakier.


To były piękne czasy :). Ja kupiłem w 1999 r. w salonie 306 w wersji Husky, sprzedałem go sąsiadce, jak miał 12 lat, ale obserwuję go dzięki temu codziennie, obecnie ma 14 lat i zero śladów korozji. Nie był nigdy bity, lakier po umyciu i nawoskowaniu dalej pięknie połyskuje srebrnym metalikiem. Szok, nie :). Sąsiadka wielce kontenta, dla mnie jedyną "wadą" tego egzemplarza 306 był brak klimy, mój stan zdrowia powoduje, że bardzo źle znoszę upały.

A Logan po 6 latach przeszedł 3 naprawy gwarancyjne nadwozia, wymianę drzwi przednich oraz lewych bagażnika.

A co do 301, to nie wiem na ile cięcie kosztów dotyczyły zabezpieczenia blach, ale podejrzewam, że na trwałość w tym zakresie modeli 106 i 306 nie ma co liczyć.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-12, 12:53   

bebeto napisał/a:
No ale przyznasz chyba że Peugeot 301 to bardzo mocny rywal Daćki.

Przyznam, że to mocny rywal Logana sedana Laureate. To jest rynek wynoszący jakieś 5 samochodów rocznie. :>

Bo jeśli chodzi o resztę gamy Dacii, to w tej kategorii cenowej Peugeot et consortes ma do zaoferowania wielkie nic.
 
bebeto 


Marka: Dacia
Model: Przed zakupem
Silnik: Przed zakupem
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 26
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2013-12-12, 18:43   

bebe napisał/a:
bebeto napisał/a:
No ale przyznasz chyba że Peugeot 301 to bardzo mocny rywal Daćki.

Przyznam, że to mocny rywal Logana sedana Laureate. To jest rynek wynoszący jakieś 5 samochodów rocznie. :>

Bo jeśli chodzi o resztę gamy Dacii, to w tej kategorii cenowej Peugeot et consortes ma do zaoferowania wielkie nic.


A to prawda. Duster, MCV, Dokker czu Lodgy nie mają w zasadzie konkurentów.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-12-12, 18:58   

Nie mają, ale tylko cenowych.
Formalnie konkurencja jest (np. 3008 wobec Dustera czy 2008 wobec Stepway), ale ceny - z 10-20 tys wyższe za to samo.

Natomiast konkurencją jest Kia.
Soul jest tańszy od Stepwaya, jeśli brać pod uwagę podobne wyposażenie i moc, Sportage od Dustera jest już droższy, ale wcale nie tak dużo jak inne propozycje.
 
bebeto 


Marka: Dacia
Model: Przed zakupem
Silnik: Przed zakupem
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 26
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2013-12-12, 19:24   

Cav napisał/a:
Nie mają, ale tylko cenowych.
Formalnie konkurencja jest (np. 3008 wobec Dustera czy 2008 wobec Stepway), ale ceny - z 10-20 tys wyższe za to samo.

Natomiast konkurencją jest Kia.
Soul jest tańszy od Stepwaya, jeśli brać pod uwagę podobne wyposażenie i moc, Sportage od Dustera jest już droższy, ale wcale nie tak dużo jak inne propozycje.


Soulem kiedyś jechałem testowo....nie dziękuję. Akurat padał wtedy deszcz. I bardzo dobrze bo mogłem usłyszeć to czego bym nie usłyszał podczas suchej jazdy. Niemiłosierny szum wody i powietrza które gdzieś tam nieprawidłowo obijały się o blachy. Bardzo słabo wygłuszone auto, podobnie Venga.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-12-12, 20:52   

Każde wysokie auto jest głośniejsze niż zwykłe.
Sugerujesz, że wygłuszenie jakiejkolwiek Dacii jest wzorcowe?
Obawiam się, że nic lepiej to nie wygląda.
 
Kratylos
[Usunięty]

Wysłany: 2013-12-13, 09:24   

 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-13, 11:02   

Kratylos napisał/a:

fluence czyli taki nastepca thalii sprzedaje się po 100 sztuk w miesiącu...

What ? Fluence to Megane sedan oferowany na centralną i wschodnią Europę (podobnie jak Thalia - Clio sedan - w klasie B która też była tylko tam sprzedawana) , naprawdę dobra oferta dla miłośników tego typu nadwozia (dobry wolnossak 1.6 16V i 2.0 zamiast turbopiprztyków) ale jak porównasz klasyczne Megane z Fluence to widać i czuć różnicę w jakości wykończenia wnętrza czy nawet spasowania elementów. Jak w Dacii - coś za coś.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2013-12-13, 11:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-13, 16:48   

Kratylos napisał/a:
bez przesady male sedany to nisza ale nei az tak mala - logan srednio sprzedaje sie w sedanie ok 10-20 sztuk miesięcznie jako nowe auto
fluence czyli taki nastepca thalii sprzedaje się po 100 sztuk w miesiącu...

Ale ja nie mówię o małych sedanach w ogóle, tylko o małych sedanach za duże pieniądze. Dobrze wypasiony nowy Logan kosztuje cennikowo prawie 50 kafli (benzyna). Za te pieniądze można mieć miliard innych samochodów, jakieś Skody, Renault, Fordy, srordy - no co sobie stryjenka winszuje. To po cholerę kupować Dacię? Weź pod uwagę, kto jest typowym nabywcą małego sedana w Polsce - to bardzo konkretna grupa wiekowa. ;) Przedstawiciele owej grupy albo kupią coś absolutnie najtańszego, czyli Logana sedana w wersji Golass za 30 kafli, a jeśli mają do puszczenia więcej kasy, to raczej wybiorą coś bardziej phestiżżowego.

Jedyna grupa nabywców wypasionych Loganów, jaką sobie jestem w stanie wyobrazić, to obdarzeni kasą i sentymentem dawni posiadacze Dacii 1xx0, którym się owa Dacia nie psuła. :) Stąd zawyżona liczba 5 nabywców miesięcznie. :>
 
Marek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan 2
Silnik: 1.5dCi 90
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Cze 2013
Posty: 8
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-12-13, 18:04   

bebe napisał/a:
Kratylos napisał/a:
bez przesady male sedany to nisza ale nei az tak mala - logan srednio sprzedaje sie w sedanie ok 10-20 sztuk miesięcznie jako nowe auto
fluence czyli taki nastepca thalii sprzedaje się po 100 sztuk w miesiącu...

Ale ja nie mówię o małych sedanach w ogóle, tylko o małych sedanach za duże pieniądze. Dobrze wypasiony nowy Logan kosztuje cennikowo prawie 50 kafli (benzyna). Za te pieniądze można mieć miliard innych samochodów, jakieś Skody, Renault, Fordy, srordy - no co sobie stryjenka winszuje. To po cholerę kupować Dacię? Weź pod uwagę, kto jest typowym nabywcą małego sedana w Polsce - to bardzo konkretna grupa wiekowa. ;) Przedstawiciele owej grupy albo kupią coś absolutnie najtańszego, czyli Logana sedana w wersji Golass za 30 kafli, a jeśli mają do puszczenia więcej kasy, to raczej wybiorą coś bardziej phestiżżowego.

Jedyna grupa nabywców wypasionych Loganów, jaką sobie jestem w stanie wyobrazić, to obdarzeni kasą i sentymentem dawni posiadacze Dacii 1xx0, którym się owa Dacia nie psuła. :) Stąd zawyżona liczba 5 nabywców miesięcznie. :>


Tak czytam o tym jak to się opłaca jedynie kupować najtańszego Logana lub jak się ma więcej pieniędzy to koniecznie Dustera ale akurat u mnie było na odwrót. Od początku zapowiedzi powstania Dustera bardzo zainteresowałem się tym samochodem. Zrobił na mnie bardzo pozytywne wrażenie i to właśnie Dustera miałem kupić i tak by się stało gdyby nie wyszedł w tym roku nowy Logan. Ja za swojego Logana zapłaciłem około 54tys i jak dla mnie to właśnie te auto nie ma konkurencji.
Proszę podaj przykłady aut, które miałoby być konkurencją dla Logana w wersji Laurent plus wszystkie dodatki za wyjątkiem tempomatu (oczywiście obowiązkowo w dieslu lub ze spalanie poniżej 4.5l)?
Ps Logan to jest mój pierwszy kontakt z marką Dacia więc aspekt sentymentalny odpada.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-14, 00:03   

Marek napisał/a:
Proszę podaj przykłady aut, które miałoby być konkurencją dla Logana w wersji Laurent plus wszystkie dodatki za wyjątkiem tempomatu (oczywiście obowiązkowo w dieslu lub ze spalanie poniżej 4.5l)?

Ja w ogóle nie rozumiem, po co kupować sedana, skoro jest kombi, SUV, van czy pickup, więc na mnie nie licz. :) Sedany to dla mnie zupełnie niepojęte zjawisko, wszelkie moje opinie na ich temat są moje i ja się z nimi zgadzam, zaś dane, jeśli nie podaję źródła, wysysam z brudnego palucha. ;)

Ale z tego, co tak na szybko klikam, Peugeot 301 1.6 HDI w wersji z grubsza Laureate-opodobnej wyklikał mi się za 48 tysi (spalanie wg producenta - 4.1 l), podobny Citroen C-Elysyysyeysysyelelelsye od razu za 58 kafli, ale oni tam mają chyba jakieś wiecznie trwające magiczne promocje, nie chce mi się klikać, chciałem jeszcze wyklikać Aveo i Lineę, ale nie ma diesli, i Hondę City, ale nie ma Hondy City. :) Dalej mi się klikać nie chciało. A, no i naturalnie Skoda Wiesz-Co-Dobre Rapid, ale tu od razu się zrobiło 60 kafli za golasa, nie wiem, kto im to w ogóle kupuje. :D

Ale, jak widać, nie jest tak, że konkurencji nie ma - jest chociażby ten nieszczęsny Peugeot 301, a jakby dobrze poszukać po wyprzedażach rocznika i placach, to myślę że i innych marek coś by się znalazło.

Tyle, że jak już wspomniałem - nie rozumiem w ogóle, po co. Jakbym miał mało kasy, to brałbym golasa jak najtańszego. Jakbym miał więcej kasy, to nie brałbym sedana.
 
Marek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan 2
Silnik: 1.5dCi 90
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Cze 2013
Posty: 8
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-12-14, 10:28   

Nie wiem jak wyszła Tobie cena 48tys ja wziąłem do porównania wersję Active i wyszło 51700 cena po ich rabacie. Wersja ta nie ma: alarmu, elektrycznych szyb bocznych tylnych, podłokietnika, radio bez ekranu dotykowego, kierownica i tapicerka nie jest skórzana, brak przyciemnianych szyb więc jak dla mnie za te wszystkie dodatki dopłacić 2000zł (nie wspominając o kosztach serwisu Daci i Peugeota) to wciąż według mnie Logana wygrywa (nie piszę o wyglądzie bo to jest już kwestia gustu).
PS. Dla mnie nie ma sensu kupować MCV bo na razie to raz miałem załadowany cały bagażnik na wczasy a zabrałem z żoną wszystko co nam przyszło do głowy plus tylnie siedzenia puste a jeszcze zawsze zostaje dodanie kufra więc na razie to MCV woziła by u mnie jedynie powietrze.
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-12-15, 21:55   

Ciekawie cenowo wyglądają też ostatnio SEAT'y. Ibiza Kombi zaczyna się już koło 40tys. PLN.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-12-15, 22:58   

nawet od 37 tyś zł ale dla mnie Seaty mają głupio dobrane wyposażenie, przez co zmuszały by mnie do wyboru i tak najbogatszej wersji
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-12-16, 07:25   

maciek napisał/a:
nawet od 37 tyś zł ale dla mnie Seaty mają głupio dobrane wyposażenie, przez co zmuszały by mnie do wyboru i tak najbogatszej wersji


Patrz, akurat dokładnie tak samo jest z Daciami....
 
Kratylos
[Usunięty]

Wysłany: 2013-12-16, 13:03   

Ostatnio zmieniony przez Kratylos 2013-12-16, 13:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-12-16, 20:32   

Dodaj jeszcze niebrudzącą się tylną szybę - ten aspekt chyba jest najbardziej istotny z wymienionych. ;-)
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-16, 23:51   

Cav napisał/a:
Dodaj jeszcze niebrudzącą się tylną szybę - ten aspekt chyba jest najbardziej istotny z wymienionych. ;-)


Tzn .. , że ptak też nie narobi na tylną szybę sedana ;-) Najfajniejszą opcją jest liftback w wykonaniu Skody w modelu Superb. Można klasycznie jak sedana, nie schładzając pasażerów, można po całości jak się chce wrzucić lodówkę.
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2013-12-17, 08:55   

Kratylos napisał/a:
co do sedanów - że są bezsensu, a no nie są
każde nadwozie ma swoje zalety
sedan daje największy komfort pasażerom. - wygłoszenie wnętrza, izolacja termiczna (moge otworzyć bagażnik i nie dmuchać zimnym powietrzem np na niemowlaka w foteliku)
ilość miejsca w sedanie na tylnej kanapie jest większa - porównaj sandero/logan
spalanie kombi/sedna tez bedze na korzyść sednana bo ma lepsza aerodynamikę (porownaj mcv i logana)
no i subiektywnie - sedan ma najładniejsza klasyczna linia samochodu.
jesli auto uzywasz prywatnie i głownie zależny ci na pasażerach a nie wożeniu lodówki i szafy to sedan jest ok


Wszystko to prawda, ale każdemu wedle potrzeb, zapewne na każdą zaletę sedana znajdziemy jedną wadę :-) :-P .

Tak na szybko, dlaczego bym nie kupił sedana:
1-Co mi po ogromnym litrażu w bagażniku, skoro nie mogę tam przewieźć ani wózka dla dziecka (bez rozczłonowywania go za każdym razem)..., ani psa....te dwie "rzeczy" wożę bardzo często w aucie-to nie lodówka, czy telewizor przewożony kilka razy na żywot auta w rodzinie;
2-brak wycieraczki na tylnej szybie-wiem, wiem, mniej się brudzi w sedanie, ale ja podczas jazdy w 95% używam tylko wstecznego lustra, więc czysta szyba to podstawa;
3-sedanem trudniej zaparkować w bardzo ciasnej "kopercie"-tak wiem, są czujniki, kwestia przyzwyczajenia się, itd. , ale trudniej jest na bank.
Itd, itd, ale tak jak na wstępie napisałem sedan, hatch, suv, kombi, van, każde z tych nadwozi ma swoje za i przeciw, kwestia tylko wybrania tego "naj" dla swoich potrzeb :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-28, 15:57   

Tyle się naczytałem tu o peugoecie 301, że postanowiłem powęszyć.. ceny wyprzedażowe dosyć niskie. Najpierw na zdjęciach oceniłem, że jasny środek, ładny. Silnik z momentem przy niższych obrotach - też fajnie.
Pojechałem, pomacałem. Środek bardzo ładny, funkcjonalny. Po ustawieniu fotela kierowcy z tyłu ilość miejsca przepastna. Córka mogła nogi wyprostować nie dotykając fotela. Bagażnik przy tym też wielki. Zagłówki - nieporozumienie. Jak już się mają nie ruszać, to niech będą wysokie. Ja mam tylko 173 cm, a przy wypadku kark bym złamał. Nic, może tylko dzieci w fotelikach tam się wozi. Brak regulacji pasów - dla mnie do przeżycia. Doszło do jazdy próbnej, silnik 1.2, bo oszczędnościowo. A ten dźwięk... o ile autko urokliwe, to dźwięk silnika totalny koszmar i nie do przyjęcia. Tyrkotał i tyrkotał jak w starym maluchu. Paskudny trzycylindrowiec. Czegoś takiego zabronić powinni. Ani ocynk ani nic innego mnie nie przekona do takiego auta, tj. z takim silnikiem.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-12-28, 17:08   

I dotyczy to każdego silnika z 3 cylindrami.
Jak niedawno odpaliłem Getza diesla, to byłem przekonany że właśnie się zaciera, z miejsca odpadł jako ewentualny obiekt zainteresowania.
Captur 0,9 też sprawiał jak najgorsze wrażenie.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-28, 17:21   

Jechałem wczoraj 0,9 tce Loganem MCV. Przy tym niedoładowanym Peugoeta niebo a ziemia.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-12-28, 18:22   

No fakt, jak to nie ma turbiny, to na pewno będzie gorzej, jeśli chodzi o dynamikę.
Ale ja raczej o kulturze pracy i wydawanym dźwięku myślałem.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne