Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-08-12, 17:32
Kontrolka wymiany oleju / inspekcja
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-27, 12:09   

wojtek_pl napisał/a:
kontrolka zapala się po określonym przebiegu auta

Nie.

OCS bierze pod uwagę dwa parametry oleju: utlenienie i rozrzedzenie.

Pierwszy zależy od liczby obrotów wału korbowego, więc po prostu to one są zliczane. Granica dla daćkowych diesli wynosi 85 mln cykli, a dla 1.2 16V LPG - 123 mln. (Nota techniczna, którą udało mi się znaleźć, jest z 2011 r. i nie zawiera innych silników).

Drugi parametr to obliczona procentowa zawartość paliwa w oleju, zależna od temperatury powietrza, ilości paliwa podawanego w dotrysku oraz częstotliwości i długotrwałości regeneracji FAP. Graniczna wartość dla diesli w daciach to 10%. (Uwaga - j.w., przypuszczam jednak, że obecnie może to dotyczyć także 1.2 TCE z bezpośrednim wtryskiem; trzeba by zapytać w Reno...).

OCS wzywa do wymiany oleju jeśli dowolny z parametrów osiągnie swoją wartość graniczną.
 
wolant 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-17, 09:03   

U mnie też się ta lampka zapaliła po niecałych 3 miesiącach od wymiany. Widzę jednak, że poniekąd wojtek ma rację tzn. lampka ta zapala się nie od faktycznej analizy jakości oleju tylko od różnych parametrów przebiegu i tylko z tym jest związana. Inaczej kasowanie nic by nie zmieniło gdyż np. analizator nadal wykrywałby np. utlenienie. Zapalenie lampki wynika przecież tylko ze zliczania obrotów wału korbowego, ilości wtryskanego paliwa, ilości regeneracji WAP, itp.
Zatem nie może to wynikać jak laisar sugerował na początku np. z zalania słabej jakości oleju gdyż po wyzerowaniu całe zliczanie zaczyna się od początku tak jak dla dobrej jakości oleju i nic nie może wykryć jego wartości początkowych.
Wynika więc z tego, że mechanicy w ASO często zapominają skasować tej lampki po wymianie oleju. Ja zrobiłem tak wg podanej tu procedury z instrukcji i lampka oczywiście zgasła. Mankamentem jest jednak to, że zliczanie będzie się odbywało dopiero od tej chwili, ale przynajmniej wiem, że przy mojej jeździe jakość oleju spadłaby dopiero po ok. 15 miesiącach od wymiany.
Ostatnio zmieniony przez wolant 2013-12-17, 09:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3670
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-17, 09:36   

laisar napisał/a:
bo przypominam, że chodzi o kontrolkę wymiany oleju ( środkowa tuż pod wskazówką prędkościomierza )

raczej obrotomierza ? ;-) http://www.daciaklub.pl/u...lica_duster.JPG

O ile pamiętam przeglądając forum chyba francuskie tłumaczone na google, to te ostrzeżenie o wymianie ustawia się w DDT2000 wskazując ilość przejechanych km :roll:
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-12-17, 10:56   

Ja czytałem kiedyś w instrukcji, że kontrolka w DD zapala się po osiągnięciu 30kkm od ostatniej wymiany. Kasuje się ją samodzielnie. Nie pamiętam jak ale coś z naciśnięciem pedału itp. To prosty układ. Nic nie bada stanu oleju - to nie BMW. ;-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-18, 01:40   

@wolant: Słaby olej = kiepskie smarowanie = większe obciążenie = mniejsza dynamika = mocniejsze wciskanie pedału gazu = większe dawki paliwa = szybsze rozrzedzenie = wcześniejsze zapalenie kontrolki OCS...

Jak widać - wykrywanie wartości początkowych kiepskiego oleju wcale nie jest potrzebne.


@Hakama 4x4: W żadnej z wersji językowych - PL, RU, BR, EN, FR - nie znalazłem zapisu o 30 tys. km, natomiast powyżej zacytowałem już wyjaśnienie algorytmu z serwisowej dokumentacji technicznej.


corrado napisał/a:
raczej obrotomierza ?

Bardzo słusznie - poprawiłem, dzięki (:
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-12-18, 09:49   

Poszukam w domu to przytoczę ale pamiętam, że to czytałem.
 
wolant 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-18, 13:50   

laisar napisał/a:
@wolant: Słaby olej = kiepskie smarowanie = większe obciążenie = mniejsza dynamika = mocniejsze wciskanie pedału gazu = większe dawki paliwa = szybsze rozrzedzenie = wcześniejsze zapalenie kontrolki OCS...

Jak widać - wykrywanie wartości początkowych kiepskiego oleju wcale nie jest potrzebne.


Niezupełnie, bo system będzie wszystko naliczał od wartości idealnych tylko wykaże szybsze zużycie np. 2 miesiące wcześniej niż wynika to z przeglądów. Powiedzmy, że wlewasz olej np. już utleniony. Nic nie wykryje tu jego wartości początkowej tylko będzie naliczał od zera. W efekcie wykaże konieczność wymiany np. dopiero po kilku miesiącach, a nie od razu po jego wlaniu. Wartości początkowe zawsze są niezbędne do tego typu obliczeń.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-18, 17:40   

wolant napisał/a:
Niezupełnie

Ależ zupełnie - system owszem, oblicza, ale do rachunków używa bieżących wartości dawkowania paliwa. Które, jak widać powyżej, zależą od początkowej jakości oleju...

Tyle że to wszystko tylko w teorii - a tak naprawdę system jest tylko pomocniczy i nic nie zastąpi pomyślunku kierownika (:
 
Andrzej Zajczuk 


Marka: Dacia
Model: Duster SL DELSEY
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4 FAP
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 156
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2013-12-19, 09:11   Kontrolka wymiany oleju - moje obserwacje

Miałem to po pierwszym przeglądzie.
Przegląd po roku , przebieg 18500 km.
Przy przebiegu około 22000 km zaświeciła się kontrolka wymiany oleju. Serwisant ASO sprawdził w systemie wykonanie wymiany oleju i skasował ustawienia
W między czasie doczytałem w instrukcji samochody (rozdział 4- wymiana oleju) opis samodzielnego kasowania (zerowania) ustawień : zapłon , w ciągu 10 sekund wcisnąć gaz do dechy, trzy razy depnąć na hamulec.
Oczywiście zasadność kasowania potwierdzona wymiana oleju w wymaganym czasie.
Osobiście wymianę oleju we wszystkich moich samochodach , powierzam mechanikom a w czasie gwarancji ASO, moim zdaniem tak jest wygodniej i bezpieczniej w przypadku roszczeń gwarancyjnych (oczywiście nie zawsze taniej)!
 
wolant 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-19, 10:56   

laisar napisał/a:
wolant napisał/a:
Niezupełnie

Ależ zupełnie - system owszem, oblicza, ale do rachunków używa bieżących wartości dawkowania paliwa. Które, jak widać powyżej, zależą od początkowej jakości oleju...

Tyle że to wszystko tylko w teorii - a tak naprawdę system jest tylko pomocniczy i nic nie zastąpi pomyślunku kierownika (:


Zgadza się, bo mimo, że system używa bieżących wartości dawkowania paliwa zależnych od jego wartości początkowych to obliczenia te nie będą miarodajne i każą wymienić olej z dużym opóźnieniem. Wszystko będzie dobrze liczyć tylko gdy olej będzie nowy. A jak zaświeci się lampka powiedzmy np. po ok. 4000 km to wiadomo, że system nie był skasowany od ostatniej wymiany. A pisząc niezupełnie, miałem na myśli nie sposób obliczeń ale to, że system będzie naliczał wszystko od wartości początkowej dla oleju nowego, a z tym jak widzę się zgadzamy. Bo nigdy system nie wykryje konieczności natychmiastowej wymiany oleju po jego wlaniu i nic nie zastąpi pomyślunku kierownika :)
 
ochroniarz81 


Marka: Dacia
Model: ,duster 4x4
Silnik: 1,5 dci 110 km
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 16
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2015-03-26, 21:16   Kasowanie kontrolki wymiany oleju

może już wiecie ale jak nie się przyda w aucie jest kontrolka wymiany oleju gradacji koloru żółtego tak jak czerwona ale z 2 strzałeczkami moje auto jest tak zaprogramowane że co 13 tyś zapala się info o wymiana pod kompem nie ma błędów bo to informacja a nie błąd ale zdobyłem wiedze jak się tego pozbyć w aso też tak robią zapłon on silnik wyłączony gaz w podłogę i hamulec dusimy aż zgaśnie informacja o wymianie oleju i 150 zł w kieszeni
ps aso robi tak jak sie zapali owa kontrolka to zalecają wymianę oleju tłumaczą sie że auto jest mocno eksploatowane i trzeba wymienić olej co nie jest prawdą kombinacja pedałów i problem z głowy
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-07-19, 12:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-26, 21:38   

ochroniarz81 napisał/a:
auto jest mocno eksploatowane i trzeba wymienić olej co nie jest prawdą

Ależ jest prawdą - http://www.daciaklub.pl/f...1619084#1619084

Na czym jak na czym, ale akurat na wymianie oleju zupełnie nie warto oszczędzać.
 
ochroniarz81 


Marka: Dacia
Model: ,duster 4x4
Silnik: 1,5 dci 110 km
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 16
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2015-03-26, 22:46   

pewnie że nie ma co oszczędzać na oleju ale aso nawet po przeglądzie gwarancyjnym wymienia olej i nie kasuje przebiegu a po 1000 km zapala się wymiana a olej świeży i tak jak w tym linku co podałeś zapominają kasować przebiegu od wymiany wracasz do aso a tam wciskają ciemnotę że trzeba ponownie wymienić.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-26, 22:54   

Wcześniej napisałeś o 13 tys. km, a wtedy warto wymienić.
 
ochroniarz81 


Marka: Dacia
Model: ,duster 4x4
Silnik: 1,5 dci 110 km
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 16
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2015-03-26, 22:58   

ten 1000 to przenośnia
Ostatnio zmieniony przez ochroniarz81 2016-01-20, 01:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-03-26, 23:01   Re: DUSTER dci 110 km kontrolka wymiany oleju

ochroniarz81 napisał/a:
może już wiecie ale jak nie się przyda w aucie jest kontrolka wymiany oleju gradacji koloru żółtego tak jak czerwona ale z 2 strzałeczkami moje auto jest tak zaprogramowane że co 13 tyś zapala się info o wymiana


No nic takiego nie zaobserwowałem.
Może tylko po mieście jeździsz?
 
ochroniarz81 


Marka: Dacia
Model: ,duster 4x4
Silnik: 1,5 dci 110 km
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 16
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2015-03-26, 23:07   

zgadza się cykl mocno miejski fap wytrzymał 220 tyś i już nie dał się wypalić
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-03-26, 23:13   

ochroniarz81 napisał/a:
zgadza się cykl mocno miejski fap wytrzymał 220 tyś i już nie dał się wypalić


To nawet całkiem dużo, ciekawe czy jego producent w tych warunkach przewidział aż tak długi okres.
Objawiało się to zbyt częstym wypalaniem tak?
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-03-26, 23:17   

ochroniarz81 napisał/a:
ten 1000 to przenośnia teraz już nie mam fap i się nie zapala


Czyli przyczyną nie był jak pisałeś, zaprogramowany dystans do zmiany oleju, tylko niemożność wypalenia fap, spowodowana jego zużyciem.
Nieprawidłowe działanie FAP może właśnie objawiać się kłopotami z olejem, a już zwłaszcza ze wskazaniami jego zużycia.
 
ochroniarz81 


Marka: Dacia
Model: ,duster 4x4
Silnik: 1,5 dci 110 km
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 16
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2015-03-26, 23:18   

zapalała sie kontrolka zapchanego filtra wiec wypalali w aso za pierwszym razem pomogło po 20tyś zapalała sie znowu po podpiec u pod kompa w aso wyskakiwał błąd filtr zapchany nie drożny wypalanie nie zostanie ukończone a że koszt nowego to przesada i brak zamienników
Ostatnio zmieniony przez ochroniarz81 2016-01-20, 01:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-03-26, 23:20   

ochroniarz81 napisał/a:
zapalała sie kontrolka zapchanego filtra wiec wypalali w aso za pierwszym razem pomogło po 20tyś zapalała sie znowu po podpiec u pod kompa w aso wyskakiwał błąd filtr zapchany nie drożny wypalanie nie zostanie ukończone


No właśnie.
Więc lekarstwo znalazłeś dobre (wycięcie fap), tylko źle opisałeś przyczyny.
Jedyną przyczyną był zepsuty fap, a nie takie czy inne działanie aso czy jego brak.
 
ochroniarz81 


Marka: Dacia
Model: ,duster 4x4
Silnik: 1,5 dci 110 km
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 16
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2015-03-26, 23:23   

nie nie a w tym przypadku problemy z kontrolką pojawiały się od nowości średnio co 13 tyś zapalała się wymiana a fap zaczął wariować przy przebiegu ok 220 tyś
 
ochroniarz81 


Marka: Dacia
Model: ,duster 4x4
Silnik: 1,5 dci 110 km
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 16
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2015-03-26, 23:26   

ale muszę przyznać ze auto jest bardzo fajnie a usterki to z fap czy dwukrotnym wymienianiem wału duży przebieg w miejskich warunkach
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-03-26, 23:47   

ochroniarz81 napisał/a:
nie nie a w tym przypadku problemy z kontrolką pojawiały się od nowości średnio co 13 tyś zapalała się wymiana a fap zaczął wariować przy przebiegu ok 220 tyś


Pewnie wariował już wcześniej, bo się nie wypalał do końca w takich warunkach (tylko miasto, pewnie głównie krótkie trasy, bez dobrego rozgrzewania i schładzania).
Więc nie dziwota, że i olej powinieneś zmieniać częściej niż standardowe 20 kkm.
Jeśli tego nie robiłeś tak jak Ci komp kazał, to i tak to wszystko długo wytrzymuje.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-12-28, 16:02   Duster samodzielne kasowanie inspekcji

w dzisiejszym numerze Motor (53/2015 opisano sposób samodzielnego kasowania komunikatów o inspekcji serwisowej i olejowej w 35 popularnych modeli aut. Wśród nich znalazłem Dustera

kasowanie.jpg
Plik ściągnięto 284 raz(y) 68,6 KB

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne