Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-12-20, 10:51
Ja zastosowałem termometr z czujnikiem bezprzewodowym (czujnik umieściłem w dolnej części zderzaka za plastikowym nadkolem). Spełnia swoją funkcję znakomicie, ( błąd pomiaru do 1 stopnia czyli w miarę znośnie).
image.jpg
Plik ściągnięto 355 raz(y) 49,82 KB
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Dasze robiony metodą amatorsko-domową, ale na razie innego pomysłu nie mam.
Niestety nie ma dziesiętnych stopni.
Dokładnie taki też chciałem sobie wcozraj zamówić Czy te cyferki ledowe masz czerwone czy wybrałeś żółte ?
Czy przełącza się na voltomierz tym przyciskiem w prawym dolnym rogu ?
Ostatnio zmieniony przez corrado 2013-12-20, 11:39, w całości zmieniany 1 raz
Są żółte. Ciemno żółte. Foty są robione telefonem, więc kolor wygląda, jak wygląda.
Tak. Przełączasz guziczkiem. Jeszcze nie zaprogramowałem ostrzeżenia o temperaturze, ale umiem już zmienić jasność cyferek
Mi to niepotrzebne. Chciałem również uniknąć "rzeźbienia" w wozie. Demontaż, mojego sprzętu, zająłby 1 minutkę i śladu by nie było. Choć przyznam, że zastanawiałem się nad Twoim sprzętem.
Dacie kupiłem, bo jest prosta, ma 4 guziki "na krzyż". Automatyzacja mnie nie kręci.
Podpisuję się pod przedmówcą.
Poza tym wolę tą uwagę i energię na takie zmiany poświęcić na sprawdzenie ważniejszych elementów auta które potrzebują uwagi, np. zawieszenia, ukł.kierowniczego, silnika, itp.
A nie przeszkadza wam hmm.. "surowa" stylizacja tego termometra? Trąci trochę dawnymi biednymi czasami, kiedy na desce montowało się wiatraczki, zegarki itp..
_________________ Moje Dustery (sprzedane..)
Mini Clubman F54 2.0d
Ostatnio zmieniony przez kilazz 2013-12-21, 12:15, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2013-12-21, 13:30
po co automatyczne sterowanie klimą jeżeli nie jest to choćby climatic żeby sam trzymał temperaturę? Mogło mi coś umknąć ale trochę rzeźba dla rzeźby. Ogólnie te aftermarketowe termometry (poza tym fajnym z pulpitem na podsufitce u kilazza) trącą troszkę czasami FSO, sorry za szczerość, brakuje tylko strzałki Adama Słodowego ;)
Ostatnio zmieniony przez johnson 2013-12-21, 13:32, w całości zmieniany 2 razy
po co automatyczne sterowanie klimą jeżeli nie jest to choćby climatic żeby sam trzymał temperaturę?
Otóż ci umknęło. Może nie climatronik ale klima półautomatyczna. Ma czujnik temp wewnętrznej i od niego jest sterowanie załączeniem sprężarki. Załącza i wyłącza ją w zadanym zakresie. Ręcznie regulujesz tylko szybkość schładzania pokrętłem - prędkość nawiewy. Ja mam zawsze ustawione na 2 i jest dla mnie optymalnie w MCV-ce.
Czyli włącza i wyłącza sprzęgło sprężarki ?
To fajnie, tylko że takie włączanie / wyłączanie nie jest dobre dla sprzęgła sprężarki.
Jeżeli pomiary są robione często i zakres dopuszczalnej temperatury w środku jest mały to ten sygnał o włączaniu / wyłączaniu sprzęgła sprężarki klimy jest częsty.
W automatycznej klimie jest to zapewne inaczej rozwiązane ale zapewne nie załącza / wyłącza sprzęgła sprężarki klimy bo by padła szybciutko.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2013-12-22, 16:45
Marek1603 napisał/a:
Otóż ci umknęło. Może nie climatronik ale klima półautomatyczna. Ma czujnik temp wewnętrznej i od niego jest sterowanie załączeniem sprężarki. Załącza i wyłącza ją w zadanym zakresie. Ręcznie regulujesz tylko szybkość schładzania pokrętłem - prędkość nawiewy. Ja mam zawsze ustawione na 2 i jest dla mnie optymalnie w MCV-ce.
Ok, ale temperature i tak ustawiasz ręcznie więc jaki jest sens tego włącznika?
Z definicja klima półautomatyczna ma automatyczne mieszanie powietrza tak że z nawiewu leci temp ustawiona, kierowca ręcznie steruje kierunkiem i siłą nawiewu.
Klima automatyczna sama dobiera siłę, temperaturę i kierunek. Twój dodatkowy włącznik klimę włącza i wyłącza na podstawie temp ale i tak dmucha tak jak jest na pokrętle, ta zmiana nie jest dynamiczna?
Co do włączania i załączania to zależy od auta, w L200 sprężarka ciągle się włącza i wyłącza dlatego że układ pracuje na bardzo niskiej temperaturze bez przerwy i tak jest kontrolowana siła chłodzenia. W innych samochodach sprężarka może chodzić ciągle bo takie było żałożenie konstrukcyjne. Jedyne co szkodzi sprzęgłu klimy to załączanie na wysokich obrotach silnika bo powoduje gwałtowne sprzęgniecie układu.
Napisałem przecież, że dobrałem siłę nawiewu na 2 i mnie pasuje. Nie włącza/wyłącza często i mogę się skupić na prowadzeniu auta.
Jest to dobre w przypadku małych dzieci na pokładzie, bo nie ma możliwości schłodzić wewnątrz poniżej zadanej temperatury. W przypadku gdy pasażerowie stwierdzą, że robi się za ciepło to włączam na 3, a układ i tak nie pozwoli schłodzić poniżej progu, jakbym zapomniał przełączyć z powrotem na 2.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2013-12-22, 21:43
Marek1603 napisał/a:
Napisałem przecież, że dobrałem siłę nawiewu na 2 i mnie pasuje. Nie włącza/wyłącza często i mogę się skupić na prowadzeniu auta.
Jest to dobre w przypadku małych dzieci na pokładzie, bo nie ma możliwości schłodzić wewnątrz poniżej zadanej temperatury. W przypadku gdy pasażerowie stwierdzą, że robi się za ciepło to włączam na 3, a układ i tak nie pozwoli schłodzić poniżej progu, jakbym zapomniał przełączyć z powrotem na 2.
to teraz jak przeczytałem koncepcję tego patentu to już w ogóle nie widzę sensu, sens automatu polega na sterowaniu temperaturą a nie tym czy Ci urywa głowę wiejąc lodowatym powietrzem na 1,2,3, czy 4 biegu.
Jak dla mnie bez sensu kompletnie bo nic nie daje poza włączaniem i wyłączaniem na podstawie temp.
Jeżeli Tobie się sprawdza to fajnie, gratuluję zaparcia i zdolności manualnych.
Ostatnio zmieniony przez johnson 2013-12-22, 21:44, w całości zmieniany 1 raz
Koledzy,
Stałem się posiadaczem takiego termometru: http://fanlidla.pl/gazetk...rmometr,cyfrowy
Czyjnik do pomiaru temperatury wewnętrznej znajduje się w obudowie, natomiast zewnętrznej na 3m kabelku. Gdzie najlepiej zamontować ten czujnik?
Myślałem aby:
1. Przeciągnąć jakoś do komory silnika (jeśli mi się to uda) i przyczepić gdzieś do zderzaka,
2. Przyczepić gdzieś w ramie drzwi,
Najważniejsze aby ukryć kabelek (nie cierpię kabelkomanii).
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-01-14, 10:31
Zakupiłem u Chińczyków taki termometr.
Przyszedł po 2 tygodniach. Na alledrogo też można go dostać z odpowiednią prowizją. Zastanawiałem się gdzie go mogę zamontować. Nie mogłem znaleźć odpowiedniego miejsca aby wyciąć otwór pod niego w kokpicie więc zamontowałem go prowizorycznie.
Trzyma się na sztywnej oklejonej taśmą izolacyjną wiązce przewodów. Zasilanie póki co zostawiłem z gniazda zapalniczki.
Jak się upewnię, że to rozwiązanie jest ergonomiczne podepnę się pod gniazdo "od tyłu". Jedynym najmniej inwazyjnym miejscem oprócz obecnego jest przestrzeń pomiędzy dwoma wgłębieniami na kubek-popielniczkę.
Obudowa termometru idealnie się tam wpasowuje. Trzeba go tam unieruchomić dwustronną taśmą piankową i wykonać otwór w ściance na kable.
Czujnik termometru puściłem przy progu i wyprowadziłem przy styczniku czujnika otwarcia drzwi pasażera na dole słupka.
Koszt 40zł + 1h zabawy
20140113_191537.jpg
Plik ściągnięto 436 raz(y) 29,39 KB
20140113_191520.jpg
Plik ściągnięto 365 raz(y) 73,47 KB
20140113_191438.jpg
Plik ściągnięto 402 raz(y) 74,43 KB
20140113_191228.jpg
Plik ściągnięto 344 raz(y) 48,96 KB
20140113_191729.jpg
Plik ściągnięto 303 raz(y) 66,98 KB
_________________
Ostatnio zmieniony przez Daster 2014-01-14, 10:40, w całości zmieniany 2 razy
A gdzie go zamontujesz? Ja go miałem zamontowanego w podufitce ale wywaliłem go.
Musisz mieć odpowiednie miejsce, nie jakoś pod kątem bo na pomiar będziesz musiał specjalnie wykrzywiać głowę. A dwa, wg pomiar wewnątrz jest zbędny.
A jeszcze trzeba jakoś go ładnie zamontować, wykończenia, ramka.
Po zdemontowaniu bartsoftu w podsufitkę włożyłem taki:
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2014-01-16, 12:17, w całości zmieniany 1 raz
A gdzie go zamontujesz? Ja go miałem zamontowanego w podufitce ale wywaliłem go.
Musisz mieć odpowiednie miejsce, nie jakoś pod kątem bo na pomiar będziesz musiał specjalnie wykrzywiać głowę. A dwa, wg pomiar wewnątrz jest zbędny.
A jeszcze trzeba jakoś go ładnie zamontować, wykończenia, ramka.
Po zdemontowaniu bartsoftu w podsufitkę włożyłem taki:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum