Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-12-24, 09:13
technicznie rzecz biorąc z pewnością - podobnie jak do silnika diesla - pytanie brzmi - po co?
technicznie rzecz biorąc z pewnością - podobnie jak do silnika diesla - pytanie brzmi - po co?
Dar1962,
jeśli chodzi o osobówkę z silnikiem diesela to pytanie jest w miarę zasadne. W miarę, bo zależy od przebiegów (biorąc pod uwagę stosunek LPG do ON na poziomie 20%-80%). Jeśli chodzi o Tce to jeździ się tylko na LPG, więc chodzi o potencjalne oszczędności z tym, że taka instalacja zwrócić się może szybciej niż w przypadku LPG do diesela- a to również zależy od oszczędności.
Dogberry,
można założyć taką instalację ale nie wiem, czy jakaś firma w Polsce je zakłada do tych silników; do VW TSI na pewno. Producentem takich instalek jest f-ma Vialle.
można ale kosztuje to 10 000 zł więc gdzie jest opłacalność
nie wspomnę o serwisie
Na stronie producenta jest formularz, który się wypełnia i wtedy można się dowiedziec czy jest możliwość montażu LPG w konkretnym przypadku i ile to kosztuje. Słyszałem o kosztach rzędu 9000 zł ale to było kilka lat temu; sekwencje też były swego czasu drogie. Ale cena instalki to jedno a czas zwrotu inwestycji to drugie- każdy przypadek jest inny i trzeba sobie samemu wyliczyć czy taka impreza się opłaca.
_________________
Ostatnio zmieniony przez piotr. z 2013-12-25, 13:23, w całości zmieniany 1 raz
Jeżeli bym znowu miał zainwestować w Dacię to tym razem z LPG. Z tego co słyszałem, że montują instalację STAG a ja wole BRC więc bym założył we własnym zakresie.
_________________ Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3597 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-09, 15:19
Nowy cennik Lodgy a w nim:
Teraz instalacja gazowa LPG w cenie 4660 brutto z montażem (3)
- chyba się komuś na Marynarskiej sufit na głowę oberwał z tą ceną.
Ale żeby postraszyć klientów którzy chcieliby założyć równorzędną albo i lepszą jakościowo instalację za pół ceny wsadzono poniższy straszak:
(3)Instalacja LPG dostępna jest dla wersji z silnikiem 1.6 MPI 84. Montowana jest wyłącznie u wybranych Autoryzowanych Partnerów Dacii, których lista dostępna jest na www.dacia.pl.Tylko z tą instalacją gazową samochód zachowuje pełną gwarancję producenta, tj. 3 lata (lub 100 000 km)
Brawo RP o take Polske walczyłem :(
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2014-01-09, 15:20, w całości zmieniany 2 razy
Ale czym wy się dziwicie - praktycznie każdy producent w Europie jeśli dopuszcza montaż instalacji LPG to tylko w ASO - inaczej utrata gwarancji, wiadomo że jest to z korzyścią dla producenta.
A to że ceny są wywindowane - a kto im zabroni, skoro nie masz wyjścia a chcesz mieć LPG i tak zabulisz..
Są marki gdzie LPG fabryczne kosztuje np. 6-10 tys zł, a nadal jest to instalacja za 3 tys maks..
Chyb że montaż zaraz po gwarancji - tutaj spokojnie się człowiek mieści w 2,5 tys zł gra gitara
A każdy ma inny gust i oczekuje czegoś innego - ja np. bardzo cenie sobie osprzęt STAGa, a nigdy już nie chce mieć nic wspólnego z BRC które jest przereklamowane i nieadekwatne do ceny.
Swoją trogą tak sobie myślę dlaczego ceny montażu instalacji LPG oraz przeglądów są tak bardzo zróżnicowane w różnych ASO. Ja zakładałem do swojej DD 2 lata temu za 2100 DD na LPG śmiga jak szalona
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2014-01-10, 09:21, w całości zmieniany 1 raz
Z tego co wiem tylko Opel ma faktycznie FABRYCZNĄ instalację gazową która jest zakładana w fabryce a nie u dealera.
Guzik do zmiany BP/LPG fabryczny i taki bajer, że jak jedziemy na BP to wskaźnik paliwa pokazuje benzynę a jak na LPG to wskaźnik paliwa pokazuje ile mamy gazu :D
Do tego utwardzone gniazda zaworowe inne oprogramowanie silnika i coś tam jeszcze ale nie pamiętam. Szkoda, że tylko z silnikiem 1,4 o mocy 140km i tylko w manualu bo chciałem w automacie ale nie ma możliwości.
_________________ Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
Witam,
dostałem taką propozycję w Katowicach, co sądzicie?
Stag 4 plus, na wtryskiwaczach ACW01 i reduktorze ACR01 w cenie 2550 zł z
wlewem pod klapką
albo
Stag 4 plus na wtryskiwaczach hana 2000 i reduktorze ACR01 w cenie 2850 zł
z wlewem pod klapką
Pytanie dodatkowe: ASO w Katowicach montuje zbiornik 47 lub 53 litry, więcej podobno z takich czy innych powodów nie bardzo. Zbiorniki większe nie mieszczą się we wnękę i podnosi się podłoga bagażnika na jakichś gąbkach, a przy zbiorniku 70cm podobno wystaje 4cm. Fakty czy mity?
Ostatnio zmieniony przez kilazz 2014-01-27, 12:09, w całości zmieniany 2 razy
W poprzedniej bryce po tankowaniu do pełna również miałem dyskotekę. Gościu od "gaziu" powiedział, że tak naprawdę to nie wie, dlaczego tak się dzieje, nie jestem jedyny i oprócz migania diod nic się nie dzieje. Jeździłem tak kilka lat i faktycznie nic się nie działo- instalka działała jak należy.
kilazz - trochę bardzo drogo , za montaż instalacji LPG do Volvo V70 2.4 turbo w postaci parownik Tomasetto KME GOLD , komputer ZENIT OBD , butla toroidalna 60l ( napełnienie 56l) , wtryski Valtek x 8 sztuk ( dwie listwy po 4 ) zapłaciłem tyle co tobie oferują w II wersji . Co do samych wtryskiwaczy to pogadaj z dobrym gazownikiem to powie ci jaka jest różnica między Hana a np. Valdemarami . Wszyscy gazownicy uparli się na Staga , natomiast przy komputerze ACG ustawienia są rewelacyjne tylko gazownik musi być kumaty i chcieć . Moja Viola w mieście przy tej pojemności spalała pomiędzy 13 a 14 litrów gazu ( automat ) . Moim zdaniem żadna rewelacja z tą ofertą , chyba , że gwarancję ciągniesz dalej , to i owszem .
kilazz - wlew w klapce paliwa fajna sprawa , ale to nie powinna być żadna opcja . Spytaj przed montażem czy kolektor ssący demontują ( kładę głowę na pień , że nie , widziałem montaż instalacji w serwisie )
pewnie nie , mi to tłumaczyli że wpychają jakąś piankę która zbiera osady po czym wyciągają odkurzaczem i niby to daje 100 % pewności ale wiadomo że to ściema .
Do 10 letniego auta bym się nie wahał ale do nowego już tak
Jeszcze jak silnik jest wolnossak to ujdzie , ale jak ma turbinę to nie ma siły . Zresztą nie raz widać czy kolektor był demontowany czy nie , wystarczy spojrzeć na umiejscowienie otworów na dysze wtryskowe LPG , są tam dokąd sięgała wiertarka , z zawsze jak dziurka nie wyjdzie to można otwór zaślepić ASO Poland .
kilazz - trochę bardzo drogo , za montaż instalacji LPG do Volvo V70 2.4 turbo w postaci parownik Tomasetto KME GOLD , komputer ZENIT OBD , butla toroidalna 60l ( napełnienie 56l) , wtryski Valtek x 8 sztuk ( dwie listwy po 4 ) zapłaciłem tyle co tobie oferują w II wersji . Co do samych wtryskiwaczy to pogadaj z dobrym gazownikiem to powie ci jaka jest różnica między Hana a np. Valdemarami . Wszyscy gazownicy uparli się na Staga , natomiast przy komputerze ACG ustawienia są rewelacyjne tylko gazownik musi być kumaty i chcieć . Moja Viola w mieście przy tej pojemności spalała pomiędzy 13 a 14 litrów gazu ( automat ) . Moim zdaniem żadna rewelacja z tą ofertą , chyba , że gwarancję ciągniesz dalej , to i owszem .
U mnie migają wszystkie lampki od gazu,co może byc przyczyną?Mam instalację BRC
U mnie czasami się zdarza taka sytuacja - mój gazownik poinformował mnie że - przekroczone ciśnienie gazu w zbiorniku - za dużo ci wcisnęli gazu - przejedź 20-30 km i przestanie.
Poinformował mnie również że nie ma problemu najwyżej zawór bezpieczeństwa psyknie, wypuści nadmiar i tyle.
instalacja ta sama
Ostatnio zmieniony przez malygabrys 2014-01-27, 20:49, w całości zmieniany 1 raz
nowa instalka BRC zakładana w sieci Czakram - kosztuje około 2,6 - 3,0 tys. pln.
z dwuletnią gwarancją bez ograniczenia km - mam już dwie takie - jedna kończy dwa lata i przebieg 45 tys. km bez uwag, druga kończy 6 tys. km - jeszcze nówka
Dzieki panowie za szybka odpowiedz.Faktycznie "Zagazowałem "do pełna i nawet trochę docisnąłem i od tego czasu diody zaczęły wariować..Przejadę kilkanaście kilometrów i zobaczę czy przestaną.Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez GDkris44 2014-01-28, 02:23, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-02-02, 03:53
piotr. z napisał/a:
Ze względu na zasięg "kompinuję" aby z fabrycznej instalacji "wyciepnąć" zbiornik 40L
40dm3 to jak na Dustera malutko, tu się fabryka nie popisała.
piotr. z napisał/a:
na rzecz większego i zastanawiałem się, jakiż to zbiornik maksymalnie się zmieści pod płytę bagażnika?... I trafiłem na taką informację.
Takie coś to by mi się podobało!
No i jak by ktoś szukał to BRC i Czakram wprowadzają na nasz rynek nową instalkę http://lpg-brc.pl/ldi.html
Ciekawe jakie ceny i kiedy będą przygotowani do silników Renault / Dacia - Tce. Jak było dobre to diesel może odejść do lamusa
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum