Z przesyłką = 180 PLN (nie chciało mi się jechać 20 km, a i paliwo kosztuje więc wolałem kuriera)
W załączeniu faktura z wyszczególnieniem numerów referencyjnych Renault.
Pozostaje umówić się na przegląd (ale to dopiero luty-marzec)
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-01-17, 19:47
keikan napisał/a:
Dominus napisał/a:
Dzięki, nie śledzę całego tematu i za bardzo na przeglądy benzynowe nie patrzę ale wydawało mi się że benzynowe są droższe a tu na odwrót jest.
Chyba że się myle
A właśnie diesle są droższe w przeglądzie. (zresztą mają więcej części do wymiany jak choćby filtr paliwa). Nawet na tych kartach rabatowych RRG z tego co pamiętam była cena przeglądu diesla wyższa niż 16V albo o 50 albo o 100 PLN.
Tyle że w benzynowych pierwszy przegląd jest po roku chyba a w dieslach po 2 latach lub 20tyś to i tak w sumie wychodzi prawie na to samo a filtr po 40tys sie wymienia lub jak Ci się w zimie parafiną zapcha.
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-01-17, 20:23
W 1,5 dCi 90 KM z 2012 przeglądy co rok lub 20 tys. (zmniejszono pewnie z uwagi na FAP), a filtr paliwa co 60 tys lub 4 lata :)
DSC00985.JPG
Plik ściągnięto 314 raz(y) 69,88 KB
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Ostatnio zmieniony przez pluto 2014-01-17, 20:28, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Mar 2013 Posty: 104 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-01-17, 20:45
W nowym sandero / loganie diesle mają przegląd co 20 tys. lub co 1 rok. I trzeba wymienić olej, filtr oleju i filtr kabinowy. Wyższa cena przeglądu może wynikać jedynie z większej ilości droższego oleju silnikowego i większego filtra oleju (droższego w moto-dynamic o 7 zł). Filtr kabinowy jest taki sam jak w benzynowych.
Filtr ON i powietrza wymienia się co 60 tys. lub co 4 lata, a w filtrze ON można wymienić sam wkład (kosztuje 1/3 ceny kompletnego filtra tj. ok. 50 zł)
Inna sprawa, że producent silników (renault powertrain) podaje częstotliwość wymiany oleju w 1,5 dci - K9K co 2 lata lub 30 tys., a dacia chce kasować co roku lub 20 tys.
Uważam jednak, że jeżdżąc po mieście, w korkach, na krótkich dystansach, w mrozie lub upale, czyli w warunkach skrajnie niekorzystnych dla silnika wymianę oleju trzeba skrócić o połowę. Wymiana co 20 tys. dotyczy warunków optymalnych, czyli jazdy poza miastem, kilkadziesiąt kilometrów jednorazowo, przy umiarkowanych obrotach silnika 2 - 2,5 tys. rpm, przy temp. powietrza +18 stopni C.
Ja wymieniam olej co max 10 tys., a filtr kabinowy i powietrza co pół roku.
Angielska, niezależna instrukcja obsługi i naprawy nissana primery mówiła na wstępie: "najlepsze, co możesz samodzielnie zrobić dla swojego samochodu, to częsta wymiana oleju silnikowego" i zalecała tę wymianę co 7,5 tys. km.
w poprzednim aucie olej co roku zmieniałem podobnie filtr powietrza
w końcu silnik też musi czymś oddychać :D
Duster tak samo po roku olej ,filtr powietrza itd, teraz mam gaz wiec będzie tego więcej
ale coś za coś :D
potem była korekta filtra przeciwpyłkowego (-10 złotych), ale zastanawia mnie co to wkład filtrujący za 63 złote, skoro wymieniono wszystkie inne filtry (w tym paliwa za 118 złotych).
W zakładzie mechanicznym wymieniłem filtry powietrza, paliwa i oleju, oraz olej ELF evolution. Za materiały i robociznę zapłaciłem 350 zł. Auto ma trzy lata więc nie robiłem wymiany w ASO.
Dacia Duster 1.6 LPG , 1 przegląd po roku u Rosiak i Syn ,SZczecin
Swoj olej ELF Exccellium full tech 5w-40, ich filtry ,podkładka pod korek ,koszt całkowity 435zł.Autko dostałem wypucowane ,jak nowe.Filtra LPG nie wymieniałem zrobie to ok 20 tys. koszt ok 250zł.
Jeśli kupujecie wysyłkowo materiały to napiszcie mi na PW co kto potrzebuje bo mam w rodzinie Dacie i też materiały swoje przywożę na przegląd.
Mam sklep z częściami i rabatami z racji posiadania Dacii także jakby ktoś coś potrzebował to napiszcie na PW
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-01-27, 18:50
-.przegląd po drugim roku eksploatacji ( kilometrów raptem 13 850)
-Serwis ASO Nazaruk Lublin ul. Abramowicka 45
-wymiana oleju silnik., filtra oleju,uszczelki korka spust. filtra kabinowego, kontrola stanu nadwozia, podwozia, wg listy czynności dla tego przeglądu
-olej silnikowy Elf Excellium 5W40, filtr oleju Renault + filtr kabin.Renault + uszczelka korka (zakup własny net Moto-Dynamic)jako zestaw serwisowy
łączna cena materiałów 183 PLN (z kosztami przesyłki)
- Koszt przeglądu 388,56 PLN + materiały jw = 571,56 PLN
- czas 3,5 godz !!! (z myciem)
- Żadnych innych napraw nie wykonywano (brak usterek w aucie)
kilka uwag na gorąco: W salonie atmosfera senna, frekwencję robią głównie sprzedawcy grzebiący w internecie, oprócz mnie ktoś jeszcze naprawiał Scenika, klientów i gapiów brak Pod koniec mojego pobytu pojawiło się starsze małżeństwo. Złożyli zamówienie na atramentowego golasa DD 2x4 1,6 Pb - termin odbioru - czerwiec br Stawiłem się 15 minut przed czasem. Auto zaśnieżone z bucami śniegu pod chlapaczami i w nadkolach. Przyjęto je punktualnie. Kopii zlecenia nie dostałem. Materiały miałem własne, o czym poinformowałem, nikt nie protestował, są przyzwyczajeni,że nikt nie chce płacić za olej po 61,50 PLN ( litr Elfa Evo 5W40 - tak, tak - to nie żart - za piątkę wychodzi 307,50 PLN, filtry też mają nietanie)Nikt nie zadał sobie trudu,żeby usunąć śnieg i dustero-bałwan wjechał na halę. Widok przez szybę miałem piękny, więc widziałem mechanikprzez całą obsługę brał prysznic.Auto najpierw stało przez 25 minut z uchyloną pokrywą (może czekali aż śnieg stopnieje? a może po prostu aż auto się nieco ogrzeje,żeby nic co plastikowe nie rozleciało się przy demontażu) Potem zamieniono koła przód - tył - trochę bez sensu - wprawdzie tak pisze w książce, ale moim zdaniem bardziej dotyczy to kół letnich - a tego pilnuję sam. Podczas wymiany oleju zauważyłem,że nie korzystają z otworu tylko odkręcają płytę pancerną - widać tak im łatwiej. Plusik - posmarowano smarem śruby do niej. Olej zlany. Całość ponad 3,5 h do tego 20 min mycie. Podsumowanie - szału ni ma
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-01-27, 22:04, w całości zmieniany 2 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-01-27, 21:56
dość długo i dość drogo - biorąc pod uwagę realia i ceny jakie podają klienci innych aso
mam za płotem stację Bosch Service, pokazałem im zakres czynności przeglądowych, kierownik powiedział mi,że u nich za robociznę zapłaciłbym 80 a nie 388. A jeśli wybrałbym ich olej (shell helix ultra 5w40 - mają umowę z tym koncernem) dostałbym jeszcze upust na robociznę - nie policzono by mi nic za wymianę oleju i filtra. Inny ciekawy przykład - w aso robocizna za wymianę filtra kabinowego - 28 PLN. To 3 minuty dość łatwej i bardzo lekkiej pracy
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-01-27, 22:05, w całości zmieniany 5 razy
- też bym wolał taniej... (krócej, jeżeli takie są przewidziane normy czasowe - niekoniecznie),
- coś za coś... przecież przeglądy w ASO nie są przymusowe... tak, wiem chodzi o gwarancję ... ale kupując nowy samochód jakiejkolwiek marki przeglądy gwarancyjne obowiązują i na tym zarabiają wszystkie ASO ale w przypadku serwisu Dacii tak jak by jednak wychodziło to trochę taniej ...
potem była korekta filtra przeciwpyłkowego (-10 złotych), ale zastanawia mnie co to wkład filtrujący za 63 złote, skoro wymieniono wszystkie inne filtry (w tym paliwa za 118 złotych).
Musiałeś o czymś zapomnieć przy przeglądzie po 70 tyś - brakuje ok 360 pln. Ale i tak dużo - po prostu ASO zarabia na częściach i robociźnie bardzo dużo, a nie robiłeś nic co wymagałoby jakiś super specjalistycznych czynności - to samo mogłeś zrobić za 1/3 tej sumy w innym warsztacie. Twój wybór. Ale mozesz sie pocieszyć że w ASO bardziej prestiżowych marek sę bardziej "prestiżowe" ceny
Ja wychodzę z takiego założenia - podstawowa gwarancja jest na 36 miesięcy, tak więc można zrobić przegląd w ASO (oczywiście ze swoimi materiałami) po roku i dwóch latach. Przegląd po trzech latach jest już bezcelowy, bowiem i tak kończy się gwarancja. Co do gwarancji na korozję to trwa ona 6 lat i jest uzależniona od wykonywanej minimum co dwa lata kontroli antykorozyjnej. Jeśli byłem na przeglądzie po dwóch latach (zawierał w sobie kontrolę antykorozyjną) to jadę na kolejny przegląd po czterech latach. Ten po sześciu odpuszczam bo tak jak wyżej - kończy się już gwarancja. Wszelkie naprawy i przeglądy po trzecim roku będę robił poza ASO bowiem wyciągają tylko kupę kasy, a z fachowością jest niestety często i gęsto bardzo kiepsko.
Dziś byłem na przeglądzie i pan, który mnie obsługiwał stwierdził, że olej:
http://www.renault-czesci...3,211,212).aspx
nie spełnia normy renault RN0710 i w razie czego mogą mi podważyć gwarancję. Ile w tym jest prawdy? Widziałem, że większość osób na forum kupowało taki właśnie olej, więc czegoś nie rozumiem. Jestem teraz w lekkim stresie bo jak coś się stanie to będę miał problem.
Co mogę zrobić w tej sytuacji. Widziałem, że inni także mieli wymieniany olej tego typu przez ASO.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum