Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-03-22, 12:11
korozja / zabezpieczenia antykorozyjne w Dacii
Autor Wiadomość
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2014-02-05, 13:43   

Kratylos napisał/a:
laisar napisał/a:
Kratylos napisał/a:
dacie z lat 2004-2007 korodowaly mocno dopiero po tym okresie nie co spadla ustekowość korozyjna

jan ostrzyca napisał/a:
Nie spadła.

A macie jakiekolwiek dane statystyczne czy oba stwierdzenia to tylko twórczość własna?

a Pan posiada jakiekolwiek dane statystyczne aby negować nasze poglądy czy to tylko twórczość własna?

Może ciekawość :?: :-D
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-05, 16:42   

Kratylos napisał/a:
Pan posiada jakiekolwiek dane statystyczne aby negować nasze poglądy czy to tylko twórczość własna?

A który fragment mojej wypowiedzi to była niby ta "negacja"?

Ja właśnie nie mam, dlatego po prostu pytam o źródła.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-02-05, 16:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2014-02-05, 16:53   

adamos44 napisał/a:
Mam Sandero z 2008 i na korozję na razie nie narzekam, z tym że trzymam ją w garażu praktycznie przez cały rok.

U mnie również odpukać zero rdzy
_________________

 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-02-05, 17:25   

Mariusz napisał/a:
adamos44 napisał/a:
Mam Sandero z 2008 i na korozję na razie nie narzekam, z tym że trzymam ją w garażu praktycznie przez cały rok.

U mnie również odpukać zero rdzy

U mnie podobnie zero rdzy. Ale po zakupie w 2008 r. od razu wszelkie
profile, ranty zabezpieczyłem, pod uszczelkami również.
Także nie jest tak źle z tą blachą.
_________________

 
zorkadar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16V+LPG
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 111
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-02-05, 20:08   

Frofile nie były fabrycznie , czy dodatkowo zabezpieczałeś?
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-02-05, 20:14   

Profile były fabrycznie zakonserwowane, ale dodatkowo każdy profil zabezpieczyłem.
_________________

 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-02-05, 20:37   

Ja mam chyba jeden z nielicznych na forum z zabezpieczeniem wyłącznie fabrycznym - zobaczymy po 6 - 8 latach, na razie 3,5 i nic. W ogóle jakiś nieudany egzemplarz - przed miesiącem zaczepił mnie jakiś człowiek na stacji benzynowej i pyta jak długo mam tą Dacię - odpowiadam że 3 lata a on - i co się popsuło w tym czasie - a ja nie miałem mu co powiedzieć. Ale jak kupowałem to też po poczytaniu opinii obawiałem się mocno, ale nie chciałem używanego ( kurs euro wtedy 4,5 zł, sprowadzano wyłącznie rozpadnięte szroty, a na inne auto z dużym prześwitem nie bardzo było mnie stać - znalazłem wtedy jeszcze tylko ofertę na Hyundaia Tucsona z podobnym wyposażeniem za 15 tyś więcej, ale był z 2008 roku - tyle przestał u dealera.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2014-02-05, 21:12   

PiotrWie napisał/a:
Ja mam chyba jeden z nielicznych na forum z zabezpieczeniem wyłącznie fabrycznym

ja też się do tego grona zaliczam... :lol:
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-02-05, 21:14   

I ja :mrgreen:
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
Slawek1970 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6
Rocznik: 2009
Dołączył: 07 Lut 2014
Posty: 3
Skąd: Stasin koło Lublina
Wysłany: 2014-02-07, 13:51   

Mojemu Loganowi 5 roczek się zaczął i na tylnej klapie zauważyłem pęcherzyki na dole przy listwie ozdobnej. Trzeba będzie w lecie się temu przyjrzeć.
 
hania 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2007
Wersja: Logan
Dołączyła: 04 Lut 2014
Posty: 4
Skąd: wlkp
Wysłany: 2014-02-07, 22:46   

Odnośnie rdzy.
Witajcie :-D
Mam prośbę czy może mi ktoś podpowiedzieć czym najlepiej usunąć bądź zapobiedz dalszemu wychodzeniu TZW. RDZY w narożnikach na przykład drzwi, jest na to jakiś złoty środek ? :-( coś sprawdzone przez Was ?,
Z góry dziękuję za fachową podpowiedź
p.s. nie gniewajcie się jestem kobietą mam prawo nie wiedzieć natomiast kierowcą mawiają jestem wyśmienitym (1,5 roku zrobiłam 50 tyś.km) :-)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3599
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2014-02-07, 23:57   

Jeśli rdza już się pojawia to trzeba ją jak najszybciej ubić.
Oczyszczenie zaatakowanych miejsc + inhibitor korozji + malowanie.
Do tego konserwacja profili zamkniętych i podwozia.
I na kilka lat powinno wystarczyć - ja bym oddał do specjalisty który to kompleksowo zrobi.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3491
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2014-02-08, 13:21   

PiotrWie napisał/a:
Ja mam chyba jeden z nielicznych na forum z zabezpieczeniem wyłącznie fabrycznym .

Znaczy jest nas dwóch - ja ani alarmu nie dokładałem, ani żadnych mazideł nie aplikowałem - nawet do głowy mi to nie przyszło. Wystarczy oswojona żmija pod siedzeniem (na złodzieja) i garażowanie (na rdzę).
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-02-08, 17:19   

Kratylos napisał/a:
Hakama 4x4 napisał/a:
Mój jest z 10.2010, ma 82 kkm i zero korozji na karoserii.


mysle ze warto sie pochwalić ja bedzie mial tak z 8 lat i zero korozji
dla 2-3 letnich aut to nie jest wyczyn :mrgreen:


Amen. Wg mnie krytyczny wiek to ok. 5 lat.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-02-09, 13:22   

Cytat:
Mojemu Loganowi 5 roczek się zaczął i na tylnej klapie zauważyłem pęcherzyki na dole przy listwie ozdobnej. Trzeba będzie w lecie się temu przyjrzeć.


To już IMHO przegięcie... Mam samochód w tym samym wieku i korozja jest jedynie powierzchowna na takich miejscach jak tłumik, śruby go mocujące itp, gdyby mi nadwozie zaczęło korodować nieźle bym się wkurzył... W 15 letnim Fordzie mogłem zaakceptować progi do wymiany albo nalot na błotnikach, ale nie w 5 letnim, bezwypadkowym aucie :-x
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7421
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-02-09, 16:48   

Jak do tej pory nie znalazłem nic lepszego podczas prac przy staruszce.

http://www.unicell.pl/pro...ujace/korreador
 
Kratylos
[Usunięty]

Wysłany: 2014-02-09, 19:21   

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7421
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-02-09, 19:57   

Po pierwsze nie wywołujmy paniki.

Jest też druga strona medalu w przypadku dacii.

Zgłaszasz problem w ASO i ci go usuwają. W przypadku innych marek po zgłoszeniu musisz przejść żmudną drogę do uznania jej i usunięcia.

No, a poza tym cena Panie, cena. Płacisz 50tysięcy i może się zdarzyć. Ale jak zapłacisz 100 i się zdarzy to się nieźle wku.... Chyba w pierwszym przypadku łatwiej to przełknąć.

Ty akurat powinieneś wiedzieć najlepiej po przesiadce z Logana.

Rozmawiałem z właścicielem serwisu lakierniczego nt. 10 letniej meganki. Powiedział, że dawno nie widział tak skorodowanego auta, więc zacznij lepiej oglądać swoje. Nie odbierz tego jako uszczypliwość. Po prostu dobre auta się skończyły i musimy się do tego przyzwyczaić.
 
Kratylos
[Usunięty]

Wysłany: 2014-02-10, 07:38   

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7421
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-02-10, 12:56   

Chyba nie jest tak źle jak piszesz skoro ludzie decydują się na ponowny zakup dacii.
Wystarczy popatrzeć ile klubowiczów już zmieniło i ile planuje zakup dacii.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-02-10, 15:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-02-10, 18:17   

Marek1603 napisał/a:
W przypadku innych marek po zgłoszeniu musisz przejść żmudną drogę do uznania jej i usunięcia.

Masz jakąś konkretną markę na myśli? Chevy nie robi problemów z gwarancją, kiedyś wymienili nawet perfidnie ułamaną klapkę wlewu paliwa, choć uszkodzenia mechaniczne nie podlegają gwarancji.

Marek1603 napisał/a:
Chyba nie jest tak źle jak piszesz skoro ludzie decydują się na ponowny zakup dacii.
Wystarczy popatrzeć ile klubowiczów już zmieniło i ile planuje zakup dacii.

Racja, poza tym jeszcze trzeba uwzględnić że Ci, którzy nie mają problemów często nie piszą na forum bo nie ma o czym, ale jest jedno "ale" : w jakim stopniu fora internetowe są reprezentatywne dla danych usterek? Ja np. o reklamacjach laptopa asusa nigdzie nie piszę, bo jak o tym myślę to przychodzą mi na myśl bardzo brzydkie słowa, za których użycie od razu dostałbym zasłużonego bana :lol:
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7421
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-02-10, 18:37   

Mam, Volkswagen.


Innemu znajomemu w golfie po trzech tysiącach robili remont silnika (wymiana tulei pierścieni i coś jeszcze) bo zaczął brać olej. Najpierw kazali mu dolewać i jeździć jakiś czas. Normalnie parodia. Powinni wymienić cały silnik moim zdaniem. Co chłopina nerwów stracił to się nie mówi.
Nie wiem czy coś się od tamtej pory zmieniło w polityce VW.

Może w "niszowych" markach nie pozwalają sobie na takie traktowanie klienta bo nikt by nie kupił auta.

Korozja korozji też nie jest równa. Co innego jakieś ognisko, a co innego przegniła na wylot podłoga. jak w tym zdjęciu suzuki co ktoś zmieścił.

Aktualnie wszystkie firmy borykają się z tym problemem, bo ktoś kiedyś zaczął obcinać koszty,a teraz trzeba tą śmietankę wypić.

A dlaczego dacie dają za przykład? Bo od zawsze się kojarzy z korozją. Polonezy, Maluchy rdzewiały na potęgę i o tym się nie mówi ani nie utożsamia z tym problemem.
Wystarczy popatrzeć na skodę felicje. Pierwsze egzemplarze korodowały jak ch... , a teraz jest w pewnym sensie prestiżem i mało kto pamięta tamte czasy.
 
skaktus 


Marka: VW
Model: Golf
Silnik: 1,3
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 120
Skąd: Nysa
Wysłany: 2014-02-10, 18:51   

Daj mi jakikolwiek przykład nierdzewiejącej felicji :P No dawaj, no, no, no :roll:

A tak na poważnie to miałęm do czynienia z kilkoma felicjami i rdzewieją każde. Nawet nowe Octavie porafią korodować bo mają tak samo kiepski ocynk jak Golf 4 i Audi z ich lat. Fakt- pierwsze parchy pojawiają się po średnio 10 latach użytkowania, ale nie zmienia to faktu że jak zaczynają korodować to z przytupem.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3491
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2014-02-10, 19:31   

Po 10 latach świetlnych czy wenusjańskich? W mojej felce 2000 tylne błotniki sypały się w czwartym roku na pewno, a może w trzecim, ale nie przysięgnę na to. Był też od początku purchel fi 4mm na dachu przy tylnej klapie, ale to małe piwo w porównaniu z tym, co pojawiło się potem. :-(
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Kratylos
[Usunięty]

Wysłany: 2014-02-11, 12:52   

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne