Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Free Tuning 1.5 DCI z zaworem upustowym turbiny
Autor Wiadomość
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-15, 17:00   Free Tuning 1.5 DCI z zaworem upustowym turbiny

Hej,

Czy ktoś stosował tuning wastegate`a czyli zaworu upustowego w Daciach z silnikami 86/90 KM (bez zmiennej geometrii kierownic turbosprężarki) z Intercoolerami i tymi słabszymi 68KM bez Intercoolera ?
Wystarczy skręcić nakrętkę o 2-3 obroty bezpiecznie by zachować ciśnienie doładowania 1.5Bara, nie wchodzi wtedy w trym serwisowy ,u mnie przy maksymalnym "bucie" pompuje do 1.3Bara ( sprawdzam przez Torque i ELM 327) .
http://www.tutorialelogan...gan-diesel.html

Co o tym myślicie ? :roll:
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-02-15, 17:27   

Ciekawe, można spróbować. Pytanie czy to nie skraca żywotności silnika. Ty już to próbowałeś czy zamierzasz?

I jeszcze głupie pytanie - to 68 KM nie ma intercoolera? Nie chce mi się już dzisiaj patrzeć, ale jeżeli nie ma, to sobie za tydzień zamontuję - na pewno nie zaszkodzi.
Ostatnio zmieniony przez MCV 2014-02-15, 17:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-15, 17:42   

Zamierzam, czytałem opinie na tym forum rumuńskim. Skręcenie o 2 obroty dają już się odczuć i są wg nich bezpieczne. Mapa wtrysku i tak jest ustawiona fabrycznie na pracę do 2.5bara ( zaświeci się zresztą lampka świec żarowych w przypadku przeładowania ), więc technologicznie jest jeszcze zapas i projektanci Dacii uznali taki zakres za bezpieczny. Po niedzieli skręcę . Oczywiście nie myślę o " butowaniu nonstop " i tak wcale nie jeżdzę ostro , ale dobrze jest mieć coś "więcej pod butem" . :roll:

Cytat:
to 68 KM nie ma intercoolera?

Z tego co czytam to Dacia w tej wersjach silnikowych K9K 704, K9K 700 nie ma.
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-02-15, 17:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-02-15, 18:38   

corrado napisał/a:
Zamierzam, czytałem opinie na tym forum rumuńskim. Skręcenie o 2 obroty dają już się odczuć i są wg nich bezpieczne. Mapa wtrysku i tak jest ustawiona fabrycznie na pracę do 2.5bara ( zaświeci się zresztą lampka świec żarowych w przypadku przeładowania ), więc technologicznie jest jeszcze zapas i projektanci Dacii uznali taki zakres za bezpieczny. Po niedzieli skręcę . Oczywiście nie myślę o " butowaniu nonstop " i tak wcale nie jeżdzę ostro , ale dobrze jest mieć coś "więcej pod butem" . :roll:

Cytat:
to 68 KM nie ma intercoolera?

Z tego co czytam to Dacia w tej wersjach silnikowych K9K 704, K9K 700 nie ma.

jak w silnik 1.5 dci dmuchniesz 2.5 bara to z tlumika bedzie metalowy deszcz :)
to 2.5 to jest doladowanie i atmosferyczne razem.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-15, 18:42   

Tutaj jak pracuje zawór upustowy w Loganie :


Cytat:

to 2.5 to jest doladowanie i atmosferyczne razem.

A gdzie ja napisałem , że osobno ? :roll: :-)
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-02-15, 19:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-02-15, 20:30   

oj, napisałeś napisałeś o 2.5 bara, tam nie ma nie było i nie będzie 2.5 bara :)
mapa wtrysku nie jest ustawiona fabrycznie na prace na 2.5 bara (samo słowo mapa mówi że doładowanie to wartość zmienna i nawet 1.5 bara tam nie ma), tyle ze czujnik doładowanie jest 1.5 barowy i do 1.5 bara zmierzonego ciśnienia nie przeładuje, poza tym przeładowanie to nie tylko lampka na wskaźnikach ale tryb awaryjny silnika, zapewne do następnego uruchomienia.

Samochód ma swoje zużycie i czujniki, mechanizmy itd. nie chodzą już jak nowe, teraz pytanie czy jak pokręcisz ta regulacja to ile będzie tego doładowania? 10 razy będzie 1,4 bara a raz WG nie zbije i przy wyprzedzaniu możesz zobaczyć co oznacza tryb awaryjny (podpowiem ze ciśnienie doładowania będzie bardzo niskie i będzie ZERO mocy).
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-02-15, 21:35   

Słabsze silniki 68KM mają chłodnicę powietrza na 100%. Jak w silnik dmuchniesz za dużo to automatycznie przełączy się w tryb awaryjny i straci moc, może się okazać że podczas przyspieszania będzie się świecić kontrolka silnika a po puszczeniu gazu gasnąć. Osobiście bym nie kręcił nic bo 1000 razy zadziała a za 1001 będziesz wyprzedzał i silnik dostanie trybu awaryjnego i możesz być metr pod ziemią.
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2014-02-15, 21:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-15, 21:36   

Nie wiem skąd te głupoty, ale mapa wtrysku jest w zakresach ciśnień doładowania do około 2.5Bara czyli 250kPa , może trochę mniej, albo więcej ale coś w tych okolicach . A to że może "obciąć" dawkę paliwa i zbijać ciśnienie przez zawór upustowy to zależy od tej mapy , czyli funkcji wielu zmiennych i jak fabrycznie jest ustawione.
Ciśnienie "doładowania" mierzone w kolektorze ssącym to mierzone ciśnienie absolutne , czyli suma ciśnień atmosferycznego + ciśnienie napompowane przez turbosprężarkę.
Przecież inne jest ciśnienie atmosferyczne w słoneczną pogodę (wysokie) a inne np. w górach i to w brzydką pogodę ( niskie ), więc ciśnienie absolutne jest sumą tych dwóch ciśnień i mapa wtrysku musi takie wartości brać pod uwagę, bo przecież jeździ się w różnych warunkach.
U mnie czujnik ciśnienie atmosferycznego jest w sterowniku komputera przy akumulatorze. Czyli :

Ciśnienie pompowania turbosprężarki = Ciśnienie absolutne z kolektora - Ciśnienie atmosferyczne

No więc czujnik doładowania pracuje w zakresie do ok. 250kPa bo mierzy ciśnienie w kolektorze ssącym, oczywiście przy założeniu, że turbosprężarka pompuje o te 1.5Bara i ciśnienie atmosferyczne średnio to 100kPa.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-15, 22:42   

W tym myku chodzi o to, by mieć jak największe ciśnienie doładowania podczas przyspieszania ? W przypadku wykrycia zbyt dużego ciśnienia z turbiny zawór zadziałał minimalnie, jak najmniej zmniejszając ciśnienie ? Aż spojrze u mnie, może się śrubki w drugą stronę przekręciły, ze jest taki muł z niego ;-)
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-02-15, 22:54   

mekintosz napisał/a:
W tym myku chodzi o to, by mieć jak największe ciśnienie doładowania podczas przyspieszania ? W przypadku wykrycia zbyt dużego ciśnienia z turbiny zawór zadziałał minimalnie, jak najmniej zmniejszając ciśnienie ?


Chodzi o to iż jest to zawór który ogranicza maksymalne ciśnienie a działa prosto bo po prostu ogranicza ilość podawanych spalin na łopatki wirnika a reszta ich leci obejściem. Nawet choć ustawimy żeby było wyższe ciśnienie doładowania to silnik będzie przechodził w tryb awaryjny i nic z tego nie będzie.
mekintosz napisał/a:
Aż spojrze u mnie, może się śrubki w drugą stronę przekręciły, ze jest taki muł z niego ;-)

Może EGR już nadaje się do czyszczenia :)
A tak to wygląda


Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2014-02-15, 22:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-16, 09:36   

Na http://www.tutorialelogan...gan-diesel.html
Piszą o 2 obrotach i piszą , że jest wyczuwalny boost bez błędu "boost overload".

Jest też przypadek gdy ktoś skręcił o 6 obrotów, jeśli dobrze tłumaczy translator i poszła m.in.uszczelka na głowicy, więc ostrożnie - 2 obroty powinny być jeszcze ok

"
W gówno, dałem sześć obrotów do 1.5dCi 85CP. Parking był opętany, ledwo mogłem trzymać ją na drodze, w czasie, gdy zmiany prędkości lub po prostu usłyszeć powiew przyspieszyć pusty jak miałem zawór blow-off .. Włożyłem trochę olej napędowy, które już zaczęły się mnie o 5 litrów więcej niż zwykle. Na drugi dzień byłem z nią i zapomniałem oddać, a ja w lewo zamienia długą drogę w przezwyciężaniu było niesamowite, a ja niby tyle fortato. Wreszcie po wielu wielu walczy złamałem radiatoru "byłem spalony uszczelkę głowicy, bloku silnika mnie pęknięty, turbina powstał popiół, prawie musiał wziąć pożar samochodu .. antygen i wszedł do wody w cylindrze i silnik zatrzymał mnie. Cholera, teraz iść z komunikacji miejskiej!"
8-)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-16, 12:08   

Lukas87 napisał/a:
Słabsze silniki 68KM mają chłodnicę powietrza na 100%. Jak w silnik dmuchniesz za dużo to automatycznie przełączy się w tryb awaryjny i straci moc, może się ....


pomyłka, chodziło o 65KM .

Engine code Power Year(s) Car(s)
K9K 700 / 704 65 hp - Dacia Logan
Renault Clio (II); Renault Kangoo; Renault Thalia; Renault Pulse (India)
Suzuki Jimny
Nissan Micra (IV)
Mahindra Verito

http://cliodci.net/viewtopic.php?f=2&t=54

65 bhp -
No blue letters in the word DCI on the sidestrip.
No intercooler.
Turbo is a 5435 970 0000 Borg warner K series.
JB3 gearbox pretty much same as 1.6 16v.
Engine codes - K9K 704, K9K 700
OVAL PLATE CB07 (Inside of drivers door)
Standard Turbo Boost Pressure = 1 Bar (14.5psi)
Standard Fuel Pressure = 1400psi
No intercooler
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-02-16, 12:40   

Corrado, uszczelka to pikuś, tam doszło do pęknięcia bloku. Ja jednak chyba nie będę kombinował. Mój rocznik (2007) podobno już nie ma problemów z panewkami (może dzięki montażowi intercoolera, który zmniejsza temperaturę spalania więc olej jest w lepszej kondycji), ale to wygląda na robotę "na czuja".

OK, zacząłem studiować temat. Okazuje się, że różnica w mocy między wersją 65 KM, a wersją 68 KM to właśnie zasługa intercoolera. Przynajmniej tak na zagranicznym forum wyczytałem. Co lepsze, stopień sprężania DCi 68 KM i 110 KM jest taki sam, natomiast większy jest w wersji 85 KM. Może by turbina o zmiennej geometrii z wersji 110 KM zwiększyła moc wersji 68 KM, co przy tym samym stopniu sprężania zapobiegnie nadmiernemu wysileniu jednostki?

Rozumiem, że przy takiej zmianie należałoby zaprogramować wtryskiwacze na inne czasy podawania? To jest do zrobienia?
Ostatnio zmieniony przez MCV 2014-02-16, 12:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-16, 12:50   

No tak, blok poszedł też ale gościo przesadził.

Nikogo nie namawiam, każdy robi na własną odpowiedzialność.
Nie ma ryzyka , nie ma zabawy .

Ja się skuszę na 2 obroty bo jest chyba też mowa o silniku nawet co ja mam :

Cytat:
Anonimowy02 października 2012, 03:45
Dostałem Logan 1.5 DCI 86de BRT KM okazuje dać sobie?


CRIS02 października 2012, 10:13
2 obroty

Odpowiedzieć


i będę sprawdzał przez Torque przynajmniej ciśnienie doładowania

Cytat:
Anonimowy18 sierpnia 2010, 11:36
jeśli ceasu turbo 1,4 bar pokazuje mi, że jest problem? pręt dał 2,5 okrążenia

Odpowiedzieć

CRIS18 sierpnia 2010, 11:37
Jak długo jest poniżej 1.5bar, jest ok

Odpowiedzieć
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-02-16, 12:57   

Mam kabel z VAGa OBD 2 (został mi po VW). Rozumiem, że podejdzie pod Logana? Jeszcze jakiś program skołować i może jednak też sie skuszę.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-16, 13:10   

Tak, ja też mam taki po VW kabelek i łączył mi się z Dusterem przez DDT2000 , ale nie używam go . Na forum rumuńskim przez niego sprawdzają ciśnienie doładowania, ale ja sprawdzę przez telefon z Torque i ELM327 Bluetooth - wygodniej bez laptoka i mam wszystko pod ręką.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-16, 13:30   

Corrado - możesz podać jak jest w Torque ten parametr ( ciśnienia doladowania ) opisany ? Sprawdzę u siebie.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-16, 13:34   

MCV napisał/a:


Rozumiem, że przy takiej zmianie należałoby zaprogramować wtryskiwacze na inne czasy podawania? To jest do zrobienia?


MCV, aż tak to nie wiem, ale jak pisałem jakaś ta mapa jest , czyli w przybliżeniu jeśli mówisz o czasie wtrysku, czy ilości wtryskiwanego paliwa to funkcja kilku zmiennych załóżmy f(x,y,z) = Ax+By+Cz , gdzie w uproszczeniu x - temp.powietrza , y - ciśnienie doładowania, z - obroty silnika i na pewno zakres dziedziny ciśnienia doładowania takiej funkcji jest większy niż 1.2Bara.
Jeśli chodzi o wtryskiwacze to warto obserwować ten wskaźnik AFR ( stosunek powietrze do paliwa ) czy za mocno nie rośnie - jest w tym TORQUE tylko coś u mnie ostatnio nie odświeża się , musiałbym popatrzeć jeszcze czy nie zainstalować innej wersji. Myślę , że oczywiście monitorować temp. płynu chłodzącego ale to wiadomo.

Cytat:

Corrado - możesz podać jak jest w Torque ten parametr ( ciśnienia doladowania ) opisany ? Sprawdzę u siebie.


Boost
http://www.youtube.com/watch?v=cw2d93hHyfo
na filmiku w 1:28
Jest też ciśnienie "MAP sensor" - czyli absolutne ciśnienie w kolektorze ale wtedy będzie to wielkość powiększone o ciśnienie atmosferyczne.
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-02-16, 13:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-02-16, 13:56   

Jeśli komputer nie przestawi się w tryb awaryjny to dawki wtrysków powinny się automatycznie dostosować tak aby został zachowany stosunek powietrze/paliwo (teoretycznie powinno tak być)
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-16, 14:45   

… czyli jakiego powinienem sie spodziewać u siebie parametru boost ?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-16, 14:53   

mekintosz nie wiem jaką masz wersję silnika , podaj kod .

ALe tu co właśnie znalazłem w dokumentacji odnośnie wielkości i czasów wtrysków paliwa , w przypadku mojego sterownika silnika:
Cytat:

Funkcje systemu
Funkcja: sterowanie zasilaniem w paliwo (wyprzedzenie, wydatek i ciśnienie).
Ilość wtryskiwanego paliwa i regulacją kąta wyprzedzenia wtrysku
Parametry kontrolne wtrysku są wartościami, które odpowiadają ilości wtryskiwanego paliwa oraz kątowi
wyprzedzenia.
Wartości są wyliczane przez komputer wtrysku na podstawie informacji z następujących czujników:
– Prędkość obrotowa silnika (Wał korbowy + Krzywka dla synchronizacji).
– Pedał przyspieszenia.
– Ciśnienie i temperatura powietrza doładowania (Ciśnienie turbosprężarki).
– Temperatura płynu chłodzącego.
– Temperatura powietrza.
– Doładowanie powietrza (Przepływ i Ciśnienie).
– Ciśnienie w rampie.
Wartości wtryskiwanego paliwa i kąt wyprzedzenia są przekładane na:
– ząb odniesienia,
– czas między pojawieniem się zęba odniesienia i początkiem impulsu,
– czas trwania zasilania podstawy wtryskiwacza.
Prąd elektryczny jest wysyłany do każdego wtryskiwacza w zależności od przeliczonych wcześniej danych.
W systemie odbywają się jeden lub dwa wtryski (wtrysk pilotażowy, wtrysk główny).
Ogólna zasada polega na obliczeniu ogólnej ilości wtryskiwanego paliwa, która następnie zostaje rozłożona na
przepływ wtrysku wyprzedzającego i głównego, aby zapewnić prawidłowy przebieg spalania i zredukować do
minimum emisję zanieczyszczeń


więc może samo doładowanie faktycznie zwiększyć moc 8-)
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-16, 17:16   

corrado napisał/a:
mekintosz nie wiem jaką masz wersję silnika , podaj kod .



Euro 4 K9K 792; 1 461 cm3

17,6 - stopień sprężania
50 (68) przy 4 000 - moc
160 przy 1 700 - moment
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-02-16, 17:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-16, 17:52   

Masz ten sam sterownik co ja DCM 1.2 i tą samą turbosprężarkę :
54359700012.
Stopień sprężania też u mnie 17,6. W przypadku K9K 796 seryjnie jest ok 1.2 do 1.3Bara doładowania. 1.4-1.5 Bara ustawiają Rumuni skręcając ok. 2 obrotami i jest ok.


Przepraszam , okazało się że wersja 70KM ma absolutne ciśnienie doładowania na 1.9Bara a wersja silnikowa 85KM na 0.4 więcej -> 2.3 Bara

http://www.daciagroup.com/fr/node/2305
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-02-16, 19:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2014-02-17, 10:09   

Opinie na Renault forum nt. tego filmu:
http://www.renaultforum.c...325.html#p32044
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-24, 17:39   

Skręciłem 2 obroty, bo więcej się bałem . Szału nie ma ale jest da się odczuć że lepiej przyśpiesza :-)
Jak na razie zero błędów na ScanMasterze w telefonie.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne