Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2016-10-25, 11:41
czujniki ultradźwiękowe / radar parkowania / cofania
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-09, 15:18   

woo to i tak tanio ja się dałem okroić na montaż za 400 zł w aso :oops:
_________________
Moje auto
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-02-09, 18:32   

Karenzo napisał/a:
woo to i tak tanio ja się dałem okroić na montaż za 400 zł w aso :oops:

widocznie skończyły się zlecenia i trochę urealnili ceny
 
jarkusm 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe90
Rocznik: 2013
Wersja: Stepway2
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 24
Skąd: Księżpol
Wysłany: 2014-02-11, 21:05   

Czujniki zamontowane. Montaż w serwisie - czujniki + robocizna 390 zł. Zrezygnowałem z zaprzyjaźnionego elektryka bo się trochę o gwarancję bałem :shock: A telewizorek na lusterku ( nie w lusterku - przyklejonu na lusterku) pokazuje odległość, lewą i prawą stronę i zajeb.... brzęczy aż miło :lol: Przy okazji założyli chlapacze i tu dałem ciałka bo zapłaciłem za komplet z montażem 271 zł :oops:
Ostatnio zmieniony przez jarkusm 2014-02-11, 21:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-02-11, 21:06   

jarkusm napisał/a:
Czujniki zamontowane. Montaż w serwisie - czujniki + robocizna 390 zł. Zrezygnowałem z zaprzyjaźninego elektryka bo się trochę o gwarancję bałem :shock:


Nie potrzebnie bałeś się o tą gwarancję ;( ehh szkoda no ale jak kto woli tak robi.
 
jarkusm 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe90
Rocznik: 2013
Wersja: Stepway2
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 24
Skąd: Księżpol
Wysłany: 2014-02-11, 21:19   

Dominus napisał/a:
jarkusm napisał/a:
Czujniki zamontowane. Montaż w serwisie - czujniki + robocizna 390 zł. Zrezygnowałem z zaprzyjaźninego elektryka bo się trochę o gwarancję bałem :shock:


Nie potrzebnie bałeś się o tą gwarancję ;( ehh szkoda no ale jak kto woli tak robi.


Jestem przewrażliwiony bo my kierowcy to tylko małe żuczki, które można przydepnąć. Naprawiałem swoją starą stepkę i ubezpieczyciel pokrył całe koszty oprócz wydechu, który rozwalił mi koleś jak mnie puknął w tylec, bo - zacytuję - wydech był użytkowany. No i mogę iść z tym do sądu, tyle że oni wiedzą że ja jestem tylko małym żuczkiem i mogę im naskoczyć, najwyżej za dwa lata sąd przyzna mi rację, zapłacą za ten wydech a całą kwotę skubnie adwokat. Z gwarancja jest tak samo. Usterka elektryki (się przecież zdarza) - po coś grzebał - zepsułeś. Eh. Pewnie, że przepłaciłem, zaoszczędzę na szynce :mrgreen:
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-16, 01:46   

Akurat montaż czujników cofania jest z tych łatwych. Zaś ingerencja w elektrykę pojazdu sprowadza się do dolutowania się do + światła wstecznego. Oczywiście nie każdy to potrafi zrobić. Jeden sie namęczy naklnie ale zrobi sam - radość bezcenna, inny zleci. Tylko problem w tym, że część banalnie prostych usług w ASO jest zwyczajnie mocno za droga. Często sposób instalacji czujników w ASO woła o pomstę do nieba. Zwyczajnie szynko niechlujnie byle jak. Zaś wielu z nas, szczególnie dopiero cieszących się nowym pojazdem na samą myśl "nieautoryzowanej przez ASO" naprawy/ingerencji panikuje. Z wiekiem użytkowania auta strach to znika ;-) Oczywiście nie każde ASO to niechluje i partacze.

Ja zamontowałem sobie samodzielnie czujniki VALEO gdyż czułem, że podołam. Jednak wymiany oleju lub klocków nie czuje się na sile, wiec dam zarobić mechanikowi - niekoniecznie z ASO ;-)

Z chlapaczami to serio cie nieźle skasowali, zaś za montaż czujników cena mało zachęcająca.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-02-16, 01:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
Chosek 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 64
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2014-02-16, 08:03   

Oj przepłacił kolega, montaż czujników dziecinnie prosty, no a chlapaczy to już wogóle dziecinada.
Ja w swoim stepwayu wychaczyłem czujniki w cenie auta, i to z przodu jak i z tyłu pojazdu.
Ale zakładam sam czujniki, najczęściej szwagrom :-) jak i w swoich poprzednich autach, i polecam robić to samemu, bo same czujniki to śmieszna cena, przy kupnie czujników polecam spojrzeć na stronę aliexpress.com
 
jarkusm 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe90
Rocznik: 2013
Wersja: Stepway2
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 24
Skąd: Księżpol
Wysłany: 2014-02-22, 17:48   

Dzisiaj montowałem zestaw kamery cofania. Wcześniej, jak pisałem montowałem czujniki cofania w ASO. Nie uwierzycie ale, albo w moim, tam gdzie powinna być lampka podświetlania tablicy znajduje się sama obudowa lampki. Żadnej żarówki, żadnej wiązki przewodów. Elektryk, który podłączał kamerę cofania mało nie pękł ze śmiechu. Teraz nie wiem, czy producent nie przewidział w ramach oszczędności, czy "specjaliści" z ASO po prostu wycięli dyndające się im podczas montażu czujników kabelki z żarówką. Jak 34 lata jeżdżę samochodami - czegoś takiego nie przerabiałem. We wtorek znowu odwiedzam asiorów to się zapytam o tą lampkę. Na pewno zacytuję Wam ich odpowiedź.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-22, 21:15   

jarkusm napisał/a:
nie wiem, czy producent nie przewidział w ramach oszczędności

Chyba nie ma takiej możliwości - to oświetlenie jest zdaje się obowiązkowe...
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2014-04-25, 22:26   

Czytam od kilku dni te posty i nie moge znalezc tego czego szukam :)

Planuje montaz w nielakierowanej czesci zderzaka, centralka po prawej stronie bagaznika tam gdzie podnosnik (dokladnie tak zamocowali siostrze w ASO w nowce Dusterze ktory niedawno kupila - na poczatku mi sie srednio podobalo bo nie fabrycznie niby ale dzis zmierzylem i fabryczny montaz jest na granicy zalecanej wysokosci dla valeo 60cm a montaz ponizej lini lakierowanej jest idealnie w srodku).

I teraz to czego nie wiem - jak dokladnie podlaczyc zasilanie tego wszystkiego? Mam zestaw valeo bez wyswietlacza - wydaje mi sie, ze w aso siostrze zamocowali poprostu do kabelkow masy i zasilania z tylnej prawej lampy - czy jest jakas wada takiego montazu? Czy musze rzeczywiscie szukac +12 po stacyjce i osobno podpinac sie do lampy? (pobor pradu jest raczej niewielki i na chlopski rozum powinno wystarczyc dac mu te oba +12 na raz - a moze jednak centralka nie lubi byc wlaczana na goraco?)

Z gory dzieki za pomoc i sugestie jak to podpiac - a juz wogule bylbym w niebowziety gdyby ktos podrzucic jakis schemat kostki z info w ktore miejsca wlozyc moje kabelki albo do ktorych sie wpiac zlaczkami/lutujac.
_________________
Ostatnio zmieniony przez RnR 2014-04-25, 22:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-26, 04:20   

RnR napisał/a:
... jak dokladnie podlaczyc zasilanie tego wszystkiego? Mam zestaw valeo bez wyswietlacza - wydaje mi sie, ze w aso siostrze zamocowali poprostu do kabelkow masy i zasilania z tylnej prawej lampy - czy jest jakas wada takiego montazu? Czy musze rzeczywiscie szukac +12 po stacyjce i osobno podpinac sie do lampy? (pobor pradu jest raczej niewielki i na chlopski rozum powinno wystarczyc dac mu te oba +12 na raz - a moze jednak centralka nie lubi byc wlaczana na goraco?)
.


Samodzielnie montowałem Valeo. Plus ze światła wstecznego i masa - działa już rok ;-)
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2014-04-26, 05:40   

mekintosz napisał/a:

Samodzielnie montowałem Valeo. Plus ze światła wstecznego i masa - działa już rok ;-)


Dzieki. A pamietasz moze ktore to kabelki? :-)
_________________
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-26, 19:17   

Nie ;-( ale gdzieś na forum jest rozpiska kabelków tylnej lampy. Tu widać moje czujniki przed montażem:
http://www.daciaklub.pl/f...8d55fb35e268952
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-04-26, 19:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2014-04-26, 19:32   

Tylna prawa lampa, konektor (pin) 2, kolor przewodu beżowy
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2014-04-26, 19:51   

Dzieki - zamontowalem to rano - zeszlo mi niecale 3 godziny i z efektu jestem w miare zadowolony :) (dobrze, ze nie wiercilem w lakierze bo pare razy mi skoczyla wiertarka ;) )

Kabelki rozszyfrowalem otwierajac lampe jak do wymiany zarowek i patrzac dokladnie na polaczenia wewnatrz i sprawdzajac je 10x multimetrem.

Za jakis czas wrzuce kilka zdjec tego gdzie zamontowalem centralke ale ogolnie pierwsze koty w wlasnorecznych modyfikacjach za ploty :)
_________________
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2014-04-26, 20:36   

Tutaj kilka zdjec jak to upchalem :)

Widok z zewnatrz: https://www.dropbox.com/s...%2010.34.38.jpg
Zoom do wewnatrz: https://www.dropbox.com/s...%2010.28.22.jpg

Znalazlem tam po prawej u gory fajne miejsce w ktorym mozna bylo dwoma opaskami dobrze przymocowac komputerek tak zeby napewno nigdy nie latal i stukal a jak cos to dalo sie go latwo poprawic (niestety zamontowany przez aso i przyklejony do blachy tasma u siostry juz latal na dole tej przestrzeni).

Nie chcialem tego upychac gdzies dalej bo zalezalo mi na tym zeby jak najmniej dzisiaj rozbierac no i w razie czego bedzie tez latwy dostep do wszystkiego w trasie itp.

Z przygod to wyszla mi jedna - jakos tak mierzylem wszystko ze dwa czujniki wewnetrzne mam oddalone o 50cm a nie 45 ale chyba dziala wszystko w porzadku a dzieki temu te zewnetrzne zupelnie mam 2,5cm bardziej na bok i w sumie chyba dobrze bo to pewnie najryzykowniejsze miejsce :)
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-04-26, 20:37   

Jak kto zna się na elektryce to ten nie będzie miał najmniejszego problemu. Wystarczy sprytna głowa, multimetr i wszystko gra gitara... :-D
A tak warto zrobić manual dla innych forumowiczów.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2014-04-26, 20:42   

Chyba jedyne brakujace info to bylo wlasnie o kolorkach kabelkow - masa czarny (drugi wypelniony pin we wtyczce od prawej) a wsteczny to ten bezowy/rozowy na prawo od niego - pierwszy wypelniony (obok najbardziej po prawej jest jeszcze dziurka w ktorej nie ma styku).

Ja wpialem sie na te zlaczki z zestawu standardowe uznajac ze jakby co to kiedys to polutuje a tak pare lat powinno byc spokoju :) (oczywiscie pozniej te polaczania mocno tasma zaizolowalem zeby wszystko sie trzymalo na beton).

Z zestawu Valeo oba kabelki +12 (czerwony do +12 wstecznego i rozowy/fioletowy do +12 po stacyjnce) wpialem rownolegle wlasnie pod ten plus wstecznego i tak jak koledzy pisali wszystko smiga :)
_________________
 
Masugu 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 125 lub 1.5 dCi 110
Dołączył: 04 Sie 2014
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-08, 09:36   

Czy w Dusterze, poza informacją dźwiękową jest również informacja wizualna o wykrytej przeszkodzie?
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-08-08, 09:43   Re: Dacia Duster - czujniki parkowania.

StudenT napisał/a:
Posiadacie w swoich Dusterkach czujniki parkowania?


Nie mam i początkowo myślałem, że będzie to jedna z pierwszych rzeczy, jakie domontuję. Po ponad roku i 30 tys. km okazało się, że nie mam takiej potrzeby. Duster jest zwarty i krótki - łatwo wyczuć boki i tył auta.
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-08-08, 10:20   

Masugu napisał/a:
Czy w Dusterze, poza informacją dźwiękową jest również informacja wizualna o wykrytej przeszkodzie?

nie ma, tylko pipipipi, fabryczne czujniki maja jeszcze elegancji wylacznik w desce jakbys nie chcial pipac
 
JaWa 



Marka: Dacia
Model: Logan 2
Silnik: 1,2
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Wrz 2014
Posty: 66
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2014-10-12, 18:15   

Cześć,
zaintalowałem dziś swoje (plebejskie "made in China) czujniki parkowania (czy cofania - jak kto woli). Zdjąłem zderzak. Okazało się, że na jego odwrocie wyznaczone są miejsca montaży fabrycznych czujek.
Miałem dylemat, gdyż w nowych Loganach producent montuje czujniki dwupoziomowo (skrajne niżej). Większość czujników OEM preferuje 1 poziom. Czy to na coś wpływa - nie sprawdzałem. Zamontowałem na jednym poziomie.
Zasilanie dla systemu pobieram z tylnej, prawej lampy zespolonej (oczywiście: żarówka cofania). Przewody do zasilania wlutowałem w szynę plusa żarówki cofania oraz masy.
We wskazanym na zdjęciu miejscu między korpusem lampy zespolonej a szynami jest dystans ok. 2-2,5mm więc lutowanie przebiegło bez niespodzianek i problemów
Zwróciłem uwagę na porządne zaizolowanie. Na przewodzie "plusa" (oprócz izolacji fabrycznej) podwójna koszulka termokurczliwa. Dodatkowa izolacja szyny masy.
Wejście do komory bagażnika przez niewykorzystany przepust we wnęce tylnej, prawej lampy zespolonej.
I jest OK. Działa, piszczy i wyświetla wtedy kiedy trzeba. Na 2m pokazuje, że jest 1,9m, ale na mniejsze dystanse jest dokładniejszy. I jakby bardziej czuły.
Pozdrawiam - Janusz

sensor01.jpg
Plik ściągnięto 122 raz(y) 160,88 KB

sensor02.jpg
Plik ściągnięto 137 raz(y) 154,42 KB

sensor03.jpg
Plik ściągnięto 117 raz(y) 197,98 KB

sensor04.jpg
Plik ściągnięto 119 raz(y) 153,12 KB

 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-12, 21:45   

Ładna fotorelacja ;-)
 
JaWa 



Marka: Dacia
Model: Logan 2
Silnik: 1,2
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Wrz 2014
Posty: 66
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2014-10-13, 07:14   

mekintosz napisał/a:
Ładna fotorelacja ;-)

Dzięki,
Wiem, że za wiele nowego to ona już nie wnosi. No może oprócz tego, że wskazuje miejsce "posadowienia" czujników w Loganie II.
BTW: praktyczna uwaga dla lutujących (tych co mają mniejszą wprawę, ci bardziej wprawni oczywiście o tym wiedzą):
    1. - należy lutować lutownicą o mocy min. 75-100W i stosunkowo dużej bezwładności termicznej. Dlatego też bardziej przydatne są lutownice kolbowe (oporowe) niż transformatorowe.
    Zbyt długie grzanie (podczas lutowania) szyn może doprowadzić do uszkodzenia punktów mocujących szyny.
    2. - ryzyko uszkodzenia punktów mocujących można znacząco zmniejszyć wsuwając (na czas lutowania) pod szynę "chłodzik", tzn. kawałek: bibuły, wacika zwilżony czystą wodą (! - zwilżony, nie zalany!!!). Należy go umieścić między punktem lutowania (z obu jego stron) a punktami mocowania szyny. Chłodzik winien być jak najbliżej punktu mocującego, a jak najdalej miejsca lutowania.
    Po zlutowaniu oczywiście należy te "chłodziki" usunąć.

Dziś przetestowałem czujki "w realu". Jest dobrze :-)
Pozdrawiam - Janusz
Ostatnio zmieniony przez JaWa 2014-10-13, 07:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-10-13, 07:51   

JaWa, równie dobrze zamiast lutować na szynie lampy można było wlutować się do wiązki kabli która zasila lampę
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne