Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Tempomat fabryczny / aktywacja
Autor Wiadomość
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-28, 12:58   

Nie znam się, to się wypowiem. :)

Nie jestem pewien, jak to wygląda w Renault, ale podobne, tylko inaczej opisane guziczki mam w swoim (nieoryginalnym) tempomacie. Działa to tak: nie można ustawić sobie konkretnej prędkości, czyli na jakimś wyświetlaczyku ustawiam sobie "60" i samochód sam przyspiesza/zwalnia do tej prędkości. Można tylko włączyć utrzymywanie bieżącej prędkości, i w przypadku Renault nie wiem, którym guzikiem się to robi. Jak już tempomat prędkość utrzymuje, można sobie ją zwiększać/zmniejszać o 1 km/h, i to się robi guziczkami +/-. Po wyłączeniu tempomatu hamulcem, sprzęgłem albo guziczkiem ("0"?) można kazać mu wrócić do poprzedniej prędkości przy pomocy "R"(ecall).
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-11-28, 16:43   

Z tego co widziałem (szukając tematu w google trafilem na stronę opisującą kolegi auto), w Twoim przypadku mamy do czynienia z tempomatem nieoryginalnym, działającym na zasadzie podciśnienia (przynajmniej obudowa pod maską na to wskazuje). Ciekawe czy odblokowanie funkcji w Loganie pozwoli na taką funkcjonalność.

Przycisk (ja rozumiem pilot) to chyba wezmę najtańszy z allegro -> http://allegro.pl/przelac...3720300663.html

Pasuje czy szukać innego? W sobotę jadę do sklepu kupić wszystkie elementy :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-28, 20:44   

Tajemniczy Agent napisał/a:
K9K612, H4B400, K7M812, D4F732:
D2 - 86M
D3 - 86G
A2 - 3FX
C3 - 3PD
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-12-02, 11:33   

Pytania:
W manualu jest opisany schemat na 3 lub 4 rezystorach... dokładniejsze wyśnienie skąd te schematy?

Dopasowałeś może jakaś manetkę lub przyciski co by pasowały, czy póki co na zwykłych pstryczkach elektryczkach ?

Chyba najlepszą opcją by była taka kierownica:
Ostatnio zmieniony przez WooojaS 2013-12-02, 11:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-12-03, 13:12   

Z tamtych schematów wynika dokładnie tyle:
Cytat:

0 - to zwarcie między D2 a D3
R - to 900Ohm
+ - to ok 300Ohm (270)
- - to 100Ohm.


Połączenie - jednym przyciskiem zwieram bez opornika (0), drugim zwieram z opornikiem 100Ohm (-), trzecim dwoma opornikami (100+200), czwartym z trzema (100+200+600) - jest to dokładna realizacja schematów manetki.

Poza samoróbką w starej uniwersalnej obudowie, nie robiłem żadnej estetycznej manetki, bo przy moim sterowniku silnika nic nie zrobię na razie :(. A na początku przede wszystkim chciałem zweryfikować czy to działa
 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2013-12-05, 22:23   

ja się dziwię, że jeszcze nie założyliście warsztatu z takimi i innymi z forum modyfikacjami... i powinien być pod wezwaniem N. Tesli ;)
_________________

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-12-06, 06:21   

Ja w pewnym sensie założyłem taki warsztacik montując chyba z 7szt. sterowników klimatyzacji u klubowiczów. :-P
 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2013-12-06, 21:34   

no to super!! :)

Dla mnie np. super są też tematy z majstrowaniem przy funkcjach komputera. Na razie czytam, ale chcę rochę pogrzebać, mam nadzieję tylko nie pogrzebać samochodu
_________________

 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-12-06, 21:46   

Przepraszam, ale to już kwestia na inny wątek.
Ostatnio zmieniony przez WooojaS 2013-12-12, 20:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-08, 15:04   

Francuzi twierdzą że od marca/kwietnia pojawi się opcja tempomatu w Lodgy:
http://www.forum-auto.com...85-5250.htm#bas
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 444
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-01-08, 15:26   

W nowych tak, w starych czyli zakupionych może się okazać, że body wymieniony albo ma inny hardware.
_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-20, 08:35   

No i co , kolega czaju podłączył ten układ rezystorów u siebie ? ( albo ktokolwiek inny z biorących udział w dyskusji ... )
Pamiętam jak kiedyś w golfiaku 4 2000r tdi podłaczałem tempomat , to był podobny układ tak naprawdę przełączników i w 2-3h podłączyłem to szybkozłączkami nawet bez lutowania. ;-) Więcej czasu mi zajęło zdjęcie manetek + włączenie funkcji tempomatu przez laptoka.
Mam wersję silnika k9k 796 63kW/86KM czyli jak w Loganie MCV , CLIO III chyba itp., zadziała to któryś z tych układów ? :)
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-02-20, 08:41   

Ja się z zabieram do tego jak pies do jerza... Ale kiedyś podlacze...
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-20, 08:50   

Czyli na razie z lenistwa nie podłączony ? A jaki masz sterownik silnika i czy wiesz czy któryś z tych układów faktycznie zadziała ? 8-)
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-02-20, 10:04   

na 2 stronie jest mój sterownik.

A jak podpiąć czujnik sprzęgła? Nie widzę tego...
Ostatnio zmieniony przez WooojaS 2014-02-20, 12:00, w całości zmieniany 3 razy  
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-20, 13:47   

WooojaS napisał/a:
A jak podpiąć czujnik sprzęgła? Nie widzę tego...

Używając oryginalnego czujnika sprzęgła od innych renówek. Z tego, co pamiętam (mogę źle pamiętać), w Daciach bez linki gazu (z potencjometrem) jest taki sam stelaż pedałów jak w Renault, i jest w nim nawet miejsce do włożenia czujnika. Czujniki są do zdobycia wszędzie w cenie żużlu. Trzeba tylko sprawdzić, czy faktycznie jest dziurka do tego czujnika nad pedałem sprzęgła.
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-02-20, 13:49   

To jest Pikuś, tylko gdzie go podłączyć bo to mi umknęło.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-20, 14:09   

WooojaS napisał/a:
To jest Pikuś, tylko gdzie go podłączyć bo to mi umknęło.

Nie mam bladego. Chłopski rozum podpowiada, że gdzieś do sterownika silnika (bo tam siedzi funkcja tempomatu).
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-02-20, 14:10   

a już miałem nadzieje, że dzisiejsze popołudnie spędzę w garażu na podłączaniu tempomatu :/

No to pozostaje kwestia rozwiązania problemu gdzie to wpiąć, bo byc musi.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-20, 14:37   

Chłopaki, a ja szukałem po sterowniku u siebie bo mam ECM 1.2 ( Woojas ECM 3.4)
i znalazłem tutorial do podłączenia w silniku CLIa
http://www.forum-auto.com...sujet384807.htm
a w nim do ->
http://www.forum-auto.com...sujet332424.htm

I tam, jeśli mamy kmputer pokładowy to po odpowiednim zwarciu pinów, jest napis SET. Inaczej trzeba przede wszystkim aktywować w DDT2000.
If we make contact between the son and yellow gray or yellow and green, the limiter is activated and set cruise control is displayed on the meter and the green light.


Muszę sprawdzić czy Clio 2.2 ( czyli CLIO 2 i to wszystko , tylko co po kropce znaczy bo piszą że nie do CLIO 2.3 ... )to faktycznie sterownik ECM 1.2 :roll:
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-02-20, 14:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-20, 16:19   

No i jest już tempomat w Dokkerze (a przy okazji firmowe LPG):
http://www.dacia.pl/media...3a/AM14_DOP.pdf
Tymczasem Niemcy są coraz bliżej rozgryzienia instalacji w Lodgy/Dokkerze:
http://www.dacianer.de/fo...ead.php?t=11526
Wygląda na to że wystarczy dokupić przełączniki (i znaleźć sposób na osadzenie R/O w kierownicy lub ostatecznie ją wymienić) dołożyć kilka kabelków i powinno działać.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2014-02-20, 16:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 444
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-02-20, 21:38   

Pod warunkiem, że opcja nie jest zblokowana w centralce silnika. Bo różnie z tym bywa. Same przewody mogą nie wystarczyć, ale dobrze by było gdyby wszystko polegało na wymianie kierownicy, przełącznika i dołożeniu instalacji wraz z odpowiednim włącznikiem.

Sam sposób sterowania tempomatem w Dacii oceniam jako DEBILNY. Na desce druga dioda, która informuje, że tempomat jest aktywny - nocą oświetla pół auta i oślepia. Na desce wyświetlana jest ciągle prędkość ustawiona na tempomacie i aby dowiedzieć się o przebiegu czy temperaturze (mowa o Logan) trzeba przycisnąć przycisk na przełączniku wycieraczek. Po każdym ustawieniu prędkości od nowa, informacja jest zakrywana. Irytuje trochę, bo jeżdżę praktycznie cały czas na tempomacie, włącznik jest stale włączony i zamiast informacji mam Cruise i --- na wyświetlaczu.

Przyciski?. Ktoś tu chyba próbował zrobić Formułę 1 z tego auta. Na kierownicy powinno być sterowanie radiem, podświetlane ponadto, a nie pedalskie + i - oraz R i O po prawej stronie, a sterowanie radiem schowane pod kierownicą. Już się do tego przyzwyczaiłem, ale poraża mnie ten prymitywizm.
_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2014-02-20, 21:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-02-20, 22:01   

A ja tam dalej nie widzę co z tym czujnikiem pedału sprzęgła :/
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-20, 23:54   

A nie masz włącznika pod pedałem sprzęgła który idzie do sterownia ECM ? Sprawdź jeszcze u siebie w schemacie elektrycznym, ewentualnie powiedz jaki masz silnik k9k ... - to ja sprawdzę - bo mam taki programik fajny ze schematami.
W golfiaku np . nie trzeba było ciągnąć sygnału dodatkowego ze sprzęgła. Naciśnięte sprzęgło wyłączało zadaną prędkość tempomatu... Tu może być analogicznie.
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-02-20, 23:55   

W sumie pół dnia byłem w aucie ale nie sprawdziłem tego, bo sądziłem ze go nie mam.
Na 2 stronie jest mój sterownik.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne