Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster vs Duster FL - co zmienił facelifting?
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-18, 21:02   

mendelmax napisał/a:
Jak to przeliczyłeś?

Nie przeliczałem - kolega Karenzo załączył tabelkę dustera II, a ja sprawdziłem w starych katalogach prędkości na poszczególnych biegach dustera I 4x4 dCi. Są takie same - więc i przełożenia "numeryczne" muszą być takie same jak podał kolega PZ.

(A liczyć oczywiście można, tylko ciągle coś mnie odciąga od aktualizacji tabelki... /: ).
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-23, 01:29   

Inna uszczelka dachowa. Ma kształt klina idealnie dopasowana do profilu drzwi zachodzącego na krawędź dachu.

uszczelka duster II.jpg
Plik ściągnięto 2120 raz(y) 245,28 KB

 
Ryszard 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 benzyna
Rocznik: 22luty2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 107
Skąd: Pleszew
Wysłany: 2014-03-01, 08:42   NO ale porównanie przyspieszenia dwóch modeli ?

Pytanko jak w temacie.
Nigdzie nikt z Kolegów nie pisze jak zmiana mocy na 124 KM jest faktycznie odczuwalna na światłach czy przy wyprzedzaniu na drodze. Z parametrów technicznych w ulotce czegoś nadzwyczajnego nie widać...


R
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-03-01, 09:47   

Nikt nie pisze bo nikt nie ma chyba jeszcze. Na papierze ponizej 10 sek do 100 wiec niezle.
 
yakov 


Marka: Jeep
Model: Compass
Silnik: 1.4
Rocznik: 2019
Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 152
Skąd: Sko-Kam
Wysłany: 2014-03-03, 17:46   

Jeśli to jest ten wykres (a powinien być): wykres mocy TCE 115, to będzie mocno odczuwalne.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-04, 00:30   

yakov napisał/a:
Jeśli to jest ten wykres

Nie - tu jest właściwy.
 
yakov 


Marka: Jeep
Model: Compass
Silnik: 1.4
Rocznik: 2019
Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 152
Skąd: Sko-Kam
Wysłany: 2014-03-04, 13:11   

Dzięki laisar :-)
No tu prawie cały moment (jakieś 190 Nm) jest dostępny od ok. 1500 obrotów, przy 2000 obrotów jest już cały - później łagodnie wykres opada - 5000 obr - ok. 180 Nm.
Jednym słowem - no prawie jak diesel :-)
 
greg1971 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 2
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-03-06, 21:00   

Witam wszystkich na forum!
Jako, że zmieniono mi "starego" dustera na nowego (auto służbowe), podzielę się moimi obserwacjami:
1. Tylna wycieraczka nareszcie pracuje w trybie przerywanym - wcześniej w ciągłym
2. Duster FL lepiej się prowadzi (jakieś zmiany w zawieszeniu?)
3. Gorzej przyspiesza - nowy jest cięższy
4. Skrócony okres docierania - z 5 do 1 tys. km

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez greg1971 2014-03-06, 21:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-03-09, 10:36   

W końcu przejechaliśmy się w dwa Dustery po autostradzie i stwierdzam co następuje- faktycznie obroty przy identycznej prędkości są takie same, więc przełożenia nie uległy zmianie. Jest natomiast różnica w zestrojeniu silnika w dole obrotów- ewidentnie starszy Duster jest w stanie jechać na niższych obrotach niż nowy. Lepiej też przyspiesza od bardzo niskich obrotów.

Być może to kwestia tego, że nowy ma przejechane dopiero 3.000km (starszy 39.000) i dopiero się dociera, niemniej nie wydaje mi się, żeby różnica mogła być aż tak zauważalna. Może to też być po prostu różnica między konkretnymi egzemplarzami.

Auta na tych samych oponach, to samo ciśnienie w kołach, oba z pełnym bakiem tego samego paliwa, oba na światłach mijania (żeby wyeliminować wpływ różnic poboru prądu) więc nie może być mowy o jakichś czynnikach zewnętrznych.

Generalnie może to kwestia przyzwyczajenia, ale jeśli chodzi o silnik to starym jeździ mi się lepiej (jest elastyczniejszy).
Ostatnio zmieniony przez mendelmax 2014-03-09, 10:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-03-09, 10:44   

Taki test trzeba by powtórzyć dla innego egzemplarza - może z tym jest coś nie tak?
Ja stwierdzam, że Duster O WIELE lepiej radzi sobie na niższych obrotach, niż podobny diesel 1.6 w moim poprzednim aucie.
Niestety, dużo gorzej jest na obrotach średnich i wyższych - dostaje w plecy niesamowicie.
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-03-09, 10:48   

Cav napisał/a:
Duster O WIELE lepiej radzi sobie na niższych obrotach, niż podobny diesel 1.6 w moim poprzednim aucie.

Ja nie twierdzę, że radzi sobie źle, bo szczerze mówiąc ku mojemu ogromnemu zaskoczeniu da się nim jeździć na niższych obrotach niż np. w Passacie 2.0TDI. Mówię tylko, że starsza sztuka jest w stanie jeździć na obrotach o ok. 200 niższych niż nowy.

Chętnie bym porównał z jakimś innym egzemplarzem, ale muszę najpierw znaleźć takowego w okolicy.
 
kubalonek 


Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 221
Skąd: Radom
Wysłany: 2014-03-14, 22:52   

A mnie bardzo interesuje głośność nowego Dustera . W zasadzie poziom głośności prawdopodobnie rozstrzygnie dylemat czy zakupić w przyszłości nowego DD . Dla mnie auto musi być ciche , zdecydowanie cichsze niż moja MCV czy SX4
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-15, 00:00   

Czyli chyba warto rozważyć zakup ze stajni renault .. przyjrzałem się dziś wyciszeniu, ilości, jakości, grubości uszczelek oraz ich dopasowaniu do karoserii w Capturze. Dacia jeszcze jest daleko w lesie za Renault, mimo, że nadrabia zaległości. Jak będę na przeglądzie w ASO spróbuje zorganizować sobie jazdę próbna dusterkiem II i nagram video.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-03-15, 00:00, w całości zmieniany 2 razy  
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-03-15, 00:07   

mendelmax napisał/a:
W końcu przejechaliśmy się w dwa Dustery po autostradzie i stwierdzam co następuje- faktycznie obroty przy identycznej prędkości są takie same, więc przełożenia nie uległy zmianie. Jest natomiast różnica w zestrojeniu silnika w dole obrotów- ewidentnie starszy Duster jest w stanie jechać na niższych obrotach niż nowy. Lepiej też przyspiesza od bardzo niskich obrotów.

Być może to kwestia tego, że nowy ma przejechane dopiero 3.000km (starszy 39.000) i dopiero się dociera, niemniej nie wydaje mi się, żeby różnica mogła być aż tak zauważalna. Może to też być po prostu różnica między konkretnymi egzemplarzami.

Auta na tych samych oponach, to samo ciśnienie w kołach, oba z pełnym bakiem tego samego paliwa, oba na światłach mijania (żeby wyeliminować wpływ różnic poboru prądu) więc nie może być mowy o jakichś czynnikach zewnętrznych.

Generalnie może to kwestia przyzwyczajenia, ale jeśli chodzi o silnik to starym jeździ mi się lepiej (jest elastyczniejszy).


to jest pierdzidełko o pojemności 1.5, będziesz jeździł na niskich obrotach i potem będą posty o zasyfionym EGR albo zablokowanej zmiennej geometrii turbosprężarki, przy tej skrzyni biegów nie da się jeżdzić na niskich obrotach bo prędkość będzie żadna
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-15, 00:22   

johnson napisał/a:

to jest pierdzidełko o pojemności 1.5, będziesz jeździł na niskich obrotach i potem będą posty o zasyfionym EGR albo zablokowanej zmiennej geometrii turbosprężarki, przy tej skrzyni biegów nie da się jeżdzić na niskich obrotach bo prędkość będzie żadna



Jak definiujesz "niskie obroty nie do jazdy" ? Ja swoim Sandero nie schodzę poniżej 1500 obr bo najzwyczajniej nie jedzie, jednak nie szaleje więcej niż 3000-3500. Biegi zmieniam ok 2000.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-03-15, 08:13   

mekintosz napisał/a:

Jak definiujesz "niskie obroty nie do jazdy" ? Ja swoim Sandero nie schodzę poniżej 1500 obr bo najzwyczajniej nie jedzie, jednak nie szaleje więcej niż 3000-3500. Biegi zmieniam ok 2000.


Ale w górę czy w dół zmieniasz przy 2000?
Jak w górę to jeździsz na niskich obrotach, jak w dół, to prawidłowo.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-03-15, 08:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-03-15, 09:39   

ja wrzucam niższy poniżej 2tys (mniej więcej poniżej max momentu obrotowego), wyższy przy około 3 tys, ale od czasu do czasu przeganiam auto, generalnie najbardziej lubie 4ty bieg, od około 60 do 100 naprawdę fajnie się zbiera jak na taką moc.
W ph2 kontrolka biegów też pokazuje żeby redukować jak np. przy 2 tys wciśniesz gaz do oporu na 6tym biegu, więc stara się chronić przeniesienie napędu, mam też wrażenie że analizuje sposób jazdy bo zależnie jak jedziesz to zaleca wyższy bieg.
Wczoraj sprawdzałem też vmax i 175km/h licznikowe bez problemu, potem pewnie by się doczłapał do 180-185 ale żal mi było go męczyć.
Ostatnio zmieniony przez johnson 2014-03-15, 09:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-03-16, 15:50   

johnson napisał/a:
będziesz jeździł na niskich obrotach i potem będą posty o zasyfionym EGR albo zablokowanej zmiennej geometrii turbosprężarki, przy tej skrzyni biegów nie da się jeżdzić na niskich obrotach bo prędkość będzie żadna

To, że stwierdzam, że jeden przy 1700 jedzie a drugi nie nie oznacza bynajmniej, że się na takich obrotach stale poruszam.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-21, 22:33   

Znalazłem pewną różnicę w wyglądzie zewnętrznym silników dCi 110 pomiędzy ph1 a ph2 .
Czy wiecie jakie są różnice pomiędzy silnikami?
Wg danych technicznych model silnika jest identyczny K9K

dCi110ph2.jpg
Plik ściągnięto 194 raz(y) 46,44 KB

dCi110_ph1.jpg
Plik ściągnięto 172 raz(y) 132,23 KB

 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-22, 08:51   

Cav napisał/a:
mekintosz napisał/a:

Jak definiujesz "niskie obroty nie do jazdy" ? Ja swoim Sandero nie schodzę poniżej 1500 obr bo najzwyczajniej nie jedzie, jednak nie szaleje więcej niż 3000-3500. Biegi zmieniam ok 2000.


Ale w górę czy w dół zmieniasz przy 2000?
Jak w górę to jeździsz na niskich obrotach, jak w dół, to prawidłowo.


Czyli jak optymalnie powinno sie przyspieszać ? W moim samochodzie max moment - 160 Nm - jest przy 1700 obr. - zatem do ilu dokrecić by zmienić bieg na wyższy ?
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-03-22, 10:16   

Max moment NIE MASZ przy 1700, tylko pewnie stały w zakresie obr 1700-powiedzmy 3200.
A za niskie obroty szkodzą silnikowi i nie wpływają korzystnie na zużycie paliwa przy dynamicznej jeździe.

Przy 1700 bez szkód dla silnika to sobie możesz jechać, ale już tocząc się spokojnie na najwyższym biegu
A na pewno nie próbując przyspieszać od takich obrotów.
Jeśli chcesz przyspieszać, zwłaszcza dynamicznie, to traktuj jako minimum raczej okolice 2000 obr/min.
Co (w zależności od skrzyni) oznacza, że bieg zmieniasz w górę przy ok. 3000, wtedy obroty spadają do 2000.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-03-22, 10:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-22, 11:00   

Cav napisał/a:
Max moment NIE MASZ przy 1700, tylko pewnie stały w zakresie obr 1700-powiedzmy 3200.
.


Zatem w oparciu o wykrss jak powinienem jezdzic ? Przy ok 2500-2700 mam najkorzystniejszy stosunek moc/moment ?

Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-03-22, 11:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-03-22, 13:14   

jas_pik napisał/a:
Znalazłem pewną różnicę w wyglądzie zewnętrznym silników dCi 110 pomiędzy ph1 a ph2 .
Czy wiecie jakie są różnice pomiędzy silnikami?
Wg danych technicznych model silnika jest identyczny K9K

Silniki maja rozne kody. Intercooler jest inny. Inny filtr paliwa. Cos tam pozmieniali
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-03-22, 14:36   

Ta różnica wizualna wynika z tego, że przemieścili filtr powietrza. Wydech też się zmienił odrobinę. Program silnika zapewne też. Niemniej nie wydaje mi się, żeby mechanicznie były jakieś istotne zmiany wewnątrz.

mekintosz napisał/a:
Przy ok 2500-2700 mam najkorzystniejszy stosunek moc/moment ?

Moc jest funkcją momentu i obrotów, więc trudno mówić o jakimś korzystnym czy niekorzystnym ich stosunku. Co do zasady, słychać wyraźnie, kiedy silnik jest przeciążony. Jest to takie klekotanie. Powinieneś jeździć tak, żeby nie klekotał i jeszcze trochę zapasu.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-03-22, 15:06   

mendelmax napisał/a:
Ta różnica wizualna wynika z tego, że przemieścili filtr powietrza. Wydech też się zmienił odrobinę. Program silnika zapewne też.


Program zmienił się na pewno, bo go po prostu spieprzyli.
Nie jeździł (szarpał) gdy był zimny.

U mnie nowy soft wgrywali po tygodniu czy dwóch od odebrania auta.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne