Już było o tym - wystarczy rozpiąć zieloną wtyczkę pod siedziskiem i święty spokój.
Ale oczywiście tak jest nieładnie, tak nie wolno, nie trzeba, nie należy i nie powinno się robić.
trochę mnie to wkurzało .... ale już przywykłem i nawet w starym sandero zapinam odruchowo .... więc myślę że spełnia swoją rolę .... nie warto wyłączać tego.
ps. ważny odruch .... warto !!!!
Ostatnio zmieniony przez kakus 2014-03-08, 22:20, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-09, 11:04
kakus napisał/a:
trochę mnie to wkurzało .... ale już przywykłem i nawet w starym sandero zapinam odruchowo .... więc myślę że spełnia swoją rolę .... nie warto wyłączać tego.
ps. ważny odruch .... warto !!!!
Dopóki ktoś naraża swoje tylko życie - niech robi co chce :)
Zresztą kiedyś paru producentów chciało wprowadzić pasy dla motocyklistów,a nawet poduszkę powietrzną, jednak okazało się że poza obniżeniem wygody i komfortu,w czasie wypadku spadały szanse na przeżycie,a rosły przeciążenia.
Dlatego można modnie powiedzieć, że temat jest kontrowersyjny ;)
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-09, 17:41
wiciu_r napisał/a:
W tygodniu będę na serwisie pytać o montaż gazu to przy okazji zapodam im temat mojej niechęci do tego bzyczka.
Kurcze, ludziska narzekali na trzy gwiazdki w NCAP. Dostaliśmy w nowych daciach systemy bezpieczeństwa jak np. ten upierdliwy bzyczek. Zamiast zawsze zapinać pasy kombinujecie. Chyba, że kobieta w zaawansowanej ciąży, taksiarz, ew inne p/wskazania.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-03-09, 17:45, w całości zmieniany 1 raz
To zależy ma to swoje plusy i minusy .
Jak przeparkowuje samochód przed garażem itp to nie zapinam pasów a ja przekroczę te magiczne 20 km/h to zaczyna wyć , najchętniej bym to przestawił na 40 u mojego znanego w volvo to pika po przekręceniu stacyjki więc nie ma tragedii w daci
Duży plus to przypominanie pasażerom żeby zapieli pasy , czasem się znajdzie taki co nie chce zapiąć to mu skutecznie przypomni i nie trzeba zbędnie gadać .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-03-09, 18:32, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-03-09, 18:49
Nikomu nie chodzi o to, że brzęczy. Akurat jedną gwiazdkę w testach NCAP można sobie w pupę włożyć, bo Amerykanie zmienili ustawienie przeszkody o 15 cm i wszystkie auta składają się jak domki z kart, gdzie w NCAP dostały 5 gwiazdek. Bzyczek dodaje jedną gwiazdkę. A nieoznaczenie zaczepów ISOFIX odejmuje. Więc dla mnie wszelkie ocenianie jest bezcelowe, bo jak widzisz wprowadza tylko w błąd.
Co do bzyczka. W pasach jeżdżę cały czas. Jednak są sytuacje kiedy ich nie zapnę albo pasażer wsiądzie do auta i zanim się pozapina to mija kilkadziesiąt sekund. I tylko o to chodzi, o nic innego. W Bravo miałem, wyłączyłem, świeci się tylko kontrolka jak nie zapnę. Tu widać że już śmieszna Unia maczała palce, bo dotarłem do przepisów, gdzie nakazują aby ten brzęczyk był niewyłączalny. Ciekawe kiedy najpierw będę musiał zapiąć pasy, aby uruchomić samochód....
Tak jak napisałem, w oprogramowaniu serwisowym nie ma żadnej możliwości. Pozostaje odpinanie przewodów albo rzeźba z nie wiadomo jakiej jakości podwójnymi zaczepami na pasy.... I rzeczywiście wtedy bezpieczeństwo wzrasta jak cholera...
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2014-03-09, 18:52, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-09, 19:00
Mimo wszystko testy NCAP maja jedną zaletę, są identyczne dla wszystkich pojazdów i w jakiś sposób pokazują plusy i minusy testowanych aut. Nie kłamią, bo według przyjętej metodologii daje to szanse do porównania. Ten bzyczek ma być nachalny i upierdliwy, by w ten sposób zmusić ludzi do korzystania z pasów, które statystycznie jednak znacząco zwiększają szans wyjścia żywo z wypadku. Na plus w daci podczas parkowania na podwórku nie hałasuje. Ja jak wsiadam do samochodu od razu zapinam pas, potem odpalam silnik - taki odruch Nie ruszam jak pasażerowie nie mają zapiętych pasów. Mój pięcioletni syn sam się upomniał, jak raz zapomniałem go zapiąć. Pilnuje też, by pasy były zapięte aż do chwili zatrzymania się pojazdu.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-03-09, 19:03, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-03-09, 19:03
mekintosz napisał/a:
Mimo wszystko testy NCAP maja jedną zaletę, są identyczne dla wszystkich pojazdów i w jakiś sposób pokazują plusy i minusy testowanych aut. Nie kłamią, bo według przyjętej metodologii daje to szanse do porównania. Ten bzyczek ma być nachalny i upierdliwy, by w ten sposób zmusić ludzi do korzystania z pasów, które statystycznie jednak znacząco zwiększają szans wyjścia żywo z wypadku. Na plus w daci podczas parkowania na podwórku nie hałasuje.
Co do NCAP, to napisałem, żadne to testy, bo auto uderza w przeszkodę w miejscu gdzie jest podłużnica. Amerykanie przesunęli ten punkt o 15 cm i wszystkie Toyoty RAV4, Fiat 500 i inne co zdobyły 5 gwiazdek, w ich testach przeszkoda wjechała i przesunęła przednie lewe koło na wysokość drzwi. Sami producenci w jakimś artykule przyznali, że robili auta pod testy.
Co do brzęczenia. To lepsze chyba jak ktoś zapnie pas po minucie od ruszenia niż ma mieć zapięty na stałe i siedzieć na nim, bo mu tak to nie brzęczy. A takich specjalistów na drogach jest cała masa jak się przyjrzysz. Może co trzeci z nich zapiąłby pas w trasie jak jedzie. Ale tak nie zapnie, bo pas ma niejako zapięty "na stałe".
W większości aut brzęczyk włącza się dopiero po przekroczeniu 20 km/h. Działanie pasów znam, bo sam raz dzięki nim wyszedłem cało z opresji.
Mój trzyletni syn też pilnuje, aby wszyscy zapięli pasy bez względu na brzęczyk. A nawet sam nie pozwoli ruszyć jak nie usiądzie w foteliku i mu pasów nie zapnę.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2014-03-09, 19:07, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-09, 19:10
W daci nie brzęczy chyba jak pojazd stoi ? Być może pojazdy zostały dostosowywane pod testy NCAP. Zauważ, że procedura testowa została tak skonfigurowana przez NCAP by w jakimś stopniu odzwierciedlała jak największy procent typowych wypadków. Zatem nie skreślałbym ich tak z zasady. Gdybyś miał samochód z pięcioma gwiazdkami tez byś je lekceważył, jak przy 3-4 gwiazdkowej daci ?
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-03-09, 19:14
Moje Bravo też miało 5 gwiazdek jak wyjechało z salonu. Poprzez wyłączenie brzęczyka stało się 4 gwiazdkowe. A co to zmieniło w zabezpieczeniach jak i tak jadę w pasach?. NIC A NIC.
Co do testów widzę, że Cię nie przegadam. W Dacii tak szybko nie zginiesz, bo to auto szybko nie jeździ. A do 50 km/h każde auto gnie się tak samo. Dacia dostała 3 lub 4 gwiazdki za ... markę. Tak samo jak i wszystkie gazety co ją testują nie pozostawiają na niej suchej nitki, nic się nie podoba, nic nie pasuje, fotele niewygodne, itd. Swoim autem zrobiłem w ciągu 10 dni ponad 2000 km i nic. Żadnych bóli pleców czy cokolwiek takiego. Żadnego zmęczenia nie czułem. Gdzie w takiej Insigni wysiadam już po 30 minutach.
Pół roku przed zakupem Dacii kupiłem Kię Rio, bo we Fiacie robili problemy typu "nie chcemy sprzedać panu tego auta". Gdybym wcześniej wiedział, tzn. gdyby wtedy Dacia produkowała Logana/Sandero, to zakupiłbym Sandero Stepway dla ojca. Kijanka trzeszczy, piszczy na każdym dole. I co najciekawsze gwarancja obejmuje elementy maksymalnie na 40.000 km, a nie żadne 7 lat. Chyba, że ktoś jest samobójcą i płaci co rok 1500 zł za przegląd olejowy. Wtedy tak, jest 7 lat. A w Dacii mam pełną, 5 letnią gwarancję na wszystko po rozszerzeniu jej za 500 zł.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2014-03-09, 19:17, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-09, 19:29
dacialoganmcv napisał/a:
Moje Bravo też miało 5 gwiazdek jak wyjechało z salonu. Poprzez wyłączenie brzęczyka stało się 4 gwiazdkowe. A co to zmieniło w zabezpieczeniach jak i tak jadę w pasach?. NIC A NIC.
... do 50 km/h każde auto gnie się tak samo. Dacia dostała 3 lub 4 gwiazdki za ... markę.
Gdybym wcześniej wiedział, tzn. gdyby wtedy Dacia produkowała Logana/Sandero, to zakupiłbym Sandero Stepway dla ojca. Kijanka trzeszczy, piszczy na każdym dole. ... w Dacii mam pełną, 5 letnią gwarancję na wszystko po rozszerzeniu jej za 500 zł.
Nie wiem, czy brak bzyczka zabiera jedna gwiazdkę, oczywiście dla osoby używającej pasów bzyczek jest zbędny ale wielu ludzi ma gdzieś jazdę w pasach - stąd pomysł, żeby ich "namówić" bzyczkiem.
Dacia dostała 3 lub 4 gwiazdki za to jak się zachowała podczas testów. Adekwatnie do ceny i jakości użytych materiałów i zastosowanych punktowanych systemów bezpieczeństwa. Dostala 4 gwiazdki za ESP, bzyczek, ISOFIX.
Mimo swej ceny jest samochodem nieźle spasowanym, relatywnie wygodnym, o optymalnie, nie za twardo zestrojonym zawieszeniu. Poza tym koszty przeglądu i obsługi jak na nowy pojazd są ekonomicznie skalkulowane.
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-03-09, 19:35
mekintosz napisał/a:
Nie wiem, czy brak bzyczka zabiera jedna gwiazdkę, oczywiście dla osoby używającej pasów bzyczek jest zbędny ale wielu ludzi ma gdzieś jazdę w pasach - stąd pomysł, żeby ich "namówić" bzyczkiem.
Zabiera. Tak samo jak nieoznaczenie ISOFIX w widocznym miejscu na fotelach. Czyli zakryłem pokrowcami, to kolejna gwiazdka poleciała. I Bravo zrównało się z Dacią...
mekintosz napisał/a:
Dacia dostała 3 lub 4 gwiazdki za to jak się zachowała podczas testów. Adekwatnie do ceny i jakości użytych materiałów i zastosowanych punktowanych systemów bezpieczeństwa. Dostala 4 gwiazdki za ESP, bzyczek, ISOFIX.
Mimo swej ceny jest samochodem nieźle spasowanym, relatywnie wygodnym, o optymalnie, nie za twardo zestrojonym zawieszeniu. Poza tym koszty przeglądu i obsługi jak na nowy pojazd są ekonomicznie skalkulowane.
Szczerze?. Teraz innego auta nie chcę kupować. Sprawdzone silniki, konstrukcja prosta jak budowa cepa, zrobię auto w garażu, elektroniki tyle co kot napłakał. I dziwić się, że Niemcy kupują Dacie na potęgę. Rozmawiałem ze znajomym Niemcem, to mówi, że mają dość niespodzianek w swoich autach typu cofnięcie tłoczków hamulcowych w ASO po wymianie klocków za 50 Euro z wymianą. Kto na zachodzie jeździ do serwisu ten jeździ.
Co do ESP to jak najbardziej popieram ten system. W Bravo go nie miałem i pojeździłem troszkę autem. Potem dołożyłem ESP do auta. Zupełnie inne prowadzenie samochodu, nie ma nerwówki na śliskiej drodze, że zarzuci, itd. W Loganie MCV przydałoby się wyłączenie systemu antypoślizgowego na przednie koła, bo w innych jest, a tu nie ma.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-09, 20:14
dacialoganmcv napisał/a:
Zabiera. Tak samo jak nieoznaczenie ISOFIX w widocznym miejscu na fotelach. Czyli zakryłem pokrowcami, to kolejna gwiazdka poleciała. I Bravo zrównało się z Dacią...
Szczerze?. Teraz innego auta nie chcę kupować. Sprawdzone silniki, konstrukcja prosta jak budowa cepa, zrobię auto w garażu, elektroniki tyle co kot napłakał.
Ciężko porównywać "siłę gwiazdek" bravo i dzisiejszej daci. Jednak nie tylko w oznaczeniach i sygnalizatorach chodzi o bezpieczeństwo. Ilość poduszek, zachowanie karoserii podczas uderzenia w przeszkodę, odpowiednio zaprojektowane zagłówki foteli, napinacze pasów etc. Część z tego dacia już ma i dlatego prezentuje akceptowalny poziom bezpieczeństwa na dziś
Ja sie zastanawiałem dziś, czy następnym autem bedzie dacia. Jeśli nie będę musiał za często dużo i daleko jeździć, spędzając wiele godzin dziennie za kierownicą, a potrzebował auta kilka razy w tygodniu oraz na weekendowe/wakacyjne wyjazdy. Wtedy wystarczy mi prosty dupowóz, który jest udoskonalany o bardzo przyzwoitych własnościach "pseudoterenowych" - dacia duster.
OK generalnie się zgadzamy koniec.. bo się robi OFF TOPIC
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-03-09, 20:21, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-03-09, 20:26
Jeździłbym dalej Bravo, ok. 1200 km na samą pracę miesięcznie. Ale niestety, zżerało to moje zarobki. Dlatego planowałem zakup auta. Miało być kombi i tylko kombi z gazem i to fabrycznym. Szukałem i pojechałem "na sztukę" do Renault. Zobaczyłem na prospekcie Logana MCV z fabryczną instalacją i następnego dnia zamówiłem auto.
Od listopada zrobiłem już 8000 km tym autem, z czego ostatnie 10 dni prawie 2000 km, gdzie Bravo robiłem tyle w 6, 7 miesięcy. Poziom jazdy nieco gorszy, ale wiadomo, mniejsze opony, inny silnik, itd. Jak dla mnie wystarczy dla moich potrzeb. Będzie trzeba to i rodzinę nad morze zawiozę jak i w góry. I tak jeżdżę do 90 km/h. W Dacii z tego co widzę w silniku 1.2 jest to najlepsza prędkość na tempomacie. Cóż, wyprzedzanym się jest, a nie wyprzedza. Ale spalanie nieco ponad 7 litrów gazu przy tej prędkości, to wynik nieosiągalny cenowo dla diesla.
Kiedyś ludzie pukali się w głowę na słowo Skoda. Teraz Skoda sprzedaje więcej aut niż VW, bo robi relatywnie lepsze auta z prostszym zawieszeniem bardzo dobrym na nasze, polskie warunki. Za parę lat będzie to samo ze słowem Dacia.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
CLIPem wyłączę to dziadostwo? Uszy puchną dosłownie. Jeżdżę w pasach ale niekiedy, przejeżdżam bramę w bramę czy kuźwa idę do lasu siku a to tałatajstwo piiiii, piiiii. Żona w pasach jeździć nie mogła i też cały czas pi i pi, dopiero ze szrotu dorwałem wtyczkę i cisza
Są specjalne przejściówki na pasy /przedłużacze/ które się wpina. Taka wpięta przedłużka wyłącza alarm, ale nie rozum. W dalszym ciągu można zapiać się pasami. Inna sprawa z czujnikami w siedzeniach, czasami służą do korekcji parametrów jazdy przy obciążeniu oraz uaktywniają sprawdzanie pasów. Często cięższa teczka położona na fotelu pasażera też uruchomi alarm.
Tałatajstwo wyłączone. W CLIPIE jest sporo funkcji. Można zmienić dźwięk kierunkowskazów, zgasic lampkę zapiętych pasów, powylaczac czujniki w fotelach itd.
No ja rozwiązałem problem krótko szybko i skutecznie. Klamra z pasów, cena szrotowa 0zł więc 1 sztuka w zupełności wystarcza - wtykasz i cisza aż miło. Ne trzeba do tego elm- a itp ustrojstw.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum