Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zakup Dustera 2
Autor Wiadomość
Grzesko76 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.6 16V 105 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 13
Skąd: Człuchów
Wysłany: 2014-03-19, 21:31   

Witam.
Ja jadę odebrać jutro swojego DD wersja 1.6 Laureate z dodatkami.
Mam nadzieje, że nie zapomnieli radia włożyć :)
Jadę z kuzynem mam nadzieje, że chłodnym okiem go oceni :)
Czas oczekiwania od styczni , i jest tydzień przed terminem więc powinno się wszystko udać :)
 
moulder 


Marka: Dacia
Model: Duster2 4x2
Silnik: 1.5 DCI 90 km
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 157
Skąd: Straszyn
Wysłany: 2014-03-20, 06:44   Odbiór dustera2

Ja odbieram dzisiaj, Grzesko jedziesz do zdunka?
 
kilazz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2TCE 125PS
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 518
Skąd: Gorny Slask
Wysłany: 2014-03-31, 09:49   

j28 napisał/a:
ADzisiaj obdzwoniłem całą południową Polskę i jeden jedyny salon ma mniej więcej takiego DD jak chciałem (miał być 1.6LPG Laureate bez dodatków + kolor, jest niestety Ambience z dodatkami LPG). Dostępny od ręki. Mam tylko nadzieję że nie będzie totalnym mułem i da jakąkolwiek radość z jazdy (Do tej pory miałem mocne diesle w segmencie B, oba sprawiały/ją sporo frajdy)


Sugeruję ci najpierw zabrać te auto na dłuższy test, ja swojego sprzedałem przez dupowaty silnik 1.6. Nie dość że w zimie palił prawie 10 litrów to w dodatku jest tak mułowaty, że głowa boli, kompletnie nie nadaje się do wyprzedzania gdy jedziemy ponad 100kmh.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-31, 13:36   

jak komuś mało to marki pomylił
_________________
Moje auto
 
kilazz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2TCE 125PS
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 518
Skąd: Gorny Slask
Wysłany: 2014-03-31, 14:18   

znaczy się, że Dacia to auto, które z powodu tego, że nazywa się Dacia ma prawo być większym mułem niż konkurencja w tym rozmiarze?

Silnik 1.6 16V to muł straszny i nie radzi sobie z tym autem po przekroczeniu 100km/h, więc dobrze jak kolega kupujący będzie miał to na uwadze. W dodatku auto w 4x4 pali 9 litrów i więcej, w konkurencyjnych modelach dwulitrówki palą mniej i są duuużo bardziej żwawe.

Nie polecam popełniać mojego błędu tj. przeprowadzać pierwsze jazdy już po zakupie.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-31, 15:19   

jaka konkurencja ma w gamie 2.0 ?
nawet już qashqaia nie kupisz już z takim silnikiem
teraz tylko 1.5 dci 110 kucy i 1.6 dci 130 tam montują
kida sportage która jest cięższa ma tylko 2 topowe silniki z większa mocą ale to kosz ok 100 tyś

W Junku który jest odpowiednikiem dustera masz takie same silniki ...
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-03-31, 15:35, w całości zmieniany 3 razy  
 
kilazz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2TCE 125PS
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 518
Skąd: Gorny Slask
Wysłany: 2014-03-31, 15:54   

Porównuje do poprzedniego 2.0 qashqaia, który spala 7.5 litra w 4x4 i rozpędza się luzem do 160 a vmax prawie 200.

Natomiast porównując vmax (katalogowe) 1.6 duster 165kmh, qashqai 1.6 (stary bo nowego tylko w 1.2 da sie skonfigurowac) 181kmh, ix35 1.6 178kmh. Przy tym osiągnięcie 165kmh w dusterze wydaje mi się kompletnie nierealne, od 135kmh to już jest dramatyczna walka o każdy 1kmh. Kompletny brak mocy powoduje, że tym autem odechciewa się jeździć gdziekolwiek indziej niż na odcinkach gdzie wleczemy się max 90kmh.

Różne są style jazdy ale jak ktoś pisze, że jeździł dynamicznym dieslem, to go życzliwie uprzedzam, żeby sobie najpierw dobrze sprawdził osiągi Dustera 1.6..
Ostatnio zmieniony przez kilazz 2014-03-31, 15:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-03-31, 15:56   

ten 1.6 to słabina straszna, 1.5 dci też nie jest odrzutowcem ale radzi sobie bardzo dobrze jak na moc/moment, mój dobija do 175-180 całkiem sprawnie, autostradowo między 100-150 jedzie sprawniej niż sportage z tym małym dieslem (chyba 1.7)
 
kilazz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2TCE 125PS
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 518
Skąd: Gorny Slask
Wysłany: 2014-03-31, 15:58   

dci, pomimo całej mojej niechęci do diesli, ma jeszcze tą zaletę że można go podkręcić chipem na 130-135km.
_________________
Moje Dustery (sprzedane..)
Mini Clubman F54 2.0d
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-31, 15:58   

Z jednej strony to że inni mają muły nie jest okolicznością łagodzącą,
choć zrozumiałe że Renault mówi przez to że jak chcesz mocniej i ładniej to idź do firmy matki.

Za słabe silniki to w ogóle duży problem od dłuższego czasu i wielu ludzi przez to
siłą rzeczy odchodzi o tańszych marek. Widać taki jest też tego cel.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-03-31, 17:30   

A kto kupuje 4X4 żeby jeździć 200km/h po autostradach?

Nikt nie powiedział, że dacia jest wyścigówką. Ma spełniać zadanie, które mu narzucił konstruktor i to robi. Jest tania, jeździ i jako tako wygląda, a w terenie radzi sobie nawet lepiej niż auta z tymi mocnymi silniczkami.
To tyle albo, aż tyle co daje dacia.

Każdy zakup powinien być przemyślany, a w przypadku dacii szczególnie. Chcesz mieć SUV-a, którym wszędzie (prawie) wjedzie i wyjedziesz to masz i nie wymagaj za dużo.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-03-31, 18:07   

kolega wyżej mnie uprzedził ;-) - kupowanie DD z silnikiem 1,6 i to jeszcze w wersji 4x4 a potem narzekanie,że rozpędza się mułowato i nie chce jechać więcej niż 150 km/h i do tego pali o połowę więcej niż osobówka brzmi komicznie. Po to są auta testowe, jazdy próbne, a nawet możliwość wypożyczenia pojazdu na dłużej niż 15 minut, żeby ocenić, czy nam odpowiada i czy zniesiemy jego wady. DD NIE jest autem ani do szybkiej ani do sportowej jazdy, czy wyścigów drogowych polegających na wyprzedzaniu wolniej jadących. Jego zalety - wielokrotnie opisane - są zupełnie gdzie indziej. Uświadomienie sobie tej prostej prawdy PRZED zakupem oszczędzi rozczarowań PO :-P
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-31, 18:30   

kilazz napisał/a:
Porównuje do poprzedniego 2.0 qashqaia, który spala 7.5 litra w 4x4 i rozpędza się luzem do 160 a vmax prawie 200.

Natomiast porównując vmax (katalogowe) 1.6 duster 165kmh, qashqai 1.6 (stary bo nowego tylko w 1.2 da sie skonfigurowac) 181kmh, ix35 1.6 178kmh. Przy tym osiągnięcie 165kmh w dusterze wydaje mi się kompletnie nierealne, od 135kmh to już jest dramatyczna walka o każdy 1kmh. .

To prawda ale to tylko poprzez założenie dłuższej skrzyni ale auto przyśpiesza tak samo mizernie tylko ma mniej obrotów przy tych 140 .
Miałem okazje poruszać się takim wozem i powyżej tych 160 to był muł spalenie wcale też nie kolorowo w trasie nie udało się zejść poniżej 10 l
zresztą powinieneś coś o tym wiedzieć bo w clio rs jest podobny silnik tylko z innymi przełożeniami i mniejszą masą .

Co do szukania winnych zaistniałej sytuacji to niedługo mamy euro wybory a to właśnie euro parlament ustawił limity na 1.6 oraz normy euro 4/5/6 itp .
Tak to byś śmigał dusterem 2.0 16v ale nie spełnia norm euro 4
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-03-31, 19:03   

Karenzo napisał/a:
jak komuś mało to marki pomylił


To Ty coś pomyliłeś, jeśli usiłujesz COKOLWIEK pozytywnego przekazać o tym silniku sprzed 15 lat prawie.
To jest gniot jakich mało, pali jak smok, nie jedzie, psuje się.
I tak było nawet 10 lat temu w dużo lżejszym aucie niż Duster.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2014-03-31, 19:48   

jakie auto masz na myśli?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-31, 20:14   

Cav napisał/a:


To Ty coś pomyliłeś, jeśli usiłujesz COKOLWIEK pozytywnego przekazać o tym silniku sprzed 15 lat prawie.
To jest gniot jakich mało, pali jak smok, nie jedzie, psuje się.
I tak było nawet 10 lat temu w dużo lżejszym aucie niż Duster.

1.5 dci ma 13 lat .
masz za bardzo wybujała wyobraźnie nie dysponujesz żadnymi danymi
bo ja też mogę napisać
nie ma nic pozytywnego
1.5 dci to szrot , wtryskiwacze siadają , jara dużo , pompa siada , droższa eksploatacja , psująca się turbina ,
ba nawet mogę się oprzeć na artykułach
http://www.auto-swiat.pl/...-silnika-15-dci
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-03-31, 20:19, w całości zmieniany 3 razy  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-31, 20:51   

Jakoś na naszym forum właściciele loganów, sandero i dusterow nie potwierdzają, że te silniki padają jak muchy. Może po prostu dbamy o samochody ? Silnik 1.6 16V to też staruszek, jednak wydaje mi sie, że aktualne jednostki 1.5 dci z pierwszą wersją różni głównie ta sama pojemność silnika. Wiele wad poprawiono. Przy dzisiejszej gamie silników w daci właśnie 1.5 dci są najlepsze jeśli chodzi o tzw. radość z jazdy. Szczególnie dla duster 4x4. Nie jeżdziłem 1.2 TCe stąd nie mam zdania na temat tego silnika.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-31, 20:54   

nie ma czegoś takiego jak za mała za duża moc .
jeszcze 15 lat temu 90 koni to był potwór i ludzie jakoś jeździli
jak cie stać na ferari to kupujesz a nie kupisz dacie i narzekasz ...
_________________
Moje auto
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-03-31, 20:59   

Cav napisał/a:
To jest gniot jakich mało, pali jak smok, nie jedzie, psuje się.

więc pozostaje albo pogodzić się z wadami i doceniać zalety, albo po prostu sprzedać i kupić coś bardziej odpowiedniego. Mnie leciwy 1,6 16V odpowiada w zupełności - nie lubię diesli,jeżdżę wolno, nie sprawia mi kłopotu ciągłe mieszanie biegami, nie mam ambicji wyprzedzania innych. A,że dość często zjeżdżam z normalnego asfaltu na nawierzchnie pokryte pseudo asfaltem lub jego resztkami, podróżuję drogami gruntowymi, leśnymi (również zimą) a czasem poza nimi - wszystkie wytknięte wyżej wady związane z eksploatacją drogowo-autostradową (u mnie zresztą nie ma autostrad) tracą na znaczeniu. DD to specyficzny pojazd i warto naprawdę poważnie przemyśleć jego przyszłe zastosowanie zanim zdecydujemy się na zakup.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-03-31, 21:12, w całości zmieniany 4 razy  
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-31, 21:14   

Karenzo napisał/a:
jeszcze 15 lat temu 90 koni to był potwór i ludzie jakoś jeździli
15 lat temu samochody były nieco lżejsze niż teraz. Carina E ważyła 1100kg, a teraz Avensis waży 1400 ponad.
Kiedyś wystarczał 800 centymetrowy, 40 konny silnik w Tico, bo ważyło 650kg. Pamiętam jak jeździłem takim z silnikiem 1.0 z Aveo zdaje się , z mocą 60 koni i zdaję się miało to poniżej 9s do setki, a dodając do tego fakt że samochód był tak lekki, to było to zdecydowanie bardziej odczuwalne.
Niestety, ale coś za coś, jak chcesz samochód bezpieczniejszy, to z tej dodatkowej blachy biorą się kilogramy.

A z drugiej strony - różni ludzie, różne wymagania, to że komuś pasuje ta dynamika, tego silnika w tym samochodzie, nie znaczy że musi krytykować kogoś innego, komu nie pasuje. Bo niepasować może.
I nie chodzi tu o żadne ściganie się czy mało trafne porównania do Ferrari, tylko o zapewnienie
aktywnego bezpieczeństwa, jakim to są osiągi, tyle.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-01, 09:43   

Ja rozważam powrót do Dustera, już nastawiłem się na słaby silnik 1.6, a tu dali znów 90KM dla Laureate i chyba, trzeba będzie więcej odłożyć, dłużej poczekać. Jeździłem 1.5 dCi 85KM duuuuużo fajniej się tym jeździło niż benzyną, a palił mało. Miał minusy, trochę tyrkotał jak to diesel i miał głośna pompę wspomagania. Słabo się też nagrzewał, tu porównania z 1.6 nie mam, bo takim latem jeździłem.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-04-01, 10:45   

Przecież jest 1,2TCe 125 4X2 i jest tylko kwestią czasu jak będzie 4X4.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2014-04-01, 10:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-01, 18:42   

Karenzo napisał/a:
Cav napisał/a:


To Ty coś pomyliłeś, jeśli usiłujesz COKOLWIEK pozytywnego przekazać o tym silniku sprzed 15 lat prawie.
To jest gniot jakich mało, pali jak smok, nie jedzie, psuje się.
I tak było nawet 10 lat temu w dużo lżejszym aucie niż Duster.

1.5 dci ma 13 lat .
masz za bardzo wybujała wyobraźnie nie dysponujesz żadnymi danymi


Co Ty bredzisz?
Po co wyjeżdżasz z dci, skoro mowa o K4M?
I jakimi danymi niby nie dysponuję?
Ten sam badziewny silnik miałem już w Megane 10 lat temu i NIE BYŁ wtedy nowością.
Był nawet w lepszej (mocniejszej) wersji, a i tak był przetragiczny - więc jeśli ktoś ma wyobraźnię wybujałą, to ten co doszukuje się w nim JAKIEJKOLWIEK zalety.

Ten silnik takowych NIE POSIADA.

Dar1962 napisał/a:
Cav napisał/a:
To jest gniot jakich mało, pali jak smok, nie jedzie, psuje się.

więc pozostaje albo pogodzić się z wadami i doceniać zalety


Ten silnik nie ma zalet, więc nie ma czego doceniać.
I wcale nie chodzi o to żeby się z czymś godzić lub nie, tylko żeby przestrzec ewentualnych nabywców w jakie g.. się pakują, tak żeby wybór TEGO akurat silnika przemyśleli ze 3 razy.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-04-01, 18:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-04-01, 19:39   

CAV sorry ale ty bredzisz jak nie widzisz zalet tego silnika.

Policz sobie koszty wymiany np. rozrządu i porównaj z dci albo z TCe, a na pewno zobaczysz zaletę.

Tylko mnie nie zrozum źle.
Ten silnik jest stary jak świat może nawet mułowaty jak marzysz o wyścigówce. Do normalnej jazdy wystarcza i tutaj masz rację, jego zakup musi być przemyślany i dlatego do Lodgy wybrałem 1,6MPI. Po prostu rozsądek wziął górę.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-01, 22:10   

Syn ma twingo rs właśnie z 1.6 16v i objechał by te twoje cudowne dci 2 razy.

Zalety ?
-mała awaryjność (silnik jest przez lata dopracowany )
-możliwość zagazowania
-każdy heniek w szopie go naprawie
- w taksówkach na lpg przejeżdżały po 500 tyś km
- brak eko bajerów (nie ma żadnych )
- tanie łatwo dostępne części
- brak turbiny , dwumasy , tanie wtryski
-odporność na złe paliwo
-katowanie , butowanie mu nie straszne
- jest tańszy o 15 tyś
_________________
Moje auto
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne