Zwiększenie grubości o około 1mm nie pociąga za sobą żadnych problemów.
Oczywiście trwałość uzależniona jest od intensywności eksploatacji.
Zawsze przecież można kupić oryginał Renault
warto zrobić swój , sztuka kosztuje 59 zł http://www.asoparts.pl/p/...ec-renault.html
Według mnie dużo więcej daje przyklejenie dodatkowych uszczelek i wplecenie sznura gumowego w uszczelkę drzwi . Uszczelki amortyzują zamykanie drzwi i mamy zupełnie inny dźwięk (jak w klasie premium )
ja zrobiłem to tak
http://www.daciaklub.pl/f...1629690#1629690
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-03-11, 01:12, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-11, 01:07
Podstawa to niestety wytłumienie i to nie tylko drzwi...
Polecam zrobić podłogę, przegrodę i koniecznie sufit, wtedy nie tylko zamykanie drzwi będzie bardziej rasowe :)
Jeżeli rozpatrujemy tylko dźwięk zamykania drzwi to mam z tym doświadczania
Po wygłuszaniu drzwi w innym aucie przy zamykaniu mamy bardziej tępy dźwięk ale bardziej masywny bo drzwi są ciężę o jakie 2-3 kg . Wcale nie brzmi to jak klasa premium tylko jeszcze gorzej .
Po dodatkowych uszczelkach w daci szczególnie po wpleceniu sznura gumowego dźwięk jest bardziej przytłumiony . Ale teraz żeby zamknąć drzwi trzeba je mocniej rozpędzić bo zwyczajnie odbiją i nie zamkną . Zwyczajnie są za lekkie do tych uszczelek . Pewnie po dodaniu im kilu kg poprzez wygłuszenia zamykały by się łatwiej ale otwierały trudniej bo cięższe
Mnie w sumie dźwięk zamykanie otwierania nigdy nie interesował tak wyszło przy uszczelnieniu auta aby wiatr nie hulał przy wyższych prędkościach
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-03-11, 01:21, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-11, 10:10
Karenzo napisał/a:
Po wygłuszaniu drzwi w innym aucie przy zamykaniu mamy bardziej tępy dźwięk ale bardziej masywny bo drzwi są ciężę o jakie 2-3 kg . Wcale nie brzmi to jak klasa premium tylko jeszcze gorzej .
To nie wiem czym i jak wytłumiałeś - wytłumiłeś w ogóle środek drzwi, czy tylko od strony boczka ?
BTW - klasa premium nie ma jakiś magicznych patentów na to, naprawdę :)
1 m2 maty app na 1 szt drzwi
specjalna kontumacja żebrowa żeby otwór w drzwiach wzmocnić .
W efekcie postała dość szczelna komora dodatkowo drewniane dystanse przykręcono wprost do blachy i dodatkowo wygłuszone
Od środka wszystkie elementy wewnątrz komory pokryte specjalną pianką wytłumiającej która eliminowała drgania .
Dodatkowo za głośnikiem kilka dodatkowych warstw + pianka wytłumiająca
Jak pukniesz w drzwi to jest tyko tępy dźwięk.
Co do ogólnego wygłuszenia w czasie jazdy nic to nie dało ale wcale nie miało .
modyfikacja nie w daci
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-03-11, 12:42, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-11, 12:46
Jak chcesz żeby wytłumić samochód na okoliczność jazdy to niestety - podłoga, przegroda, sufit + maska.
Zresztą jeśli o granie chodzi to też by wypadało, zdecydowanie poprawie odbiór.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-11, 20:46
Wyciszyłem dach, boczne słupki, drzwi. Zamierzam w tym roku podłogę. Matę mam fabryczną pod maską. Mam sznur gumowy w uszczelkach. Przednie drzwi zamykają się jak w innych autach, jednak daleko im do premium Tylne lekko, po daciowemu. Dlatego spróbuje patentu ze strzykawką. Możesz powiedzieć jaką nabyć ( średnica ) ?
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-16, 09:56
Strzykawki założone, nie było łatwo wcisnąć. Przycinałem nożykiem na gorąco, później wpasowywałem na bolec zamka. Efekt taki sobie. Troszkę inaczej ale ciężej się zamykają i mechanizm zamka po stronie drzwi ewidentnie haczy - jest za gruby ten bolec. Poczekam tydzień - dwa, być może się dopasuje. Jak nie to zdemontuje.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-19, 20:48
corrado napisał/a:
Byłem na stronie Duster Community.de i tam w wątku o uszczelkach
http://www.dustercommunit...ichtung-4x4/60/ ( trzeba się zarejestrować by zobaczyć fotki)
głównie polecają uszczelki wzdłuż drzwii :
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
I uszczelkę między konsolę / okno przednie - wycisza podczas jazdy na autostradzie przy np 140km/h
Obrazek
Dziś zamówiłem taką uszczelkę http://allegro.pl/auto-us...4041005909.html
Chcą nią wyeliminować ten otwór miedzy klapą bagażnika i dachem . W czasie szybkiej jazdy wpada tam wiatr i mocno huczy .
chce uzyskać taki efekt
32_1.jpg
Plik ściągnięto 240 raz(y) 146,76 KB
48_1.jpg
Plik ściągnięto 276 raz(y) 90,82 KB
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-03-19, 21:14, w całości zmieniany 1 raz
A ktoś może wie ile kosztuje uszczelka z nowego Dustera?
Bo jest w drzwiach zupełnie inna, wieksza i wydaje mi się, że może to być dobre rozwiązanie.
nikt nie wiem :(
taki nr dostalem od znajomego
7686000008R x2 (L+R taka sama)
150PLN/szt brutto
ale czy to ta to trzeba by potwierdzic :):)
Karenzo napisał/a:
Dziś zamówiłem taką uszczelkę http://allegro.pl/auto-us...4041005909.html
Chcą nią wyeliminować ten otwór miedzy klapą bagażnika i dachem . W czasie szybkiej jazdy wpada tam wiatr i mocno huczy .
chce uzyskać taki efekt
toć to będzie wystawać na zewnątrz :):)
Ostatnio zmieniony przez BoloSr 2014-03-20, 11:30, w całości zmieniany 2 razy
co do rejestracji na kalpie tylnej ,bo na początku miałem na blachowkręty,i zaczęły puszczać niestety, aktualnie mam na nity, zamontowane prawie na samych końcach rejestracji, od tego czasu mam cisze przy zamykaniu klapy
Dziś wiozłem się za omawiane wcześniej modyfikacje zdam relacje .
ogólnie TRAGEDIA .
otwór dachowy miedzy klapą a dachem jest różnej szerokości w samym centrum na wysokości spryskiwacza jest tak mała że nie da się tam uszczelki wpasować do tego uszczelka trze o dach jak się zamyka klapę przez co spada . Założenie uszczelki trwało ok 30 minut bo na środku nie było jak jej wcisnąć przez różne kombinacje guma odpadła z metalu i porysowała mi klapę bagażnika w miejscu założenia .
Efekt po założeniu był słaby bo dziura na rantach nie została zatkana a na środku tarła o lakier .
Najlepiej by było zdjąć klapę do montażu bo może jak tak zniszczyłem tą uszczelkę że sama odpadała .Nie mam pojęcia jak w wersji rosyjskiej udało im się upchnąć 3 razy większa uszczelkę
W związku z tym mam 2 pytania .
Jak zdjąć klapę bagażnika ?
Czym zabezpieczyć rysy w od środka klapy gdzie są narażone na ciągła wodę .
Na anty-korozji zabezpieczyli mi czyś tłustym i gesty takim brązowym olejkiem i coś takiego było by chyba ok
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-03-28, 22:23, w całości zmieniany 1 raz
Ja tam nakleiłem uszczelkę D do rantu dachu , na rancie prostopadłym do podłoża, czyli równoległym do zakmniętej klapy o wielkości mniej więcej włąśnie jak szpara klapa - dach ( chyba 9x7mm) . Klapa przy unoszeniu do góry lekko tylko dotyka tej uszczelki a przy zamykaniu , uszczelka domyka szparę między nimi. Na razie przez zimę przeżyła. Koszt żaden, na razie mi pasuje chociaż fakt trochę się marszczy od obcierania czy wiatru.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum