Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2016-03-03, 19:52
Regulacja zaworów
Autor Wiadomość
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-19, 22:03   

Trza było 1.5 dci brać przy takich przebiegach ;-)
 
BIOły.pl 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Dokker
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 12
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-02-19, 22:05   

Mam awersje do diesli. :-/
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-19, 22:14   

Tego się obawiałem. Ostatnio generalnie na forum coraz więcej problemów z silnikami benz/gaz oraz benzyna niż diesel. Przez źle dobrane mapy wtrysków lub czasem nieprawidłową pracę instalacji LPG. Jakoś te oszczędności w zakupie prostych 1.6 MPI + LPG zaczynają być iluzoryczne. Szkoda, że dacia wciąż wysprzedaje się z ośmiozaworówek, mając w gamie sprawdzone 1.6 16V.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-19, 22:17   

to raczej wina nędznych prób bycia jak najbardziej ekologicznym żeby w papierach eko terrorystów się zgadzało co z tego że samochodu nie odpalają . Trzeba zauważyć że jest to przypadłość w większości nowych modeli
_________________
Moje auto
 
BIOły.pl 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Dokker
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 12
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-02-19, 22:34   

Ja tam na LPG nie narzekam, mam jeszcze felicje pick-up w gazie 305000 przelotu i goni dalej bez zarzutu! Bardziej to chyba jak pisze Karenzo "przypadłość" nowych modeli. Poza tym czy diesel czy bęzyna+lpg to i tak teraz serwisy patrzą coby wycyckać jak najwięcej. Jak Ci sprzedają auto to jesteś w "tańcu z gwiazdami" a jak już podpiszesz papiery to jesteś w programie "Mamy Cię"!!!! No cóż taki los Polskiego przedsiębiorcy.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-19, 22:35   

Normy emisji pewnie spełni ale dopiero jak odpali ;-) Boje się co będzie z EURO6. Diesle będą się krztusić, stare 8V benzyniaki pójdą w niebyt. Na placu boju zostaną turbodoładowane jednostki, bo tylko one w warunkach laboratoryjnych spełnia warunki emisji EURO6.
 
rimo 



Marka: Dacia/Renault
Model: Sandero Stepway/Megane
Silnik: 1.6 MPI LPG/1.6v16 LPG
Rocznik: 2011/2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 271
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-02-19, 23:47   

Witaj :-)
Niestety za regulację zaworów przy LPG trzeba zapłacić ale jak widzę różnie podchodzą do momentu kiedy trzeba to zrobić. Ja miałem obowiązek (gwarancja) zrobić co 30 tyś km.
BIOły.pl może twój problem (gaśnięcie) nie wynika z rozregulowania zaworów tylko z innego powodu... mapy silnika.
_________________

 
BIOły.pl 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Dokker
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 12
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-02-20, 00:49   

Co do gwarancji to musze jeszcze papiery przeglądnąć. Jakby była fabryka LPG to nie ma problemu ale LPG montowało ASO i tu leży pies .......... Co do map-uw to chyba nie to, problem pojawił sie w trakcie eksploatacji, nie od razu. Prawdopodobnie to te zawory tylko kombinuje jak by w to ubrać ASO.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-20, 01:34   

http://lpg-forum.pl/post474421.html#p474421
konieczne wgranie nowej wersji do ECU
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-02-20, 08:18   

Regulacja zaworów w 1.6 mpi w ASO Nazaruk wychodzi ok. 300 zł. Chyba nawet nieco mniej.

Mnie natomiast mocno niepokoją zalecenia co do regulacji zaworów przy fabrycznym LPG w silniku 1.6 mpi. Instrukcja zaleca regulację co .... 120 tys. km. Groza. Zwykle gazownicy zalecają co 15-20 tys. a tu 6 x dłużej. Z doświadczenia wiem (dacia, fiat) że co 20 tys. km jakaś regulacja jest potrzebna. Zwykle jednego, dwóch zaworów, raczej nie wszystkich.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-02-20, 08:34   

Ja robiłem dopiero przy 110 ale nie mam LPG. I to też raczej dla sprawdzenia niż z konieczności, bo nic się nie działo. Zapłaciłem 35zł plus uszczelka.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-02-20, 08:36   

BIOły.pl napisał/a:
Taka usługa kosztuje 350pln.


Rób regulację zaworów w niezależnym warsztacie bo 350zł to dużo za dużo jak na tak prostą czynność, swoją drogą bym obstawiał co innego niż zawory bo jeśli występuje to tylko na zimnym wtedy zawory są luźniejsze to i luz zaworowy większy a co innego jak jest gorący wtedy luz zaworowy zmniejsza się a jeśli jest za mały to zawory się nie domykają i zaczynają się wypalać gniazda zaworowe.
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2014-02-20, 08:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
jacek331 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 8V + LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 29 Lis 2012
Posty: 22
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-02-20, 10:23   

Witam. Będąc na przeglądzie po 30 tys inst. LPG niestety nikt mi nawet nie zaproponował regulacji zaworów . Oczywiście objawy były znane - nierówne wolne obroty , gaśniecie silnika. W związku z tym iż wyjechałem na dłuższy czas do naszych zachodnich sąsiadów udałem się do miejscowego serwisu Renault/Dacia. Tutaj jakoś inaczej mnie potraktowano - wgrano nową mapę wtrysków , wymieniono świece oraz wyregulowano zawory !!!! Wszystko to wykonano nieodpłatnie w ramach gwarancji mimo iż nie jest to fabryczna instalacja LPG.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2014-02-20, 10:31   

Dlatego generalnie zawsze miałem w dupie gwarancje. Regulację zaworów w Sandero robiłem 5 razy, za każdym razem po 50zł. Teraz możecie sobie odpowiedzieć co wam się zepsuje w samochodzie w trakcie gwarancji, żeby
a) ktoś się doczepił i co ważniejsze MIAŁ rację - nigdy mi niczego nie odmówiono - nawet lakierowania tylnej klapy do której była przykręcona antena CB
b) żeby naprawa kosztowała więcej niż zaoszczędzone 1500zł.

A to tylko jedna z wielu czynności eksploatacyjnych. Uważacie że w ASO są specjaliści? Moi drodzy specjaliści zwykle bardzo szybko z ASO uciekają i mają ręce pełne roboty.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-20, 10:41   

Nikt nie wymaga żeby w ASO byli "specjaliści". Wystarczyłoby żeby zajrzeli do komputera w serwisie gdzie mają opisane rozwiązania dla typowo zgłaszanych usterek wraz z listą czynności do wykonania. Aktualizacja map wtrysku powinna być w zasadzie akcją serwisową dla każdego Euro5 do wykonania przy najbliższym przeglądzie bez pytania klienta.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2014-02-20, 10:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-02-20, 21:01   

Karenzo napisał/a:
ciężko by to podciągnąć pod gwarancje bo co ileś tam tyś km trzeba to zrobić na 8 zaworówkach więc to działanie eksploatacyjne


Mam 1.6MPI 8V, przy czym bez gazu, po półtorej roku użytkowania przy 54tys km zgłosiłem nierówną pracę zimnego silnika. Nie było to wyraźne, ale po to jest gwarancja by nie czekać aż faktycznie będzie potrzeba interwencji. Efekt? Odstawić do regulacji luzów zaworowych. Oczywiście na gwarancji.

BIOły.pl, zmień serwis i powiedz że masz problemy z nierówną pracą silnika. Niech to oni dojdą do tego co trzeba zrobić i to wyeliminują. ;)
_________________
---
Stepway
 
BIOły.pl 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Dokker
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 12
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-02-20, 21:19   

Spoko,dzięki za porady. Najpierw spróbuje w innym serwisie zobaczymy jak do tego podejdą. Nawet jakby faktycznie trza było zawory regulować co te 20 tyś to za 350pln to do końca gwarancji regulacje moge robić a nie jednorazowo. Dziś podpytałem w 2-ch warsztatach i powiedzieli zę z uszczelką to max 70zł.
 
pol34 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6 MPI+LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 83
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2014-03-23, 21:27   Regulacja zaworów w K7M

Witam.Dzisiaj przeglądałem forum megane.com.pl i znalazłem tam fajny poradnik regulacji luzu zaworowego bliźniaczego silnika z meganki i tu moje pytania czy w ten sam sposób można by przeprowadzić regulacje w silniku 1.6 mpi K7M 800?

http://chomikuj.pl/fresita_1/Regulacja+zawor*c3*b3w+K7M
Ostatnio zmieniony przez pol34 2014-03-24, 11:03, w całości zmieniany 3 razy  
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2014-03-24, 15:10   

tak też

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=696
Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2014-03-24, 15:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
pol34 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6 MPI+LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 83
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2014-03-24, 19:49   

Nikt nie regulował zaworów samodzielnie czy ta operacja wymaga jakiejś większej wiedzy?Może ktoś pomoże. :roll:
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-03-24, 19:52   

Ja zapłaciłem chyba 30zł więc pytanie. Czy opłaca się samemu?
 
pol34 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6 MPI+LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 83
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2014-03-24, 20:15   

Wiem ile kosztuje i tu nie chodzi o koszty,ale o przyjemność i satysfakcje z własnoręcznie wykonanej pracy.Po prostu lubię sam coś podłubać. :mrgreen:
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-03-24, 20:17   

Też lubię pogrzebać ale notoryczny brak czasu wziął górę.
Jak masz czas, zestaw kluczy i szczelinomierz to nawet się nie zastanawiaj.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-03-24, 20:50   

pol34 napisał/a:

Nikt nie regulował zaworów samodzielnie czy ta operacja wymaga jakiejś większej wiedzy?Może ktoś pomoże. :roll:

Ja reguluje w ciągnikach rolniczych i kiedyś w maluchu i skodzie felicji nic trudnego musisz tylko pamiętać kolejność w 4 cylindrowym jest to 1 3 4 2 czyli np ustawiasz zawory na 1 cylindrze to na 4 cylindrze zawory muszą się mijać, ustawiasz na 3 to na 2 się mijają, ustawiasz na 4 to na 1 mijanka i ustawiasz na 2 to na 3 mijają się
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
lukki100 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI + STAG-4 plus
Rocznik: 2009
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 19 Maj 2014
Posty: 6
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2014-05-19, 17:03   LPG Stag-4 regulacja zaworów

Cześć.

Daćkę kupiłem 2 lata temu w salonie Daćki (jako ich firmową używkę) i założyłem (także u nich) LPG Staga-4. Zalecają, żeby teraz zrobić regulację zaworów. Auto i instalacja pracują bez zarzutu, spalanie gazu 9 l/100 km (w mieście).
Czy regulacja jest konieczna, czy po prostu chcą ode mnie wycyganić te 500 zł ?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne