Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-19, 22:14
Tego się obawiałem. Ostatnio generalnie na forum coraz więcej problemów z silnikami benz/gaz oraz benzyna niż diesel. Przez źle dobrane mapy wtrysków lub czasem nieprawidłową pracę instalacji LPG. Jakoś te oszczędności w zakupie prostych 1.6 MPI + LPG zaczynają być iluzoryczne. Szkoda, że dacia wciąż wysprzedaje się z ośmiozaworówek, mając w gamie sprawdzone 1.6 16V.
to raczej wina nędznych prób bycia jak najbardziej ekologicznym żeby w papierach eko terrorystów się zgadzało co z tego że samochodu nie odpalają . Trzeba zauważyć że jest to przypadłość w większości nowych modeli
Ja tam na LPG nie narzekam, mam jeszcze felicje pick-up w gazie 305000 przelotu i goni dalej bez zarzutu! Bardziej to chyba jak pisze Karenzo "przypadłość" nowych modeli. Poza tym czy diesel czy bęzyna+lpg to i tak teraz serwisy patrzą coby wycyckać jak najwięcej. Jak Ci sprzedają auto to jesteś w "tańcu z gwiazdami" a jak już podpiszesz papiery to jesteś w programie "Mamy Cię"!!!! No cóż taki los Polskiego przedsiębiorcy.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-19, 22:35
Normy emisji pewnie spełni ale dopiero jak odpali Boje się co będzie z EURO6. Diesle będą się krztusić, stare 8V benzyniaki pójdą w niebyt. Na placu boju zostaną turbodoładowane jednostki, bo tylko one w warunkach laboratoryjnych spełnia warunki emisji EURO6.
Witaj
Niestety za regulację zaworów przy LPG trzeba zapłacić ale jak widzę różnie podchodzą do momentu kiedy trzeba to zrobić. Ja miałem obowiązek (gwarancja) zrobić co 30 tyś km.
BIOły.pl może twój problem (gaśnięcie) nie wynika z rozregulowania zaworów tylko z innego powodu... mapy silnika.
Co do gwarancji to musze jeszcze papiery przeglądnąć. Jakby była fabryka LPG to nie ma problemu ale LPG montowało ASO i tu leży pies .......... Co do map-uw to chyba nie to, problem pojawił sie w trakcie eksploatacji, nie od razu. Prawdopodobnie to te zawory tylko kombinuje jak by w to ubrać ASO.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-02-20, 08:18
Regulacja zaworów w 1.6 mpi w ASO Nazaruk wychodzi ok. 300 zł. Chyba nawet nieco mniej.
Mnie natomiast mocno niepokoją zalecenia co do regulacji zaworów przy fabrycznym LPG w silniku 1.6 mpi. Instrukcja zaleca regulację co .... 120 tys. km. Groza. Zwykle gazownicy zalecają co 15-20 tys. a tu 6 x dłużej. Z doświadczenia wiem (dacia, fiat) że co 20 tys. km jakaś regulacja jest potrzebna. Zwykle jednego, dwóch zaworów, raczej nie wszystkich.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ja robiłem dopiero przy 110 ale nie mam LPG. I to też raczej dla sprawdzenia niż z konieczności, bo nic się nie działo. Zapłaciłem 35zł plus uszczelka.
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-02-20, 08:36
BIOły.pl napisał/a:
Taka usługa kosztuje 350pln.
Rób regulację zaworów w niezależnym warsztacie bo 350zł to dużo za dużo jak na tak prostą czynność, swoją drogą bym obstawiał co innego niż zawory bo jeśli występuje to tylko na zimnym wtedy zawory są luźniejsze to i luz zaworowy większy a co innego jak jest gorący wtedy luz zaworowy zmniejsza się a jeśli jest za mały to zawory się nie domykają i zaczynają się wypalać gniazda zaworowe.
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2014-02-20, 08:38, w całości zmieniany 2 razy
Witam. Będąc na przeglądzie po 30 tys inst. LPG niestety nikt mi nawet nie zaproponował regulacji zaworów . Oczywiście objawy były znane - nierówne wolne obroty , gaśniecie silnika. W związku z tym iż wyjechałem na dłuższy czas do naszych zachodnich sąsiadów udałem się do miejscowego serwisu Renault/Dacia. Tutaj jakoś inaczej mnie potraktowano - wgrano nową mapę wtrysków , wymieniono świece oraz wyregulowano zawory !!!! Wszystko to wykonano nieodpłatnie w ramach gwarancji mimo iż nie jest to fabryczna instalacja LPG.
Dlatego generalnie zawsze miałem w dupie gwarancje. Regulację zaworów w Sandero robiłem 5 razy, za każdym razem po 50zł. Teraz możecie sobie odpowiedzieć co wam się zepsuje w samochodzie w trakcie gwarancji, żeby
a) ktoś się doczepił i co ważniejsze MIAŁ rację - nigdy mi niczego nie odmówiono - nawet lakierowania tylnej klapy do której była przykręcona antena CB
b) żeby naprawa kosztowała więcej niż zaoszczędzone 1500zł.
A to tylko jedna z wielu czynności eksploatacyjnych. Uważacie że w ASO są specjaliści? Moi drodzy specjaliści zwykle bardzo szybko z ASO uciekają i mają ręce pełne roboty.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3597 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-20, 10:41
Nikt nie wymaga żeby w ASO byli "specjaliści". Wystarczyłoby żeby zajrzeli do komputera w serwisie gdzie mają opisane rozwiązania dla typowo zgłaszanych usterek wraz z listą czynności do wykonania. Aktualizacja map wtrysku powinna być w zasadzie akcją serwisową dla każdego Euro5 do wykonania przy najbliższym przeglądzie bez pytania klienta.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2014-02-20, 10:41, w całości zmieniany 1 raz
ciężko by to podciągnąć pod gwarancje bo co ileś tam tyś km trzeba to zrobić na 8 zaworówkach więc to działanie eksploatacyjne
Mam 1.6MPI 8V, przy czym bez gazu, po półtorej roku użytkowania przy 54tys km zgłosiłem nierówną pracę zimnego silnika. Nie było to wyraźne, ale po to jest gwarancja by nie czekać aż faktycznie będzie potrzeba interwencji. Efekt? Odstawić do regulacji luzów zaworowych. Oczywiście na gwarancji.
BIOły.pl, zmień serwis i powiedz że masz problemy z nierówną pracą silnika. Niech to oni dojdą do tego co trzeba zrobić i to wyeliminują. ;)
Spoko,dzięki za porady. Najpierw spróbuje w innym serwisie zobaczymy jak do tego podejdą. Nawet jakby faktycznie trza było zawory regulować co te 20 tyś to za 350pln to do końca gwarancji regulacje moge robić a nie jednorazowo. Dziś podpytałem w 2-ch warsztatach i powiedzieli zę z uszczelką to max 70zł.
Wysłany: 2014-03-23, 21:27 Regulacja zaworów w K7M
Witam.Dzisiaj przeglądałem forum megane.com.pl i znalazłem tam fajny poradnik regulacji luzu zaworowego bliźniaczego silnika z meganki i tu moje pytania czy w ten sam sposób można by przeprowadzić regulacje w silniku 1.6 mpi K7M 800?
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-03-24, 20:50
pol34 napisał/a:
Nikt nie regulował zaworów samodzielnie czy ta operacja wymaga jakiejś większej wiedzy?Może ktoś pomoże.
Ja reguluje w ciągnikach rolniczych i kiedyś w maluchu i skodzie felicji nic trudnego musisz tylko pamiętać kolejność w 4 cylindrowym jest to 1 3 4 2 czyli np ustawiasz zawory na 1 cylindrze to na 4 cylindrze zawory muszą się mijać, ustawiasz na 3 to na 2 się mijają, ustawiasz na 4 to na 1 mijanka i ustawiasz na 2 to na 3 mijają się
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Daćkę kupiłem 2 lata temu w salonie Daćki (jako ich firmową używkę) i założyłem (także u nich) LPG Staga-4. Zalecają, żeby teraz zrobić regulację zaworów. Auto i instalacja pracują bez zarzutu, spalanie gazu 9 l/100 km (w mieście).
Czy regulacja jest konieczna, czy po prostu chcą ode mnie wycyganić te 500 zł ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum