No trzeba zdjąć ten gustowny plastik.
Znalazłem wcześniej to (powielę):
petek napisał/a:
Wymieniałem dziś filtr powietrza w moim MCV dCi. Oto instrukcja:
1. Zdjąć plastikową maskownicę silnika (tą z napisem Renault dCi)
2. Odpiąć plastikową rurę, którą zasysane jest powietrze od obudowy filtra.
3. Odkręcić mocowanie kabli z prawej strony obudowy filtra (śrubka torx)
4. Odkręcić rurę prowadzącą od obudowy filtra do przepływomierza (gruba rura wychodząca z obudowy filtra w stronę kabiny kierowcy) - 2 śruby torx. UWAGA na gumową uszczelkę.
5. Wyjąć obudowę filtra
6. Odkręcić 4 śruby torx na górnej części obudowy filtra.
7. Wymienić filtr powietrza.
8. Skręcić wszystko w odwrotnej kolejności.
Czas wykonania na pierwszy raz - około 1 godziny.
_________________ Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
15 minut roboty... z odręceniem i zakręceniem wszystkiego. śrub jest więcej. jak dobrze pamiętam to z samej obudowy jest ok. 10 torx w dieslu. obecnie mam wkładkę K&N dedykowany dla Sandero. W stosunku do zwykłego czuć lekkość wkręcania się na obroty...
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2013-05-18, 09:57
To jest na zatrzaskach. Tak samo mam w "Jaszczembiu". Po prostu ciągniesz do góry i wychodzi. Ta osłona nie ma żadnych mocowań poza "zatrzaskowymi" tulejkami "tworzywowo-gumowato-tworzywowymi" mocowanymi na wcisk
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2013-05-18, 11:46
Szkoda, ze nie widziałem tego filmiku wcześniej ... Pan u którego kupiłem i wymieniał mi filtry trochę się pogłowił, zanim doszedł do tego co na filmiku.
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2013-05-18, 11:46, w całości zmieniany 1 raz
Widziałem dzisiaj na własne oczy podczas wymiany filtru oleju jak to ściągają - jest OK dam rady :).
Mam chyba jedno złącze więcej do rozpięcia niż na filmie - po między filtrem a ścinką przednią - ale powolutku ostrożnie się zrobi . Choć szkoda że nie jest to rozwiązane tak jak w służbowym dokkerze .
_________________ Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
No to wracam do Logana 1.5 dci 68 KM.
Pierwsze co powiem to to że żona kiedy wróciłem powiedziała co tak krótko - wymiana 15 - 20 minut. Jak na pierwszy raz chyba dobrze, ale mniejsza z tym.
Po ściągnięciu osłony silnika oczom ukazał się taki oto widok:
W porównaniu z filmem instruktażowym w moim silniczku jest o jedno złącze elektryczne więcej w związku z tym iż nie wiedziałem jak się do niego zabrać dałem mu święty spokój - to na zdjęciu poniżej:
A teraz w kolejności po zdjęciu osłony:
1. wypiąłem przewód dolotowy
2. wypiąłem kostkę małą tę po prawej (jak na filmie)
3. poluzowałem obejmę rury wylotowej - za tym dziwnym ustrojstwem SIEMENSa VDO (tu nie udało mi się wypiąć wtyczki od tego urządzenia - nie ma go na filmie) - i zsunąłem z obudowy filtra
4. wypiąłem obudowę filtra z dwu gumowych mocowań z przodu i z tego jednego pod spodem filtra - trzeba go odsunąć w lewo
5. odkręciłem 4 torxy
6. otworzyłem obudowę wymieniłem filtr (w moim przypadku filtron AP134-6 - kurcze ten zamiennik ma inną i cieńszą gąbkę.
http://www.filtron.pl/pl/axjkatf.php?iclarge=6359
7. czynności montażowe w odwrotnej kolejności
Człowiek z każdym dniem czegoś nowego się uczy.
Czas wymiany dla żółtodzioba - 15 do 20 minut, potrzebne klucz torx 30 oraz płaski wkrętak.
_________________ Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
Ostatnio zmieniony przez d3mol3k 2013-11-12, 22:38, w całości zmieniany 2 razy
widzę, że w dCi rurka dolotowa idąca od pojemnika filtra kończy się przy reflektorze lewym tak po prostu, można by go przerobić i wyprowadzić z boku na nadkolu ;) albo robić sportowy wlot na masce
a teraz poważnie: jeśli komuś się bardzo podoba gąbka z oryginalnego filtra, a kupił filtr bez tej grubej gąbki, to niech sobie tą starą gąbkę wypierze i założy z nowym filtrem - zatrzymuje ona tylko grube sprawy - liście, piasek etc. a pył i tak zostanie na nowym filtrze.
_________________
Ostatnio zmieniony przez antropolog 2014-05-15, 17:19, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 2014-03-25, 10:41 Wymiana filtra powietrza dCi 90KM
Witam i sie zapytam czy ktoś to robił sam ???
Chodzi o silnik 90 KM tak jak na fotce :)
W książce serwisowej podają ze wymian po 3 latach albo 60 tys km co według mnie jest nie do przyjęcia tak samo powinno się wymieniać jak filtr oleju i sam che to zrobić bo serwis pewnie skroi :(
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2014-03-31, 17:32, w całości zmieniany 1 raz
Pewnie że robił .
Jak nie wiesz co odkręcić to poszukaj sobie w pliku który sam mi przysłałeś kiedyś
MR451Duster1.pdf
Rozdział punkt 12A-3 -> Filtr powietrza montaż/demontaż
Pewnie że robił .
Jak nie wiesz co odkręcić to poszukaj sobie w pliku który sam mi przysłałeś kiedyś
MR451Duster1.pdf
Rozdział punkt 12A-3 -> Filtr powietrza montaż/demontaż
wiesz jakbym znalazł to bym sie nie pytał :):)
specjalnie podaje ze dCi 90 KM bo nigdzie nie mogę znaleźć :(
tak jak to obadałem zupełnie inaczej ta puszka wygląda niż przy 85 KM
Ja będę czyścić sprzężonym powietrzem co ok 7kkm a wymieniał max co 20 kkm. Kiedyś na studiach robilismy badania standardowych filtrów z Sędziszowa. WYKAZALY spadek przepływu powietrza ok 1-2% na każdy 1kkm przebiegu w warunkach standardowego zapylenia.Najwieksze ograniczenia następowały w porze jesienno-zimowej oraz przy warunkach smogowych.Wtedy wymiana była koniczna po 10 kkm ponieważ opory stawiane przez filtr przekraczały 10% a przy silnikach wolnossacych znacznie to wplywalo na zużycie paliwa. Silniki z turbo są mniej wrażliwe ale ma to również wplyw na osiągi i spalanie. Wg mnie warto zwłaszcza że wymiana samodzielna jest prosta a filtry tanie.
Ja będę czyścić sprzężonym powietrzem co ok 7kkm a wymieniał max co 20 kkm. Kiedyś na studiach robilismy badania standardowych filtrów z Sędziszowa. WYKAZALY spadek przepływu powietrza ok 1-2% na każdy 1kkm przebiegu w warunkach standardowego zapylenia.Najwieksze ograniczenia następowały w porze jesienno-zimowej oraz przy warunkach smogowych.Wtedy wymiana była koniczna po 10 kkm ponieważ opory stawiane przez filtr przekraczały 10% a przy silnikach wolnossacych znacznie to wplywalo na zużycie paliwa. Silniki z turbo są mniej wrażliwe ale ma to również wplyw na osiągi i spalanie. Wg mnie warto zwłaszcza że wymiana samodzielna jest prosta a filtry tanie.
Mały poradnik, szybkie, aby zobaczyć najbardziej i są 4 śruby do demontażu, aby usunąć filtr. __Prix filtr zakup Renault: 23, 35 €. _Matériel potrzebne: mały śrubokręt Torx, 20 nie jest zbyt długi, w związku z tym, ponieważ, jak widać na zdjęciach, to a2 wkręty są pod obudową filtra ... __D'abord, odkręcić dwie śruby przed __puis, odłączyć cały blok aspiracji, musimy podjąć, aby się, jak nag się go pozbyć! __ przykręcić górną stronę baterii i wąż ssący o przemieszczone, w celu podniesienia "wszystko.
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-03-25, 11:45, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum