Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-05-31, 03:06
jak wymienić filtr powietrza w dci / dieslu
Autor Wiadomość
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-05-16, 19:28   

;-) No trzeba zdjąć ten gustowny plastik.
Znalazłem wcześniej to (powielę):
petek napisał/a:
Wymieniałem dziś filtr powietrza w moim MCV dCi. Oto instrukcja:
1. Zdjąć plastikową maskownicę silnika (tą z napisem Renault dCi)
2. Odpiąć plastikową rurę, którą zasysane jest powietrze od obudowy filtra.
3. Odkręcić mocowanie kabli z prawej strony obudowy filtra (śrubka torx)
4. Odkręcić rurę prowadzącą od obudowy filtra do przepływomierza (gruba rura wychodząca z obudowy filtra w stronę kabiny kierowcy) - 2 śruby torx. UWAGA na gumową uszczelkę.
5. Wyjąć obudowę filtra
6. Odkręcić 4 śruby torx na górnej części obudowy filtra.
7. Wymienić filtr powietrza.
8. Skręcić wszystko w odwrotnej kolejności.

Czas wykonania na pierwszy raz - około 1 godziny.
_________________
Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2013-05-16, 19:35   

15 minut roboty... z odręceniem i zakręceniem wszystkiego. śrub jest więcej. jak dobrze pamiętam to z samej obudowy jest ok. 10 torx w dieslu. obecnie mam wkładkę K&N dedykowany dla Sandero. W stosunku do zwykłego czuć lekkość wkręcania się na obroty...
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-05-17, 22:55   

Znalazłem taki film instruktażowy (zapomniałem o tej stronce) czyli czeka mnie kilka chwil przy autku jak sądzę - ale spróbujemy:



Z filmu wynika że muszę "wyrwać tę piękną osłonę" w sposób jak na filmie - bez odkręcania niczego?
_________________
Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2013-05-18, 09:57   

To jest na zatrzaskach. Tak samo mam w "Jaszczembiu". Po prostu ciągniesz do góry i wychodzi. Ta osłona nie ma żadnych mocowań poza "zatrzaskowymi" tulejkami "tworzywowo-gumowato-tworzywowymi" mocowanymi na wcisk
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2013-05-18, 11:46   

Szkoda, ze nie widziałem tego filmiku wcześniej ... Pan u którego kupiłem i wymieniał mi filtry trochę się pogłowił, zanim doszedł do tego co na filmiku. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2013-05-18, 11:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-05-18, 12:34   

Widziałem dzisiaj na własne oczy podczas wymiany filtru oleju jak to ściągają - jest OK dam rady :-) :).
Mam chyba jedno złącze więcej do rozpięcia niż na filmie - po między filtrem a ścinką przednią - ale powolutku ostrożnie się zrobi ;-) . Choć szkoda że nie jest to rozwiązane tak jak w służbowym dokkerze :-( .
_________________
Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-05-23, 16:55   

No to wracam do Logana 1.5 dci 68 KM.
Pierwsze co powiem to to że żona kiedy wróciłem powiedziała co tak krótko :-( - wymiana 15 - 20 minut. Jak na pierwszy raz chyba dobrze, ale mniejsza z tym.
Po ściągnięciu osłony silnika oczom ukazał się taki oto widok:

W porównaniu z filmem instruktażowym w moim silniczku jest o jedno złącze elektryczne więcej w związku z tym iż nie wiedziałem jak się do niego zabrać dałem mu święty spokój - to na zdjęciu poniżej:


A teraz w kolejności po zdjęciu osłony:
1. wypiąłem przewód dolotowy
2. wypiąłem kostkę małą tę po prawej (jak na filmie)
3. poluzowałem obejmę rury wylotowej - za tym dziwnym ustrojstwem SIEMENSa VDO (tu nie udało mi się wypiąć wtyczki od tego urządzenia - nie ma go na filmie) - i zsunąłem z obudowy filtra
4. wypiąłem obudowę filtra z dwu gumowych mocowań z przodu i z tego jednego pod spodem filtra - trzeba go odsunąć w lewo
5. odkręciłem 4 torxy
6. otworzyłem obudowę wymieniłem filtr (w moim przypadku filtron AP134-6 - kurcze ten zamiennik ma inną i cieńszą gąbkę.
http://www.filtron.pl/pl/axjkatf.php?iclarge=6359


7. czynności montażowe w odwrotnej kolejności ;-)

Człowiek z każdym dniem czegoś nowego się uczy.
Czas wymiany dla żółtodzioba - 15 do 20 minut, potrzebne klucz torx 30 oraz płaski wkrętak.
_________________
Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
Ostatnio zmieniony przez d3mol3k 2013-11-12, 22:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2013-07-11, 18:09   

widzę, że w dCi rurka dolotowa idąca od pojemnika filtra kończy się przy reflektorze lewym tak po prostu, można by go przerobić i wyprowadzić z boku na nadkolu ;) albo robić sportowy wlot na masce :mrgreen:

a teraz poważnie: jeśli komuś się bardzo podoba gąbka z oryginalnego filtra, a kupił filtr bez tej grubej gąbki, to niech sobie tą starą gąbkę wypierze i założy z nowym filtrem - zatrzymuje ona tylko grube sprawy - liście, piasek etc. a pył i tak zostanie na nowym filtrze.
_________________

Ostatnio zmieniony przez antropolog 2014-05-15, 17:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-03-25, 10:41   Wymiana filtra powietrza dCi 90KM

Witam i sie zapytam czy ktoś to robił sam ???
Chodzi o silnik 90 KM tak jak na fotce :)



W książce serwisowej podają ze wymian po 3 latach albo 60 tys km co według mnie jest nie do przyjęcia tak samo powinno się wymieniać jak filtr oleju i sam che to zrobić bo serwis pewnie skroi :(
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2014-03-31, 17:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-25, 10:59   

Pewnie że robił .
Jak nie wiesz co odkręcić to poszukaj sobie w pliku który sam mi przysłałeś kiedyś :mrgreen:
MR451Duster1.pdf
Rozdział punkt 12A-3 -> Filtr powietrza montaż/demontaż
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-03-25, 11:12   

corrado napisał/a:
Pewnie że robił .
Jak nie wiesz co odkręcić to poszukaj sobie w pliku który sam mi przysłałeś kiedyś :mrgreen:
MR451Duster1.pdf
Rozdział punkt 12A-3 -> Filtr powietrza montaż/demontaż


wiesz jakbym znalazł to bym sie nie pytał :):)
specjalnie podaje ze dCi 90 KM bo nigdzie nie mogę znaleźć :(
tak jak to obadałem zupełnie inaczej ta puszka wygląda niż przy 85 KM
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-25, 11:13   

Ja będę czyścić sprzężonym powietrzem co ok 7kkm a wymieniał max co 20 kkm. Kiedyś na studiach robilismy badania standardowych filtrów z Sędziszowa. WYKAZALY spadek przepływu powietrza ok 1-2% na każdy 1kkm przebiegu w warunkach standardowego zapylenia.Najwieksze ograniczenia następowały w porze jesienno-zimowej oraz przy warunkach smogowych.Wtedy wymiana była koniczna po 10 kkm ponieważ opory stawiane przez filtr przekraczały 10% a przy silnikach wolnossacych znacznie to wplywalo na zużycie paliwa. Silniki z turbo są mniej wrażliwe ale ma to również wplyw na osiągi i spalanie. Wg mnie warto zwłaszcza że wymiana samodzielna jest prosta a filtry tanie.
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-03-25, 11:19   

jas_pik napisał/a:
Ja będę czyścić sprzężonym powietrzem co ok 7kkm a wymieniał max co 20 kkm. Kiedyś na studiach robilismy badania standardowych filtrów z Sędziszowa. WYKAZALY spadek przepływu powietrza ok 1-2% na każdy 1kkm przebiegu w warunkach standardowego zapylenia.Najwieksze ograniczenia następowały w porze jesienno-zimowej oraz przy warunkach smogowych.Wtedy wymiana była koniczna po 10 kkm ponieważ opory stawiane przez filtr przekraczały 10% a przy silnikach wolnossacych znacznie to wplywalo na zużycie paliwa. Silniki z turbo są mniej wrażliwe ale ma to również wplyw na osiągi i spalanie. Wg mnie warto zwłaszcza że wymiana samodzielna jest prosta a filtry tanie.


ale zeby to zrobic trza go wyciagnac :)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-25, 11:37   

Proszę
http://duster.forum-dacia.com/viewtopic.php?t=4791

zdjęcia z wymiany:






Cytat:
Mały poradnik, szybkie, aby zobaczyć najbardziej i są 4 śruby do demontażu, aby usunąć filtr. __Prix filtr zakup Renault: 23, 35 €. _Matériel potrzebne: mały śrubokręt Torx, 20 nie jest zbyt długi, w związku z tym, ponieważ, jak widać na zdjęciach, to a2 wkręty są pod obudową filtra ... __D'abord, odkręcić dwie śruby przed __puis, odłączyć cały blok aspiracji, musimy podjąć, aby się, jak nag się go pozbyć! __ przykręcić górną stronę baterii i wąż ssący o przemieszczone, w celu podniesienia "wszystko.
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-03-25, 11:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-03-25, 11:41   

corrado napisał/a:
Proszę
http://duster.forum-dacia.com/viewtopic.php?t=4791


user i hasło poproszę :):)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-25, 11:47   

BoloSr napisał/a:
corrado napisał/a:
Proszę
http://duster.forum-dacia.com/viewtopic.php?t=4791


user i hasło poproszę :):)

A ja pin do Twojej karty .

Te zdjęcia ci wystarczą do wymiany.
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-03-25, 11:48   

corrado napisał/a:
BoloSr napisał/a:
corrado napisał/a:
Proszę
http://duster.forum-dacia.com/viewtopic.php?t=4791


user i hasło poproszę :):)

A ja pin do Twojej karty .

Te zdjęcia ci wystarczą do wymiany.


Której :):):)

Powinno mi to pomóc dzieki :):)
 
moulder 


Marka: Dacia
Model: Duster2 4x2
Silnik: 1.5 DCI 90 km
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 157
Skąd: Straszyn
Wysłany: 2014-03-31, 10:30   Wymiana filtra powietrza

A do tego silnika:



chyba będzie znacznie łatwiej, ale poproszę o podpowiedź.
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-03-31, 10:50   Re: Wymiana filtra powietrza

moulder napisał/a:
A do tego silnika:

Obrazek

chyba będzie znacznie łatwiej, ale poproszę o podpowiedź.


to jest nowa 90 ???
 
moulder 


Marka: Dacia
Model: Duster2 4x2
Silnik: 1.5 DCI 90 km
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 157
Skąd: Straszyn
Wysłany: 2014-03-31, 11:26   Mój duster

Tak to silnik 90 km diesel 1.5 DCI.
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-03-31, 11:36   Re: Mój duster

moulder napisał/a:
Tak to silnik 90 km diesel 1.5 DCI.


a moze kolega sprawdzic skad jest brane powietrze ??? bo filtr jest w tym chyba prostokatnym pudelku po prawej u górze
 
moulder 


Marka: Dacia
Model: Duster2 4x2
Silnik: 1.5 DCI 90 km
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 157
Skąd: Straszyn
Wysłany: 2014-03-31, 15:24   Filtr

Tak, tam siedzi filtr myślałem ze ktoś to sam juz przerabial i dorzuci tutorial
 
MM 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-03-31, 17:29   Re: Filtr

moulder napisał/a:
Tak, tam siedzi filtr myślałem ze ktoś to sam juz przerabial i dorzuci tutorial

Przerabiał, przerabiał. I to byłem ja: wymiana filtra powietrza w nowym dci 90
ale drobna zmiana - wprawdzie zamienników tego filtra powietrza jeszcze nie ma (w manie i w filtronie jest w przygotowaniu), ale można już go kupić w moto-dynamic za 52 zł (opisany jako filtr do lodgy, dokkera i clio iv)
 
Boogie 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 283
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-21, 23:17   

To filtr po 35tys km. Nie wiem jak oni sobie wymyslili że powienien 60tys wytrzymac wg planu przeglądów. Wsadziłem nowy, Lodzia znów oddycha.



Ostatnio zmieniony przez Boogie 2014-05-21, 23:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-22, 10:22   

Boogie napisał/a:
Nie wiem jak oni sobie wymyslili że powienien 60tys wytrzymac wg planu przeglądów

Przeczytaj dokładnie ten plan - np "jeżeli ponad 50% przejazdów odbywa się w mieście" to wtedy filtr ma być zmieniany co 30 tys. (20 w dieslu).

(Warto też co jakiś czas wyjąć filtr i po prostu wytrzepać - stary brud powoduje szybszą akumulację nowego).
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne