Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2009-01-06, 10:24
Niefabryczna instalacja gazowa LPG
Autor Wiadomość
Grzesko76 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.6 16V 105 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 13
Skąd: Człuchów
Wysłany: 2014-04-07, 19:31   

Witam.
Tak czytam te wszystkie informacje na temat instalacji gazowej do DD i mam już mętlik w głowie. Przymierzam a raczej i tak założę instalacje do swojego DD tyle, że muszę to wykonać w serwisie bo wiadomo gwarancja. I takie mnie naszły pytania:
1. Czy do montażu do ASO można dostarczyć swoje elementy do zgazowania DD czyli zbiornik sekwencje sterownik itp elementy
2. czy z dostarczonych elementów zakładają i oczywiście utrzymują gwarancje na auto jak i silnik ?
3. jaką instalację docelowo wybrać jeśli zakupywał bym sam ??
4. A jeśli musi być dostarczona instalacja przez ASO to poradźcie kto w okolicach Chojnice , Kościerzyna, Bydgoszcz, lub najdalej Trójmiasto zakłada sprawdzoną i dobrą w miarę w przystępnej cenie instalacje.
Kierunek Poznań, Wałcz, Szczecin odpada zbyt daleko, a w razie gwarancji i regulacji za daleko jeździć.

Pozdrawiam Grzegorz
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2014-04-07, 19:39   

Kol.Grzesko76, warto podskoczyć do Starogardu (Renault/Dacia) i pogadać o szczegółach.
 
Grzesko76 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.6 16V 105 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 13
Skąd: Człuchów
Wysłany: 2014-04-07, 19:42   

no właśnie a czy Starogard Gdański bodajże P. Adamowscy nie mają czasem filii w Kościerzynie ?? bo chyba tam jest Renault tak mi się coś wydaje.
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2014-04-07, 19:45   

Całkiem możliwe, ja nic o tym nie wiem. Mają filie w Malborku.
 
Grzesko76 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.6 16V 105 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 13
Skąd: Człuchów
Wysłany: 2014-04-07, 20:32   

ok dzięki.
A jednak może podpowiecie na co zwracać uwagę przy wyborze instalacji ???
A do Starogardu jutro sobie zadzwonię i pogadam z nimi.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-07, 20:41   

tutaj napisz/przeczytaj
http://lpg-forum.pl/
_________________
Moje auto
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-04-08, 07:09   

Grzesko76 napisał/a:

1. Czy do montażu do ASO można dostarczyć swoje elementy do zgazowania DD czyli zbiornik sekwencje sterownik itp elementy


Ze swojego doświadczenia z 42 litrowym zbiornikiem (pojemność brutto) mogę powiedzieć, że jeśli zakładał bym instalkę to cisnął bym o założenie jak największego zbiornika. Jednak jak się śmiga poza granice to nie zawsze się wycyrkluje kolejną stację LPG a zasięg na autostradzie przy spalaniu 11-12 litrów to jakieś 260-290km.
Pachnie mi większy zbiornik i będę próbował poszukać jakiegoś zakładu, który mi to założy z niewielkim upustem za mój półtoraroczny. Pachnie mi zbiornik o pojemności w okolicach 67 litrów. Z tym, że ja mam pod podłogą bagażnika ale do 4x4 też wejdzie większy. Na tym bym nie oszczędzał, zresztą różnice będą niewielkie- 200-300PLN?...

Jak z resztą pytań- chyba będziesz musiał się dowiedzieć indywidualnie. Trzymam kciuki! :-)
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-05-31, 07:41   

Poczytajcie również o tym. ;-)

Wady i zalety instalacji LPG. Czy warto montować "gaz"?

Czytaj więcej na: http://www.autocentrum.pl.../#ixzz33GyDXmPB
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
mmon99 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Wersja: Prestige
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3
Skąd: Kraków okolice
Wysłany: 2014-06-12, 12:24   

Sporo w tym temacie różnych ciekawych informacji, ale ciekawi mnie jedna rzecz, a mianowicie z tego co się dowiedziałem to w DD informacja o poziomie paliwa jest przeliczana przez komputer po przejechaniu określonego dystansu, aby wskaźnik paliwa działał prawidłowo przy LPG, montuje się jakiś "emulator", który oszukuje komputer samochodu i nie wskazuje ubytku BP na jeździe LPG. Obiło mi się, że nie zawsze działają prawidłowo - czy ktoś ma w tym zakresie jakieś doświadczenie?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-06-12, 12:44   

Ja mam w scenicu LPG. Początkowo chcieli mi zamontować taki emulator, ale zrezygnowałem, bo nic nie daje. Ważny jest wskaźnik paliwa, który prawidłowo wskazuje ilość noPB w zbiorniku, natomiast lampka rezerwy zapali kiedy zechce, bo jest wyliczany za pomocą komputera np. mam około 13 l noPB, a już zapaliła się rezerwa (wg instrukcji powinno być ok.6 l paliwa), bo przejechałem wg komputera dystans do zatankowania. Ja tym się nie przejmuję. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2014-06-12, 18:54   

Karenzo napisał/a:
tutaj napisz/przeczytaj
http://lpg-forum.pl/


http://lpg-forum.pl/post541908.html#p541908 :idea:
 
gbyrka 



Marka: Dacia
Model: Duster FL 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG (niefabryczne LR)
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-10-14, 11:38   

Pojawiła się firma, która montuje LPG do Dustera 1.2 TCe

http://otomoto.pl/dacia-d...-C34267101.html

Do pozostałeych TCe z bezpośrednim wtryskiem także wkładają.
Ostatnio zmieniony przez gbyrka 2014-10-14, 11:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-15, 01:28   

Gdyby duster miał min 1.6 8v + turbo kupił bym bez wahania w cenie do 75 tyś
z takową instalacją
ale 1.2 16v + turbo to kosiarka
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-10-15, 01:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
wojtus 



Marka: Dacia
Model: Lodgy, Sandero
Silnik: 1.6 MPI, 1.4 MPI LPG
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 167
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2014-10-24, 07:09   

Wczoraj zatankowałem w Sandero oba zbiorniki do pełna, poniżej małe podsumowanie:

Przebieg z LPG 56910 km
Spalone LPG 4625,21 l
Spalona Benzyna 707,15 l
Razem 5332,36 l

Śr spalanie LPG 8,13 l/100km
Śr spalanie Benzyna 1,24 l/100km
Śr spalanie LPG+Benzyna 9,37 l/100km

różnica pomiędzy spalaniem mojego Sandero bez instalacji LPG (przejechałem pierwsze 11000 km) to 23%, na benzynce średnie spalanie było 7,64 l/100km

spalanie benzyny 1,24 l/100 km może się wydawać wysokie, ale zawiera zalecane w instrukcji przebiegi tylko na benzynie 200 km co 5000 km
 
Bartek_TG 


Marka: Skoda/Dacia
Model: Felicia/Logan MCV
Silnik: 1.3 MPI+LPG/1.2 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2000/2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 37
Skąd: Tarnowskie Góry/Przeczyce
Wysłany: 2015-01-07, 12:53   

Koledzy mam pytanko.
Mam założoną instalcę BRC u dilera. I tez tam gdzie zakładali zrobiłem pierwszy przegląd po 15 tys. tak samo zrobiłem drugi po 30 tys. Przy drugim przeglądzie na świadectwie kontroli wpisali mi, że zalecane jest dokonanie kontroli luzów zaworowych. Niby spoko, nie zrobili mi tego od razu, gdyż silnik musi być zimny. Więc najlepiej podjadę kiedyś wieczorem i zostawię auto u nich na noc. Niby wszystko OK ale koszt takiej kontroli i ewentualnej regulacji to 300zł + jakaś uszczelka.
Strasznie mnie to denerwuje, jeśli takie kontrole (w ASO) będę musiał dokonywać teraz co 15 czy 30 tys. Bo sama instalacja przestanie być opłacalna :) to co zaoszczędzę wydam na ich kontrole. Czy ja, żeby nie stracić gwarancji muszę to robić w ASO (i to konkretnie w tym, w którym zakładałem instalację) czy mogę robić takie regulacje i przeglądy w serwisie BRC (chodź zawory są w silniku, a nie instalacji to chyba muszę w ASO).
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-07, 13:06   

regulacji możesz dokonać gdziekolwiek nie jest to wymagane do gwarancji
_________________
Moje auto
 
Bartek_TG 


Marka: Skoda/Dacia
Model: Felicia/Logan MCV
Silnik: 1.3 MPI+LPG/1.2 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2000/2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 37
Skąd: Tarnowskie Góry/Przeczyce
Wysłany: 2015-01-07, 13:14   

No właśnie wydaje mi się, że gdyby chodziło o regulacje instalacji to nie tracę, ale jak zrobię regulacje luzów zaworowych to w przypadku awarii silnika, ktoś może stwierdzić, że robiąc to poza ASO naruszyłem gwarancje i to właśnie (np. niefachowa regulacja jest przyczyna awarii.)

Bo przecież ludzie wymieniają olej i filtry do ASO, żeby nie stracić gwarancji. To tak samo ja nie mogę (chyba) poza ASO regulować zaworów.

P.S. W swojej felicji regulowałem zawory sam, i wydawało mi się, że nowsze auta sa już tak skonstruowane, że same się regulują.
Ostatnio zmieniony przez Bartek_TG 2015-01-07, 13:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-07, 13:29   

jak ci udowodnią że to w ogóle robiłeś ?
_________________
Moje auto
 
Bartek_TG 


Marka: Skoda/Dacia
Model: Felicia/Logan MCV
Silnik: 1.3 MPI+LPG/1.2 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2000/2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 37
Skąd: Tarnowskie Góry/Przeczyce
Wysłany: 2015-01-07, 13:32   

Nie udowodnią, ale jak coś się spierdzieli to mogą stwierdzić, że to moja wina, bo ich nie wyregulowałem :) i takie błędne koło.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3597
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-07, 14:10   

Zrób regulację w niezależnym warsztacie i poproś o papier z datą regulacji i wartościami do jakich zostały ustawione luzy. Przecież z przebitą oponą do ASO nie jeździsz a gwarancji na felgi nie tracisz.
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-01-07, 15:36   

Bartek_TG napisał/a:
P.S. W swojej felicji regulowałem zawory sam,

Gdybyś zamiast MCV2 kupil Dokkera czy Lodgy 1.6MPI, to nadal byś sobie tak samo mógł regulować na śrubki jak w Felicii.

Bartek_TG napisał/a:
i wydawało mi się, że nowsze auta sa już tak skonstruowane, że same się regulują.

Przykra sprawa, ale od ladnych kilku lat (albo i wiecej) trend jest niestety odwrotny - coraz mniej silnikow w nowych autach ma hydrauliczną (automatyczną) regulację luzów zaworowych :-( . Co gorsza, ta współczesna ręczna regulacja jest coraz bardziej skomplikowana i generująca dużo większe koszty niż to drzewiej bywało ("srubka" była praktycznie bezkosztowa, gdy się samemu robiło).
 
Bartek_TG 


Marka: Skoda/Dacia
Model: Felicia/Logan MCV
Silnik: 1.3 MPI+LPG/1.2 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2000/2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 37
Skąd: Tarnowskie Góry/Przeczyce
Wysłany: 2015-01-07, 22:57   

DrOzda napisał/a:
Zrób regulację w niezależnym warsztacie i poproś o papier z datą regulacji i wartościami do jakich zostały ustawione luzy. Przecież z przebitą oponą do ASO nie jeździsz a gwarancji na felgi nie tracisz.


Niby tak, ale Olej też wymieniam w ASO, a nie w innym warsztacie i proszę o wpis do książki serwisowej co zostało wymienione.

Według mnie to nie trzeba jeszcze tych zaworów regulować, bo silnik pracuje równo.
 
słoń 



Marka: Dacia/Renault
Model: Dacia Sandero/Trafic
Silnik: 1,0tce+LPG/1,6 DCI Energy
Rocznik: 2020/2017
Wersja: Celebration
Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 287
Skąd: DOL SZ GCZ
Wysłany: 2015-03-13, 22:32   

Tak z czystej ciekawości skontaktowałem się w tym tygodniu z autoryzowanymi serwisami producentów instalacji gazowych VI gen-bezpośredni wtrysk gazu w stanie ciekłym/ Instalacje dla silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa TSI, TCE , GDI...

Dla Dacii z slnikiem 1,2 TCE dostępna jest dedykowana instalka firmy PRINS -cena wraz z montażem powala na kolana 14 kpln
_________________

 
słoń 



Marka: Dacia/Renault
Model: Dacia Sandero/Trafic
Silnik: 1,0tce+LPG/1,6 DCI Energy
Rocznik: 2020/2017
Wersja: Celebration
Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 287
Skąd: DOL SZ GCZ
Wysłany: 2015-03-14, 21:31   

HA!!!!! Zrobiło się rozsądniej!

cena 14kpln to cena którą zaoferowało LTA Polonia
Właśnie otworzyłem skrzynkę pocztową , a tam wiadomość od autoryzowanego serwisu PRINS z ceną o ileż rozsądniejszą bo 9,5kpln brutto i propozycją rabatu w przypadku zainteresowania ofertą. HMMM. zrobiło się ciekawie , po odliczeniu połowy VATu zrobi się 8,6kpln no a jak jeszcze jakiś rabacik... :mrgreen:
_________________

Ostatnio zmieniony przez słoń 2015-03-14, 21:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
arte 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2010
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 2
Skąd: Lbn
Wysłany: 2015-04-29, 20:37   jaki gaz do Dacia Sandero 1.4

Witam, chciałem w swojej Dacii zamontować gaz. Silnik 1.4 rocznik 2010. Zaproponowano mi montaż BRC. Czy to dobry wybór? Czy ktoś z Was już ma taką instalację u siebie? Pozdrawiam
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne