Witam.
Tak czytam te wszystkie informacje na temat instalacji gazowej do DD i mam już mętlik w głowie. Przymierzam a raczej i tak założę instalacje do swojego DD tyle, że muszę to wykonać w serwisie bo wiadomo gwarancja. I takie mnie naszły pytania:
1. Czy do montażu do ASO można dostarczyć swoje elementy do zgazowania DD czyli zbiornik sekwencje sterownik itp elementy
2. czy z dostarczonych elementów zakładają i oczywiście utrzymują gwarancje na auto jak i silnik ?
3. jaką instalację docelowo wybrać jeśli zakupywał bym sam ??
4. A jeśli musi być dostarczona instalacja przez ASO to poradźcie kto w okolicach Chojnice , Kościerzyna, Bydgoszcz, lub najdalej Trójmiasto zakłada sprawdzoną i dobrą w miarę w przystępnej cenie instalacje.
Kierunek Poznań, Wałcz, Szczecin odpada zbyt daleko, a w razie gwarancji i regulacji za daleko jeździć.
1. Czy do montażu do ASO można dostarczyć swoje elementy do zgazowania DD czyli zbiornik sekwencje sterownik itp elementy
Ze swojego doświadczenia z 42 litrowym zbiornikiem (pojemność brutto) mogę powiedzieć, że jeśli zakładał bym instalkę to cisnął bym o założenie jak największego zbiornika. Jednak jak się śmiga poza granice to nie zawsze się wycyrkluje kolejną stację LPG a zasięg na autostradzie przy spalaniu 11-12 litrów to jakieś 260-290km.
Pachnie mi większy zbiornik i będę próbował poszukać jakiegoś zakładu, który mi to założy z niewielkim upustem za mój półtoraroczny. Pachnie mi zbiornik o pojemności w okolicach 67 litrów. Z tym, że ja mam pod podłogą bagażnika ale do 4x4 też wejdzie większy. Na tym bym nie oszczędzał, zresztą różnice będą niewielkie- 200-300PLN?...
Jak z resztą pytań- chyba będziesz musiał się dowiedzieć indywidualnie. Trzymam kciuki!
Sporo w tym temacie różnych ciekawych informacji, ale ciekawi mnie jedna rzecz, a mianowicie z tego co się dowiedziałem to w DD informacja o poziomie paliwa jest przeliczana przez komputer po przejechaniu określonego dystansu, aby wskaźnik paliwa działał prawidłowo przy LPG, montuje się jakiś "emulator", który oszukuje komputer samochodu i nie wskazuje ubytku BP na jeździe LPG. Obiło mi się, że nie zawsze działają prawidłowo - czy ktoś ma w tym zakresie jakieś doświadczenie?
Ja mam w scenicu LPG. Początkowo chcieli mi zamontować taki emulator, ale zrezygnowałem, bo nic nie daje. Ważny jest wskaźnik paliwa, który prawidłowo wskazuje ilość noPB w zbiorniku, natomiast lampka rezerwy zapali kiedy zechce, bo jest wyliczany za pomocą komputera np. mam około 13 l noPB, a już zapaliła się rezerwa (wg instrukcji powinno być ok.6 l paliwa), bo przejechałem wg komputera dystans do zatankowania. Ja tym się nie przejmuję.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Koledzy mam pytanko.
Mam założoną instalcę BRC u dilera. I tez tam gdzie zakładali zrobiłem pierwszy przegląd po 15 tys. tak samo zrobiłem drugi po 30 tys. Przy drugim przeglądzie na świadectwie kontroli wpisali mi, że zalecane jest dokonanie kontroli luzów zaworowych. Niby spoko, nie zrobili mi tego od razu, gdyż silnik musi być zimny. Więc najlepiej podjadę kiedyś wieczorem i zostawię auto u nich na noc. Niby wszystko OK ale koszt takiej kontroli i ewentualnej regulacji to 300zł + jakaś uszczelka.
Strasznie mnie to denerwuje, jeśli takie kontrole (w ASO) będę musiał dokonywać teraz co 15 czy 30 tys. Bo sama instalacja przestanie być opłacalna :) to co zaoszczędzę wydam na ich kontrole. Czy ja, żeby nie stracić gwarancji muszę to robić w ASO (i to konkretnie w tym, w którym zakładałem instalację) czy mogę robić takie regulacje i przeglądy w serwisie BRC (chodź zawory są w silniku, a nie instalacji to chyba muszę w ASO).
No właśnie wydaje mi się, że gdyby chodziło o regulacje instalacji to nie tracę, ale jak zrobię regulacje luzów zaworowych to w przypadku awarii silnika, ktoś może stwierdzić, że robiąc to poza ASO naruszyłem gwarancje i to właśnie (np. niefachowa regulacja jest przyczyna awarii.)
Bo przecież ludzie wymieniają olej i filtry do ASO, żeby nie stracić gwarancji. To tak samo ja nie mogę (chyba) poza ASO regulować zaworów.
P.S. W swojej felicji regulowałem zawory sam, i wydawało mi się, że nowsze auta sa już tak skonstruowane, że same się regulują.
Ostatnio zmieniony przez Bartek_TG 2015-01-07, 13:31, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3597 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-07, 14:10
Zrób regulację w niezależnym warsztacie i poproś o papier z datą regulacji i wartościami do jakich zostały ustawione luzy. Przecież z przebitą oponą do ASO nie jeździsz a gwarancji na felgi nie tracisz.
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-01-07, 15:36
Bartek_TG napisał/a:
P.S. W swojej felicji regulowałem zawory sam,
Gdybyś zamiast MCV2 kupil Dokkera czy Lodgy 1.6MPI, to nadal byś sobie tak samo mógł regulować na śrubki jak w Felicii.
Bartek_TG napisał/a:
i wydawało mi się, że nowsze auta sa już tak skonstruowane, że same się regulują.
Przykra sprawa, ale od ladnych kilku lat (albo i wiecej) trend jest niestety odwrotny - coraz mniej silnikow w nowych autach ma hydrauliczną (automatyczną) regulację luzów zaworowych . Co gorsza, ta współczesna ręczna regulacja jest coraz bardziej skomplikowana i generująca dużo większe koszty niż to drzewiej bywało ("srubka" była praktycznie bezkosztowa, gdy się samemu robiło).
Zrób regulację w niezależnym warsztacie i poproś o papier z datą regulacji i wartościami do jakich zostały ustawione luzy. Przecież z przebitą oponą do ASO nie jeździsz a gwarancji na felgi nie tracisz.
Niby tak, ale Olej też wymieniam w ASO, a nie w innym warsztacie i proszę o wpis do książki serwisowej co zostało wymienione.
Według mnie to nie trzeba jeszcze tych zaworów regulować, bo silnik pracuje równo.
Tak z czystej ciekawości skontaktowałem się w tym tygodniu z autoryzowanymi serwisami producentów instalacji gazowych VI gen-bezpośredni wtrysk gazu w stanie ciekłym/ Instalacje dla silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa TSI, TCE , GDI...
Dla Dacii z slnikiem 1,2 TCE dostępna jest dedykowana instalka firmy PRINS -cena wraz z montażem powala na kolana 14 kpln
cena 14kpln to cena którą zaoferowało LTA Polonia
Właśnie otworzyłem skrzynkę pocztową , a tam wiadomość od autoryzowanego serwisu PRINS z ceną o ileż rozsądniejszą bo 9,5kpln brutto i propozycją rabatu w przypadku zainteresowania ofertą. HMMM. zrobiło się ciekawie , po odliczeniu połowy VATu zrobi się 8,6kpln no a jak jeszcze jakiś rabacik...
_________________
Ostatnio zmieniony przez słoń 2015-03-14, 21:31, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 2015-04-29, 20:37 jaki gaz do Dacia Sandero 1.4
Witam, chciałem w swojej Dacii zamontować gaz. Silnik 1.4 rocznik 2010. Zaproponowano mi montaż BRC. Czy to dobry wybór? Czy ktoś z Was już ma taką instalację u siebie? Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum