Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dolot zimnego powietrza 1.6 16V
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-15, 23:15   Dolot zimnego powietrza 1.6 16V

Dużo osób narzeka na dynamikę dustera z 1.6 16v szczególnie po przekroczeniu 120 km/h
Problem jest zauważalny .
Prawdopodobnie rozwiązanie tego problemu to zmodyfikowanie fabrycznego dolotu powietrza umieszczonego za lampą po stronie kierowcy . Cała modyfikacja polega na zmianie miejsca wlotowego powietrza do układu .Chodzi o to aby w czasie szybszej jazdy powietrze samo wpadało do układu dolotowego . Robiłem coś takiego w innym aucie , efekt jest mocno odczuwalny szczególnie powyżej 100 km/h po zrobieniu tego dolotu 1.4 8v 60 kucy szybciej się rozpędzało w przedziale 120-140 od dustera który ma dużo więcej mocy .
Niestety w dusterze nie będzie tak łatwo (tam wstawiłem tylko kawałek rury w grill i zasłoniłem siatką ) .Przeszkodą będzie dużo większy silnik w dustrze oraz brak wolnego miejsca w grilu który jest oczywistym miejscem poboru powietrza .
Następne miejsca to dziura w zderzaku która odpada od razu oraz otwory po światłach przeciwmgielnych których nie chce się pozbywać .We wlocie byłą by droba siatka która wstępnie chroniła by przed kamieniami i owadami . Rura do puszki z filtrem był by na spodzie ponacinany aby woda swobodnie mogą wylać się z dolotu a i tak siatka blokuje 90 % wody na wstępie . Takie rozwiązanie już testowałem i działa .

Plusy takiej modyfikacji :
-więcej momentu obrotowego przy wyższych prędkościach
-teoretycznie mniejsze spalanie

Minusy :
-Przy złym montażu może uszkodzić silnik
-Szybsze zużycie filtra powietrza


Chyba wymyśliłem w gdzie znaleźć ujecie zimnego powietrza .

Problem polega na tym że nie wiem z czego zrobić zbierak (lejek ) powietrza który musi być zaraz za siatką w grillu .Idealnie by było jak by oba otwory zbierały powietrza ale raczej nic nie dobierzemy co by pasowało . Oryginalna rura od puszki z filtrem można spokojnie wygiąć więc by pasował zostaje tylko kwestia zbieracza (lejka ) .
W google grafika można obejrzeć różne rozwiązania .

-_Dacia_Duster_-_Grill_rurkowy_dolny_gorny4825.jpg
Czarny plastik można bez problemu usunąć i zastąpić np czarną siatką .
Plik ściągnięto 357 raz(y) 131,58 KB

dscf1907u.jpg
bardzo skromny projekt
Plik ściągnięto 15145 raz(y) 217,26 KB

 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-15, 23:33   

Może jakaś ssawka od odkurzacza + kawałek rury + jakieś taśmy na montaż , przynajmniej do testów ;-) ?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-15, 23:40   

W zasadzie tu nie ma co testować , sam się z tego śmiałem dopóki tego nie zrobiłem .Projektanci ustawili tak dolot aby w terenie przy topieniu auta był maksymalnie osłonięty .
W innych konstrukcjach renault stosuje takie rozwiązanie jak napisałem


tutaj meganka 1.6 16v


to jest ten sam silnik i taka sama puszką filtra więc może używki ?
na allegro do kupienia za grosze ale prawdopodobnie zbierak nie będzie pasował
http://allegro.pl/rura-wa...4083341377.html
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-04-15, 23:46, w całości zmieniany 4 razy  
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2014-04-16, 00:05   Re: Dolot zimnego powietrza 1.6 16V

Znaczy - prawie turbo? ;]
Nie widzę tego różowo, szczególnie przy LPG. Silnik powinien ssać sobie spokojnie powietrze.
Ale z chęcią popatrzę na rozwój Twojego projektu, jeśli będziesz kontynuował. ;-)

Z moich przemyśleń: chwyt tuż nad podłożem (np. w osłonie przeciwmgielnych) absolutnie odpada. Za bardzo wilgotne powietrze. Może samej wody układ nie pociągnie, ale coś na kształt mgły - na pewno. Paradoksalnie może to dodać mocy i zmniejszyć spalanie - jeśli uwierzysz temu panu:
http://www.youtube.com/watch?v=l2vi-TvyA3Q
:lol:
"Lejek" w grillu... to rzeczywiście jakaś większa ssawka od odkurzacza lub rzeźba z materiałów dostępnych marketach budowlanych (z elementów systemów rynien lub układów odprowadzających deszczówkę, ewentualnie kanałów wentylacyjnych).

Jednak myślę, że taka modyfikacja rozstroi silnik. Wystąpią tak duże i częste różnice w ciśnieniu dostarczanego powietrza, że nie wiem, czy komputer sobie poradzi z regulacją dolotu. A do tego zasilanie LPG musi mieć wolnossący chwyt... Tak więc nie szedłbym tą drogą.
Zaś poprawy dynamiki Dustera przy 120 km/h szukałbym w aerodynamice, masie, ogumieniu... i zmianie softu.
_________________
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez leo 2014-04-16, 00:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-16, 00:19   

To jak wytłumaczyć że takie rozwiązanie stosuję się do tego silnika w innych modelach ?
Co do " nadmiaru powietrza" jest nie możliwe gdyż są specjalnie otwory które nadmiar powietrza usuwają .
Cały układ nie ma być szczelny , nadmiar ciśnienia będzie sam uchodził .
Efekt jest odczuwalny tylko przy szybszej jeździe gdy zapotrzebowanie silnika na powietrze jest największe
_________________
Moje auto
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2014-04-16, 00:30   

Karenzo napisał/a:
To jak wytłumaczyć że takie rozwiązanie stosuję się do tego silnika w innych modelach ?

Inną konstrukcją dolotu zapewne (to, co w środku) oraz odpowiednim oprogramowaniem.
Krótko: chodzi mi o to, że w Dusterze konstruktorzy opracowali parametry przygotowania mieszanki uwzględniające wolnossący chwyt za lampą, a w megance - odpowiednio dla chwytu za grillem.
Oczywiście mogę być w błędzie i okaże się, że znajdziesz rzeczywiście lepsze i nadal bezpieczne dla silnika miejsce.
Karenzo napisał/a:
Co do " nadmiaru powietrza" jest nie możliwe gdyż są specjalnie otwory które nadmiar powietrza usuwają .
Cały układ nie ma być szczelny , nadmiar ciśnienia będzie sam uchodził .

Gdzie są owe otwory? Nie widziałem ich.
_________________
Pozdrawiam.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-16, 00:32   

Zakryj przy włączonym silnik wlot powietrza za lampą a zobaczysz że silnik nie zgaśnie .
Powietrze zacznie zasysać ze wszystkich nieszczelności i otworów
_________________
Moje auto
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-04-16, 05:15   

W tym wężu karbownym od dołu powinien być taki mały otworek.

A tak w ogóle to masz rację z umiejscowieniem tego wlotu powietrza. Działaj i nie patrz na tych co się śmieją. Podobny patent był przerabiany na forum i powiedzmy, że działa w pewnym zakresie obrotów na co jest nawet wykres z hamowni. Sterownikiem silnika się nie przejmuj. Przy takich modyfikacjach spokojnie sobie radzi.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-16, 10:32   

Dokładnie , robić i nie patrzeć na śmiechy.
Jeśli faktycznie , czujesz że jest lepiej to tak zostaw.
Poza tym odrobina cząsteczek wody działa dobrze na mieszankę paliwowo-powietrzną i spala się z większą energią -> chodzi o spalanie wodoru z H2O które pewnie może zachodzić.
Ciężko to uzyskać bo to niemieżalne ale tak może być, poza tym woda schładza powietrze jeśli jest ciepłe, nadmiar wody może odparować w komorze spalania.

A jeśli chodzi o kiepsko stechiometryczną mieszankę LPG+powietrze przy takim dolocie , to bardziej kwestia sterownika LPG i słabości samego mechanizmu reduktora który odmierza dawkę cienką membraną która się brudzi , wygina i inne takie.
Poza tym sami wiecie że ilość gazu różnie się rozpręża i inną objętość zajmuje w różnych temperaturach - podstawowe równanie Clapeyrona p*V/T= n
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2014-04-17, 23:34   

Karenzo napisał/a:
Zakryj przy włączonym silnik wlot powietrza za lampą a zobaczysz że silnik nie zgaśnie .
Powietrze zacznie zasysać ze wszystkich nieszczelności i otworów


Zaraz, zaraz... po kolei. Oczywiście, że nie zgaśnie - zmniejszy swoje obroty, zacznie ciężej pracować, wytworzy spore podciśnienie przed filtrem... jednak troszkę powietrza pobierze poprzez nieszczelności, choć to nie będą jego optymalne warunki pracy. Jednak specjalnych otworów tam nie widziałem - a napisałeś:
Cytat:
Co do " nadmiaru powietrza" jest nie możliwe gdyż są specjalnie otwory które nadmiar powietrza usuwają .
NIE MA tam żadnych specjalnie zrobionych otworów usuwających nadmiar powietrza ani pobierających niedomiar powietrza ;-) - bądźmy ściśli.

Teraz dalej: Karenzo, zrób prosty test. Jak już wiesz, szczelne zasłonięcie ręką chwytu powietrza spowoduje zakłócenie w pracy silnika, jednak on nie zgaśnie. Warunek - musi pracować na benzynie. A zrób to samo, jednak podczas pracy na LPG. Sam zobaczysz, że po kilku sekundach zadusisz silnik.
Przyznaj, że tego nie próbowałeś. :-P Więc sam się przekonaj.

Otóż silnik na benzynie jakoś sobie poradzi bez dobrego dopływu powietrza, ale na gazie - już nie. Gaz jest BARDZO WRAŻLIWY na zmiany w dolocie powietrza. Nie wystarczą mu drobne nieszczelności w układzie, musi być dobry dostęp - zarówno bez tłumienia, jak i wymuszonego nadmiaru. Silnik na gazie musi ciągnąć sobie powietrze swobodnie.
W naszych silnikach nie jest to bardzo odczuwalne, ale w moim drugim autku - małym trzycylindrowcu na gaźniku (bez żadnego sterowania elektroniką) - już tak. Zatkanie chwytu powietrza przy benzynie nie spowoduje zatrzymania motoru, na gazie - niemal natychmiast. Nawet dmuchnięcie w dolot przy zasilaniu LPG spowoduje zgaśnięcie silnika! Tutaj bardzo ważne jest umiejscowienie kolanka chwytającego powietrze - przy nieumiejętnym ustawieniu nie da rady jeździć: zależnie od umiejscowienia otworu chwytu, samochód gaśnie przy przyspieszaniu, skręcie w lewo lub w prawo (sprawdzone w niejednym egzemplarzu z LPG). Chwyt musi być skierowany w dół i w tył, bez narażania się na nagłe wdmuchiwanie powietrza - wtedy silnik ciągnie je sobie swobodnie.
Koniecznie zrób test zatkania dolotu przy pracy na LPG (tylko rozgrzej przedtem nieco silnik).

Jednak powtarzam - będę Ci kibicował, nie chcę zrażać Cię do poszukiwań - może naprawdę znajdziesz lepsze miejsce?
Tylko że... dziś zajrzałem pod maskę i widzę, że trudno będzie dostać się z rurą w opisywane przez Ciebie miejsce - jest tam inny plastik, który jakby kieruje wpadające powietrze na chłodnicę. Chyba, że myślałeś o przejściu na front pojazdu tuż obok reflektora.
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2014-04-18, 00:40   

corrado napisał/a:
Dokładnie , robić i nie patrzeć na śmiechy.


Nie, no bez przesady, chłopaki - kto sobie robi śmiechy? No, może mnie śmieszy ten materiał filmowy i niedouczeni, łatwowierni ludzie, którzy uwierzą w te rewelacje o jeździe na wodzie... "Oszczędności na paliwie do 65%... Wodny dopalacz daje silnikowi dodatkowe 13-15% mocy... bo dopływająca do cylindra para wodna wybuchając rozkłada się na tlen i wodór, a te dwa składniki tworzą piorunującą mieszankę..." :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Nie jest śmieszne? A, to przepraszam. ;-)

corrado napisał/a:
Jeśli faktycznie , czujesz że jest lepiej to tak zostaw.
Poza tym odrobina cząsteczek wody działa dobrze na mieszankę paliwowo-powietrzną i spala się z większą energią -> chodzi o spalanie wodoru z H2O które pewnie może zachodzić.
Ciężko to uzyskać bo to niemieżalne ale tak może być, poza tym woda schładza powietrze jeśli jest ciepłe, nadmiar wody może odparować w komorze spalania.

Ech, Corrado... Czyżbyś zdrowo przespał szkolne lekcje chemii i fizyki? Co mnie dziwi, bo "wyłożyłeś" się tu na prostym problemie, a dalej odwołujesz się spraw bardziej skomplikowanych. O co mię się rozchodzi ;-) : jaka woda wpływa dobrze na mieszankę palną? Co jest niemierzalne? I dlatego ciężko uzyskać "spalanie wodoru z H2O"? Co może "zachodzić"? :shock:
Otóż dysocjacja termiczna ( KLIK ) wody, jako najbardziej trwałego tlenku z grupy tlenowców, zachodzi w bardzo wysokich temperaturach, rzędu kilku tysięcy stopni - np. w temp. 3.200 st. C zdysocjowane na pierwiastki jest tylko ok. 30% cząsteczek H2O ( KLIK ). Rozbicie na tlen i wodór możliwe jest w reaktorze jądrowym lub w specjalnych kolektorach słonecznych z soczewkami skupiającymi światło w ognisku (ponoć już takie wymyślono - tylko że jest to bardzo droga impreza).
Zapłon mieszanki benzyna-powietrze następuje w temp. 500-850 st. C (jest to zakres pracy świecy zapłonowej - KLIK ). No, dobra - mamy do czynienia z silnikiem cieplnym, więc praca bierze się z "uzysku" temperatury - i ta mieszanka spalając się osiąga temperaturę 1.800 st. C ( KLIK strona PDFu 9, strona dokumentu 48 ); choć niektóre źródła dopuszczają wyższą: 2.000-2.800 st. C ( KLIK ). Przy zasilaniu LPG można dodać te 150-200 st. C. Diesel osiąga jeszcze niższą temperaturę: 1.500-2.200 st. C (ostatni link) - ale chyba nie u tego pana z filmiku :roll: - on ma zapewne reaktor pod maską.
Tak więc odpowiedz, jak przy tych temperaturach możliwe jest doprowadzenie do rozpadu cząsteczek wody na atomy wodoru i tlenu? Chyba, ze poprzez zatrudnienie krasnoludka z zapałkami, którego wsadzi się pod głowicę. ;-)

corrado napisał/a:
A jeśli chodzi o kiepsko stechiometryczną mieszankę LPG+powietrze przy takim dolocie , to bardziej kwestia sterownika LPG i słabości samego mechanizmu reduktora który odmierza dawkę cienką membraną która się brudzi , wygina i inne takie.
Poza tym sami wiecie że ilość gazu różnie się rozpręża i inną objętość zajmuje w różnych temperaturach - podstawowe równanie Clapeyrona p*V/T= n

Dlatego nie pisz bzdur o dobroczynnym działaniu wody na mieszankę benzynowo-powietrzną; o to proszę ja - humanista. :-) Nie należy ogłupiać społeczeństwa bardziej, niż jest to już czynione.

I powtarzam: nie śmieję się z pomysłów Karenzo, tylko staram ukazać ewentualne problemy. Niech będzie ich świadomy - być może uda mu się je ominąć i wymyślić lepszy dolot - nie wykluczam, że i ja potem skorzystam.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-18, 02:04   

Najśmieszniejsze jest to, że do pewnego stopnia to faktycznie może czasami działać - tyle że na zupełnie innej zasadzie i, oczywiście, wcale nie za darmo: http://en.wikipedia.org/w...on_%28engine%29

(No ale "auto parowe" chyba nie brzmi tak dobrze jak "auto na wodór" <; ).
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-18, 06:12   

Faktycznie wiązanie wodoru z tlenem jest jednym z najsilniejszych ale naprawdę woda poprawia wybuch mieszanki. Tak jak garnek z woda gotująca i para z niej zwiększając ciśnienie pod przykrywką.
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-04-18, 08:15   

ja w clio z silnikiem k4m miałem takie coś :
http://www.inter-rally.pl...6-57i-6508.html
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-04-18, 08:30   

corrado napisał/a:
Faktycznie wiązanie wodoru z tlenem jest jednym z najsilniejszych ale naprawdę woda poprawia wybuch mieszanki. Tak jak garnek z woda gotująca i para z niej zwiększając ciśnienie pod przykrywką.


I właśnie o to chodzi- o uzyskanie pary, której objętość jest większa niż cząsteczki wody, z której ją uzyskasz.
Swego czasu dwóch moich kolegów pisało pracę dyplomową na WSInż Koszalin gdzie do silnika od malucha podawano parę- oprócz standardowej mieszanki. Okazało się, że silnik był elastyczniejszy i moc również wzrosła. Z początku się zacząłem śmiać, jak dowiedziałem się co będą robić, ale jak z grubsza dopowiedzieli jakie są wyniki to śmichy się skończyły.

A żeby było ciekawiej to jeden z nich udzielał się na forum jeszcze z rok temu :-> Ale nie Daćkowiec :mrgreen:
_________________
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-18, 08:36   

leo napisał/a:
Ech, Corrado...


Nie wzdychaj tak, proszę .

leo napisał/a:
Dlatego nie pisz bzdur o dobroczynnym działaniu wody na mieszankę benzynowo-powietrzną; o to proszę ja - humanista. :-) Nie należy ogłupiać społeczeństwa bardziej, niż jest to już czynione.


Dobra to ja już nie będę pisał , ale poczytaj może innych:

http://www.rallycars.com/Cars/WaterInjection.html

w skrócie:

Water injection is used to lower in-cylinder temperatures and burn the air/fuel mixture more efficiently thus helping avoid detonation.

Po części przetłumaczone jeden z systemów wtrysku wody do silnika spalinowego:
http://cyber-sport.us/viewtopic.php?p=320424
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-18, 08:44   

Dzięki Piotr Z. za poparcie przykładem. ;-)
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-04-18, 10:59   

corrado napisał/a:
Dzięki Piotr Z. za poparcie przykładem. ;-)


Za nie ma co ;-)
Ale w temat się nie wgłębiałem więc się nie będę "wtrancał" w dyskusję :->
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-18, 14:06   

Tylko że przykład jest zdeczko na coś innego, a leo wzdychał - słusznie! - nad tym "spalaniem gazu piorunującego"...
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-18, 14:39   

A na co innego ? Może wyjaśnisz ? Założę się , że nawet nie wiesz na czym polega różnica w pracy silnika dwu i 4 suwowego oprócz ilości suwów .

Z tym że wiązania 0-H są silne to się zgodzę. Jednak nie do końca wiecie o tym podziale na mniejsze atomy w cząsteczkach wody.

- To dlaczego cząsteczki wody w fazie ciekłej ciągle się rozrywają - ulegają dysocjacji i to nawet nie termicznej , tylko same z siebie rozrywają się tworząć grupę wodorową zjonizowaną ujemnie OH- no i reszta H30+ dodatnia ( dla 2 cząsteczek wody) ?
Może to mi wytłumaczy jeden z drugim kolega który zarzuca nieprawdziwość i się śmieje ? :roll:

W pierwszej lepszej wikipedii, żeby nie było że znowu bredzę i jestem obiektem drwin :

Autodysocjacja wody[edytuj | edytuj kod]
Information icon.svg Osobny artykuł: Autodysocjacja wody.
W fazie ciekłej woda ulega samoistnej jonizacji zwanej autodysocjacją zgodnie z reakcją:

H2O + H2O ⇌ H3O+ + OH−,
tworząc kation, jon hydroniowy i anion, jon wodorotlenowy.

Równowagę autodysocjacji wody opisuje tzw. iloczyn jonowy wody, który w temperaturze 20 °C jest równy ok. 10−14 (zwykle wielkość bezwymiarowa lub mol2/kg2) (zobacz skala pH).

H2O + H2O ⇌ H3O+ + OH−,
tworząc kation, jon hydroniowy i anion, jon wodorotlenowy.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-18, 15:22   

@corrado: Przykład piotra. z (a najpierw - mój) jest na wykorzystanie pary wodnej nie mające nic wspólnego ze "spalaniem wodoru z H2O", co początkowo sugerowałeś. I dzięki autodysocjacji także nie następuje to "spalanie", czego nie zmienią żadne wycieczki osobiste...
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2014-04-18, 23:01   

corrado napisał/a:
A na co innego ? Może wyjaśnisz ? Założę się , że nawet nie wiesz na czym polega różnica w pracy silnika dwu i 4 suwowego oprócz ilości suwów .

Hazardzista jesteś... Na Twoim miejscu nie zakładałbym się, bo (znając dociekliwość Laisara) jednak może wiedzieć. ;-)

corrado napisał/a:
Z tym że wiązania 0-H są silne to się zgodzę. Jednak nie do końca wiecie o tym podziale na mniejsze atomy w cząsteczkach wody.

Tak, nie do końca wiemy. Tylko Ty doczytałeś kawałeczek dalej tekstu z podrzuconego przeze mnie linku. :-x Szacun. :oops:

corrado napisał/a:
- To dlaczego cząsteczki wody w fazie ciekłej ciągle się rozrywają - ulegają dysocjacji i to nawet nie termicznej , tylko same z siebie rozrywają się tworząć grupę wodorową zjonizowaną ujemnie OH- no i reszta H30+ dodatnia ( dla 2 cząsteczek wody) ?
Może to mi wytłumaczy jeden z drugim kolega który zarzuca nieprawdziwość i się śmieje ? :roll:

Dlaczego? Bo po prostu tak jest - takie są właściwości wody. Jak można wytłumaczyć naturalny proces dotyczący wody? :shock: Takie jest jej prawo i już. Podobnie nie wytłumaczę tej pani:


Chyba, że dorwę tę książkę - może wtedy spróbuję:
http://p.alejka.pl/i2/p_n...pytania_0_b.jpg

corrado napisał/a:
W pierwszej lepszej wikipedii, żeby nie było że znowu bredzę i jestem obiektem drwin :

Autodysocjacja wody[edytuj | edytuj kod]
Information icon.svg Osobny artykuł: Autodysocjacja wody.
W fazie ciekłej woda ulega samoistnej jonizacji zwanej autodysocjacją zgodnie z reakcją:

H2O + H2O ⇌ H3O+ + OH−,
tworząc kation, jon hydroniowy i anion, jon wodorotlenowy.

Równowagę autodysocjacji wody opisuje tzw. iloczyn jonowy wody, który w temperaturze 20 °C jest równy ok. 10−14 (zwykle wielkość bezwymiarowa lub mol2/kg2) (zobacz skala pH).

H2O + H2O ⇌ H3O+ + OH−,
tworząc kation, jon hydroniowy i anion, jon wodorotlenowy.


I co z tego? Idąc zaprezentowanym wcześniej przez Ciebie tokiem rozumowania pytam: co staje się paliwem - kation, jon hydroniowy, anion czy jon wodorotlenowy?
Nalej wody do szklanki, potem zapal zapałkę i potrzymaj nad tą szklanką. Po wybuchu odpowiedz sam sobie, co zdysocjowało z wody w fazie ciekłej i się spaliło.

Corrado, miejże litość nad nami i sobą samym i nie szukaj na siłę dowodów na niedorzeczność popełnioną wcześniej, którą wyraziłeś słowami:
corrado napisał/a:
odrobina cząsteczek wody działa dobrze na mieszankę paliwowo-powietrzną i spala się z większą energią -> chodzi o spalanie wodoru z H2O które pewnie może zachodzić. Ciężko to uzyskać bo to niemieżalne ale tak może być

Dodam, że przeczytałem podrzucony przez Ciebie link i w całym tekście nie znalazłem nawet wyrazu WODÓR ani TLEN, nie wspominając już o jakiejkolwiek wzmiance o spalaniu wodoru. Nie wiem więc, w jakim celu mi to podrzuciłeś.
Przyznaj wprost, że nie pomyślałeś / pomyliłeś się / zagalopowałeś się (niepotrzebne skreślić). Każdemu może się zdarzyć. Nie brnijmy w to dalej.
Po prostu wątroba przewróciła się we mnie, gdy przeczytałem powyższe rewelacje o spalaniu w silniku wodoru uzyskanego z wody. Zanegowałem to obracając sprawę w żart - nie spodziewałem się, że podejdziesz do tego tak ambicjonalnie. W tej sytuacji mogę tylko przeprosić - nie myśl o mnie z nienawiścią, co złego, to nie ja. Obiecuję, że na przyszłość będę ostrożniejszy. ;-)

Pax, zdrówko! EOT
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-24, 18:34   

Co do argumentów o innej mapie wtrysków jest to bzdura .
Dalej ilością powietrza będzie sterowała przepustnica .
Różnica będzie polegała tylko na temperaturze dostarczonego powietrza .
w 1.5 dci 110 km. jest do tego specjalny intercooler .

Na zawodach wyjmuje się światło z auta aby świeże powietrze było zasysane przez silnik .
Silnik ma wtedy większy moment obrotowy gdyż jest mniejszy czas oczekiwania na dużą dawkę tlenu , którą normalnie musi zassać (co trwa jakiś czas ) . Tak duża dawka świeżego powietrza jest dostępna tuż nad przepustnicą . Jeżeli nie ma otworów upustowych to żaden problem dziurę zawsze łatwo zrobić.
W tych samych silnikach renault to stosowało i bardzo dobrze to działało , wiadomo że dacia jest traktowana po macoszemu i takich luksusów nie ma . Coś jest bardzo nie tak z tym dolotem czasem jak jechałem w alpach przy temperaturach +25 C to nie miał siły wjechać , a w nocy leciał do 160 aż miło . Silnik się dławi brakuje mu świeżego tlenu w gorące dni to czuć pod pedałem gazu . Miałem takie doloty w prawie każdym aucie tylko nie w daci .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-04-24, 18:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-24, 19:02   

Trochę w podobnym temacie: http://www.autospeed.com/cms/A_113078/article.html - baaaardzo polecam. Jak się okazuje, nie zawsze "lepsze" daje pozytywne efekty na spodziewanym polu...
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2014-04-24, 19:37   

Karenzo - test z zamykaniem dolotu przy pracy na LPG zrobiłeś?
_________________
Pozdrawiam.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne