Poprawiłem diagram - dane z silnika wchodzą do modułu MICOM
Na zdjęciu pomiar temperatury jest widoczny w ramce ULC_TEMP 416
Dzisiaj w nocy jak siedziałem w aucie (na zew. około 10-12 stopni) zauważyłem że ten wskaźnik się rzeczywiście zmienia. Co prawda wartość w nawiasie oscylowała wokół 20, ale możliwe że Media Nav jakoś przelicza tą wartość i wyświetla prawidłowo. W każdym razie jeśli Clip'em aktywuje się funkcję wyświetlania temperatury zewnętrznej na zegarach, a czujnik nie będzie podpięty, to wyświetlacz właśnie będzie wskazywał "-- stopni C", tak jak teraz Media Nav. Stąd też wnioskuję że wartość którą pokazałeś na 1 zdjęciu może być czymś innym. Ale obym się mylił i oby to rzeczywiście była temperatura zewnętrzna. Jeśli tak, zostaje tylko kwestia co jeszcze trzeba w ustawieniach zmienić, żeby temperatura trafiła na wyświetlacz.
Dodam jeszcze że jeśli to rzeczywiście jest wskazanie temperatury, to Media Nav nie korzysta z termometru schowanego w prawym lusterku. Mam taki (sprawdziłem miernikiem że działa) ale jego przewody dochodzą tylko do kostki w drzwiach, dalej są niepodpięte.
Odnośnie drugiego zdjęcia i prędkości samochodu, też miałem 0 bo też stał, ale możliwe że 0 było dlatego że nic nie było podpięte. Jedyne rozwiązanie to sprawdzić podczas jazdy czy ta wartość się zmienia.
Mimo wszystko nie wiem skąd bierzesz dane, ale dobra robota :). Ech żeby tak ktoś życzliwy z serwisu się trafił i wstawił dane... Jeśli w serwisie w ogóle takimi danymi dysponują.
Ostatnio zmieniony przez bastol 2014-05-16, 12:38, w całości zmieniany 1 raz
to Media Nav nie korzysta z termometru schowanego w prawym lusterku. .
Zgoadza się to są dane z miernika temperatury wewnętrznej samochodu - do układu klimatyzacji.
Udało mi sie uruchomość nowe okno na ekranie głównym MN z tą informacja ale niestety nie zrobiłem zdjęcia - a teraz nie mogę to tego powrócić
bastol napisał/a:
Odnośnie drugiego zdjęcia i prędkości samochodu, też miałem 0 bo też stał, ale możliwe że 0 było dlatego że nic nie było podpięte. Jedyne rozwiązanie to sprawdzić podczas jazdy czy ta wartość się zmienia.
.
Sprawdziłem w czasie jazdy - oczywiście wskazuje przy prędkości ok 36 km/h pokazywał 1000 cm/s - czyli poprawnie.
jeszcze warto by uderzyć do ruskich. Oni pewnie mają to w małym palcu:
http://www.club-renault.ru/forum/
tyle że z tym językiem jestem zupełnie na bakier. Ma ktoś choć trochę smykałki i się podejmie założenia tam wątku z prośbą o ich doświadczenia?
For brazylijskich i argentyńskich nie znalazłem, a sądzę że tam mogą być ciekawe informacje szczególnie odnośnie okablowania.
Napiszę jeszcze w weekend na forach angielskim i francuskim. Zobaczymy co wiedzą.
Dziś sprawdziłem "po innemu" rozmowę MediaNav z BC:
jazda przez dłuuugi tunel (ze zmiennymi prędkościami)
Licznik kilometrów i kilometry w Navigacji pracują idealnie synchronicznie.
Czyli, jak Nav nie ma sygnału GPS, to pobiera aktualną prędkość z BC.
wszystko dziala tylko nie mam wskazan. Czy ktos ma jakis pomysl odnosnie temp i eco jazy
konia z rzędem temu kto do tego dojdzie w prosty i logiczny sposób (i drugiego konia już bez rzędu ale z radłem dla tego kto włączy wskazanie temp zew.)
dłubię temat na niemieckim forum, trochę wyjaśnili. wrzucę w nocy jak będę miał trochę spokoju.
(i drugiego konia już bez rzędu ale z radłem dla tego kto włączy wskazanie temp zew.)
MN będzie pokazywał temperaturę wewnątrz pojazdu a nie zewnętrzną - podejrzewam że tylko wtedy gdy będzie czujnik temperatury "termistor typu NTC" zainstalowany u góry w okolicy mikrofonu. U mnie tego nie ma.
Dane które się pokazują w MICOMANAGER raczej nie są poprawnymi danymi temperatury.
Lub gdy będzie zamontowany sterownik klimatyzacji "climatronic" - taki jak w Logan2 ( Ameryka Płd.)
renault_logan_73.jpg
Plik ściągnięto 598 raz(y) 201,71 KB
renault_logan_65.jpg
Plik ściągnięto 562 raz(y) 251,16 KB
Ostatnio zmieniony przez jas_pik 2014-05-16, 20:22, w całości zmieniany 1 raz
No super ta Ekojazda, ktoś wie jak to podłaczyć? Jakiś kabel między zegarami a MediaNav?
Podobno problemem jest brak informacji z Bus Can, których nie dostaje Media Nav. Aleksander2012 (twórca Menavrusa) podsumował to w poście:
Dusterclub.ru - forum odnośnie Menavrus
ciekawe czy to prawda. W tłumaczeniu na polskie "w silnikach dusterowskich eco drive nie będzie działać" (póki co jest oferowane w brazylii w loganach). Niestety aleksander prawie nigdy się nie myli.
z kolejnych postów na ww. forum wynika że potrzeba właśnie "Can Bus", czyli modułu, który zbiera dane z silnika, i wysyła je do Media Nav. W teorii forumowicza Timofevva, ten moduł to koszt około 2000zł (~20 tyś rubli). Poniżej link do 5 postów które tego dotyczą:
Wg ww. Timofevva i Aleksandra2012, chodzi o element 2152. Podobno Renault Captur ma ten moduł pod numerem 282758936R.
Prośba do Was. Czy może ktoś 5 postów o których powyżej wspomniałem przetłumaczyć z rosyjskiego na polski ale nie za pomocą Google Translatora, bo tak zrobiłem, tylko samemu? Może coś jeszcze da się z tych informacji wycisnąć.
Tutaj zdjęcie lokalizacji modułu Can Bus. Może ktoś już rozbierał tam Daćkę i może on tak naprawdę tam już jest?
2152.JPG Moduł Can Bus. Podobno brakujące ogniwo aby uzyskać Eco Drive i czujnik temp.
Plik ściągnięto 42675 raz(y) 41,6 KB
Ostatnio zmieniony przez bastol 2014-05-17, 00:05, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2880 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2014-05-17, 05:13
Witam wyciaglem schowek i nic nie znalazlem tylko poducha i wylacznik . Moze wystarczy podpiac kabel z zegarow lub kompa bo pod media navi mamy juz podpiete czujnik predkosci i mamy czas ,wiec teraz potrzebujemy tylko info o spalaniu a program eko jazda juz wszystko porzeliczy.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2014-05-17, 05:24, w całości zmieniany 1 raz
Witam wyciaglem schowek i nic nie znalazlem tylko poducha i wylacznik . Moze wystarczy podpiac kabel z zegarow lub kompa bo pod media navi mamy juz podpiete czujnik predkosci i mamy czas ,wiec teraz potrzebujemy tylko info o spalaniu a program eko jazda juz wszystko porzeliczy.
czyli to zdjecie moze byc np. od brazylijskiego logana.
w takim razie proponuje najprosciej:
porownac piny w kostkach tablic zegarow, oraz w media nav. w MN na 100% 2 piny odpowiadaja za Can Bus. Czy do nich jest cokolwiek podpiete i jesli tak to gdzie idzie? A jesli nie to czy w zegarach też są dwa takie piny? Może wtedy wystarczy dodać 2 do 2? Oczywiście wtedy może się okazać niezbędne odblokowanie Clipem jakiejś funkcji wysyłającej sygnał z zegarów, ale to już powinno być proste.
Jak ktoś ma czas niech działa! i pisze owynikach.
Re shrek: dzięki za info i Twoje doświadczenia. Takie rzeczy są bezcenne, a byłyby bezcenne do kwadratu gdybyś wrzucił jeszcze zdjęcia.
Aby uzyskać dane do EKOJAZDY to MN powinno otryzmać sygnały CB.
Wszystko wskazuje że należy podłączyć dwa przewody sygnałowe i jeden masowy z gniazda OBD2.
Do złacza 24pin MN nalezy podciągnąć synały do pinów:
23 - CAN GND
24 - CAN LOW
12 - CAN HIGH
A sygnały te na złączu ODB2 są wg rysunku
5 - CAN GND
14 - CAN LOW
6 - CAN HIGH
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2880 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2014-05-17, 17:50
bastol napisał/a:
Shrek, spróbujesz pomysłu jas_pik'a ?
z przyjemnoscia ale nacislem jeden przycisk za duzo zablokowalem medianav. nie dziala nic nie reaguje na przyciski. moze ktos ma jakis pomysl jak to rozblokowac.odciolem juz zasilanie i nic. monit connect diag tool.
DSCN1140.JPG
Plik ściągnięto 947 raz(y) 103,38 KB
Ostatnio zmieniony przez shrek 2014-05-17, 17:52, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum