Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: Marek1603
2014-05-19, 04:54
Marząc o SUV-ie stąpajmy twardo po ziemi
Autor Wiadomość
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-05-19, 15:07   

To zestawienie jest ogólnie trochę z czapy. No bo owszem, zepsuć się może wszystko, ale z góry zakładać, że w koszt eksploatacji auta trzeba wliczyć turbosprężarkę, koło dwumasowe i zestaw wtryskiwaczy to lekkie przegięcie.

Nie uważam, żeby dCi było opłacalne w tym sensie, że wyjdzie taniej w całym okresie eksploatacji. Sądzę, że na przebiegu powiedzmy 200.000 wyjdzie mniej więcej na jedno. Natomiast w tym konkretnym aucie dCi jeździ lepiej, ma lepszy zasięg na baku, kosztuje nieco mniej na codzień (taki komfort psychiczny).

Ja wybierając dCi kierowałem się tym, że auto prześmiga koło 120.000km, więc raczej nic specjalnie się nie zepsuje w międzyczasie, także liczę, że po prostu zwróci mi się różnica do benzyny. Gdyby był 1.2TCe albo 2.0 w wersji 4x4 to pewnie bym się na takie zdecydował.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-20, 07:40   

Też wybrałem dCi 4x4 bo tylko z tym silnikiem atuo jeździ w miarę przyzwoicie (w UE, bo 2.0 benzyna byłaby lepsza).
Przy moim planowanym używaniu samochodu po 5.5 roku może dobiję do 70 tys km a może nie. Czyli w zasadzie wszystkie sprawy remontowe spadną na kolejnego właściciela, a przynajmniej mam taką nadzieję. :mrgreen:
Niestety stosunkowo niskie spalanie oleju napędowego (w porównaniu do wersji benzynowych) zachęca do tego aby więcej jeździć. :mrgreen:
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2014-05-22, 16:25   

@CAV
jedynka po FL, przed i po FL nie było problemów znajomy miał jeszcze przed FL i jedynie wymienił chłodnice (wada materiałowa) przez cały okres eksploatacji, kolejny znajomy miał megane II tez bez napraw jeździł cały czas, teraz ma III i nadal jest zadowolony,

kia (czasy megane 2) wtedy paliwo było tanie i to były benzyniaki w podstawowej wersji,
która generacja to teraz nie powiem, znajomy ma kia i nie narzeka jeździ i jest zadowolony,
jak widać trza mieć szczęścia trochę.

@BigT
Cytat:
...Oj tam zaraz 2 litry, wystarczyłoby 1.4 z turbiną - jeździłby dużo lepiej, mając dynamikę w rozsądnym zakresie obrotów i paliłby mniej niż 1.6....


przy małych prędkościach jest to prawdziwe założenie, wraz ze wzrostem powinien palić więcej niż 2,0
podobnie jak autko dopakujesz, co do trwałości -zasada prosta im bardziej wysilony silnik, tym ma krótszą żywotność.

Cytat:
....Śmieszne jest to jak mowa jest o awaryjności turbin, jak to się psują, padają na potęgę w nowych samochodach, a nikt nie wspomni o tym ile problemów sprawia LPG...


co do turbin,że się zepsują to akurat pikuś-problem się zaczyna jak trzeba je wymienić i zapłacić z własnej kieszeni-wtedy już tak śmiesznie nie ma.
LPG nie sprawia problemów jak założysz u prawdziwego fachowca i serwisujesz,
w przeciwnym razie faktycznie może zdrowo krwi napsuć-zgadzam się jak najbardziej.

@ Dar1962
Cytat:
....Ci którzy kupują wersję benzynową nie nastawiają się na oszczędności przy dystrybutorze, tylko na święty spokój w perspektywie kilku najbliższych lat eksploatacji...


zgadzam się; dodatkowo zawsze istnieje możliwość założenia LPG
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-22, 16:30   

marszelest napisał/a:
@CAV
jedynka po FL, przed i po FL nie było problemów znajomy miał jeszcze przed FL i jedynie wymienił chłodnice (wada materiałowa) przez cały okres eksploatacji, kolejny znajomy miał megane II tez bez napraw jeździł cały czas, teraz ma III i nadal jest zadowolony,

kia (czasy megane 2) wtedy paliwo było tanie i to były benzyniaki w podstawowej wersji,
która generacja to teraz nie powiem, znajomy ma kia i nie narzeka jeździ i jest zadowolony,
jak widać trza mieć szczęścia trochę.


Czyli pewnie mówisz o jakichś przedpotopowych modelach Kii - faktycznie kiedyś to była żałość.
Niebotyczna poprawa nastąpiła po pierwszym samochodzie zaprojektowanych dla Europy i produkowanym w Europie - czyli właśnie w ceedzie.
Każdy Ci powie, że to świetnie wykonane jak za swoją cenę auto, takie przeciwieństwo Dacii, niezłe materiały, wysoka jakość podzespołów, awaryjność znikoma.

Potem doszedł jeszcze Sportage, reszta chyba nadal jest koreańska i od tego trzymałbym sie z daleka.

Niestety - Renault takiej poprawy nie notuje, a wręcz jeszcze większy zjazd po równi pochyłej - bo nie dość że nadal produkuje buble, jak silnik mojego Dustera, to jeszcze nie potrafi ich naprawić - 2 miesiące, zero rezultatów, a nawet bym powiedział że ilość usterek rośnie, a nie maleje z każdym tygodniem.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-05-22, 16:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2014-05-22, 16:44   

ogólnie Renault silniki ma niezłe (poza dCi) za to servis masakra- ręce opadają :D
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-22, 16:49   

marszelest napisał/a:
ogólnie Renault silniki ma niezłe


Mam dokładnie odwrotne zdanie.
Poza najnowszymi silnikami, silniki w Renault są fatalne, na tle konkurencji oczywiście.
Tylko chyba Fiat miał onegdaj gorsze (wolnossące benzyniaki), ale teraz praktycznie już większość jest turbodoładowana, a w dieslach jest jednym z najlepszych.
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-05-22, 19:31   

Cav napisał/a:
Każdy Ci powie, że to świetnie wykonane jak za swoją cenę auto, takie przeciwieństwo Dacii, niezłe materiały, wysoka jakość podzespołów, awaryjność znikoma.

Akurat mam zupełnie odmienne doświadczenia z eksploatacji służbowego Ceed'a- stale były z tym autem problemy, głównie z elektryką. Czasem nie działało radio, czasem elektryczne szyby itd. Nic poważnego, ale po serwisach się błąkał często.

Możliwe, że pechowy egzemplarz, szczególnie, że z początku produkcji.
marszelest napisał/a:
ogólnie Renault silniki ma niezłe (poza dCi)

dCi to po prostu bardzo budżetowa jednostka, gdzie oszczędności widać na każdym kroku. Jak na zastosowane w nim rozwiązania to parametry ma wręcz wybitne.
W sumie jedyne poważne zastrzeżenia jakie w nim występują to te panewki. Spory problem, bo w zasadzie niemożliwy do uniknięcia profilaktyką. Teraz tylko rodzi się pytanie, czy wraz ze wzrostem nacisku w wersji 110KM coś z tym zrobiono, czy dalej jest to samo.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-05-22, 20:35   

mendelmax napisał/a:
marszelest napisał/a:
ogólnie Renault silniki ma niezłe (poza dCi)
dCi to po prostu bardzo budżetowa jednostka. W sumie jedyne poważne zastrzeżenia jakie w nim występują to te panewki.


Panowie, o czym mówicie? dCi to budżetowa jednostka? Dlatego jeździ w dostawczakach pod sporym obciążeniem bezawaryjnie po 500 tys. km i dłużej? Jeżdżą na tym bezawaryjnie tysiące Lagun z górnym wyposażeniem po 140 tys. zł.
Komu z Kolegów "poszły" panewki? Kto wymieniał silnik dCi w swojej Rumunce?
Pamiętam, że mówiło się o problemach z tymi silnikami z początków produkcji. Ale to już chyba przeszłość.
A ile silników TSi, FSi wymienił VW? Niedawno kolega wymieniał silnik diesla w Kia Sorrento.
Każda firma miewa wpadki. Nie bronię Renault. Nie jestem fanem tej marki. Jeździłem tylko autami różnych kolegów (meganki i laguny).
Chwilowo ujeżdżam A1 w dieslu 90 KM na automacie. Kultura pracy tego silnika w porównaniu z dCi w mojej Rumunce pozostawia trochę do życzenia. Do dCi mam zastrzeżenia zimą - przed rozgrzaniem brzmi niemiło, czasami słychać zawory, gdy się za ostro ruszy. Potem, zwłaszcza w dłuższych trasach jest znakomicie. Piękny dźwięk, dobry ciąg, racjonalne spalanie. O trwałości wypowiem się za 150 tys. km.
Ostatnio zmieniony przez piku 2014-05-22, 20:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-22, 20:47   

marszelest napisał/a:
przy małych prędkościach jest to prawdziwe założenie, wraz ze wzrostem powinien palić więcej niż 2,0
gdyż ?

marszelest napisał/a:
podobnie jak autko dopakujesz, co do trwałości -zasada prosta im bardziej wysilony silnik, tym ma krótszą żywotność.
Pamiętam jeszcze diesle mercedesowskie 2 litrowe zdaję się z mocami rzędu 60 koni - idź teraz do jakiegoś dieslowca i daj mu ten sam argument ;)
Subaru z 2 litrów robi 300 koni, do tego każdy je pałuje, a jednak trochę ich jeździ, takich przykładów jest masa. Prawdopodobnie samochody tej generacji nie będą jeździły milionów kilometrów, pytanie tylko komu to tak naprawdę potrzebne ?

marszelest napisał/a:
co do turbin,że się zepsują to akurat pikuś-problem się zaczyna jak trzeba je wymienić i zapłacić z własnej kieszeni-wtedy już tak śmiesznie nie ma.
Niestety, ale kupując samochód trzeba się liczyć z tym że może się psuć. LPG może wypalać zawory, ale jednak ludzie zakładają. Wydaję mi się że nie można popadać w paranoję brnąc coraz dalej w tym założeniu.
Śmiesznie też nie jest jak padnie sprzęgło, co nie znaczy że szprzęgłom mówimy nie ;)

marszelest napisał/a:
LPG nie sprawia problemów jak założysz u prawdziwego fachowca i serwisujesz,
w przeciwnym razie faktycznie może zdrowo krwi napsuć-zgadzam się jak najbardziej.
Wiesz, jeśli dobrze używasz turbiny, obserwujesz temperaturę oleju, dajesz jej ostygnąć i tak dalej, to jej żywotność rośnie.
Oczywiście jest inżynieria jakości, bo producentom nie zależy by samochody były wieczne, ale nie jest to ani nowe zjawisko - patrz żarówka, ani nie dotyczy tylko turbin, a konstrukcji wolnossących też. To nie jest tak że jak kupujemy silnik o konstrukcji sprzed dwóch dekad, to mamy gwarancję bezawaryjności, niskich kosztów eksploatacji itd.

Cytat:
Czyli pewnie mówisz o jakichś przedpotopowych modelach Kii - faktycznie kiedyś to była żałość.
Niebotyczna poprawa nastąpiła po pierwszym samochodzie zaprojektowanych dla Europy i produkowanym w Europie - czyli właśnie w ceedzie.
Każdy Ci powie, że to świetnie wykonane jak za swoją cenę auto, takie przeciwieństwo Dacii, niezłe materiały, wysoka jakość podzespołów, awaryjność znikoma.

Potem doszedł jeszcze Sportage, reszta chyba nadal jest koreańska i od tego trzymałbym sie z daleka.
Kia i Hyundai to bliźniaki, z pierwszymi nie miałem do czynienia dużo, z drugimi - sporo. Był czas gdy spora część mojej rodziny inwestowała w tę markę. Od Getza po i40 i ja bym to ocenił dokładnie przeciwnie.
Kiedyś może design nie był najwyższych lotów, ani rozwiązania mechaniczne najnowsze, tak mniej więcej podobnie jak w Dacii, ale konstrukcje były odporne i ciężkie do zajechania. Po i30 było już nieco gorzej, do tego silniki odstawały już mocno - wszystkie, ix35 był już baaaardzo słaby, a i40 to tragedia.
Przykład - w ix35 po PÓŁ ROKU przetarła się skórzana kierownica, zaczęła się łuszczyć, wyglądąło to wstrętnie. Samochód odwiedził serwis i dostał nową - szkoda że kolor różnił się o dwa tony od reszty wnętrza i nie podlegało to reklamacji. Kolejne kilka miesięcy i znów to samo, ale tym razem serwis oświadczył że może tylko obszyć i tak też zrobił :) Potem powiedz przy odsprzedaży o co chodziło i licz na wyrozumiałość.
Reflektory i40 to już klasyka, szalejąca elektronika i tak dalej, nie ma co mówić.
Z hyundaiów wśród znajomych i rodziny ostał się tylko Getz ;)
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-05-22, 22:39   

piku napisał/a:
dCi to budżetowa jednostka?

Zdecydowanie tak- oszczędności w procesie produkcyjnym widać na każdym kroku. Pierwszy lepszy przykład to zastosowanie 2 zaworów na cylinder- upraszcza proces produkcji, ale znacznie komplikuje spalanie mieszanki, bo wtrysk nie następuje idealnie w środku cylindra, tylko z boku.

To samo z panewkami- brak zamków nie jest raczej podyktowany wyższością tego rozwiązania, tylko tańszą ich obróbką.

Pasek rozrządu zamiast łańcucha- znów niższe koszty.
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-05-22, 23:00   

Mercedes nie narzeka...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-23, 01:11   

mendelmax napisał/a:
brak zamków nie jest raczej podyktowany wyższością tego rozwiązania, tylko tańszą ich obróbką

Owszem, wyższością: http://download.ms-motor-...0014_en_web.pdf

Poza tym: http://underthehood.mahleclevite.com/?p=706
http://www.sylinderservic...anual_lager.pdf - str 10

Naprawdę, dajcie już spokój tym zamkom - obracanie się panewek nie ma z nimi nic wspólnego.
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2014-05-23, 09:55   

@Cav- Masz absolutną rację, że są wśród nas tacy co potrzebują i wymagają od auta więcej i wersja golas za 39tys. jest nie dla nich, ale zrozum, że są i tacy dla których wersja golas spełni wszystkie ich wymagania i będą z niej mega zadowoleni, ba być może nawet część z nich nie ujeżdżała nigdy niczego mocniejszego, i co z tego.....więc nie nazywaj wersji podstawowej i/lub silnika 1,6 badziewiem ,totalnym dnem etc. bo to i nieładnie i nie do końca prawda....Po prostu nie jest to opcja dla Ciebie i dlatego wybrałeś inną konfigurację przy zakupie.
Ja przykładowo, gdyby można było tylko dokupić do bazowej wersji klimę, boczne poduchy i relingi, to bym się pewnie taką zadowolił+ jakieś drobne dodatki, a tak , to wziąłem Ambiance doposażoną praktycznie do ceny Laurete (zależało mi na czarnych zderzakach).....
Ja robiąc cirka 10-12 tys. km rocznie po prostu nie wezmę ani diesla, ani lpg, przez ekonomię, tak, tak wiem 110kucy w dci jeździ zdecydowanie lepiej, o tak jeździłem takim przez ponad tydzień i w trasie i po mieście i wtedy zrozumiałem zachwyty forumowiczów nad parametrami tego dieselka:-).
A wracając do 1,6 , to akurat jestem świeżo po trasie do Niemiec, zrobiłem około 1500km w trzy dni, głownie po autostradach i pomimo braków w dynamice auta (nie ma co się oszukiwać rakieta to to nie jest) , ale nie czułem się jakoś mocno skazany na prawy pas, a na krajówkach moje DD było jednym ze sprawniej przemieszczających się aut, więc ten stosunkowo niewyżyłowany 1,6 daje radę i w trasie (bo do miasta jest idealny :-) ) . oczywiście wyciszenie i spalanie mogłoby być ciut lepsze, bo zasięg lekko ponad 600km na baku to trochę mało, jak na takie trasy....
PS. Jeździłem w przeszłości i tdi i benzynami 150km+więc wiem co to dynamika.....
Wracając z OT do tematu, nadal podtrzymuje opinię, że DD wypada najlepiej, jeżeli chodzi o koszt eksploatacji wśród małych suvów.
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-23, 10:51   

mendelmax napisał/a:

Zdecydowanie tak- oszczędności w procesie produkcyjnym widać na każdym kroku. Pierwszy lepszy przykład to zastosowanie 2 zaworów na cylinder- upraszcza proces produkcji, ale znacznie komplikuje spalanie mieszanki, bo wtrysk nie następuje idealnie w środku cylindra, tylko z boku.

To samo z panewkami- brak zamków nie jest raczej podyktowany wyższością tego rozwiązania, tylko tańszą ich obróbką.

Pasek rozrządu zamiast łańcucha- znów niższe koszty.

Ale za to dwa zawory na cylinder to znacznie uproszczona konstrukcja głowicy - jeden wałek brak łańcucha międzywałkowego, zmniejszone opory wewnętrzne silnika. Przy małych mocach jednostki to może być korzystniejsze rozwiązanie co do spalania i osiągów (większa średnica grzybka zaworowego).
Zamki w panewkach już praktycznie nie występują - silniki mają dużo lepszą precyzję wykonania i składania niż kilkadziesiąt lat temu. Są też bardziej wrażliwe na butowanie na zimno i jazdę bez oleju co jest w 99% przyczyną zatarcia panewek korbowodowych.
Zamki osłabiają zresztą konstrukcję korbowodów przez co musiały być wykonywane z grubszego odlewu a ich ciężar ma niebagatelny wpływ na opory wewnętrzne silnika. Tak samo zamki mają wpływ na szybsze zużywanie czopów wału korbowego - ostra krawędź zamka nie służy temu.
Pasek rozrządu to bardzo dobre i tanie rozwiązanie - w większości przypadków wymienia się je co 100 - 120 tys. kilometrów. "Wieczne" łańcuchy współczesnych silników rzadko przeżywają więcej niż 200 -300 tys. za to koszt ich wymiany jest kilkukrotnie większy.
Niestety inżynieria to nie jest tak prosta dziedzina jak się niektórym wydaje :)
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-23, 10:56   

DrOzda napisał/a:
"Wieczne" łańcuchy współczesnych silników rzadko przeżywają więcej niż 200 -300 tys.
A do tego się wyciągają.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-05-23, 11:32   

BigT napisał/a:
]A do tego się wyciągają.

Z tym to jeszcze nie problem bo potrafi go być słychać. Gorzej jak ci się wytrą zęby np na wale. Jak w porę nie zareagujesz (zauważysz) to remont silnika gwarantowany.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-23, 17:53   

Domel2250 napisał/a:
@Cav- Masz absolutną rację, że są wśród nas tacy co potrzebują i wymagają od auta więcej i wersja golas za 39tys. jest nie dla nich, ale zrozum, że są i tacy dla których wersja golas spełni wszystkie ich wymagania i będą z niej mega zadowoleni, ba być może nawet część z nich nie ujeżdżała nigdy niczego mocniejszego, i co z tego.....więc nie nazywaj wersji podstawowej i/lub silnika 1,6 badziewiem ,totalnym dnem etc. bo to i nieładnie i nie do końca prawda....


Przykro mi to mówić, ale niestety to prawda.
Nie można oceniać silnika w oderwaniu od silników konkurencji, a na ich tle tak to właśnie wygląda.
To czy MIMO WSZYSTKO warto go kupić, to zupełnie inna kwestia, IMO za 39 tys warto.
Ale jeśli ktoś chce więcej, to wolałbym dołożyć kilka tys do lepszego silnika, niż lepszego wyposażenia.
Samochód MUSI dawać przyjemność z jazdy, niska cena to nie wszystko.

A propos - coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że do 1.5 dci, a już na pewno do mojego, pasują dokładnie takie same określenia.
Również pali jak smok, również kiepsko jedzie, również się psuje, również jest przestarzały konstrukcyjnie.
Testując auta konkurencji o podobnej mocy i pojemności, zaczynam się zastanawiać czy nie dostałem jakieś innej wersji silnikowej niż zamawiana, bo nie chce mi się wierzyć że również jeżdżę 110 konnym autem.
Zwłaszcza że 68 konny P206 syna jeździ LEPIEJ.
Zaczynam wątpić, czy to tylko kwestia krótkiej skrzyni w Dusterze.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-05-23, 17:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2014-05-23, 18:55   

[quote="Cav"]Samochód MUSI dawać przyjemność z jazdy
Mój nie musi.Wozi mnie z punktu A do punktu B.
Robi to sprawnie,bezpiecznie, w miarę tanio i dobrze.
Dzięki MU za to i oby tak dalej.
;-)
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-05-23, 19:20   

[quote="48piotr"]
Cav napisał/a:
Samochód MUSI dawać przyjemność z jazdy
Mój nie musi.Wozi mnie z punktu A do punktu B.
Robi to sprawnie,bezpiecznie, w miarę tanio i dobrze.
Dzięki MU za to i oby tak dalej.
;-)

męczące jest takie jeżdzenie samochodem, odrzucałoby mnie gdybym miał tak jechać
 
czacha79 



Marka: Jeep | Fiat
Model: Cherokee XJ | Bravo
Silnik: 4.0 | 1.4T Jet
Rocznik: 1992 | 2008
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 43
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-05-23, 19:30   

Cav napisał/a:

Testując auta konkurencji o podobnej mocy i pojemności, zaczynam się zastanawiać czy nie dostałem jakieś innej wersji silnikowej niż zamawiana, bo nie chce mi się wierzyć że również jeżdżę 110 konnym autem.
Zwłaszcza że 68 konny P206 syna jeździ LEPIEJ.
Zaczynam wątpić, czy to tylko kwestia krótkiej skrzyni w Dusterze.


Ale piszesz to, bo czujesz że jeździ lepiej/gorzej, czy może zmierzyłeś i porównałeś je w bezpośrednim starciu? Bo jeśli mówisz wyłącznie o odczuciach, to .. :roll:
Ostatnio zmieniony przez czacha79 2014-05-23, 19:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-23, 20:43   

czacha79 napisał/a:
Cav napisał/a:

Testując auta konkurencji o podobnej mocy i pojemności, zaczynam się zastanawiać czy nie dostałem jakieś innej wersji silnikowej niż zamawiana, bo nie chce mi się wierzyć że również jeżdżę 110 konnym autem.
Zwłaszcza że 68 konny P206 syna jeździ LEPIEJ.
Zaczynam wątpić, czy to tylko kwestia krótkiej skrzyni w Dusterze.


Ale piszesz to, bo czujesz że jeździ lepiej/gorzej, czy może zmierzyłeś i porównałeś je w bezpośrednim starciu? Bo jeśli mówisz wyłącznie o odczuciach, to .. :roll:


Mówię o odczuciu, o wciskaniu w fotel po wciśnięciu gazu.
Ale identyczne odczucia miałem gdy na chwilę dali mi zastępczego Dustera z identycznym silnikiem i napędem jak mój - w porównaniu do mojego wydawał się rakietą.
Oczywiście ASO twierdzi, że nie wie o co mi chodzi.

Więc postanowiłem, że trzeba będzie skorzystać z jakiejś niezależnej hamowni, żeby mieć pewność że moc, moment i jego przebieg jest taki jaki powinien być.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2014-05-23, 21:04   

Cav napisał/a:
Mówię o odczuciu, o wciskaniu w fotel po wciśnięciu gazu.
Ale identyczne odczucia miałem gdy na chwilę dali mi zastępczego Dustera z identycznym silnikiem i napędem jak mój - w porównaniu do mojego wydawał się rakietą.

- z tego wynika wniosek, że silniki nie są złe tylko Ty masz po raz kolejny pecha w konfrontacji z marką Dacia/Renault... a może masz wyolbrzymione oczekiwania?
Ostatnio zmieniony przez TD Pedro 2014-05-23, 21:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
ZbujMadej 


Marka: Duster II
Model: 4x2
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 261
Skąd: Warm-Maz
Wysłany: 2014-05-23, 21:08   

Mój drugi samochód (niżej zdjęcie) ma pojemność silnika godną dobrej kosiarki do trawy (998), aerodynamikę kiosku ruchu, przyspieszenie motorynki, a najlepiej jeździ się nim z prędkościami do 80km/h. 90km/h jest akceptowalne, ale głośno, a 100km/h i więcej to już wrażenia ekstremalne i wzrost zużycia paliwa z niecałych 6L do dużo większej ilości.

Dla mnie wystarczy. Więcej mi na dojazy do pracy i po mieście nie potrzeba. I tego Cav, brakuje w Twoich wypowiedziach. Odniesienia do swojej opinii i uszanowania opinii innych zamiast ciągłego generalizowania.
Za to uparłeś się i pieprzysz, jak to bardzo już Dustera nie lubisz. Swojego i wszystkich innych. I do tego każdego samochodu z podobnym silnikiem.

Jak tak czytam Twoje wypowiedzi, to wydaje mi się, że najlepszym samochodem dla Ciebie powinno być terenowe Lamborghini 4x4 z silnikiem diesla.

Porównanie dynamiki Peugeota 206 z Dusterem wymownie przemilczę.

images.jpeg
Suzuki Wagon R+
Plik ściągnięto 11920 raz(y) 10,28 KB

 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-23, 21:19   

Cav napisał/a:

...
Zwłaszcza że 68 konny P206 syna jeździ LEPIEJ.
…..

Mówię o odczuciu, o wciskaniu w fotel po wciśnięciu gazu.
Ale identyczne odczucia miałem gdy na chwilę dali mi zastępczego Dustera z identycznym silnikiem i napędem jak mój - w porównaniu do mojego wydawał się rakietą.
Oczywiście ASO twierdzi, że nie wie o co mi chodzi.

Więc postanowiłem, że trzeba będzie skorzystać z jakiejś niezależnej hamowni, żeby mieć pewność że moc, moment i jego przebieg jest taki jaki powinien być.


Być może masz jakiś mega pechowy egzemplarz, zatem pomysł z weryfikacją swych subiektywnych odczuć na hamowni jest strzałem w dziesiątkę. Co do 68 KM vel. 110 KM. Jeżdżę Sandero z 68 KM i miałem okazję przez weekend jeździć Dusterem 4x4 110 KM. Inne światy jeśli chodzi o trakcję i dynamikę. Plus dla Sandero - dłuższe siedziska foteli ;-)
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-23, 21:22   

Subiektywne wrażenia, a w szczególności tzw odczucie to można sobie wsadzić ;)
Często jest tak że w większym i cięższym samochodzie wydaję się że przyśpieszenia są zdecydowanie gorsze, dopóki nie spojrzysz na zegary ;]
Dużo zależy też czy jesteś na miejscu kierowcy czy pasażera.
Zresztą o czym mowa - pojedź na hamownie i sprawdź.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne