Zostają mi dwie możliwości (skoro krokowy działa):
1. Sonda lambda,
2. Czujnik temperatury.
Może jutro jak będzie cieplej wejde pod auto i odłączę lambdę, wtedy bede miał pewność czy działa.
PS - z tego co mi się wydaje lambdę znajdę koło tłumika?
Zapomniałem dodać, że auto ma LPG Landi Renzo.
Ostatnio zmieniony przez Zyga 2014-05-03, 18:07, w całości zmieniany 2 razy
Witam
U mnie problem został rozwiązany wystarczyła regulacja zaworów. Szkopuł tylko był jeszcze taki aby wyregulować te zawory pod kątem spalania gazu (inne temperatury spalania itp.). Tak przynajmniej mi to wytłumaczono
W związku z tym że chrobotał silniczek krokowy wolnych obrotów zastąpiłem go zastępczym pasującym z opisem.
Po pierwszych uruchomieniach obroty jałowego skalały do 2500/min Po którymś razie spadły poniżej 1000 i utrzymują się w zakresie 600-650 To za mało. Czy należy dokonać adaptacji przepustnicy aby obroty były na poziomie ok 800/min i jak to wykonać czy raczej silniczek nie nadaje się tej bryki.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Daster 2014-08-01, 18:40, w całości zmieniany 3 razy
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-08-04, 07:28
Ja mam od zawsze obroty ok. 600 rpm na tzw. wolnych obrotach pczy czym silnik równo pracuje i zbiera się bez problemu jak dodam gazu więc chyba tutaj to ok. Silniczek krokowy oryginalny, czyszczony przez serwis kiedyś na gwarancji i od tego czasu ok. (też miałem falowanie). Aktualny przebieg nieco ponad 92 kkm.
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2014-08-04, 07:30, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-08-04, 11:07
Wykonałem procedurę jw. lecz nie zauważyłem aby obroty wzrosły powyżej 700 r/min na wygrzanym silniku. Gdy włączę jeszcze klimę i wszystkie światła oraz ogrzewanie tylnej szyby to na biegu jałowym spadają poniżej 500 r/min z tendencją falującą ku dołowi i zaczyna telepać budą. Na zimno po uruchomieniu obroty są w granicach 1000 r/min. Widocznie tak ma być.
Zastanawiam się czy nie należałoby poczyścić przepustnicę. Czytałem, że po takiej czynności obr. mogą wzrosnąć. Na forum Megane zalecają odłączyć klemę (-) na kilka minut aby sterownik silnika "zapomniał" ustawy przepustnicy i po podłączeniu zasilania i włączeniu zasilania zapłonu odczekać kilkanaście sec. przed rozruchem (w tym czasie ECU pokręci stepermotorem i zapamięta właściwe położenia przepustnicy)
_________________
Ostatnio zmieniony przez Daster 2014-08-04, 11:09, w całości zmieniany 1 raz
@Daster: Może rzeczywiście to nie jest podane tak wprost, ale procedura adaptacji dotyczy właśnie pierwszego uruchomienia po wymianie krokowca. Jak przy każdej wymianie urządzenia elektrycznego zakłada to także oczywiście wcześniejsze odłączenia akumulatora.
W przypadku brak odłączenia trzeba resetować ECU specjalna komendą z urządzenia serwisowego.
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-10-03, 11:20
Daster gdzie znalazłeś silnik krokowy?
Ja mam na przepustnicy tylko taką puszkę kwadratową i za CHRL nie mogę znaleźć silnika krokowego.
Na lpg zaczął mi szarpać i odcinać tak, że w miarę przyspiesza tylko między 2,4 a 3,5 krpm.
Świece sklepałem, przepustnicę wyczyściłem, wymieniłem filtr fazy lotnej no i chciałem jeszcze wyczyścić silnik krokowy. Fakt, że było późno i padało mi z nieba na plecy ale jednak starałem się zauważyć silnik krokowy a nie umiałem
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2014-10-03, 11:21, w całości zmieniany 1 raz
Silnik krokowy znajduje się po lewej stronie silnika na górze w głębi komory (patrząc po otwarciu maski). Trzeba po prostu przyświecić latarką, bo tak jest trochę trudniej znaleźć bez latarki.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-10-03, 12:00
Dzięki a czy nie jest tak, że jak mam taką kwadratową puszkę przy przepustnicy to w Dusterze jest elektroniczne sterowanie przepustnicą i w związku z tym nie mam silnika krokowego?
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-10-03, 12:37
O właśnie dzięki Laisar.
To w zasadzie oprócz samych łopatek przepustnicy i wewnętrznej strony gardziela po której pracują łopatki to nie mam czego czyścić. No to wracam do szukania problemu po stronie lpg. Dzięki raz jeszcze.
Wysłany: 2014-12-16, 19:52 Silniczek krokowy problem ze znalezieniem
Witam serdecznie!
W mojej Dacii zapaliła się ostatnio kontrolka błędu. Ogólnie po zapaleniu silnika i naciśnięciu gazu gaśnie, jak się rozgrzeje to jest wszystko ok. Z przeczytanych postów padło na czujnik temperatury bądź silniczek krokowy. Żeby się upewnić zakupiłem interfejs elm 327. Program odczytał że jest to "układ regulacji biegu jałowego, wadliwe działanie". Zdjąłem pokrywę filtra bo myślałem że tam gdzieś go zobaczę ale niestety nie. Mam też foto ilustrujące gdzie się znajduję ale nie widzę nic tam takiego. Czy może mi ktoś dać fotkę tego umiejscowienia z własnego silnika, albo może udzielić jeszcze jakiś wskazówek? Będę niezmiernie wdzięczny. Dziękuję bardzo i pozdrawiam
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2006
Dołączył: 15 Mar 2015 Posty: 19 Skąd: polska
Wysłany: 2015-03-25, 13:22 Dacia Logan 1.4 + gaz zakup silnika krokowego gdzie ?
Witam
Mam taki problem, auto ma problem z wolnymi obrotami czasami na postoju mam 1.5 tys obr. Znalazłem podobne tematy na forum, diagnoza: silnik krokowy. Ok, zacząłem przeglądać allegro pisać emaile do sprzedających którzy posiadaja w sprzedaży krokowce do 1.4 Renault, niestety od jednego z sprzedających po wysłaniu Logana nr vin UU1LSDAAH33485906 dostałem informację, że mam plasitkową przepustnicę i nie jest wymienny krokowiec? Dzwoniłem do ASO, oczywiście sam zakup krokowego nie jest możliwy tylko z przepustnicą, cena : 960 .... Nie powiem troche smutno mi się zrobiło :) Panowie da rade gdzieś zakupić taka przepustnicę czy tylko zostaje mi używka ? Proszę o pomoc
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum