Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-06-10, 12:53
Problem z wolnymi obrotami (odp.: silnik krokowy)
Autor Wiadomość
Zyga 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 2
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 2014-05-03, 18:06   

Zostają mi dwie możliwości (skoro krokowy działa):
1. Sonda lambda,
2. Czujnik temperatury.

Może jutro jak będzie cieplej wejde pod auto i odłączę lambdę, wtedy bede miał pewność czy działa.
PS - z tego co mi się wydaje lambdę znajdę koło tłumika?

Zapomniałem dodać, że auto ma LPG Landi Renzo.
Ostatnio zmieniony przez Zyga 2014-05-03, 18:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
deprezess 


Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 36
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-05-24, 10:50   

Witam
U mnie problem został rozwiązany wystarczyła regulacja zaworów. Szkopuł tylko był jeszcze taki aby wyregulować te zawory pod kątem spalania gazu (inne temperatury spalania itp.). Tak przynajmniej mi to wytłumaczono
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-08-01, 18:35   Wymiana silnika krokowego wolnych obrotów Duster 1.6 16v

W związku z tym że chrobotał silniczek krokowy wolnych obrotów zastąpiłem go zastępczym pasującym z opisem.
Po pierwszych uruchomieniach obroty jałowego skalały do 2500/min Po którymś razie spadły poniżej 1000 i utrzymują się w zakresie 600-650 To za mało. Czy należy dokonać adaptacji przepustnicy aby obroty były na poziomie ok 800/min i jak to wykonać czy raczej silniczek nie nadaje się tej bryki.
_________________

Ostatnio zmieniony przez Daster 2014-08-01, 18:40, w całości zmieniany 3 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-01, 21:36   

A w dusterze jest zintegrowany z przepustnicą czy może odzienie ?
_________________
Moje auto
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-02, 12:33   

@Daster: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3889 - w dusterze jest tak samo.
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-08-02, 22:08   

Karenzo napisał/a:
A w dusterze jest zintegrowany z przepustnicą czy może odzienie ?

Na szczęście oddzielny. Wymiana to bajka. Dwa wkręty i wtyczka, a wygląda tak:


Laisar napisał/a:
@Daster: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3889 - w dusterze jest tak samo.

Dzięki @Laisar jutro zrobię adaptację według Twoich wskazówek i napiszę o rezultacie
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-08-04, 07:28   

Ja mam od zawsze obroty ok. 600 rpm na tzw. wolnych obrotach pczy czym silnik równo pracuje i zbiera się bez problemu jak dodam gazu więc chyba tutaj to ok. Silniczek krokowy oryginalny, czyszczony przez serwis kiedyś na gwarancji i od tego czasu ok. (też miałem falowanie). Aktualny przebieg nieco ponad 92 kkm.
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2014-08-04, 07:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-04, 09:53   

Na wszelki wypadek warto sprawdzić czy to na pewno na pewno jest te 600 (; - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1476
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-08-04, 11:07   

Wykonałem procedurę jw. lecz nie zauważyłem aby obroty wzrosły powyżej 700 r/min na wygrzanym silniku. Gdy włączę jeszcze klimę i wszystkie światła oraz ogrzewanie tylnej szyby to na biegu jałowym spadają poniżej 500 r/min z tendencją falującą ku dołowi i zaczyna telepać budą. Na zimno po uruchomieniu obroty są w granicach 1000 r/min. Widocznie tak ma być.
Zastanawiam się czy nie należałoby poczyścić przepustnicę. Czytałem, że po takiej czynności obr. mogą wzrosnąć. Na forum Megane zalecają odłączyć klemę (-) na kilka minut aby sterownik silnika "zapomniał" ustawy przepustnicy i po podłączeniu zasilania i włączeniu zasilania zapłonu odczekać kilkanaście sec. przed rozruchem (w tym czasie ECU pokręci stepermotorem i zapamięta właściwe położenia przepustnicy)
_________________

Ostatnio zmieniony przez Daster 2014-08-04, 11:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-04, 11:33   

@Daster: Może rzeczywiście to nie jest podane tak wprost, ale procedura adaptacji dotyczy właśnie pierwszego uruchomienia po wymianie krokowca. Jak przy każdej wymianie urządzenia elektrycznego zakłada to także oczywiście wcześniejsze odłączenia akumulatora.

W przypadku brak odłączenia trzeba resetować ECU specjalna komendą z urządzenia serwisowego.
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-10-03, 11:20   

Daster gdzie znalazłeś silnik krokowy?
Ja mam na przepustnicy tylko taką puszkę kwadratową i za CHRL nie mogę znaleźć silnika krokowego.
Na lpg zaczął mi szarpać i odcinać tak, że w miarę przyspiesza tylko między 2,4 a 3,5 krpm.
Świece sklepałem, przepustnicę wyczyściłem, wymieniłem filtr fazy lotnej no i chciałem jeszcze wyczyścić silnik krokowy. Fakt, że było późno i padało mi z nieba na plecy ale jednak starałem się zauważyć silnik krokowy a nie umiałem :-/
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2014-10-03, 11:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-10-03, 11:54   

Silnik krokowy znajduje się po lewej stronie silnika na górze w głębi komory (patrząc po otwarciu maski). Trzeba po prostu przyświecić latarką, bo tak jest trochę trudniej znaleźć bez latarki.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-10-03, 12:00   

Dzięki a czy nie jest tak, że jak mam taką kwadratową puszkę przy przepustnicy to w Dusterze jest elektroniczne sterowanie przepustnicą i w związku z tym nie mam silnika krokowego?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-03, 12:04   

@Hakama 4x4: Właśnie tak:

przepustnica@k4m.png
 
w 4x4 masz już przepustnicę elektroniczną (1076):
Plik ściągnięto 20263 raz(y) 44,88 KB

krokowiec@k4m.png
 
...a kol. Daster w 4x2 - starego typu, sterowaną linką (osobno krokowiec 649 i czujnik położenia 222 na przepustnicy 1076):
Plik ściągnięto 20263 raz(y) 46,32 KB

 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-10-03, 12:37   

O właśnie dzięki Laisar.
To w zasadzie oprócz samych łopatek przepustnicy i wewnętrznej strony gardziela po której pracują łopatki to nie mam czego czyścić. No to wracam do szukania problemu po stronie lpg. Dzięki raz jeszcze.
 
jachou 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4MPI
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Gru 2014
Posty: 8
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2014-12-16, 19:52   Silniczek krokowy problem ze znalezieniem

Witam serdecznie!
W mojej Dacii zapaliła się ostatnio kontrolka błędu. Ogólnie po zapaleniu silnika i naciśnięciu gazu gaśnie, jak się rozgrzeje to jest wszystko ok. Z przeczytanych postów padło na czujnik temperatury bądź silniczek krokowy. Żeby się upewnić zakupiłem interfejs elm 327. Program odczytał że jest to "układ regulacji biegu jałowego, wadliwe działanie". Zdjąłem pokrywę filtra bo myślałem że tam gdzieś go zobaczę ale niestety nie. Mam też foto ilustrujące gdzie się znajduję ale nie widzę nic tam takiego. Czy może mi ktoś dać fotkę tego umiejscowienia z własnego silnika, albo może udzielić jeszcze jakiś wskazówek? Będę niezmiernie wdzięczny. Dziękuję bardzo i pozdrawiam
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-16, 21:59   

Nr 649 (widok od tyłu silnika):



(źródło)
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 368
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2014-12-16, 22:03   

Instrukcja pdf

Demontaż regulatora prędkości obrotowej biegu jałowego.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 722 raz(y) 94,53 KB

 
jachou 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4MPI
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Gru 2014
Posty: 8
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2014-12-27, 13:59   

Czy po demontażu krokowego można go w jakiś sposób sprawdzić?? Dziękuję za odpowidzi. Pozdrawiam
 
grzech 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 131
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2014-12-28, 14:25   

http://www.cnc.info.pl/to...kowy-vt1131.htm
Może to Ci się przyda.
 
daciafan 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2006
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 19
Skąd: polska
Wysłany: 2015-03-25, 13:22   Dacia Logan 1.4 + gaz zakup silnika krokowego gdzie ?

Witam
Mam taki problem, auto ma problem z wolnymi obrotami czasami na postoju mam 1.5 tys obr. Znalazłem podobne tematy na forum, diagnoza: silnik krokowy. Ok, zacząłem przeglądać allegro pisać emaile do sprzedających którzy posiadaja w sprzedaży krokowce do 1.4 Renault, niestety od jednego z sprzedających po wysłaniu Logana nr vin UU1LSDAAH33485906 dostałem informację, że mam plasitkową przepustnicę i nie jest wymienny krokowiec? Dzwoniłem do ASO, oczywiście sam zakup krokowego nie jest możliwy tylko z przepustnicą, cena : 960 .... Nie powiem troche smutno mi się zrobiło :) Panowie da rade gdzieś zakupić taka przepustnicę czy tylko zostaje mi używka ? Proszę o pomoc
Pozdrawiam
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-25, 13:37   

Szukaj nie wg VIN, a wg nr OEM: 7701206370 - w ASO 300 zł, w sklepach z częściami zamienniki od ok. 30 zł.

Wygląda tak - http://www.daciashop.eu/d...alve-air-supply

Wymiana - http://www.daciaklub.pl/f...1657963#1657963
 
daciafan 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2006
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 19
Skąd: polska
Wysłany: 2015-03-25, 14:27   

http://allegro.pl/show_item.php?item=5089377257 nr silnika sie zgadza, myślisz, że bedzie pasować ?

To w końcu gość nie miał racji ze silniczek sam sie nie wymienia tylko razem z przepustnicą ?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-03-25, 15:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-25, 15:06   

daciafan napisał/a:
nr silnika sie zgadza, myślisz, że bedzie pasować ?

Nie wiem - nr referencyjny (7701044401) jest jednak inny.

A po co ryzykować, skoro można kupić z właściwym numerem?

http://allegro.pl/listing...ring=7701206370


Cytat:
nie miał racji ze silniczek sam sie nie wymienia tylko razem z przepustnicą ?

Tak - nie miał racji.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-25, 16:01   

daciafan napisał/a:
http://allegro.pl/show_item.php?item=5089377257 nr silnika sie zgadza, myślisz, że bedzie pasować ?

To w końcu gość nie miał racji ze silniczek sam sie nie wymienia tylko razem z przepustnicą ?



nie kupuj produktów tej firmy
to zwykłe buble z chin
miałem sondę lambde i czujnik temp
nie polecam
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne