Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster jak to z nim jest?
Autor Wiadomość
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-06-09, 00:12   

A mój Duster jest z 2010 r.
Mam przejechane aktualnie ok. 88 kkm i powiem tak:
- było kilka niegroźnych awarii ale żadna nie unieruchomiła mi auta (czyli wg. ADAC super - bo taki biorą współczynnik)
- wszystkie rzeczy zrobiło ASO na gwarancji
- Używam w terenie (poza ostatnimi 2 miesiącami, kiedy nie miałem na nic czasu) to od kiedy go mam co najmniej jeden dzień w tygodniu jadę pojeździć w sposób taki, że potem przeklinam jak błoto mi nie chce schodzić z podwozia myjką (a mam uczciwe 150 bar :lol:
Obserwacje:
- zawieszenie jest chyba pancerne, amortyzatory jak nowe
- silnik od wymiany do wymiany oleju ma czysty olej w niezmienionym stanie (wymieniałem w ASO co 30 a teraz przy 80 sam - czyli co 20)
- podwozie bardzo dobrze znosi przetarcia - bardzo mocne progi bo nie raz myślałem, że wgniotłem a tu nic (osobówką były by już dawno płaskie)
- bagażnik przydałby się większy na dalsze wyprawy w Mondeo jest chyba 20% większy realnie -więc mam boks na dachu jak jest dalsza trasa.
- Odradzam Diesla (panewki) polecam benzynę na lpg. Tymbardziej jak jeździsz w tereny gdzie nie będzie pewnego paliwa a benzyniaka szlag nie trafi - choć w ostrzejszy teren to Diesel ma lepszy moment).
- płyta pod silnikiem baaaardzo wytrzymała ( choć muszę przemalować bo cała porysowana - ale nie rdzewieje).
- felgi metalowe - mam - rdzewieją. Polecam alu lub czarne - mam stylizowane metalowe i odradzam.
- Przy dobrych oponach, lifcie o 5 cm jak Janzet (sprężyny sztywniejsze i jest lepszy też na wykrzyże) i silniku benzynowym i boksie na dachu - nic Cię nie zatrzyma na wschodzie. Do tego jakaś fana listwa led na dach i jest przeprawówka po skurczybyku :shock: Więcej nie trzeba.
 
pamyr 
Zielony listek


Marka: Ford
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 2.0 PB
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 6
Skąd: WWA
Wysłany: 2014-06-09, 02:55   

Hakama 4x4 napisał/a:
A mój Duster jest z 2010 r.
Mam przejechane aktualnie ok. 88 kkm i powiem tak:
- było kilka niegroźnych awarii ale żadna nie unieruchomiła mi auta (czyli wg. ADAC super - bo taki biorą współczynnik)
- wszystkie rzeczy zrobiło ASO na gwarancji
- Używam w terenie (poza ostatnimi 2 miesiącami, kiedy nie miałem na nic czasu) to od kiedy go mam co najmniej jeden dzień w tygodniu jadę pojeździć w sposób taki, że potem przeklinam jak błoto mi nie chce schodzić z podwozia myjką (a mam uczciwe 150 bar :lol:
Obserwacje:
- zawieszenie jest chyba pancerne, amortyzatory jak nowe
- silnik od wymiany do wymiany oleju ma czysty olej w niezmienionym stanie (wymieniałem w ASO co 30 a teraz przy 80 sam - czyli co 20)
- podwozie bardzo dobrze znosi przetarcia - bardzo mocne progi bo nie raz myślałem, że wgniotłem a tu nic (osobówką były by już dawno płaskie)
- bagażnik przydałby się większy na dalsze wyprawy w Mondeo jest chyba 20% większy realnie -więc mam boks na dachu jak jest dalsza trasa.
- Odradzam Diesla (panewki) polecam benzynę na lpg. Tymbardziej jak jeździsz w tereny gdzie nie będzie pewnego paliwa a benzyniaka szlag nie trafi - choć w ostrzejszy teren to Diesel ma lepszy moment).
- płyta pod silnikiem baaaardzo wytrzymała ( choć muszę przemalować bo cała porysowana - ale nie rdzewieje).
- felgi metalowe - mam - rdzewieją. Polecam alu lub czarne - mam stylizowane metalowe i odradzam.
- Przy dobrych oponach, lifcie o 5 cm jak Janzet (sprężyny sztywniejsze i jest lepszy też na wykrzyże) i silniku benzynowym i boksie na dachu - nic Cię nie zatrzyma na wschodzie. Do tego jakaś fana listwa led na dach i jest przeprawówka po skurczybyku :shock: Więcej nie trzeba.


O i o taką wypowiedź mi chodziło..dzięki! Liftował go nie będę bo przy wyjazdach z rodziną nie wjeżdżam tam gdzie zachodzi jakiekolwiek prawdopodobieństwo że nie wyjadę o własnych siłach. Fabryczny prześwit i dobre AT-eki wystarczą na takie "wycieczki". Na "samotne" wyjazdy w zupełnie innym stylu biorę Hiluxa a że takie wyjazdy odkąd mam rodzinę bywają rzadkie potrzebne mi coś w stylu Dustera. Pewnie normalnie kupił bym Grand Vitarę bo nową lub demo można wyrwać za ok 85 tys problem w tym że występuje tylko z paliwożernym motorem 2.4 pb, w podłodze nie ma miejsca na butle LPG bo Vitara ma koło na klapie, pod podłogą też nie ma a montując w kufrze nie ma miejsca na graty wiec lipa i zostaje Duster.
 
lubię_pierogi 


Marka: Dacia
Model: Duster Ph II 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 73
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-06-09, 07:21   

Cav napisał/a:
A dlaczego deskę?
W Ceedzie posypała mi się po 6 latach maglownica i dawała bardzo podobne efekty, a wcześniej zbliżone dawał również zużyty łącznik stabilizatora.
Więc IMO z deską nie ma to nic wspólnego - prędzej to jakiś luzik w zawieszeniu lub układzie kierowniczym.

Elementy zawieszenia i układu kierowniczego już sobie "chałupniczo" zweryfikowałem - są ok. Problem nie jest upierdliwy więc nie spieszy mi się z wizytą w aso (karwa nawet montaż haka spieprzyli i musiałem jechać na poprawkę).
 
lubię_pierogi 


Marka: Dacia
Model: Duster Ph II 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 73
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-06-09, 07:27   

pamyr napisał/a:
Fabryczny prześwit i dobre AT-eki wystarczą na takie "wycieczki".

mi się już dwukrotnie zdarzyło przy niewielkiej prędkości przytrzeć metalową osłoną na niezbyt imponujących dołkach w drodze gruntowej - przy dobiciu przodem. Z filmów i zdjęć wydawało mi się, że jednak mogę pozwolić sobie na więcej. W każdym razie osłona fabryczna robi robotę - jest solidna.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-09, 11:43   

No ale dusterem poniżej 10 l w benzynie trudno będzie zejść .
_________________
Moje auto
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-06-09, 14:39   

Karenzo napisał/a:
No ale dusterem poniżej 10 l w benzynie trudno będzie zejść .

zależy od sposobu eksploatacji - w trasie bez wyrzeczeń jest 7,5 więc przy długich odcinkach szosowych można nieco obniżyć wspomnianą wyżej średnią
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2014-06-09, 14:48   

W mieście 8,8 chyba, że stoi się non stop w korku.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-09, 14:50   

te 7,5 to chyba przy 80 km/h max
przy 120 pali 11 L LPG
ciągłej jazdy autostradowej z postojem tylko na tankowanie
A tak na co dzień to 9-10 pali
Mój korków prawie nie widzi i poniżej 9 nie da sie zejść

Może by zszedł poniżej 8 jak by cała trase jechać równe 90 za tirem .
Kiedyś innym autem tak zrobiłem (seat cordoba ) miałem wynik ok 6 L , normalne spalanie ok 8
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-06-09, 14:54, w całości zmieniany 3 razy  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2014-06-09, 15:52   

Karenzo napisał/a:
A tak na co dzień to 9-10 pali

masz na myśli LPG czy benzynę?
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-06-09, 19:45   

Stosując choć odrobinę zasad jazdy eco -7,5 przy 90 km/h - u mnie nie ma autostrad, poza tym nikt potrafiący choć trochę liczyć nie zmusza auta z tym silnikiem bez potrzeby do 120 czy 130 km/h, bo nie od dziś wiadomo,że w tej jednostce napędowej spalanie w takich warunkach drastycznie wzrasta. Kupowanie benzynowego DD i to jeszcze 4x4 w celu jeżdżenia nim z prędkościami autostradowymi pozbawione jest sensu, bo auto w takim zestawieniu zwyczajnie się do tego nie nadaje - to też nie jest odkrycie. Trzeba w miarę dokładnie dostosować konfigurację do przewidywanych warunków, w jakich będzie eksploatowane. To pozwoli uniknąć narzekania post factum. Producent zresztą nie kłamie - wystarczy dokładnie przeczytać dane techniczno-eksploatacyjne. Przy spalaniu stoi wyraźnie: "średnio - 10l" Na autostrady o wiele lepszy będzie mocniejszy 1,5 dCi z przednim napędem
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-06-10, 06:16, w całości zmieniany 6 razy  
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-06-09, 19:50   

Ja możliwości terenowe Dustera oceniam bardzo wysoko jak na zajmowany przez niego segment. Do wypraw po nieutwardzonych drogach spokojnie się nadaje, nawet w lekkim błocie. W teren mam Suzuki, niemniej kilka razy musiałem gdzieś Dusterkiem przelecieć polną drogą na skróty i byłem pozytywnie zaskoczony.

Ćwiczę w rodzinie obecnie trzeciego Dustera (roczniki 2011, 2012, 2014), wszystkie dCi 4x4, dwa Laureate i jeden Prestige. Przebiegi odpowiednio 60.000, 45.000 i 8.000. Awarie?
W Dusterze 2011 był problem z pokrętłem trybów 4x4 i niekiedy żeby włączył się zimą 4x4 trzeba było zgasić silnik i odpalić ponownie (znany problem). Nagminnie palił żarówki H7.
W tym z 2012 oberwała się cela akumulatora i trzeba było odpalić na kable i pojechać do ASO po nowy akumulator. Też co jakieś 10-15.000km wymieniam żarówki.
W 2014 przekłamuje o 0,5 litra wskaźnik spalania średniego i trzeba mocno trzasnąć, żeby zamknął się bagażnik. Wpadł też wgłąb guzik podgrzewania siedzenia, trzeba było go wyjąć i poprawić.

Lakier jest delikatny, łatwo się rysuje aż do blachy, stąd jeżdżąc po szutrach czy lasach łatwo o korozję, to fakt. Trzeba po prostu po każdym takim wypadzie obejrzeć auto i zrobić zaprawki.

Co do liftu, moim zdaniem złotym środkiem wydaje się zastosowanie sprężyn +3cm i opony o profilu 70 (czyli +1cm). Wówczas prześwit będzie efektywnie rzędu 22-23cm, a to już bardzo przyzwoity wynik. Za śmieszne pieniądze.

Zawieszenie- nie do końca się zgadzam w kwestii jego pancerności- widać, że elementy są delikatne i w porównaniu z autami terenowymi... nie ma porównania. Niemniej w żadnym z Dusterów nie musiałem wymieniać dotąd nic w zawieszeniu. Tyle, że nie eksploatuję ich w terenie. Ale np. wyjazd na Ukrainę (w tym słynna z dziur droga na Tarnopol) ten z 2012 przejechał bez zająknięcia.
Auto ma delikatną karoserię, więc w terenie odpada np. bagażnik wyprawowy na dachu czy namiot dachowy. Jazda z mocnymi wykrzyżami też na pewno ostatecznie skończy się totalnym zwiotczeniem budy.

Kwestia skrzyni biegów- nawet ten wybitnie stronniczy artykuł w Auto-Świecie podaje (jak się wczytać dokładnie), że był zepsuty wysprzęglik, którego ASO nie wymieniło, wymieniając całą skrzynię, stąd znowu problem powrócił. Nazwanie tego "dwoma awariami skrzyni biegów" to istotne nadużycie.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-06-09, 20:04   

zawieszenie - w porównaniu z hiluxem z pewnością jest delikatniejsze. W porównaniu z przeciętnym kompaktem i tak nadal pancerne. Żarówki H7 - wystarczy zastosować te o przedłużonej żywotności i problem praktycznie znika
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-09, 22:45   

U mnie też amorki do wymiany były z przodu, przynajmniej jeden był w stanie nazwę to kiepskim , ale zmienia się parami.
Cytat:

płyta pod silnikiem baaaardzo wytrzymała ( choć muszę przemalować bo cała porysowana - ale nie rdzewieje).

Hmm, ale płyta pod silnikiem jest plastikowa, ale faktycznie nie jest mocno felerna . W 4x4 jest metalowa ?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-09, 23:02   

tak
_________________
Moje auto
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-06-10, 20:36   

Dar1962 napisał/a:
zawieszenie - w porównaniu z hiluxem z pewnością jest delikatniejsze. W porównaniu z przeciętnym kompaktem i tak nadal pancerne.

Jasne, ale my tu mówimy o używaniu go w turystyce offroadowej, więc trzeba raczej równać do aut terenowych niż kompaktów ;-)
Po prostu trzeba się liczyć z tym, że po pierwsze, trzeba jeździć delikatniej niż by się to robiło terenówką, a po drugie- po każdym takim wypadzie może (acz nie musi) być conieco do wymiany. Trzeba po prostu mieć to na uwadze.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-06-10, 21:04   

DD nie jest terenowym offriderem jak choćby wrangler unilimited. To suv o wyjątkowej jak na klasę dzielności w lekkim terenie, dobrze znoszący eksploatację po nawierzchniach o marnej jakości.Warto o tym pamiętać i zachować umiar i rozsądek.Te youtube-owe ekstremalne wyczyny Dusterów nie są przykładem do regularnego naśladownictwa, bo zwyczajnie zamęczą auto :-P
 
kaka84 



Marka: Dacia
Model: Duster faza2
Silnik: 1.6 LPG TECH 67L
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 88
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2014-06-18, 07:31   

do posiadaczy nowych duster'ów w wersji laurete. Fotel kierowcy ma osłonę obydwu prowadnic a fotel pasażera też? bo ja mam tylko od strony drzwi?Jak jest u was?
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-06-18, 18:20   

kaka84 napisał/a:
do posiadaczy nowych duster'ów w wersji laurete. Fotel kierowcy ma osłonę obydwu prowadnic a fotel pasażera też? bo ja mam tylko od strony drzwi?Jak jest u was?

tak samo
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne