Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-11-21, 10:45
Usterka wskażnika poziomu paliwa oraz rezerwy.
Autor Wiadomość
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-11, 18:26   

mekintosz, masz miernik typu multimetr? Jeśli nie to kup taki za 10zł nawet, aby z wyświetlaczem i testerem obwodu.
Bez tego będzie ciężko.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-11, 18:54   

zaktualizowane.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-11, 19:26   

Hmm.. nie trzeba chyba. Na szybko zaizolowałem, połączę "kostką" zaś w weekend przy dostępie do 220V na dworze zalutuje. Strasznie tandetnie i niechlujnie zabezpieczone oryginalne przewody. Przetarły się ! Wstyd dla Renault.

urwany.jpg
Plik ściągnięto 161 raz(y) 189,48 KB

komora pompy.jpg
Plik ściągnięto 144 raz(y) 218,09 KB

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-11, 19:30   

Fajnie. No to jak już rozwiązany problem to możesz nacisnąć mi pomógł, bo raczej mi się należy ;-) 8-)
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-07-11, 20:19   

mekintosz napisał/a:
Hmm.. nie trzeba chyba. Na szybko zaizolowałem, połączę "kostką" zaś w weekend przy dostępie do 220V na dworze zalutuje. Strasznie tandetnie i niechlujnie zabezpieczone oryginalne przewody. Przetarły się ! Wstyd dla Renault.


Standard w tej firmie.
W Megane po 3 latach przetarła się wiązka kabli do bagażnika, nie szło go nawet otworzyć.
ASO zażądało 200 zł za diagnozę (zrezygnowałem), elektryk naprawił za 30 zł.
Nie dość, że produkują badziew, to jeszcze próbują na tym zarobić.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-11, 20:29   

mekintosz napisał/a:
. Strasznie tandetnie i niechlujnie zabezpieczone oryginalne przewody. Przetarły się ! Wstyd dla Renault.

Tym razem koniecznie trzeba poprawić konstruktorów Renault/Dacia - nie zapomnij o peszelku (koszulce izolacyjnej) bo znów się przetrze
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-11, 20:50   

Dałem luźną miękką termokurczkę, by to lekko pracowało. Nie podgrzewalem jej, luźno nasunełem na izolację. Na to kawałek peszelka.

Co dziwne, wciąż mam bład "Jo" ;-( Nawet po odłączeniu akumulatora na kilka minut.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-11, 21:03   

Cav napisał/a:

Nie dość, że produkują badziew, to jeszcze próbują na tym zarobić.


Smutne jest to, że w ramach oszczędności wiązki są z cienkich przewodów, w moim odczuciu słabo ogólnie chronione. W przypadku tego przewodu w komorze komory pompy aż się prosi o choć jedną taniuśką rureczkę a nie kawałek izolacji co 4 cm. Na pocieszenie nic więcej się nie popsuło i dzięki forum udało się za free to naprawić.

Sztuką jest zarabiać na badziewiu, więc Renault ma żyłkę do intereu ;-) Generalnie jednak użytkownicy daci, którzy trafią na takie niedoróbki raczej nie wrócą do tej marki.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-11, 21:36   

mekintosz napisał/a:
Co dziwne, wciąż mam bład "Jo" ;-( Nawet po odłączeniu akumulatora na kilka minut.

Jeszcze gdzieś jest przerwa w obwodzie. Może problem kontaktu do masy?
Posprawdzaj i powtórnie zrób test wyśweitlaczy.
A swoją drogą dlaczego DD ph2 nie ma tego testu?
Co najmniej dziwne - lub test jest tak tajny że jeszcze nikt nie odkrył sposobu jego uruchomienia - typu - dwa przyciśnięcia pedału hamulca raz sprzęgła + a później minus na kierownicy i 10 sekund przycisku na dźwigni wycieraczek :mrgreen:
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-11, 22:05   

jas_pik napisał/a:

A swoją drogą dlaczego DD ph2 nie ma tego testu?
Co najmniej dziwne - lub test jest tak tajny że jeszcze nikt nie odkrył sposobu jego uruchomienia -.....ek :mrgreen:


Bo wtedy członkowie Dacia Klub Polska mogli sobie wzajemnie pomagając samodzielnie naprawiać swoje dustery. ASO nic nie zarobi - stąd testu nie ma ! ;-)
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-07-12, 07:31   

jas_pik napisał/a:

Posprawdzaj i powtórnie zrób test wyśweitlaczy.
A swoją drogą dlaczego DD ph2 nie ma tego testu?


Podczas grzebania w necie, dotarłem do info dla Renault, bodajże Scenica, że w nowszych wersjach takiego testu nie ma, gdyż wszystkie testy mają być robione po podpięciu Clipa.
Może tu jest tak samo?
 
carolinus 


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1.5 dCi 68KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 60
Skąd: Warszawa i okolice
Wysłany: 2014-07-14, 18:07   

Hej Łukasz,

daj znać jak poszło co z tym błędem "JO" - czy już znalazłeś przyczynę?

c.
_________________
--
12.V.2021: +165000km od dnia zakupu,
>237kk całkowity
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-14, 18:28   

Nic się nie zmieniło. Samochód jeździ jak powinien, stąd odpuściłem śledztwo. Jakieś pomysły co to może być ?
 
garfield1988gse 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 68
Skąd: Woj. łódzkie
Wysłany: 2018-03-30, 20:37   

Odgrzeję trochę temat.

W poniedziałek zatankowałem do pełna (kilkanaście litrów). Po włączeniu auta okazało się, że jak przed tankowaniem brakowało dwóch "cegiełek" tak po tankowaniu nadal ich brakuje.

Przejeździłem cały tydzień i ciągle pokazywało mi, że brakuje tylko dwóch "cegiełek".

Dziś zatankowałem znów do pełna (prawie 18 litrów) i dalej brakuje dwóch "cegiełek".

Odłączyłem na 5 minut akumulator bo myślałem, że może komputer się zawiesił, ale to też nie pomogło.

Podniosłem tylną kanapę, żeby zobaczyć czy kable idące do baku nie są gdzieś przetarte, ale wyglądają na nietknięte.

Proszę pomóżcie - co mogę (i w jaki sposób) mogę jeszcze sprawdzić zanim udam się do ASO?
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2018-03-30, 21:02   

Może pływak się gdzieś zawiesił?
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-04-03, 16:30   

garfield1988gse napisał/a:

Proszę pomóżcie - co mogę (i w jaki sposób) mogę jeszcze sprawdzić zanim udam się do ASO?


ZAwieszony lub walniety plywak.
Tam gdzie sprawdzales wtyczke. Odkrec ta duza nakretke i wyciag plywak, podlacz z powrotem wtyczke, zmien polozenie plywaka, przekrec kluczyk i zobaczysz czy cos sie zmienia Lub zmierz miernikiem zmianze rezystancji.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
garfield1988gse 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 68
Skąd: Woj. łódzkie
Wysłany: 2018-04-28, 19:21   

Koledzy pixa i shrek mieliście rację, zawiesił się pływak. Dobrałem się do baku i ogarnąłem temat :-)
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-04-29, 05:41   

Te plywaki to czesta przypadlosc Reno.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
wojciech_69 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway 2
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Maj 2013
Posty: 160
Skąd: Biała k/Radzynia Podlaskiego
Wysłany: 2020-06-10, 08:51   

shrek napisał/a:
Te plywaki to czesta przypadlosc Reno.


Odebrałem autko po naprawie (nic z układem paliwowym itp....), gdzie w chwili odbioru auta było pół baku, spadło do min więc zatankowałem do pełna (wskaźnik reagował poprawnie). Przejechałem ok 800 km a na wskaźniku wszystkie 8 kresek - pełen bak... Zatankowałem ponownie do pełna, obecnie mam przejechane ok 300 km i nadal pełen bak...

Czy w Sandero Stepway 2 pływak również znajduje się pod tylną kanapą i to również prawdopodobnie jego wina?...
Ostatnio zmieniony przez wojciech_69 2020-06-10, 08:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-10, 09:44   

wojciech_69 napisał/a:
Czy w Sandero Stepway 2 pływak również znajduje się pod tylną kanapą

Oczywiście.
 
wojciech_69 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway 2
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Maj 2013
Posty: 160
Skąd: Biała k/Radzynia Podlaskiego
Wysłany: 2020-06-12, 07:50   

A czy to normalne, że po odpięciu wtyczki od pływaka zegary nadal pokazują pełen bak i nie można odpalić auta?.... Po ponownym wpięciu wtyczki pali od "strzała"....
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-12, 08:07   

wojciech_69 napisał/a:
A czy to normalne, że po odpięciu wtyczki od pływaka zegary nadal pokazują pełen bak i nie można odpalić auta?.... Po ponownym wpięciu wtyczki pali od "strzała"....

A pływak ma osobną wtyczkę a nie razem z zasilaniem pompy paliwa? :shock:
 
wojciech_69 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway 2
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Maj 2013
Posty: 160
Skąd: Biała k/Radzynia Podlaskiego
Wysłany: 2020-06-12, 08:12   

Dymek napisał/a:
wojciech_69 napisał/a:
A czy to normalne, że po odpięciu wtyczki od pływaka zegary nadal pokazują pełen bak i nie można odpalić auta?.... Po ponownym wpięciu wtyczki pali od "strzała"....

A pływak ma osobną wtyczkę a nie razem z zasilaniem pompy paliwa? :shock:


Tego nie wiem... Dlatego zadałem pytanie, żeby się dowiedzieć o co chodzi z tą wtyczką - poza tym jakiś czas temu miałem 2x taką sytuacje ze musiałem auto długo kręcić na rozruszniku bo nie chciało zapalić właśnie jakby ta wtyczka była gdzieś odłączona, identyczny objaw, i może jest tak jak mówisz... bo oprócz wtyczki idą jeszcze dwa sztywne przewody (może paliwowe)...
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-12, 08:17   

Moje pytanie było retoryczne... Pompa paliwa jest w zbiorniku- jeden zespół razem z pływakiem. Jeśli odłączysz wtyczkę to pompa paliwa nie działa a więc jak ma silnik pracować?
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-06-12, 08:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojciech_69 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway 2
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Maj 2013
Posty: 160
Skąd: Biała k/Radzynia Podlaskiego
Wysłany: 2020-06-12, 08:22   

OK, spoko. Nie znam się w ogóle na mechanice dlatego mogę się tylko domyślać co i jak... w takim razie mam odpowiedz na moje problemy i pytania... pewnie siada pływak z pompą i tyle ;)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne