Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2016-11-17, 21:10
bagnet i sprawdzanie poziomu oleju
Autor Wiadomość
zorkadar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16V+LPG
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 110
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-07-15, 14:28   

Na urlopie jestem , nie mam czym zmierzyć.
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-07-15, 16:28   

Spoko, nie pali się ;-) ...
 
wilanowiak 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2009
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 218
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-20, 10:15   

Mi też się złamał w moim MCV 1,6 16V i chciałbym kupić metalowy, ktoś poleci jakiś dostępny w necie ?
 
zorkadar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16V+LPG
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 110
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-07-20, 18:22   

Bierz ten co ja kupiłem.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-22, 17:24   

ciekawe czy do dustera podejdzie
_________________
Moje auto
 
zorkadar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16V+LPG
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 110
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-07-30, 20:09   

Razem z oringiem 10mm, dopiero co wróciłem z urlopu dlatego tak późno.
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-08-01, 16:18   

Nic nie szkodzi, dzieki za info :-) .
 
wilanowiak 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2009
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 218
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-12, 21:33   

zorkadar napisał/a:
Bierz ten co ja kupiłem.


Dzięki, kupiłem, pasuje
 
LEON 
Zielony listek


Marka: DACIA
Model: Duster
Silnik: 1.6 115 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Duster
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 4
Skąd: W-wa
Wysłany: 2015-01-18, 16:59   

Witam :-)
mam problem z bagnetem silnik K9K sandero 1,5 dci z 2010-o.
otóż mechanik przy wymianie oleju odłamał końcówkę (ok. 4 cm).
ponieważ to znajomy i poczuwa się do winy zobowiązał się, że kupi zamiennik lub sam dorobi (w ASO za orginał krzyknęli 196!)
Czy ktoś z Was mógł - by mi podać jego dokładne wymiary wraz z nr katalogowym - pozdrawiam ;-)
_________________
LEON
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-24, 12:41   

@LEON: Nr OEM to 8200463669 - cennik twierdzi, że w ASO kosztuje 106 zł brutto (i w Sieci można kupić w podobnych cenach).

Wymiary wg
http://www.ebay.co.uk/itm...=item4ae68213dc

- długość całkowita: 555 mm
- długość od rączki do poziomu max: 435 mm
- długość od rączki do poziomu min: 460 mm
 
kppk 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Ambiance
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-06, 15:09   Silnik 1.4 MPI LPG ilość oleju (bagnet oleju)

Witajcie. Mam od niedawna sandero 1,4 MPI LPG. Ostatnio wymieniałem olej wlali mi go około 3,7-3.8 ale tak właściwie nigdzie się nie doczytałem ile właściwie powinno go być. Co do bagnetu to jakieś marne rozwiązanie, mam taki plastikowy po włożeniu i wyjęciu jest i tak cały pokryty olejem i właściwie nic nie da się odczytać. Macie na to jakieś sposoby? Pozdrawiam

Paweł
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-06, 15:16   

kupić metalowy bagnet od starej renówki
_________________
Moje auto
 
kppk 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Ambiance
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-06, 15:26   

Cha tylko od jakiego silnika żeby dobrze wskazywał?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-06, 15:48   

od 1.4/1.6 8v
wymierz sobie swój i kup od renówki jakiś
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-05-06, 15:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-06, 17:39   

kppk napisał/a:
ile właściwie powinno go być

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=578 - dla 1,4/1,6 MPi: 3,2 dm³ bez wymiany filtra oleju, 3,3 z wymianą filtra oleju.
 
kppk 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Ambiance
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-08, 11:37   

No to lipa co mam teraz zrobić. Mi wlali około 3.7 L oleju. Na tym bagnecie za nic nie mogę sprawdzić poziomu oleju.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-08, 12:16   

dokładnie to
_________________
Moje auto
 
kppk 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Ambiance
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-08, 12:32   

Jak myślicie wlali około 400 ml za dużo czy to może mieć jakieś negatywne skutki.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-05-08, 13:16   

Kiedyś słyszałem, że niedomiar i nadmiar oleju w silniku mogą być szkodliwe.
Niedomiar może spowodować, ze pompa nie zassie oleju i dojdzie do zatarcia silnika z braku smarowania, a nadmiar może wiecznie zachlapywać ścianki cylindra przez korbowody (przeciwwagi) i tłoki mogą ciężej pracować z powodu grubszego filmu olejowego.
Niżej masz cytat z wyszperany z internetu (jest kopalnią wiedzy, więc nie zaszkodzi, jak napisać u wujka Gogle zapytanie o szkodliwość nadmiaru oleju w silniku). ;-)
Cytat:
Zbyt długa jazda z nieprawidłowym poziomem oleju nie może się dobrze skończyć. Jeśli środka smarnego będzie zbyt mało, najpierw zniszczeniu ulegną panewki, a następnie kolejne elementy układu korbowo-tłokowego. W skrajnym wypadku korbowód może „wyskoczyć” bokiem i wtedy silnik nadaje się tylko do wyrzucenia. Są oczywiście pasjonaci zajmujący się reanimowaniem jednostek z uszkodzeniami tego typu, ale jeśli zatarliście silnik w popularnym aucie, to taniej wyjdzie zakup używanego motoru. Zbyt duża ilość oleju w benzyniakach zwykle kończy się uszkodzeniem uszczelnień. W dieslach może dojść do groźnego w skutkach zjawiska tzw. rozbiegania silnika, czyli niekontrolowanego wzrostu obrotów, w wyniku czego zbyt dużo oleju trafi do komór spalania. Diesel na dłużej wkręcony na obroty rzędu 6-8 tys./min nie ma szans na przeżycie.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-09, 11:28   

kppk napisał/a:
Na tym bagnecie za nic nie mogę sprawdzić poziomu oleju

Ja robię tak: sprawdzam poziom po minimum 12 godzinach - wyciągam bagnet, wycieram do sucha, wkładam, czekam 10 sekund, wyciągam i wtedy nawet jak coś się trochę umaże, to jednak zazwyczaj dość dobrze widać dokąd sięgał olej...
 
kppk 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Ambiance
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-13, 14:42   

Posprawdzałem jest około 3 mm powyżej maxa. Co robić wg serwisu renault powinno być wlane 3.3 litra a mi wlali 3,7. Przejechałem juz tak około 300 km i nie wiem co robić dalej. Jakoś to odessać czy tak zostawić.
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 251
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-05-13, 18:35   

Odessać. Następnym razem przy wymianie zadysponuj wlanie 3 litrów i sam dolej tą resztę.
Zarówno mało jak i za dużo jest szkodliwe dla silnika.
Jak auto nie bierze oleju to 3/4 stanu jest optymalne chyba, że ostro dajesz na autostradach wtedy pełny stan ( chodzi o temp. oleju akurat Dacia tego parametru nie wyświetla Skoda tak)
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 368
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2015-05-13, 18:51   

Dla prawidłowej kontroli oleju musi być spełniony warunek, auto musi być ustawione ma powierzchni równej (poziomej). Z doświadczenia wiem, że nie dla każdego jest ona równa. Więc te jedno czy dwumilimetrowe różnice są nie istotne. Istotne jest, że w silniku 1,4 jak podaje instrukcja należy wlać 3,3 litra oleju.
 
kppk 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Ambiance
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-15, 11:24   

Witajcie. Dzisiaj miałem trochę wolengo czasu. Zakupiłem strzykawkę w aptece wężyk w leroyu i odessałem około 350 ml. czyli mam wlane tak około 3.3-3.35 oleju teraz powinno juz być ok. Chociaż te bagnety do kontroli poziomu są jednak jakos marnie obmyślone. Pozdrawiam i dzięki za porady.
 
kfelisiak 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Lut 2016
Posty: 15
Skąd: Stargard
Wysłany: 2016-11-17, 19:12   Duster pęknięty bagnet - są 2 rodzaje??

pytanie jest następujące jaki powinien być tak naprawdę bagnet do dustera 1.6 16V 4x2 2010 r. ?
Podczas wkładania pekł mi i postanowiłem zamówić drugi - miałem taki (tzn może nie dosłownie ale coś takiego):



zamówiłem poprzez allegro nie wczytując się zbyt mocno głównie chodziło że dacia duster 1.6 16v z tej aukcji:
http://allegro.pl/bagnet-...jI2OGE2NDMwNw==

i co ? który bagnet jest prawidłowy - o co chodzi... ? wychodzi na to, że ten długi jest do silnika 8V a przecież w dusterze takiego nie ma....... pomóżcie proszę ?
Ostatnio zmieniony przez kfelisiak 2016-11-17, 19:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne