Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Za i przeciw: Dacia Duster
Autor Wiadomość
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2014-08-22, 15:00   

corrado napisał/a:
Cytat:
Przeciętny temat na takim passat klubie to jak naprawić taśmą silnik albo podpicować pod handel przerdzewiałe progi .

Wg mnie tekst lata 2014 na dkp.pl
:lol: :lol: :lol:

+1 :mrgreen:
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-08-22, 15:50   

benyo napisał/a:
Cav napisał/a:
Bo pewnie od tego zaczynałeś.


Raczej nie :) zaczynalem od Taga - pamietasz taki edytor tekstu na procesorze 286 ??:) Worda uzywam od wersji 3.0 , lata 90-te :) wspomnień czar :)


Pamiętam.
Też od niego zaczynałem.

Ale ja się tak łatwo nie przestawiam, jak coś dobre, to nie należy tego zmieniać.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-08-22, 15:52   

piku napisał/a:
Panowie,
facet w czarnym twierdzi, że silnik pracuje głośno i jak młockarnia. Najpewniej nie jeździł zbyt wieloma dieslami (to oczywiście nieprawda - jeździł wieloma, dlatego to, co mówi nie jest zrozumiałe). Akurat ten silnik pracuje z duża kulturą, tak, że moi znajomi, gdy ich wiozę sadzą, że jedziemy benzynówką.


Nie pracuje z kulturą, pracuje głośno i ma nieprzyjemny dźwięk.
Ceeda kupowałem właśnie dlatego, że diesel był cichutki, Renault nawet nie może się z nim równać.
Nawet diesle w malutkiej Skodzie (Rapid) pracują znacznie kulturalniej.
Przynajmniej jeśli chodzi o wrażenia z środka auta.
Do tego diesel w Dusterze dość mocno przenosi drgania na kabinę.

Ale fakt - jest dużo bardziej elastyczny podczas jazdy niż silnik Kii.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-08-22, 15:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
Maxi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 33
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2014-08-22, 16:39   

Temu z alfy, która jest taka cicha, polecam założyć na koła takie " laczki" jak ma duster i przejechanie się autostradą z szybkością 140 km/h i usłyszy jak jest mu cicho. Przecież te opony są dla samochodów do jazdy w trudnym terenie, a nie na autostradę. Kto zasadniczo jeździ po autostradach niech zmieni opony to mu i praca silnika nie będzie taka głośna. To też nie jest samochód do codziennego pokonywania 500 - 600 km po autostradach. Został skonstruowany do innych celów i w nich ma się sprawdzać. Jak ktoś go porównuje do SUV-ów toyoty, audi, to po prostu ma sieczkę w głowie i tyle w tym temacie. A tak nawiasem kto zna faceta, który kupuje SUV markowy( mam na myśli mercedesa, audi ) aby dojeżdżać codziennie do pracy po 10-15 km i odsprzedaje go po 5 latach ze stanem 100 000 km ( a takie głównie są na polskim wtórnym rynku ) ? Rozumiem jak kupuje taki samochód, rocznie robi ok. 100 000 km i po 5 latach sprzedaje go jako zużyty ( po eksploatacji ok. 500 000 km, a nasi fachowcy odsprzedają go jako samochód po przejechaniu 100 000 km lub po jakiejś powodzi lub wypadku, który "przeżył" ten samochód. Ale prestiż kupującego jest, a z dusterem ? To wół roboczy, który ma też czasem pociągnąć przyczepkę z łodzią, motorówką po trudnym terenie i to robi. Ja bym mojego chętnie zamienił ale TYLKO na tego nowszego, który mi się mimo tych wad podanych w audycji przez " eksperta" ( tfu,,,) bardzo podoba. Pozdrawiam.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-22, 23:04   

Maxi dobrze pisze,

laczki M+S ContinentalaLX, to głośne gumy całosezonowe - które mają być pod gorszą nawierzchnię i mają indeks głośności 72dB
Dla przykładu niemieckie Fuldy EcoControl które zamierzałem kupić na lato i autostrady Dusterem - w tym samym rozmiarze mają lepsze współczyniki hamowania, spalania paliwa i głośności - tylko 68dB , czyli 4dB różnicy!
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-08-23, 07:26   

Cav napisał/a:
Nie pracuje z kulturą, pracuje głośno i ma nieprzyjemny dźwięk.
Przynajmniej jeśli chodzi o wrażenia z środka auta.
Do tego diesel w Dusterze dość mocno przenosi drgania na kabinę.
Ale fakt - jest dużo bardziej elastyczny podczas jazdy niż silnik Kii.


Cav, najwyraźniej jeździmy samochodami z różnymi silnikami. Jak będziesz w okolicach Lublina, zapraszam na przejażdżkę moim autem :-)
A propos, Skodami jeździłem sporo (chyba ze 4 beznynówki - nadal mam jedną benzynówkę - i co najmniej 5 diesli), gdy już dCi się rozgrzeje, pracuje ładniej niż rozgrzany tdi. O wrażeniach znajomych, którzy zer mną jeździli już tu pisałem.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-08-23, 07:30   

corrado napisał/a:
laczki M+S ContinentalaLX, to głośne gumy całosezonowe - które mają być pod gorszą nawierzchnię i mają indeks głośności 72dB

N więc po wytłumieniu części auta odgłosy z podwozia/od kół i opon oraz zawieszenia/ wciąż słychać za bardzo, zwł. na nierównych drogach. Ale nie narzekałbym na głośność tych opon. Jeździłem na sportowych oponach (w Octavii), które były tak głośne, ze w pierwszej chwili chciałem reklamować. Sprzedawcy przekonali mnie, że TTTM, ale za to znakomicie trzyma się drogi (i szybko zużywa w związku z tym, co powyżej). I tak było.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-08-23, 07:31   

piku napisał/a:
Cav napisał/a:
Nie pracuje z kulturą, pracuje głośno i ma nieprzyjemny dźwięk.
Przynajmniej jeśli chodzi o wrażenia z środka auta.
Do tego diesel w Dusterze dość mocno przenosi drgania na kabinę.
Ale fakt - jest dużo bardziej elastyczny podczas jazdy niż silnik Kii.


Cav, najwyraźniej jeździmy samochodami z różnymi silnikami. Jak będziesz w okolicach Lublina, zapraszam na przejażdżkę moim autem :-)
A propos, Skodami jeździłem sporo (chyba ze 4 beznynówki - nadal mam jedną benzynówkę - i co najmniej 5 diesli), gdy już dCi się rozgrzeje, pracuje ładniej niż rozgrzany tdi.


W środku auta?
Ja tam tego tdi w żadnym z firmowych Rapidów praktycznie nie słyszę.
Klekot dci słyszę często, może dlatego, że częściej zdarza mi się go słuchać z zewnątrz, gdy wychodzę sprawdzić jak mocno falują obroty. :-(
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-08-23, 07:46   

Cav napisał/a:
W środku auta? Ja tam tego tdi w żadnym z firmowych Rapidów praktycznie nie słyszę.Klekot dci słyszę często, może dlatego, że częściej zdarza mi się go słuchać z zewnątrz, gdy wychodzę sprawdzić jak mocno falują obroty. :-(


Jak piszę o ładnej pracy, mam na myśli głownie pracę na obrotach podczas jazdy - to raczej oczywiste. Na wolnych obrotach słychać charakterystyczny klekot diesla, ale bardzo zgrabny, równy, mam wrażenie, że nieco "jaśniejszy" niż w tdi. W środku auta mam cicho, bo częściowo je wytłumiłem. Od ok. 1,5-1,7 tys., a zwł. ok. 2 tys. obrotów odgłosy dCi są już bardzo "przyjemne".
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-08-23, 07:48   

piku napisał/a:
Cav napisał/a:
W środku auta? Ja tam tego tdi w żadnym z firmowych Rapidów praktycznie nie słyszę.Klekot dci słyszę często, może dlatego, że częściej zdarza mi się go słuchać z zewnątrz, gdy wychodzę sprawdzić jak mocno falują obroty. :-(


Jak piszę o ładnej pracy, mam na myśli głownie pracę na obrotach podczas jazdy


Też zapraszam do Poznania na przejażdżkę.
A wcześniej przejdź się przy okazji do salonu Kii - zobaczysz jak ładnie potrafi pracować diesel podczas jazdy.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-08-23, 08:00   

Cav napisał/a:
przejdź się przy okazji do salonu Kii - zobaczysz jak ładnie potrafi pracować diesel podczas jazdy.

Jeździłem Sportagem i tym większym SUVem Sorrento bodaj (?). Moi znajomi mają z nimi spore kłopoty. Wymiany silników, powroty z wakacji na holu, nagłe utraty mocy podczas podróży. A bardzo mi się początkowo podobały i po przejażdżce myślałem o Sportage'u... Cieszę się teraz, że nie kupiłem.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-08-23, 08:06   

piku napisał/a:
Cav napisał/a:
przejdź się przy okazji do salonu Kii - zobaczysz jak ładnie potrafi pracować diesel podczas jazdy.

Jeździłem Sportagem i tym większym SUVem Sorrento bodaj (?). Moi znajomi mają z nimi spore kłopoty.


Ale pewnie nie o tym silniku mowa.
2.0 crdi to bardzo zła jednostka, na 1.4 też są narzekania, np. że pompy korodują.

Ja piszę o 1.6 115 KM, bezpośrednim konkurencie dla 1.5 dci.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-08-23, 08:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-23, 14:05   

Co do głośności i kultury pracy 1.5 dci. Oczywiście dodatkowe wyciszenie grodzi silnika pomoże. Jednak chciałem zwrócić uwagę na ewentualne odgłosy pracy innych elementów w samochodzie, niekoniecznie związanych z silnikiem. U mnie był odkręcony zespół przekaźników pod kolumną kierownicy, co skutkowało takim grzechotaniem. Do momentu jak to odkryłem i przykręciłem przekaźniki zwalałem winę na silnik. Wcześniej dzwoniły mi rurki klimatyzacji - ASO dało gąbeczki pod gumowe obejmy przy mocowaniach rurek. Sam też doszedłem, do wyciszenia dźwięku obijającej się o blok silnika plastikowej osłony jednostki napędowej.Gąbka pod odsłoną się skruszyła iuderzał plastik o metalowy element. Podkleiłem gąbeczkę, lekko podgiąłem i cisza. Jeszcze zastosowałem gumową uszczelkę pod mocowanie korka wlewu oleju. Całość skutecznie zniwelowało niepożądany rezonans. Na końcu wyciszyłem dźwięk obijającej się plastikowej końcówki dolotu powietrza od strony reflektora. Takie kwiatki mogą też skutecznie wkurzyć właściciela daci - nazywam to niepożądanymi odgłosami. Zamiast zwalać na sam silnik warto wytężyć słuch i wykluczyć inne stuki/puki w komorze silnika. Wtedy 1.5 dci pracuje o wiele przyjemniej dla ucha ;-)
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-08-23, 14:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-08-23, 15:54   

mekintosz napisał/a:
chciałem zwrócić uwagę na ewentualne odgłosy pracy innych elementów w samochodzie, niekoniecznie związanych z silnikiem.


Masz rację. Niestety w DD zdarzają się takie drobne niedoróby, powodujące dodatkowe dziwne odgłosy "niewiadomoskąd". Czasami dość trudno je zlokalizować. ASO się nie kwapią do tropienia takich spraw. Trzeba sobie radzić samemu. Ja niestety nie mam wprawy, choć do uszu docierają czasami (np. na kiepskich drogach asfaltowych) dziwne dźwięki, nie potrafię ich zlokalizować.
 
Przemek77 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 +LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 314
Skąd: LUBLIN / GŁUSK / ABRAMOWICE
Wysłany: 2014-08-25, 07:32   

Na Pikniku Dacii jeździłem Lodgy z dieslem - i aż się zdziwiłem jak mi człowiek powiedział, że to diesel, bo pracował bardzo cicho.
W porównaniu z tym, sprowadzana z Belgii "VW Bora TDI stan idealny okazja zobacz" mojego szwagra pracuje jak dwa stare ursusy plus młockarnia... Dosłownie.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne