Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: Marek1603
2014-09-15, 11:56
Słabe hamulce/długa droga hamowania w Dusterze
Autor Wiadomość
mrpaulo 
Zielony listek



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 / Dokker VAN
Silnik: 1,5 110KM / 1,5 90 KM
Rocznik: 2012 / 2013
Wersja: Delsey
Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 5
Skąd: Rajszew
  Wysłany: 2014-09-12, 08:26   Słabe hamulce/długa droga hamowania w Dusterze

Szanowni klubowicze i użytkownicy Dusterów, czy zauważyliście przesiadając się z innych aut, iż hamulce są słabe, auto ma dość długą drogę hamowania a abs w zasadzie się nie załącza - jeśli oczywiście nie jest ślisko. Generalni budowa samego układu nie jest zła, masa też niezbyt duża, ale czuć różnice. Niedługo minie 2 lata od zakupu i zastanawiam się nad wymianą tarcz na inne (np. ebc), czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z innymi niż seryjne zestawieniami tarcz/klocków?
_________________
Pozdrawiam,
Paweł
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-12, 10:24   

Nie musiałem na szczęście hamować awaryjnie (tak na prawdę) więc na hamulce nie narzekam. Działają, pewnie równie dobrze jak spowalniacze w Jeepach, które miałem wcześniej. Może inne marki mają lepsze hamulce ale co z tego ? Trzeba by zamontować tarcze hamulcowe z tyłu zamiast bębnów aby poprawić znacząco hamowanie...
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-12, 10:45   

wojtek_pl napisał/a:
Trzeba by zamontować tarcze hamulcowe z tyłu zamiast bębnów aby poprawić znacząco hamowanie...

Biorąc pod uwagę że rozkład sił hamowania (zwłaszcza awaryjnego gdzie przód jest maksymalnie dociążony) wynosi jakieś 80:20 na korzyść przednich to śmiem twierdzić że nie będzie to miało znaczącego wpływu :-P
W Poldkach zastąpiono kiedyś tarcze z tyłu na rzecz bębnów i układ Lucasa działał zdecydowanie lepiej niż starszy.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2014-09-12, 10:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
mrpaulo 
Zielony listek



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 / Dokker VAN
Silnik: 1,5 110KM / 1,5 90 KM
Rocznik: 2012 / 2013
Wersja: Delsey
Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 5
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2014-09-12, 12:00   Czyli Jepp podobnie?

wojtek_pl napisał/a:
Nie musiałem na szczęście hamować awaryjnie (tak na prawdę) więc na hamulce nie narzekam. Działają, pewnie równie dobrze jak spowalniacze w Jeepach, które miałem wcześniej. Może inne marki mają lepsze hamulce ale co z tego ? Trzeba by zamontować tarcze hamulcowe z tyłu zamiast bębnów aby poprawić znacząco hamowanie...


Właśnie. Ja do tej pory albo przeważnie inną grupą aut jeździłem, gdzie tarłem zderzakiem o progi. Czyli Twoim zdaniem jak na suva jest ok?
_________________
Pozdrawiam,
Paweł
 
mrpaulo 
Zielony listek



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 / Dokker VAN
Silnik: 1,5 110KM / 1,5 90 KM
Rocznik: 2012 / 2013
Wersja: Delsey
Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 5
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2014-09-12, 12:04   Ciekawe co można w ten przód włożyć...

DrOzda napisał/a:
wojtek_pl napisał/a:
Trzeba by zamontować tarcze hamulcowe z tyłu zamiast bębnów aby poprawić znacząco hamowanie...

Biorąc pod uwagę że rozkład sił hamowania (zwłaszcza awaryjnego gdzie przód jest maksymalnie dociążony) wynosi jakieś 80:20 na korzyść przednich to śmiem twierdzić że nie będzie to miało znaczącego wpływu :-P
W Poldkach zastąpiono kiedyś tarcze z tyłu na rzecz bębnów i układ Lucasa działał zdecydowanie lepiej niż starszy.


Zdecydowanie masz racje, kluczem jest przód. Ciekawe tylko kto produkuje na pierwszy montaż, co tam pasuje oraz co na to serwis... Przed dusterem jeździłem 3 która stawała w miejscu. Mam też dokera van i tu nie mam zastrzeżeń... Ale w porównaniu z dokerem to duster blado wypada...
_________________
Pozdrawiam,
Paweł
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-09-12, 12:35   

cos chyba nie tak, u mnie jak wcisne mocno to odpala sie uklad awaryjnego hamowania z ostrzegawczymi i dobiciem cisnienia w ukladzie gdybym za slabo wciskal pedal, juz w Clio II to bylo chyba
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2014-09-12, 19:07   

Może powinieneś odpalić silnik, bo bez wspomagania hamulce są bardzo tępe i ABS też nie działa.
Jeśli naprawdę hamuję awaryjnie, to ABS włączy się nawet na suchym asfalcie. Normalnie człowiek tak nie hamuje, ja mam przynajmniej taką blokadę. Tak samo, jak bardzo trudno mi ruszyć z piskiem opon "na pokaz", ale gdy wcinam się na skrzyżowaniu przed inny samochód, to zapiszczą na pewno. :-D
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-12, 19:10   Re: Słabe hamulce/długa droga hamowania w Dusterze

mrpaulo napisał/a:
Szanowni klubowicze i użytkownicy Dusterów, czy zauważyliście przesiadając się z innych aut, iż hamulce są słabe, auto ma dość długą drogę hamowania a abs w zasadzie się nie załącza - jeśli oczywiście nie jest ślisko. Generalni budowa samego układu nie jest zła,


Jest zła, bębny z tyłu w aucie o masie 1400 kg to zdecydowanie nie jest nawet wystarczające rozwiązanie.
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 531
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2014-09-12, 20:00   

Przy awaryjnym hamowaniu hamulce są OK. ja się wyrobiłem a skoda oktawia 4*4 nie :-P
 
zyga03 


Marka: Dacia 2x
Model: DUSTER 1.3 Tce 4x4 150 kM
Silnik: Stepway 1,5 DCi
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 277
Skąd: Warszawa,Łomianki
Wysłany: 2014-09-12, 21:13   Re: Słabe hamulce/długa droga hamowania w Dusterze

mrpaulo napisał/a:
Szanowni klubowicze i użytkownicy Dusterów, czy zauważyliście przesiadając się z innych aut, iż hamulce są słabe, auto ma dość długą drogę hamowania a abs w zasadzie się nie załącza - jeśli oczywiście nie jest ślisko. Generalni budowa samego układu nie jest zła, masa też niezbyt duża, ale czuć różnice. Niedługo minie 2 lata od zakupu i zastanawiam się nad wymianą tarcz na inne (np. ebc), czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z innymi niż seryjne zestawieniami tarcz/klocków?


niestety hamulce w DD to słaby element tego samochodu. Charakterystyka układu hamowania zwłaszcza w autach z 4x4 jest prawdopodobnie tak dobrana żeby nie blokować kół ( mimo ABS) podczas jazdy w terenie. Niestety " na asfalcie" takie założenie jest trochę protezą. Uniwersalność to kompromis.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-12, 22:05   

Może w dusterze hamulce nie są jakieś gorsze od tych w sandero. Jedynie charakterystyka zawieszenie, w którym przód lekko nurkuje przy hamowaniu, sprawia wrażenie, że są mniej ostre. Co do tarcz, w wielu pojazdach cięższych od dustera są bębny i jakoś się sprawdza. Być może to jest celowy zabieg - bębny lepiej zachowają się w terenie ( off road )/ Choć np w wersji prestige 4x2 mogły być 4 tarcze.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-09-12, 22:38   

mrpaulo napisał/a:
Szanowni klubowicze i użytkownicy Dusterów, czy zauważyliście przesiadając się z innych aut, iż hamulce są słabe, auto ma dość długą drogę hamowania a abs w zasadzie się nie załącza - jeśli oczywiście nie jest ślisko.

Jeśli ABS się nie załącza, to świadczy o bardzo dobrej przyczepności (oczywiście jeżeli koła się przy tym nie blokują). Im mniej się załącza, tym lepiej, bo kiedy się załącza, to oznacza osiągnięcie granicy przyczepności i maksymalnej siły hamowania!

mrpaulo napisał/a:
Niedługo minie 2 lata od zakupu i zastanawiam się nad wymianą tarcz na inne (np. ebc), czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z innymi niż seryjne zestawieniami tarcz/klocków?

Najlepszym sposobem poprawienia skuteczności hamowania jest zmiana opon na nowe i/lub lepsze. Klocki i tarcze praktycznie nie wpływają na skuteczność hamowania w cywilnym samochodzie, chyba że się przegrzewają.

Cav napisał/a:
Jest zła, bębny z tyłu w aucie o masie 1400 kg to zdecydowanie nie jest nawet wystarczające rozwiązanie.

Która Dacia waży 1400kg? :D

Moim zdaniem jedynym słabym punktem działania hamulców w Dacii jest głęboki skok pedału hamulca - przynajmniej u mnie. Mówiąc szczerze uważam to za kretyńskie i niebezpieczne zagranie ze strony konstruktorów. Natomiast poza tym hamulce są tak skuteczne, jak opony - a że fabrycznie w Dacii są słabe opony, to i w testach hamowania Dacia słabo wypada.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-13, 05:37   Re: Słabe hamulce/długa droga hamowania w Dusterze

zyga03 napisał/a:
mrpaulo napisał/a:
Szanowni klubowicze i użytkownicy Dusterów, czy zauważyliście przesiadając się z innych aut, iż hamulce są słabe, auto ma dość długą drogę hamowania a abs w zasadzie się nie załącza - jeśli oczywiście nie jest ślisko. Generalni budowa samego układu nie jest zła, masa też niezbyt duża, ale czuć różnice. Niedługo minie 2 lata od zakupu i zastanawiam się nad wymianą tarcz na inne (np. ebc), czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z innymi niż seryjne zestawieniami tarcz/klocków?


niestety hamulce w DD to słaby element tego samochodu. Charakterystyka układu hamowania zwłaszcza w autach z 4x4 jest prawdopodobnie tak dobrana żeby nie blokować kół ( mimo ABS) podczas jazdy w terenie. Niestety " na asfalcie" takie założenie jest trochę protezą. Uniwersalność to kompromis.


Podczas jazdy w terenie, czyli z włączonym napędem 4x4, ABS przełącza się na inny tryb, więc nie ma to wiele wspólnego z jego pracą podczas normalnej jazdy.
Nie sądzę więc, żeby miało to jakikolwiek związek z nienajlepszymi hamulcami.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-13, 05:40   

Marmach napisał/a:

Cav napisał/a:
Jest zła, bębny z tyłu w aucie o masie 1400 kg to zdecydowanie nie jest nawet wystarczające rozwiązanie.

Która Dacia waży 1400kg? :D


Moja.
Dokładnie na pusto 1420 (z belką haka która też ze 20 kg dokłada).
Ważona była specjalnie żeby uzyskać prawidłowe wyniki z hamowni.
Realnie nawet waży więcej, bo raczej auto bez kierowcy nie jeździ.
 
zyga03 


Marka: Dacia 2x
Model: DUSTER 1.3 Tce 4x4 150 kM
Silnik: Stepway 1,5 DCi
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 277
Skąd: Warszawa,Łomianki
Wysłany: 2014-09-13, 07:26   Re: Słabe hamulce/długa droga hamowania w Dusterze

Cav napisał/a:
zyga03 napisał/a:
mrpaulo napisał/a:
Szanowni klubowicze i użytkownicy Dusterów, czy zauważyliście przesiadając się z innych aut, iż hamulce są słabe, auto ma dość długą drogę hamowania a abs w zasadzie się nie załącza - jeśli oczywiście nie jest ślisko. Generalni budowa samego układu nie jest zła, masa też niezbyt duża, ale czuć różnice. Niedługo minie 2 lata od zakupu i zastanawiam się nad wymianą tarcz na inne (np. ebc), czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z innymi niż seryjne zestawieniami tarcz/klocków?


niestety hamulce w DD to słaby element tego samochodu. Charakterystyka układu hamowania zwłaszcza w autach z 4x4 jest prawdopodobnie tak dobrana żeby nie blokować kół ( mimo ABS) podczas jazdy w terenie. Niestety " na asfalcie" takie założenie jest trochę protezą. Uniwersalność to kompromis.



Podczas jazdy w terenie, czyli z włączonym napędem 4x4, ABS przełącza się na inny tryb, więc nie ma to wiele wspólnego z jego pracą podczas normalnej jazdy.
Nie sądzę więc, żeby miało to jakikolwiek związek z nienajlepszymi hamulcami.



milisz działanie układu hamulcowego z Abs Jeśli hamulce są słabe ( lub będzisz je lekko traktował) to ABS po prostu nie będzie musiał działać.
ABS się w DD nie przełącza podczas jazdy w terenie w inny tryb - byłoby to bezsensowne technicznie, wystarczy umiejętnie używać pedału
Po prostu układ hamulcowy w DD jest kiepski jak w wielu autach innych modeli
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-13, 07:35   Re: Słabe hamulce/długa droga hamowania w Dusterze

zyga03 napisał/a:
Cav napisał/a:
zyga03 napisał/a:
mrpaulo napisał/a:
Szanowni klubowicze i użytkownicy Dusterów, czy zauważyliście przesiadając się z innych aut, iż hamulce są słabe, auto ma dość długą drogę hamowania a abs w zasadzie się nie załącza - jeśli oczywiście nie jest ślisko. Generalni budowa samego układu nie jest zła, masa też niezbyt duża, ale czuć różnice. Niedługo minie 2 lata od zakupu i zastanawiam się nad wymianą tarcz na inne (np. ebc), czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z innymi niż seryjne zestawieniami tarcz/klocków?


niestety hamulce w DD to słaby element tego samochodu. Charakterystyka układu hamowania zwłaszcza w autach z 4x4 jest prawdopodobnie tak dobrana żeby nie blokować kół ( mimo ABS) podczas jazdy w terenie. Niestety " na asfalcie" takie założenie jest trochę protezą. Uniwersalność to kompromis.



Podczas jazdy w terenie, czyli z włączonym napędem 4x4, ABS przełącza się na inny tryb, więc nie ma to wiele wspólnego z jego pracą podczas normalnej jazdy.
Nie sądzę więc, żeby miało to jakikolwiek związek z nienajlepszymi hamulcami.



milisz działanie układu hamulcowego z Abs Jeśli hamulce są słabe ( lub będzisz je lekko traktował) to ABS po prostu nie będzie musiał działać.
ABS się w DD nie przełącza podczas jazdy w terenie w inny tryb - byłoby to bezsensowne technicznie, wystarczy umiejętnie używać pedału
Po prostu układ hamulcowy w DD jest kiepski jak w wielu autach innych modeli


Nie wiem do kogo piszesz, jeśli do mnie, to chyba nie doczytałeś co pisałem, bo wnioski masz te same, ale polemizujesz.
Co do ABS w terenie - też nie wiesz o czym piszesz, użyj googla zanim zaprzeczysz czyimś słowom.
Znajdzie np. to:
http://www.swiataut.net/texts/show/42/569

"Napęd 4x4 włącza się pokrętłem umieszczonym pod panelem klimatyzacji. Pokrętło posiada trzy położenia – 2WD, AUTO i LOCK. W trybie 2WD mamy napęd jedynie na przednią oś, a w położeniu AUTO komputer sam decyduje kiedy dołączyć napęd tylnej osi. Ostatni tryb – LOCK spina sprzęgło międzyosiowe oraz przełącza ABS w tryb terenowy."
 
zyga03 


Marka: Dacia 2x
Model: DUSTER 1.3 Tce 4x4 150 kM
Silnik: Stepway 1,5 DCi
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 277
Skąd: Warszawa,Łomianki
Wysłany: 2014-09-13, 07:48   Re: Słabe hamulce/długa droga hamowania w Dusterze

Cav napisał/a:
Co do ABS w terenie - też nie wiesz o czym piszesz, użyj googla zanim zaprzeczysz czyimś słowom.
Znajdzie np. to:
http://www.swiataut.net/texts/show/42/569

"Napęd 4x4 włącza się pokrętłem umieszczonym pod panelem klimatyzacji. Pokrętło posiada trzy położenia – 2WD, AUTO i LOCK. W trybie 2WD mamy napęd jedynie na przednią oś, a w położeniu AUTO komputer sam decyduje kiedy dołączyć napęd tylnej osi. Ostatni tryb – LOCK spina sprzęgło międzyosiowe oraz przełącza ABS w tryb terenowy."


dobre sobie skoro wiedzę czerpiesz z tłumaczeń jakiegoś czasopisma to możesz mieć takie spojrzenie na technikę motoryzacyjną
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2014-09-15, 11:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-13, 07:54   Re: Słabe hamulce/długa droga hamowania w Dusterze

zyga03 napisał/a:

dobre sobie skoro wiedzę czerpiesz z tłumaczeń jakiegoś czasopisma to możesz mieć takie spojrzenie na technikę motoryzacyjną


Na pewno nas oświecisz i wyjaśnisz skąd Ty czerpiesz wiedzę, iż tryb ABS o którym pisze setki portali, nie działa tak jak opisują.....
 
zyga03 


Marka: Dacia 2x
Model: DUSTER 1.3 Tce 4x4 150 kM
Silnik: Stepway 1,5 DCi
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 277
Skąd: Warszawa,Łomianki
Wysłany: 2014-09-13, 08:06   Re: Słabe hamulce/długa droga hamowania w Dusterze

Cav napisał/a:
zyga03 napisał/a:

dobre sobie skoro wiedzę czerpiesz z tłumaczeń jakiegoś czasopisma to możesz mieć takie spojrzenie na technikę motoryzacyjną


Na pewno nas oświecisz i wyjaśnisz skąd Ty czerpiesz wiedzę, iż tryb ABS o którym pisze setki portali, nie działa tak jak opisują.....

nie irytuj się z rana, nie "nas" tylko Ciebie , portale to b. słabe źródło wiedzy, piszę o swoim zawodzie
dobrego dnia życzę
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2014-09-13, 09:55   

Cav napisał/a:

Jest zła, bębny z tyłu w aucie o masie 1400 kg to zdecydowanie nie jest nawet wystarczające rozwiązanie.


No cóż gdybyś miał, chociaż 5% wiedzy dziecka w wieku przedszkolnym to nie pisałbyś takich głupot w każdym ze swoich postów. Wiesz ile waży ciężarówka? I dlaczego ma bębny z tyłu a nie tarcze. I dlaczego włożenie tam tarczy jeden za jeden bez wprowadzenia innych zmian konstrukcyjnych pogorszy drogę hamowania. I dlaczego bębny są znacznie skuteczniejsze w działaniu o tarcz. I dlaczego większościowo współcześnie zakłada się tarcze z przodu samochodu zamiast bębnów i czym to jest podyktowane?
Zamiast pisać kolejne bzdury zapoznaj się, chociaż z częścią pojęć motoryzacyjnych i poskładaj je do kupy. Zaczynając od brake fade, masa nieresorowana, zależność siły nacisku na skuteczność, wentylacja, odporność na przegrzanie, masa całkowita, cykl użycia, wymagana skuteczność, Rozwijane prędkośc,rozmiar felg, ET......... itd.
Nie ma całego dnia by pisać.
Zobacz też, dlaczego małe auta w USA taki po 2,5 –3,5t z potężnymi silnikami i osiągami, mają mniejsze hamulce niż europejskie auta segmentu B.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-13, 10:22   

Kali, jak znajdziesz chwilkę napisz więcej o tych hamulcach w USA oraz tych masach nieresorowanych. W dusterze z tyłu bębny są z powodów jak mniemam oszczędnościowych, a nie czymś pogarszającym skuteczność hamowania. Ponadto dla 4x4 chyba bezpieczniej na mokrym terenie, w błocie by działały bębny na jedną oś. Tylko dlaczego w większości kompaktów są 4 tarcze ?
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-13, 10:44   

mekintosz napisał/a:
Cav napisał/a:
Marmach napisał/a:

Cav napisał/a:
Jest zła, bębny z tyłu w aucie o masie 1400 kg to zdecydowanie nie jest nawet wystarczające rozwiązanie.

Która Dacia waży 1400kg? :D


Moja.
Dokładnie na pusto 1420 (z belką haka która też ze 20 kg dokłada).
Ważona była specjalnie żeby uzyskać prawidłowe wyniki z hamowni.
Realnie nawet waży więcej, bo raczej auto bez kierowcy nie jeździ.


Według katalogu Twój model powinien ważyć 1 320 kg + te 20 kg na belkę haka. Może z paliwem po korek i gratami w bagażniku byś cudem dobił do 1399 ;-)


Chyba jednak nie jest tak jak piszesz - norma wg której Duster ma mieć 1320 obejmuje również paliwo w baku - nie jestem pewien czy cały bak, czy pół, ale na pewno nie pusty (a ja miałem jakieś 15 l, czyli mniej niż norma przewiduje).

Niestety - praktyka pokazuje że jest inaczej niż być powinno, bo:
- waga pokazywała raczej prawdę, bo moja własna waga została zmierzona z dokładnością do 5 kg, a nie 100 kg.
-gdyby ważył 1320 a nie 1400, to wynik na hamowni wskazywałby, że silnik jest słabszy niż powinien - o dobre 5 KM - przy wadze 1400 jest tyle ile być powinno, nawet z lekkim zapasem
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2014-09-15, 11:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-13, 11:09   

Wartość 1320 kg zaczerpnąłem z katalogu ze str. dacia.pl Oprócz normalnego wyposażenia masz tylko jeden znacznie ciężki element - hak.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Masa_własna_pojazdu

cyt za wikipedia:

Masa własna pojazdu – masa pojazdu (lub zespołu pojazdów), nie wliczając jego ładunku, w stanie nieruchomym i gotowym do drogi, którą określiły właściwe władze kraju rejestracji pojazdu[1].

Zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem o ruchu drogowym jest to masa pojazdu z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego[2].
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-09-13, 11:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2014-09-13, 12:03   

mekintosz napisał/a:
Wartość 1320 kg zaczerpnąłem z katalogu ze str. dacia.pl Oprócz normalnego wyposażenia masz tylko jeden znacznie ciężki element - hak.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Masa_własna_pojazdu

cyt za wikipedia:

Masa własna pojazdu – masa pojazdu (lub zespołu pojazdów), nie wliczając jego ładunku, w stanie nieruchomym i gotowym do drogi, którą określiły właściwe władze kraju rejestracji pojazdu[1].

Zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem o ruchu drogowym jest to masa pojazdu z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego[2].


W wersji wyposażenia najbardziej ubogiej. Silnik elektryczny szyb i wiązka też waży więcej niż korbka. Do tego dochodzą inne dodatki jak np. klima itp.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2014-09-15, 11:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-13, 12:38   

A wiecie że mi auto lepiej hamujące kiedy tył jest obciążony .
Wiadomo że wtedy korektor podkręca hamowanie na tył .


Mam takie brzytwy w citroeanie co jak się muśnie pedał to już staje samochód .
Te w daci mają dużo większe skale hamowania tzn trzeba bardziej cisnąć po pedale .
Mi to bardziej odpowiada bo można dokładnie dostosować siłę hamowania do oczekiwanej

że w wersjach benzynowych mamy tarcze TW 269 / 22,4
a klekoty TW 280 / 24

Czy serwo w obu wersjach jest to samo ?
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-09-13, 12:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne