A co ma się stać? Po odpięciu zasilania możesz sobie do woli odpinać i przypinać wtyczki od poduszek i wszelakiej maści innych modułów. Lepiej zaopatrz się w kod do radia, bo te durne urządzenia z Korei w Daciach (by Daewoo i LG) żądają kodu po każdym odcięciu zasilania.
Do radia akurat nie mam zadnych zastrzezen ale skad zdobyc taki kod ?
Montaż mat około 3 godziny wraz z podłączeniem niepotrzebne są żadne opaski wszystkie elementy albo są zamocowane na taśmach gumowych albo na wcisk .Nie trzeba wymontowywać foteli. Jak na razie pierwsza próba fotele grzeją aż miło
Zobacz czy nie ma jakiś zaczepów po bokach wtyczki, może trzeba je ścisnąć za zaczepy do odblokowania albo lekko podważyć np. śrubokrętem..... Sam jeszcze tego nie robiłem.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Panowie jak to cholerstwo rozpiąć ?
chodzi mi o czarną wtyczkę
Obrazek
Karenzo, już wiem jak rozpiąć wtyczkę. Sam sprawdziłem w swojej Lodgy. Jest prawie taka sama jak w Dusterze.
Trzeba dosłownie przy samym kabelku ścisnąć blokadkę i rozłączyć wtyczki.
wtyczka zapięta.JPG Tam trzeba ścisnąć gdzie pokazuje czerwona strzałka...
wg mnie to jest tak jak z wtyczką przy EGR czyli raczej na tym 2gim zdjęciu trzeba wsunąć coś płaskiego równolegle do całej wtyczki-złączenia .
trzeba wsunąć np płaski śrubokręt w szczeline i dopiero się podważy, bez tego nie pójdzie - tylko na tych zdjęciach nie widać czy od góry czy od dołu...
Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: dci "110 kucyków i jeden osioł ;-)"
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Cze 2012 Posty: 293 Skąd: Gliwice/Szałsza
Wysłany: 2014-10-04, 18:48
Jak już pisałem, przeszedłem cały wątek, teraz przeszedłem całą procedurę....
Od dzisiaj siedzenia skórzane w Daci Duster grzeją. Miałem zakupione maty oryginalne z włącznikami, boczkami siedzeń i wtyczkami. Bez problemu z wtyczek z mat wyciągnąłem piny z kabelkami (czarny, żółty) i włożyłem do wtyczki która była pod fotelem i miała te właśnie wolne miejsca. Przewód z podłogi miał kabelek żółty i czarny i sprawdziłem napięcie
Ale wcale do zimy mi nie spieszno.
Dzięki wszystkim za rady, pomogło.
A najwięcej filmy:
Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: dci "110 kucyków i jeden osioł ;-)"
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Cze 2012 Posty: 293 Skąd: Gliwice/Szałsza
Wysłany: 2014-10-04, 19:31
Przyznam się że tylko wtyczki, klem nie ruszałem...
Po pierwszym fotelu sprawdziłem czy grzeje, wszystko było ok z kontrolkami airbagów czy nie zapiętych pasów, wtedy zabrałem się za drugi fotel Ale klemy (+) polecałbym odpiąć.
Ciekawostka pod fotem kierowcy była wtyczka zielona (gdzie przełożyłem piny) a po d pasażera czarna zupełnie inna niż w tyczki w matach ale piny idealnie pasowały do obu.
Namęczyłem się z tymi kółeczkami stalowymi co trzymają tapicerkę do pianki. Oczywiście zamiast kilku kółeczek poszły potem paski zaciskowe.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-05, 22:37
Planuje w najbliższym czasie zainstalować oryginalne maty wraz z boczkami do Sandero.
Pytanie do Kol. JanZet:
Możesz zrobić foto jak zostały poprowadzone przewody od mat do włącznika ?
Jak rozgiełeś te kółeczka od tapicerki ?
Czy po ponownym montażu jest inna miękkość/twardośc siedziska ?
Zastanawiam się, czy przy okazji rozbebeszania foteli w jakiś sposób usztywnić boczki oparcia na plecach oraz kołó ud w siedziskach - cel polepszenie trzymania w zakrętach. Oryginalna tapicerka - gąļka wydaje się bardzo ( za bardzo ? ) miękka. Z drugiej strony nie chce za bardzo nic doklejać, odklejać. Poszycie siedziska ma swoją wytrzymałość i pewnie nie ułoży sie odpowiednia na zbyt zmodyfikowanym boczku. Myślałem o doklejeniu jakiejś cienkiej na 0.5 cm gąbki ale sztywniejszej.
Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: dci "110 kucyków i jeden osioł ;-)"
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Cze 2012 Posty: 293 Skąd: Gliwice/Szałsza
Wysłany: 2014-12-07, 13:49
Witam
Przewody od maty do włącznika są normalnie pod fotelem umocowane. nie za bardzo jest jak zrobić zdjęcie.
Powyżej są linki do filmów, można prawie wszystko podejrzeć, rozginanie kółeczek też tam jest. Nie wiem jak mam to wytłumaczyć po prostu chwyciłem tym co miałem i rozgiąłem.
Nie napotkałem żadnych trudności, które nie były by w wątku opisane.
Maty nie mają wpływu na twardość.
I grzeją, przydała by im się tylko 2-3 stopniowa regulacja mocy bo maja tylko "włącz / wyłącz".
Niektóre rozwiązania "nie oryginalne" są nawet praktyczniejsze.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3596 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-08, 10:10
Wczoraj zamontowałem maty na fotelu pasażera. Sądziłem że będzie to skomplikowane tymczasem zajęło mi to z pół godziny : trzeba odpiąć mocowania poszycia pod fotelem , rozsunąć suwak, zsunąć poszycie "w górę" , wyjąć szyny poszycia z zatrzasków i można przyklejać. Demontaż foteli i odpinanie poduszek jest zupełnie zbędne. Dziś zrobię drugi fotel i pociągnę zasilanie - może uda się zrobić fotorelację.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2014-12-08, 10:13, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-08, 16:55
janzet napisał/a:
I grzeją, przydała by im się tylko 2-3 stopniowa regulacja mocy bo maja tylko "włącz / wyłącz".
Niektóre rozwiązania "nie oryginalne" są nawet praktyczniejsze.
Rzekomo maty mają wbudowany termostat, który po osiągnięciu zadanej temperatury przełącza maty na mniejszy pobór mocy, by nie zagotować tyłka użytkownika Janie, uważasz, że maty grzeją za mocno ?
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-11, 00:32
Maty dotarły, może w weekend się uda zainstalować
Są produkcji niemieckiej firmy produkującej maty grzejne i inne instalcje.
Foto z forum logan-ru:
Moje mają złoty drucik zamiast posrebrzanych.
OPIS DZIAŁANIA:
I - OPIS
ELEMENTY STERUJĄCE - SYGNALIZACJA Mata grzejna fotela: Funkcje

System umożliwiający ogrzanie okładziny przednich foteli pojazdu, dzięki macie grzejnej umieszczonej między pianką a okładziną fotela. Każdy fotel przedni jest wyposażony (zależnie od po- ziomu wyposażenia) w niezależny system.
Mata grzejna składa się z dwóch oporników połączonych szeregowo:
- jednego opornika o oporności 1,4 Ω w poduszce,
- jednego opornika o oporności 0,9 Ω w oparciu,
- jednego termostatu umieszczonego na poziomie poduszki, połączonego szeregowo w obwodzie oporników, który dopuszcza lub wstrzymuje zasilanie sieci grzejnej.
II - DZIAŁANIE
24692
Uruchomienie działania systemu następuje poprzez naciśnięcie na odpowiedni włącznik (1) przy każdym fotelu. W rzeczywistości, temperatura poniżej 12 ̊C ± 5 ̊C w kabinie, na poziomie termostatu, pozwala na działanie systemu. Termowłącznik odłącza zasilanie sieci grzejnej, kiedy temperatura osiąga wartość progową 27 ̊C ± 3 ̊C.
Kiedy system jest włączony, termowłącznik zezwala ponownie na zasilanie oporników, gdy temperatura spada do 12 ̊C ± 5 ̊C.

Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-11, 09:04
Karenzo napisał/a:
Napisz koniecznie kiedy mata realnie nagrzewa fotel , jeżeli działają wolniej od lusterek to w benzynie szybciej leci ciepłe powietrze .
Mam diesla Poza tym powietrze leci ale nie na pupę Używając mat waeco uniwersalnych w mrozy nagrzewało się w ciągu kilku minut tak by mieć przyjemne odczucie ciepła.
przy nieopatrznym dotknięciu klemą z (-) do jakiegokolwiek metalowego elementu samochodu nie dzieje się nic, a przy tym samym "zdarzeniu" z klemą z (+) już niekoniecznie...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum