Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2010-12-20, 09:55
Podgrzewane fotele
Autor Wiadomość
waldi1805 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 249
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 2014-05-28, 10:44   

dacialoganmcv napisał/a:
A co ma się stać? Po odpięciu zasilania możesz sobie do woli odpinać i przypinać wtyczki od poduszek i wszelakiej maści innych modułów. Lepiej zaopatrz się w kod do radia, bo te durne urządzenia z Korei w Daciach (by Daewoo i LG) żądają kodu po każdym odcięciu zasilania.


Do radia akurat nie mam zadnych zastrzezen ale skad zdobyc taki kod ?
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 444
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-05-28, 10:46   

waldi1805 napisał/a:

Do radia akurat nie mam zadnych zastrzezen ale skad zdobyc taki kod ?


Powinien być w dokumentacji z autem. Radia są w porządku, tylko to że każde odłączenie prądu traktuje jako kradzież jest irytujące...
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-28, 11:10   

Mi sprzedawca wpisał kod na karcie przeglądów. Sprawdź papiery jakie dostałeś przy zakupie a jak nie ma to ASO sprawdzi w komputerze.
 
waldi1805 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 249
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 2014-09-01, 19:28   

Montaż mat około 3 godziny wraz z podłączeniem niepotrzebne są żadne opaski wszystkie elementy albo są zamocowane na taśmach gumowych albo na wcisk .Nie trzeba wymontowywać foteli. Jak na razie pierwsza próba fotele grzeją aż miło :mrgreen:
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-22, 23:02   

Panowie jak to cholerstwo rozpiąć ?
chodzi mi o czarną wtyczkę
_________________
Moje auto
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-09-23, 07:30   

Zobacz czy nie ma jakiś zaczepów po bokach wtyczki, może trzeba je ścisnąć za zaczepy do odblokowania albo lekko podważyć np. śrubokrętem..... Sam jeszcze tego nie robiłem. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-09-23, 08:41   

Karenzo napisał/a:
Panowie jak to cholerstwo rozpiąć ?
chodzi mi o czarną wtyczkę
Obrazek


Karenzo, już wiem jak rozpiąć wtyczkę. Sam sprawdziłem w swojej Lodgy. Jest prawie taka sama jak w Dusterze.
Trzeba dosłownie przy samym kabelku ścisnąć blokadkę i rozłączyć wtyczki.

wtyczka zapięta.JPG
Tam trzeba ścisnąć gdzie pokazuje czerwona strzałka...
Plik ściągnięto 280 raz(y) 87,32 KB

wtyczka rozpięta.JPG
jak wyżej....
Plik ściągnięto 242 raz(y) 89,43 KB

 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-23, 12:13   

niestety ale dalej siłuje się z wtyczką

Na środku jest jedyny element który wydaje się być zapadką ale naciskałem go a nawet doginałem śrubokrętem i nic .

Na tych zdjęciach wtyczka jest na dole a gniazdo na górze .
Tą czerwoną klapkę da się odchylić ale nie mam pojęcia co ona robi

10626523_278537595673785_5287427319135490979_n.jpg
Plik ściągnięto 244 raz(y) 75,01 KB

10685348_278532475674297_6570451240847403913_n.jpg
Plik ściągnięto 247 raz(y) 61,85 KB

10150558_278532499007628_7296359025284581726_n.jpg
Plik ściągnięto 213 raz(y) 80,3 KB

Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-09-23, 12:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3671
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-23, 12:30   

wg mnie to jest tak jak z wtyczką przy EGR czyli raczej na tym 2gim zdjęciu trzeba wsunąć coś płaskiego równolegle do całej wtyczki-złączenia .
trzeba wsunąć np płaski śrubokręt w szczeline i dopiero się podważy, bez tego nie pójdzie - tylko na tych zdjęciach nie widać czy od góry czy od dołu... :roll:
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-23, 12:57   

Faktycznie trzeba wsunąć śrubokręt i naciskać do dołu , otworzyłem ale połamałem blokadę ...
_________________
Moje auto
 
janzet 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: dci "110 kucyków i jeden osioł ;-)"
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 293
Skąd: Gliwice/Szałsza
Wysłany: 2014-10-04, 18:48   

Jak już pisałem, przeszedłem cały wątek, teraz przeszedłem całą procedurę....
Od dzisiaj siedzenia skórzane w Daci Duster grzeją. Miałem zakupione maty oryginalne z włącznikami, boczkami siedzeń i wtyczkami. Bez problemu z wtyczek z mat wyciągnąłem piny z kabelkami (czarny, żółty) i włożyłem do wtyczki która była pod fotelem i miała te właśnie wolne miejsca. Przewód z podłogi miał kabelek żółty i czarny i sprawdziłem napięcie :-D

:lol:
Ale wcale do zimy mi nie spieszno.
Dzięki wszystkim za rady, pomogło.
A najwięcej filmy:

https://www.youtube.com/watch?v=UWmJbnZDuB0

https://www.youtube.com/watch?v=jq8CesJncSg

Ten jest do Logana i osobno gość ciągnie przewody.
http://www.tutorialelogan...-in-scaune.html

Pozdrawiam

DSC_0890.jpg
Plik ściągnięto 132 raz(y) 161,75 KB

 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-10-04, 19:18   

janzet, brawo :!: ja też się muszę zabrać za montaż :->

Powiedz mi tylko po kolei odnośnie odłączenia foteli airbaga żeby nic nie popsuć.

Odpięcie aku klemy? wyjęcie wtyczek i to wszystko? odczekałeś jakiś czas?
 
janzet 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: dci "110 kucyków i jeden osioł ;-)"
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 293
Skąd: Gliwice/Szałsza
Wysłany: 2014-10-04, 19:31   

Przyznam się że tylko wtyczki, klem nie ruszałem...
Po pierwszym fotelu sprawdziłem czy grzeje, wszystko było ok z kontrolkami airbagów czy nie zapiętych pasów, wtedy zabrałem się za drugi fotel Ale klemy (+) polecałbym odpiąć.
Ciekawostka pod fotem kierowcy była wtyczka zielona (gdzie przełożyłem piny) a po d pasażera czarna zupełnie inna niż w tyczki w matach ale piny idealnie pasowały do obu.
Namęczyłem się z tymi kółeczkami stalowymi co trzymają tapicerkę do pianki. Oczywiście zamiast kilku kółeczek poszły potem paski zaciskowe.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-05, 22:37   

Planuje w najbliższym czasie zainstalować oryginalne maty wraz z boczkami do Sandero.

Pytanie do Kol. JanZet:

Możesz zrobić foto jak zostały poprowadzone przewody od mat do włącznika ?

Jak rozgiełeś te kółeczka od tapicerki ?


Czy po ponownym montażu jest inna miękkość/twardośc siedziska ?

Zastanawiam się, czy przy okazji rozbebeszania foteli w jakiś sposób usztywnić boczki oparcia na plecach oraz kołó ud w siedziskach - cel polepszenie trzymania w zakrętach. Oryginalna tapicerka - gąļka wydaje się bardzo ( za bardzo ? ) miękka. Z drugiej strony nie chce za bardzo nic doklejać, odklejać. Poszycie siedziska ma swoją wytrzymałość i pewnie nie ułoży sie odpowiednia na zbyt zmodyfikowanym boczku. Myślałem o doklejeniu jakiejś cienkiej na 0.5 cm gąbki ale sztywniejszej.
 
janzet 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: dci "110 kucyków i jeden osioł ;-)"
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 293
Skąd: Gliwice/Szałsza
Wysłany: 2014-12-07, 13:49   

Witam

Przewody od maty do włącznika są normalnie pod fotelem umocowane. nie za bardzo jest jak zrobić zdjęcie.
Powyżej są linki do filmów, można prawie wszystko podejrzeć, rozginanie kółeczek też tam jest. Nie wiem jak mam to wytłumaczyć po prostu chwyciłem tym co miałem i rozgiąłem.
Nie napotkałem żadnych trudności, które nie były by w wątku opisane.
Maty nie mają wpływu na twardość.
I grzeją, przydała by im się tylko 2-3 stopniowa regulacja mocy bo maja tylko "włącz / wyłącz".

Niektóre rozwiązania "nie oryginalne" są nawet praktyczniejsze.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-08, 10:10   

Wczoraj zamontowałem maty na fotelu pasażera. Sądziłem że będzie to skomplikowane tymczasem zajęło mi to z pół godziny : trzeba odpiąć mocowania poszycia pod fotelem , rozsunąć suwak, zsunąć poszycie "w górę" , wyjąć szyny poszycia z zatrzasków i można przyklejać. Demontaż foteli i odpinanie poduszek jest zupełnie zbędne. Dziś zrobię drugi fotel i pociągnę zasilanie - może uda się zrobić fotorelację.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2014-12-08, 10:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-08, 16:55   

janzet napisał/a:


I grzeją, przydała by im się tylko 2-3 stopniowa regulacja mocy bo maja tylko "włącz / wyłącz".

Niektóre rozwiązania "nie oryginalne" są nawet praktyczniejsze.


Rzekomo maty mają wbudowany termostat, który po osiągnięciu zadanej temperatury przełącza maty na mniejszy pobór mocy, by nie zagotować tyłka użytkownika ;-) Janie, uważasz, że maty grzeją za mocno ?
 
janzet 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: dci "110 kucyków i jeden osioł ;-)"
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 293
Skąd: Gliwice/Szałsza
Wysłany: 2014-12-09, 09:47   

Maty grzeją mi "dobrze", nie czekałem jeszcze na wyłączenie "awaryjne" termostatem. Muszę kiedyś spróbować, może jak będą większe mrozy.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-11, 00:32   

Maty dotarły, może w weekend się uda zainstalować ;-)

Są produkcji niemieckiej firmy produkującej maty grzejne i inne instalcje.

Foto z forum logan-ru:



Moje mają złoty drucik zamiast posrebrzanych.

OPIS DZIAŁANIA:

I - OPIS
ELEMENTY STERUJĄCE - SYGNALIZACJA Mata grzejna fotela: Funkcje

System umożliwiający ogrzanie okładziny przednich foteli pojazdu, dzięki macie grzejnej umieszczonej między pianką a okładziną fotela. Każdy fotel przedni jest wyposażony (zależnie od po- ziomu wyposażenia) w niezależny system.

Mata grzejna składa się z dwóch oporników połączonych szeregowo:
- jednego opornika o oporności 1,4 Ω w poduszce,
- jednego opornika o oporności 0,9 Ω w oparciu,
- jednego termostatu umieszczonego na poziomie poduszki, połączonego szeregowo w obwodzie oporników, który dopuszcza lub wstrzymuje zasilanie sieci grzejnej.


II - DZIAŁANIE
24692
Uruchomienie działania systemu następuje poprzez naciśnięcie na odpowiedni włącznik (1) przy każdym fotelu. W rzeczywistości, temperatura poniżej 12 ̊C ± 5 ̊C w kabinie, na poziomie termostatu, pozwala na działanie systemu. Termowłącznik odłącza zasilanie sieci grzejnej, kiedy temperatura osiąga wartość progową 27 ̊C ± 3 ̊C.
Kiedy system jest włączony, termowłącznik zezwala ponownie na zasilanie oporników, gdy temperatura spada do 12 ̊C ± 5 ̊C.

 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-11, 01:46   

Napisz koniecznie kiedy mata realnie nagrzewa fotel , jeżeli działają wolniej od lusterek to w benzynie szybciej leci ciepłe powietrze .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-12-11, 01:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-11, 09:04   

Karenzo napisał/a:
Napisz koniecznie kiedy mata realnie nagrzewa fotel , jeżeli działają wolniej od lusterek to w benzynie szybciej leci ciepłe powietrze .


Mam diesla ;-) Poza tym powietrze leci ale nie na pupę ;-) Używając mat waeco uniwersalnych w mrozy nagrzewało się w ciągu kilku minut tak by mieć przyjemne odczucie ciepła.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3671
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-11, 22:38   

Ile zapłaciłeś za te maty ?
Może ktoś zrobić mały opis z fotkami najlepiej jak zdjąć / zsunąć poszycia foteli - jak tam maty umieścić ?

Dzięki ! 8-)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2014-12-11, 22:53   

janzet napisał/a:
Ale klemy (+) polecałbym odpiąć

jeżeli już odpinać klemy to, czy nie byłoby bezpieczniej odpiąć (-)?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-12, 01:34   

masa zawsze może znaleźć się inna teoretycznie
więc lepiej +
_________________
Moje auto
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2014-12-13, 00:15   

przy nieopatrznym dotknięciu klemą z (-) do jakiegokolwiek metalowego elementu samochodu nie dzieje się nic, a przy tym samym "zdarzeniu" z klemą z (+) już niekoniecznie...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne