Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Tempomat fabryczny / aktywacja
Autor Wiadomość
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3671
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-09, 11:34   

Ja będę robił u siebie samemu na podst. tutoriala francuskiego przed wyjazdem na wakacje , tylko że mam wersję ECM 1.2 - silnik k9k 796 - 86KM.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3671
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-16, 11:44   

Mam parę wątpliwości co do tego schematu do silników DCI bez FAPa:

PINy
D2 i D3 rozumiem połączenia - idą do manetki tempomatu +, -, 0, R z rezystorami
A2 - cruise control - 12V w chwili załączenia i ma być stałe żeby działał ?
C3 - limitator - (podobno jest to masa w ECU więc może żeby wyłączyć tempomat wystarczy zdjąć 12V z A2 ?)

Niestety fotki z forum francuskiego zniknęły a poza tym są źle tłimaczone na PL.
C4* - dodatkowy wyłącznik ze sprzęgła - podłączyć masę z pedału sprzęgła - do tego pinu w ECU ?


z clio II


z dacia-forum FR

http://sandero.forum-daci...opic.php?t=3915

Czy trzeba aktywować tempomat przez DDT2000?czy będzie włączony domyślnie ?
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-07-16, 11:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-16, 14:06   

IMHO raczej przez CLIP trzeba aktywować.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3671
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-23, 22:22   

wg rumuńskiego forum, w loganie nie trzeba było aktywować tempomatu.

Znalazłem francuską instrukcję montażu tempomatu na rezystorach w daćkach ECM1.2 1.5dci czyli bez FAPu
https://docs.google.com/file/d/0B5PhWPm9wPUSekpjanotR18wUnc

przyciski tempomatu w konsoli :mrgreen:


wersja rumuńska montażu tempomatu w 1.5dci:
http://www.daciaclub.ro/i...t&id=1627417473
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3671
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-25, 11:08   

http://robotyka.aplus.pl/tempomat_schemat.jpg



Tempomaty "występują" fabrycznie w silnikach
Silniki Diesla

65 dCi (K9K 704), 80 dCi (K9K 702) dCi 55 firmy (K9K 710)

Silniki benzynowe

2.0 16V (F4R 736) 1.4 16V (K4J 710) 1.4 16V (K4J 711) 1.6 16V (K4M 744) 1.6 16V (K4M 745)
1.2 16V (D4F 712)


http://www.klubclio.pl/vi....php?f=17&t=171

Cytat:
Przydatne linki
Instalacja tempomatu dla CLIOIII fr.
http://www.forum-clio.com...ic,14907.0.html
instalacja tempo fr.
http://www.forum-clio.com...pic,3785.0.html
Opis instalacji dCi fr.
http://www.forum-clio.com...opic,283.0.html
Jak rozebrać deskę rozdzielczą
http://www.clubclio.com/p...opic.php?t=4140
Jak wymontować taśmę
viewtopic.php?f=12&t=1357
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-07-25, 12:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3671
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-29, 18:55   

Ktoś demontował wtyczkę z pinami do sterownika silnika ?
Niefortunne zdjęcie zrobiłem bo zaciski demontujące od boku ale może ktoś opanował tą sztukę bez łamania wtyczki ? na forum rumuńskim i francuskim nie ma info.

DSC_0400.jpg
Plik ściągnięto 440 raz(y) 119,08 KB

 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-09, 11:26   

Mały update ze "sceny" aftermarketowej:
O ile google translator i moja znajomość niemieckiego i rosyjskiego są wystarczające , aktywacja tempomatu via Clip jest potrzebna tylko do aktywacji wyświetlania danych na zegarach. Podpięcie rezystorów jak niżej (czyli oryginalnego przycisku R/O) załatwia sprawę:

http://www.dacianer.de/fo...tion-ii-14.html
http://fluence-club.ru/fo...?t=597&page=147
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-09, 11:55   

Oba przyciski (+/- oraz R/0) są na wspólnym kablu - całość ma ref. 255509953R, ale brak gdziekolwiek informacji o cenie, trzeba pytać w ASO.

Kierownica: zwykła 484003866R, skórzana 484005248R - ta sama sytuacja z cenami.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2014-10-11, 09:08   

a gdzie to podlaczyc
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3671
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-11, 09:44   

Przecież jest podany pare postów wyżej link do wątku o tempo w 1.5 dci :)

Dokładnie to podłąćzyć tutaj - do tej wtyczki sterownika komputera - trzeba przeciągnąć zatem przewody do tej wtyczki ->
http://www.daciaklub.pl/f...r=asc&start=101

Odnośnie aktywowania tempomatu w 1.5dci nic takiego nie trzeba robić - możliwe że tylko jak się ma wyświetlacz i żeby coś świeciło.
Natomiast do działania nie potrzeba. Rozmawiałem o tym z osobami na innych forach 1.5dci - w tym francuskim Dustera.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3671
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-14, 14:31   

http://loganbreak.mforos....nseguido/?pag=3

świetny post , gdzie wszystko wyjaśnione jak podłączyć w daciowych 1.5dci

Odpowiem sobie na pytanie jak demontuje się wtyczkę co sterownika silnika w dci
http://fotos.miarroba.com/fotos/9/c/9cbedef3.jpg








Do tempomatu wystarczy funkcja CRUISE czyli 12V stałe na A2. Ktoś próbował zrobić nawet przyciski z przycisków do szyb i ogrzewania tylnej 8-)
:lol:
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3671
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-26, 10:14   

http://kangoo-attitude.ea...teur-de-vitesse

Kolejny tutorial, który potwierdzony jest na forum francuskim dacii jako działający w ECM1.2 1.5dci dacii :mrgreen:


ps.Sygnał ze sprzęgła nie jest konieczny do podłączania, wciśnięty hamulec rozłącza tempomat.
 
pawelg 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 05 Cze 2014
Posty: 89
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-26, 11:33   

corrado napisał/a:

ps.Sygnał ze sprzęgła nie jest konieczny do podłączania, wciśnięty hamulec rozłącza tempomat.


Tylko, że jeżeli nie podłączysz sygnału ze sprzęgła, to wciśnięcie go na pracującym tempomacie spowoduje natychmiastowe rozkręcenie silnika na maksymalne obroty.

p,paw
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3671
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-26, 11:46   

No sprzęgło jak sprzęgło, będzie tak jakbyś wcisnął podczas wciśnięcia z danym obciążeniem pedału gazu, co nie ma większego wpływu na bezpieczeństwo jazdy :roll:
Zresztą w DCI jest inaczej niż w benzynie , bo obroty nie są ustalane przede wszystkim położeniem przepustnicy
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-11-26, 17:56   

To ja dopowiem, iż są 2 czujniki sprzęgła. Jeden sygnalizuje wcisniecie pedalu a drugi to pedal sygnalizujacy czy wcisnieto go do końca czy nie.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3671
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-26, 18:09   

A ja mam pytanie odnośnie złącza we wtyku do ECU , jakie ma wymiary i czy pasuje z np VW typu żeńskiego ?
Na forum francuskim, znalazłem takie coś, ale nie wiem czy to pasuje ...

Ewentualnie czy przewód 0.75mm2 bez izolacji sztywny włożony, będzie pasował i stykał ?:)
Bo chyba tak Rumuni sobie z tymi nowymi przewodami od tempomatu radzili, czyli wkładali do wtyczki do ecu , odizolowane przewdy :-P

A tak wygląda wejście ECU ze stykami
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-11-26, 18:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-11-26, 18:49   

Jak wrócę z wyjazdu to chyba zabiorę się za montaż... Klawiaturkę znalazłem idealną :)

 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-11-28, 10:56   

WooojaS napisał/a:
Klawiaturkę znalazłem idealną :)

Obrazek


A jak się tam fachowo nazywa, bo nie mogę tego znaleźć na stronie elektromaniaka?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-28, 12:46   

corrado napisał/a:
A ja mam pytanie odnośnie złącza we wtyku do ECU , jakie ma wymiary i czy pasuje z np VW typu żeńskiego ?[/url]

To jest złącze :
PIN ŻEŃSKI KONEKTOR VW MQS F063 0,5-0,75
np:
http://allegro.pl/pin-zen...4755396447.html

Mieli to na Wolumenie w Batpolu:
http://allegro.pl/konekto...4810859601.html
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2014-11-28, 12:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3671
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-28, 16:49   

Dzięki Drozda, dałbym plusa ale się nie da :(
Wygląda tak z grubsza na oko, jakby faktycznie to mogło pasować do tej wtyczki idącej do ECU silnika... mam na myśli styki z kolumn A-F i rzędów 1-4, a nie G-H bo tam są grubsze...

Czyli kupuje przewody, odizolowuje , wkładam w te złącza i zarabiam zwykłymi obcążkami i wskakują bez problemu we wtyczkę ? :roll:
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3671
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-29, 07:55   

Jeszcze uspokoję niektórych, że w przypadku sterownika ECM 1.2 K9k 796, jest podłączony do 3 kostki (m.in.tempomatowej) : pedał hamulca i sprzęgła. Także pozostaje podłączenie 3 lub 4 pinów w zależności czy chce się włączyć ograniczenie prędkości (limiting cruise control)...
Dlatego przynajmniej w teorii sprawa pedałów odpada. 8-)

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-29, 12:15   

corrado napisał/a:
w przypadku sterownika ECM 1.2 K9k 796, jest podłączony do 3 kostki (m.in.tempomatowej) : pedał hamulca i sprzęgła

Ale ten ostatni tylko w dusterze - w sandero i loganie I generacji (sedan, kombi, van, pick-up) z tym silnikiem sprzęgło nie ma czujnika.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3671
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-29, 14:18   

możliwe, no ale to chyba nie wielki problem dla chcącego. Poza tym ewentualnie można wyłączyć przez "0" na pilociku lub cruise control na OFF, czyli 12V zabrać z A2

Oto moje dzieło: pilocik ala "rumuński "
0,R,-,+ , Jeszcze mam styk dwuzwierny stały ON/OFF na włączenie samego CRUISE CONTROL , pozostało to wszystko jakoś przepchnąć z kablami z kabiny do ECU ...


 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2014-11-29, 18:10   

corrado napisał/a:
możliwe, no ale to chyba nie wielki problem dla chcącego. Poza tym ewentualnie można wyłączyć przez "0" na pilociku lub cruise control na OFF...

Jak to zrobić z komórką w lewej ręce i gumą do żucia w prawej :?: :?: :?: :?:
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3671
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-29, 18:43   

Kolejna dobra informacja dla posiadaczy innych diesli o silnikach :
k9k 796 (mój)- 86KM
k9k 884
k9k 896
k9k 898

W tych silnikach , czyli nowszych z dustera, do tej wtyczki z ECM jest podłączony zarówno czujnik sprzęgła(675) jak i hamulca (160) tak jak w instalkach tempomatu z forum rumuńskiego i francuskiego.
No i piny D2, D3 - do pilocika temp.
i A2 do włącznika tempomatu są również puste. 8-)

Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-11-29, 18:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne