Mam parę wątpliwości co do tego schematu do silników DCI bez FAPa:
PINy
D2 i D3 rozumiem połączenia - idą do manetki tempomatu +, -, 0, R z rezystorami
A2 - cruise control - 12V w chwili załączenia i ma być stałe żeby działał ?
C3 - limitator - (podobno jest to masa w ECU więc może żeby wyłączyć tempomat wystarczy zdjąć 12V z A2 ?)
Niestety fotki z forum francuskiego zniknęły a poza tym są źle tłimaczone na PL.
C4* - dodatkowy wyłącznik ze sprzęgła - podłączyć masę z pedału sprzęgła - do tego pinu w ECU ?
Ktoś demontował wtyczkę z pinami do sterownika silnika ?
Niefortunne zdjęcie zrobiłem bo zaciski demontujące od boku ale może ktoś opanował tą sztukę bez łamania wtyczki ? na forum rumuńskim i francuskim nie ma info.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-09, 11:26
Mały update ze "sceny" aftermarketowej:
O ile google translator i moja znajomość niemieckiego i rosyjskiego są wystarczające , aktywacja tempomatu via Clip jest potrzebna tylko do aktywacji wyświetlania danych na zegarach. Podpięcie rezystorów jak niżej (czyli oryginalnego przycisku R/O) załatwia sprawę:
Odnośnie aktywowania tempomatu w 1.5dci nic takiego nie trzeba robić - możliwe że tylko jak się ma wyświetlacz i żeby coś świeciło.
Natomiast do działania nie potrzeba. Rozmawiałem o tym z osobami na innych forach 1.5dci - w tym francuskim Dustera.
ps.Sygnał ze sprzęgła nie jest konieczny do podłączania, wciśnięty hamulec rozłącza tempomat.
Tylko, że jeżeli nie podłączysz sygnału ze sprzęgła, to wciśnięcie go na pracującym tempomacie spowoduje natychmiastowe rozkręcenie silnika na maksymalne obroty.
No sprzęgło jak sprzęgło, będzie tak jakbyś wcisnął podczas wciśnięcia z danym obciążeniem pedału gazu, co nie ma większego wpływu na bezpieczeństwo jazdy
Zresztą w DCI jest inaczej niż w benzynie , bo obroty nie są ustalane przede wszystkim położeniem przepustnicy
A ja mam pytanie odnośnie złącza we wtyku do ECU , jakie ma wymiary i czy pasuje z np VW typu żeńskiego ?
Na forum francuskim, znalazłem takie coś, ale nie wiem czy to pasuje ...
Ewentualnie czy przewód 0.75mm2 bez izolacji sztywny włożony, będzie pasował i stykał ?:)
Bo chyba tak Rumuni sobie z tymi nowymi przewodami od tempomatu radzili, czyli wkładali do wtyczki do ecu , odizolowane przewdy
A tak wygląda wejście ECU ze stykami
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-11-26, 18:17, w całości zmieniany 1 raz
Dzięki Drozda, dałbym plusa ale się nie da :(
Wygląda tak z grubsza na oko, jakby faktycznie to mogło pasować do tej wtyczki idącej do ECU silnika... mam na myśli styki z kolumn A-F i rzędów 1-4, a nie G-H bo tam są grubsze...
Czyli kupuje przewody, odizolowuje , wkładam w te złącza i zarabiam zwykłymi obcążkami i wskakują bez problemu we wtyczkę ?
Jeszcze uspokoję niektórych, że w przypadku sterownika ECM 1.2 K9k 796, jest podłączony do 3 kostki (m.in.tempomatowej) : pedał hamulca i sprzęgła. Także pozostaje podłączenie 3 lub 4 pinów w zależności czy chce się włączyć ograniczenie prędkości (limiting cruise control)...
Dlatego przynajmniej w teorii sprawa pedałów odpada.
możliwe, no ale to chyba nie wielki problem dla chcącego. Poza tym ewentualnie można wyłączyć przez "0" na pilociku lub cruise control na OFF, czyli 12V zabrać z A2
Oto moje dzieło: pilocik ala "rumuński "
0,R,-,+ , Jeszcze mam styk dwuzwierny stały ON/OFF na włączenie samego CRUISE CONTROL , pozostało to wszystko jakoś przepchnąć z kablami z kabiny do ECU ...
Kolejna dobra informacja dla posiadaczy innych diesli o silnikach :
k9k 796 (mój)- 86KM
k9k 884 k9k 896 k9k 898
W tych silnikach , czyli nowszych z dustera, do tej wtyczki z ECM jest podłączony zarówno czujnik sprzęgła(675) jak i hamulca (160) tak jak w instalkach tempomatu z forum rumuńskiego i francuskiego.
No i piny D2, D3 - do pilocika temp.
i A2 do włącznika tempomatu są również puste.
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-11-29, 18:45, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum