Witam. Z racji moich planów okleinowych potrzebuję wymontować poduchę pasażera. Wiąże się to z jej odkręceniem od tyłu deski. Nie chcę całej jej wyjmować tylko zrobić trocję miejsca od spodu by przerzucić ręce i głowę. Wiem tylko że są 2 śruby po prawej stronie ( na dole i pod białem plastikiem na słupku ) ale coś trzyma mi w środku i nie mogę jej lekko odgiąć. Stąd moje pytanie gdzie jeszcze mogą być śruby a najlepiej jakby był kompletny poradnik
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Oprócz umieszczonych symetrycznie po 2 z każdej strony mocowań na krańcach deski (pod dolnymi narożnikami szyby przedniej oraz obok kolan kierowcy i pasażera) są jeszcze 2 wkręty poniżej konsoli środkowej oraz jeden centralnie, w głębi dziury za radiem.
Szanowni koledzy...
Ponieważ zegary (komp) Dustera (dCI 110, V2) są dość durnie skonstruowane/zaprogramowane tj na wyświetlaczu jest zawsze JEDNA informacja postanowiłem dołożyć dodatkowy, niezależny zegarek. Lokalizacyjnie będzie w górnym schowku na podszybiu ale musze tam doprowadzić kabelki: masę, +stały, +zapłonu, +świateł.
Dwa pytania:
1. jak najprościej dostać się od spodu deski rozdzielczej do górnego schowka bez rozbierania a tym bardziej dewastacji całej deski (gdzie są śruby/zapinki róźnych plastików)
2. skąd najlepiej pociągnąć te trzy kabelki
Z góry dziękuję za każdą wskazówkę...
Wszystkie te przewody powinny być w kostce radia, a prócz stałego 12V także w zapalniczce.
Ja kabelek do zasilania nawigacji wyprowadziłem przed osłoną zegarów na podszybiu - jest otwarta przestrzeń do samych tzw. "pedałów". Myślę, że tylną ściankę schowka też da się "wymacać" sięgając nad stopami pasażera pod deskę rozdzielczą. Zanim wywiercisz otwór - sprawdź właśnie od środka, czy będziesz w stanie tam dosięgnąć dla przeciągnięcia przewodu, i czy nie przewiercisz jakichś kabli.
Ja tego schowka nie mam - Duster 2010.
Jak obiecałem tak też uczyniłem. Dla kolegów opracowałem tutorial demontażu kokpitu w naszych autkach. Jest on tak napisany, że może posłużyć, jako pomoc także przy następujących czynnościach:
Kiedy strona otworzy się - zjechać na dół i kliknąć: "Slow Download" po 30 sekundach klikamy i pobieramy plik. (można oczywiście pobrać także za pomocą JDownloader'a)
Hasło do otwarcia pliku pdf: dacia
Wszelkie uwagi mile widziane, podobnie jak ewentualne podziękowania w formie "pomógł".
proponuje wgrać na serwer forum żeby nie zginęło
no i cała procedura jest tożsama z dusterem
jedyne różnica jest w tunelu środkowym który jest w jednym kawałku
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-10-23, 16:46, w całości zmieniany 1 raz
I wielkie dzięki Ci za to!
Jedynie ciemności za oknem i ok. 2st. C przy gruncie powodują, że przeczytałem pdf'a w domu.
Twoje opracowanie - jak przypuszczam - będzie mi b. pomocne przy penetracji ;) mego Logana.
Jeszcze raz wielkie dzięki, pozdrawiam - Janusz
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2015-03-31, 16:58
Na ile pamiętam ruski - przeczytałem że chodzi o demontaż kokpitu. Jeżeli tak to zastanawiam się po jakiego dzwonka ten koleś z filmiku wykręca z kokpitu - poduszkę powietrzna pasażera. Jest to przy demontażu kokpitu zupełnie niepotrzebne. Wystarczy tylko odpiąć właściwą wtyczkę. No ale każdy robi jak lubi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum