Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: Marek1603
2019-01-21, 16:35
żywotność akumulatora / wybór nowego
Autor Wiadomość
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-30, 23:13   

Witam

Rombat Calciu powoli umiera ;-( W lecie udało się go skutecznie do zera wyładować. Był reanimowany, uzupełniłem wode destylowaną, wymieniłem korki ale chyba jego dni się kończą. W piątek jeździłem troszkę, dosłownie 4-5 km. W niedzielę rano po mroźnej nocy raz bezskutecznie zakęcił, reset zegarka i zonk. Po odpaleniu daci przez kable od innego pojazdu i przejechaniu 1.5 km poszedłem do pracy. Po 2.5 h odpalił. Mam ochotę go jeszcze podładować jednak raczej muszę zainwestować w nowy akumulator. Jak przyjdzie -20 stopni ten stary polegnie.

Znalazłem ranking najchętniej wybieranych akumulatorów:

http://webranking.pl/2118...amochodowe.html

Do mojej daci dokupię identyczny 60 Ah. Wiem, że czasem do 1.5 dci instalowali 70 Ah. Jednak ja stosunkowo rzadko jeżdżę, często na krótkich odcinkach w mieście. Stąd obawiam się, czy 70Ah będzie dostatecznie doładowany.

Jeszcze jedno, oryginalnie miałem 600A EN prąd rozruchowy. Czy akumulator 60 AH 540 A EN wystarczy dla 1.5 dci ?

Jeszcze na koniec, CENTRA I EXIDE mają tzw. magiczne oczko. VARTA BOSCH już nie stosują tego wskaźnika. Jakoś fajnie wiedzieć czy jest doładowany.


Jakiej firmy akumulator Szanowni Klubowicze polecacie ? VARTA, Bosch, Centra . EXIDE ?

Do wydania 250-280 zł mam.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-11-30, 23:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-12-01, 00:32   

Ja kupiłem w lecie od naszego forumowego kolegi - było ogłoszenie w dziale giełda. Oryginalny Renault chyba właśnie 60 Ah. Na razie wszystko OK. A kolega z forum sprzedawał, bo zdecydował się na EXIDE. Też słyszałem, że są najlepsze.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-01, 00:40   

VARTA, Bosch, Centra . EXIDE ?

Wszystkie są dobre z tych firm. Wg mnie obojętne który kupisz, będzie spełniał rolę jeśli będzie dobrze ładowany i nie dopuścisz do rozładowania . Także na tym się skupił, czyli ładowaniu i braku zwarć w instalacji i "lewych poborach prądu"
Oczywiście 60Ah wystarczy i myślę 540A prądu rozruchowego też, ale wybrałbym może spokojniej taki z 600A.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-12-01, 11:32   

Ja bym brał 600A prądu diesel to diesel zawsze potrzebuje większego prądu, to świece muszą w zimę się zagrzać dodatkowo grzałki ogrzewania grzeją nam. Osobiście bym wybrał coś takiego:
http://www.dobreakumulato...60ah-ca602.html
Jak już kiedyś pisałem "zregenerowałem" przeszło rok temu akumulator który do dziś działa bez zarzutu, czasem warto spróbować tylko do tego słabo się nadaje zwykły prostownik bo taki aku trzeba ładować kilka dni bardzo małym prądem ale tak żeby nie doprowadzić do gwałtownego gazowania. Używam do tego celu UPS-a :mrgreen: (z wyprowadzonymi przewodami na zewnątrz) który ma bardzo mały prąd ładowania i nie przeładuje aku. Długie ładowanie z bardzo małym prądem ładowania odsiarcza nam aku i to jest klucz do sukcesu. Warto sprawdzić gęstości elektrolitu w każdej celi bo jeśli jedna cela będzie się dużo różniła się od innych to już lepiej dać sobie spokój.
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2014-12-01, 11:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2014-12-01, 13:46   

kali napisał/a:
Dar1962 napisał/a:
do diesli z reguły stosuje się większe pojemności akumulatorów. Np do starego silnika 1,9 SDI w vw polo (raptem 64 KM)aż 72 Ah. Sądzę,jednak,że zamiana na 60tkę przy 1,5 (szczególnie jeśli auto jest garażowane) w niczym nie zaszkodzi.Akumulator szybciej się będzie ładował. W mieście to plus

Totalna bzdura mały czy duży akumulator będzie ładował się tyle samo!
Jeżeli na potrzeby rozruchu silnika zabrałeś przykładowo 5Ah to te 5 musisz uzupełnić. Obojętnie czy zabrałeś to z dużego akumulatora czy z małego.

No to kolego sprawdź na jakimkolwiek akumulatorze o dużej pojemności, a następnie na jakimkolwiek dużo mniejszej pojemności, naładowanymi do tego samego napięcia, a potem rozładowywanym jedną i tą samą żarówką albo świeca żarową przez powiedzmy 15 minut albo pół godziny i zmierz woltomierzem jakie będą różnice w spadku napięcia. Podpowiem, że akumulator większy, z którego pobrano taką sama porcję energii, co z mniejszego zanotuje mniejszy spadek napięcia wynikający z rozładowania. Jak na to zareaguje regulator napięcia, decydujący przy okazji o prądzie ładowania? Ano zapoda odpowiednio niższy prąd do wyrównania napięcia do zadanych 14,4V.
Jeśli kupować akumulator do miasta to taki jak przewiduje instrukcja ale o jak najmniejszej pojemności ale jak największym prądzie rozruchowym. Jeśli w trasy i macie w poważaniu gwarancję to jak piszą niektórzy największy jaki się zmieści.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-01, 14:49   

Aso w promocji oferuje rombat calciu 60 Ah 510A za 280 zł. Bez montażu. Zastanawiam się czy sprawdzonego daciowca czy Centre future?
 
waldek72 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 279
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-12-01, 16:23   

ja bym wybrał futurę. miałem go ostatnio w focusie i był super. długa gwarancja z zapewnieniem rozruchu (przyjeżdża serwis i odpala), produkowany w Polsce. Odpalał bez gadania na mrozach a z tego co wiem obecny właściciel nie ma też nim kłopotu.
 
Kristoff 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 86
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-01, 16:52   

mekintosz napisał/a:
Aso w promocji oferuje rombat calciu 60 Ah 510A za 280 zł. Bez montażu. Zastanawiam się czy sprawdzonego daciowca czy Centre future?


Rombat Calciu to akumulatory dość przeciętnej jakości - mój wytrzymał 4 lata i zdechł, żadna reanimiacja nie pomogła. Kupiłem w 2011 Futurę o zbliżonych parametrach do Rombata (więc trochę mocniejszą od tej, na którą się zastanawiasz) i odpala każdej zimy w najsroższe mrozy. To magiczne oko pokazujące stan naładowania to fajny gadżet, ale czy to działa, nie wiem, bo na razie od ponad 3 lat cały czas jest zielone.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-01, 17:07   

Okazuje się, że ten promocyjny rombat calciu ma 60 AH 510 A , zaś oryginalny mój ma 60 AH 600 A. Zatem chyba centra futura lub coś z Boscha/Varty. Mętlik w głowie.

http://allegro.pl/centra-...4770882923.html
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-12-01, 18:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-12-01, 19:20   

Ja obecnie też szukam bo widzę że ten mój powoli po prawie 7 latach ma dość. Obecnie mam tudora 70 Ah 740A ale z tego co patrzę wszędzie jest właśnie z reguły 60Ah 600A.
Ja skłaniam się pomiędzy futurą a czymś takim:
http://www.e-moto.pl/.../...r-.60ah-p+.html cena co prawda 320.00 PLN ale mam go koło siebie czyli bez kosztów przesyłki.

Starego zostawię sobie jako rezerwowy.
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2014-12-01, 19:45   

Bosche straszna lipa znajomy kupował do wózków widłowych i juz sie wyleczył z nich 80% do pół roku wracało na reklamacje teraz tylko exide i zadowolony ze nie musi z reklamacjami jeździć
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2014-12-01, 19:58   

panowie akumulatory wkładane po aku oryginalnym są do kitu ołów jest cieńszy itp starczą na ok 3 lata no może więcej nie łudźmy się
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 912
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-12-01, 20:59   

czyli mówicie, że mój akumulator tej zimy nie przetrzyma ?
6 lat właśnie skończył - a myślałem że wytrzyma niewiele mniej niż akku w Felicii (12 lat), ech
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-01, 21:21   

Tyle akumulatorow co opini ... i bądż tu mądry.

YUASA 290 zł JAPAN

http://www.petrostar.pl/a...lator,p78854352

lub

MOLL 336 zł GERMANY

http://www.petrostar.pl/a...s_p,p1143970115

Tez o tym japońcu myślałem... varta/bosch to jakby klony, tak samo jak centra/exide.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-12-01, 21:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2014-12-01, 21:27   

w mnie w 1.6 HDI akumulator 120 tys. 8 lat :-)
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-01, 21:29   

fotorobart napisał/a:
w mnie w 1.6 HDI akumulator 120 tys. 8 lat :-)


Już takich trwałych baterii chyba nie produkują w rozsądnej cenie
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2014-12-01, 21:31   

fabryczny, produkują tylko mało kto wie jak kupić dobry :-P
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-12-01, 21:33   

kapelusznik napisał/a:
czyli mówicie, że mój akumulator tej zimy nie przetrzyma ?
6 lat właśnie skończył - a myślałem że wytrzyma niewiele mniej niż akku w Felicii (12 lat), ech

Niekoniecznie wszystko zależy jak eksploatowany i dbany. Mój pewnie by przetrzymał tę zimę ale wolę z racji krótkich dziennych przebiegów 2 x 3 km nie czekać totalnej wtopy. Wrzucę nowego tego podreperuję i będzie na zmianę w razie w.
Ostatnio zmieniony przez d3mol3k 2014-12-01, 21:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-12-01, 21:51   

mam starą centrę 90Ah ma 10lat!! w ciągniku rolniczym i ciągle ma chęć do życia, w drugim mam Virtz 120Ah ma już 4 lata także bez zastrzeżeń
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-12-02, 00:07   

Ja mam starą dziewczynę - 10 lat razem i ciągle ma chęć do życia. Kochankę od 4 lat i bez zastrzeżeń. Ale kto wie co się wydarzy na wiosnę.. Ciężka zima przed nami.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-12-02, 06:09   

http://moto.wp.pl/gid,170...riazdjecie.html
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2014-12-02, 14:05   

mekintosz
http://webranking.pl/2118...amochodowe.html
To co pisze autor na tej stronie to bzdura. Wyjaśniłem to w tym temacie strona wcześniej. Kluczowym parametrem akumulatora jest prąd rozruch a nie pojemność Jak będziesz miał akumulator o pojemności 1000Ah i prądzie rozruchu według DIN 10A. To w żaden sposób nie odpalisz samochodu. Ale jak te proporcje zamienisz na pojemność 10Ah i prąd rozruch 1000A to bez problemu zapalisz sprawny technicznie samochód.
http://motorsport.2brally...c370-14-ah.html


cookie, Wyjaśniłem to zagadnienie na poprzednie stronie. A jak chcesz podpowiedzi to zapoznaj się, co to jest siła elektromotoryczna ogniwa, praca dorywcza i buforowa akumulatora, krzywa ładowania, Jak działa alternator, przypominam ci, że to nie prostownik

wat napisał/a:
Bosche straszna lipa znajomy kupował do wózków widłowych i juz sie wyleczył z nich 80% do pół roku wracało na reklamacje teraz tylko exide i zadowolony ze nie musi z reklamacjami jeździć

To niech kupi porządne Czyli S4 czy S5 Bo te niższej kategorii to kasa wyrzucona w błoto.
Akumulator na pierwszy montaż a ten nawet według was taki sam z ASO to nie to samo.
Ostatnio zmieniony przez kali 2014-12-02, 14:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wickerman 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6 MPI +LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 45
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2014-12-02, 17:06   

Ja po przygodach z padniętym 2 letnim akumulatorem ( uszkodzona cela ) mimo ze dostałem po ciężkich bojach nowy w ramach gwarancji kupiłem właśnie YUASE Z opinii wychodzi że świetny niestety dałem coś koło 300zł - zobaczymy czy warto :-D Aha jedyny minus że jest niższy i przewód plusowy nie leci w tej rynience.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-02, 20:00   

Rombat calciu rano odpalił, zaś po południu już nie. To o raz za dużo. Pojechałem do sklepu.
Zainwestowałem w japońską myśl akumulatorową całe 290 zł ;-) + 3 lata gwarancji. Ze świeżej dostawy z raju Kwitnącej Wiśni ;-)
Łukasze wybierają YUASE ;-)
Jutro za dnia wymiana.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-12-05, 19:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-02, 20:14   

mekintosz napisał/a:
Zainwestowałem w japońską myśl akumulatorową całe 290 zł ;-) + 3 lata gwarancji.

To raczej nie przepłaciłeś :) Sprawdź od razu napięcie ładowania w różnych momentach, żeby tego szybko nie uśmiercić.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne