Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Rezonans klapy silnika Duster
Autor Wiadomość
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2015-01-06, 11:07   Rezonans klapy silnika Duster

Witam

Ostatnio zlokalizowalem ciekawy rezonans : https://www.dropbox.com/s....54.26.m4v?dl=0

Gdy dotknalem/docisnalem klape silnika dzwiek ustawal.

Co to sie zuzylo (jakies gumy dystansowe?)

Co z tym zrobic? Jak zyc? ;)

z gory dzieki :)
_________________
Ostatnio zmieniony przez RnR 2015-01-06, 11:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-06, 11:15   

U mnie jest to samo, a nawet może teraz większe są luzy na klapie. 8-)
Chodzi głównie o zamek klapy. Reguluje się jego położenie 2 x13cmm śrubami ( albo 10mm nie pamiętam na 100%).
Remedium typu "prowizorka ale skuteczna" to jeśli skończył się już zakres regulacji, to podłożyć - podkleić od strony maski kawałki jakiejś gumy - przestanie tłuc. :)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-06, 11:15   

masz wszystkie uszczelki w komorze silnika ?
_________________
Moje auto
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2015-01-06, 11:18   

Raczej tak - nic nie wyjmowalem a nawet dawno temu dodalem nasza klubowa :)

Mialem wrazenie, ze mogly sie wyrobic takie trzpienie na ktorych niby opiera sie ta klapa - czy to sa elementy ktore sie zuzywaja i sa wymienne? (one maja taka gumowa gorna powierzhnie chyba troche?)
_________________
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-06, 11:31   

Mają gumową, nawet wymieniałem też 2 sztuki u siebie bo wyjmowałem i trochę ułamałem.
Ale to raczej nie one. Jest tam 1mm albo kilka luzu które trzeba wypełnić - przynajmniej u mnie. Te trzpienie same z siebie się nie wycierają/zużywają , chyba że się je połamie. :evil:
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2015-01-07, 03:27   Re: Rezonans klapy silnika Duster

RnR napisał/a:
Co z tym zrobic? Jak zyc? ;)


W wielu samochodach te gumki dają się regulować - mają taki "gwint" na obwodzie i można zmienić ich wysokość wystawania nad blachę poprzez wkręcanie lub wykręcanie. U nas tego nie ma, niestety.
Ja próbowałbym dopasować takie gumki z innego samochodu - gdyby wyjąć te nasze, zmierzyć średnicę otworu w blasze i popytać znajomych (z innymi samochodami) lub w jakimś sklepie, może by się znalazły... Jeśli podasz mi średnicę otworu, sprawdzę "fi" regulowanych odbojników w Tico. ;-)
Albo kombinowałbym z podklejaniem kawałków gumy (może jakaś uszczelka samoprzylepna?) do klapy w miejscu, gdzie styka się z odbojnikami. Trzeba byłoby tylko znaleźć właściwą grubość (raczej "cienko" będzie).
_________________
Pozdrawiam.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-01-10, 16:06   

Popieram, w Biedronce są aktualnie za grosze komplety filcowych samoprzylepnych podkładek pod nogi stołów i krzeseł. Oryginalnie pod klapą są przeźroczyste kółka zapobiegające wycieraniu lakieru w miejscu styku z kołkiem plastikowym. Oczywiście trzeba odtłuścić lakier przed klejeniem.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne