Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
DD z fabrycznym LPG - problem z nadmiernym zużyciem gazu?
Autor Wiadomość
tolky77 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2014
Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 4
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-25, 11:35   DD z fabrycznym LPG - problem z nadmiernym zużyciem gazu?

hej,
od przeszło mc mam DD 1.6 4x4 . Kupiłem go razem z LPG ale gaz dołożono mi z 2 tyg temu (po przebiegu 1500 km). Oryginalny Landirenzo w autoryzowanym serwisie jako KIT Dacia ...
Generalnie jestem pod wrażeniem tego samochodu. Spełnił wszystkie moje założenia w 100%, oprócz jednego, ale do brzegu ....
jednym z moich założeń było to żeby był ekonomiczny :) dlatego wybrałem prostą benzynę z LPG fabrycznym (jedno z założeń). Zaawansowanego diesla już miałem nawet kilka - dziękuje postoje.
Przez pierwszy mc jeździłem nim osobiście i moje spostrzeżenia.
- trasa 8-9 l nie przekraczając 120 km/h
- miasto bliżej 9-10l
i w sumie nie oczekuje mniej, tyle się podziewałem po tej jednostce napędowej.

Dwa tyg temu założyli mi gaz, zrobiłem na nim 1000 km i średnie spalenie 70% miasto / 30% trasa wyszło mi 13,5 litra nie licząc ile spalił benzyny ...

i pytanie, serwis twierdzi, że to normalne spalanie ... powiedzieli ze do spalania w benzynie trzeba dodać 5l gazu ...czyli jak na bezynie 9l to na gazie 14l.

Powiem, że trochę mnie to zaskoczyło ... liczyłem ze jak 9l benzyny to 11l gazu ..

Jakie są wasze doświadczenia ?

ps nie miałem wcześniej gazu wiec nie wiem :(

ps2 jak zostawie go na zimnym to falują obroty na jałowym a i dwa razy strzeliłem nim zacnego kangura na skrzyżowaniu .... coś ma nie tak na bank z obrotami na zimnym. Czytałem ze to nie tylko moje spostrzeżenia ... atakować serwis zeby coś z tym zrobili ? (samochód zjechał z linii w listopadzie 2014)

Dzięki z góry za pomoc.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Wiek: 56
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3614
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-01-25, 12:01   

Witaj! Auto jet na dotarciu, więc zużycie paliwa jest zawsze wyższe niż normalnie. Po jakimś ok. 10 tys.km zużycie paliwa powinno się zmniejszyć. Generalna zasada zużycia benzyny do LPG to jest jakieś 20% więcej gazu niż benzyny. Po ok. 1 tys. km trzeba jechać na ponowną kontrolę i regulację gazu. Nasz kolega Grapess miał problem z gazem na początku i mu zmienili soft LPG w Landi Renzo.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4579
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-25, 13:53   Re: DD z fabrycznym LGP - jaka to jest

tolky77 napisał/a:

Dwa tyg temu założyli mi gaz, zrobiłem na nim 1000 km i średnie spalenie 70% miasto / 30% trasa wyszło mi 13,5 litra nie licząc ile spalił benzyny ...


Poproś o tą głupotę na piśmie
mi na trasie z pedałem zawsze wciśniętym na max czyli prędkości ok 160 km/h
spalał 13,5
przy jeździe od świateł do świateł i głupim ściganiu się ok 12-13 L
1 Litr więcej to jest maks w źle wyregulowanej instalacji

Czy jest to twoje pierwsze auto z LPG ?
bo może auto wcale tyle nie spala bo tutaj inaczej liczy się spalanie niż w benzynie/dieslu


Aby porządnie policzyć spalanie LPG trzeba tankować przy prawie pustym zbiorniku , jak to zrobisz w połowie to nie będzie to miarodajne .
Najlepiej zawsze na tej samej stacji bo każdy dystrybutor tankuje inaczej .
Zdarza się że stacje oszukują na litrach w stosunku 1/10 np sieć ARTUS , tam zatankowałem 38l na 32l zbiornika .... tankowałem na 3 stacjach tej firmy każda oszukiwała
Jakoś LPG też ma duże znaczenie na złej jakości gazu spalanie może wzrosnąć o 2-5 L na 100 km jak trochę pojeździsz to od razu wyczujesz pod pedałem że nie zbiera się tak jak zawsze .
I to wcale nie jest zasada że drogi gaz = dobry gaz
2 razy już miałem tak że w małych miejscowościach że wybierałem ten droższy gaz a potem auto gasło i nie chciało jechać . Gaz na auchanach/tescach jest ok nie raz tankowałem za to naciąłem się na shellu i statoilu ale to dlatego że na tych stacjach nikt nie tankował (bo były drogie )
Teraz mam pod pracą taką budkę z gazem "podwójnie filtrowanym " cenna jest jak wszędzie ale jakość super
Twój samochód jest jeszcze na dotarciu więc będzie palił te 1-2 litry więcej .


Jak już trochę nauczyć się jeździć tym autem po spokojnie poniżej 10l będziesz się zamykał , mój ojciec jak jeździł moim to zamykał się ok 7-8 więc się da
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-01-25, 14:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 253
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-01-25, 14:21   Re: DD z fabrycznym LGP - jaka to jest

Karenzo napisał/a:

1 Litr więcej to jest maks w źle wyregulowanej instalacji

Zgadzam się w 100% - tylko jedno ale jest za ubogo - to może się niedobrze skończyć (wypalenie zaworów, awarie uszczelki pod głowicą, przegrzanie silnika).
Dobrze wyregulowana instalacja to około 15-20% więcej gazu w stosunku do benzyny.
Ja tankuję zawsze na pustym do pełna i tak to wychodzi od 15 lat w różnych autach.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Wiek: 47
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7358
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-01-25, 16:55   

Temat falowania znany. Były przypadki, że nawet potrafił zgasnąć przy przełączaniu PB/LPG.
Męczyć ASO o wgranie nowego softu i regulacja LPG. Będą robić problemy to poprosić odmowę na piśmie.

Cav to nie to samo ASO co twoje przypadkiem?
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2015-01-25, 16:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Wersja: [Inna]
Pomógł: 11 razy
Wiek: 36
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 816
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-25, 19:40   

A może i to samo ASO co moje??
tolky77, gdzie kupiłeś auto?
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna]
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3024
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-25, 22:06   Re: DD z fabrycznym LPG - jaka to jest

tolky77 napisał/a:
hej,
od przeszło mc mam DD 1.6 4x4 . Kupiłem go razem z LPG ale gaz dołożono mi z 2 tyg temu (po przebiegu 1500 km). Oryginalny Landirenzo w autoryzowanym serwisie jako KIT Dacia ...
Generalnie jestem pod wrażeniem tego samochodu. Spełnił wszystkie moje założenia w 100%, oprócz jednego, ale do brzegu ....
jednym z moich założeń było to żeby był ekonomiczny :) dlatego wybrałem prostą benzynę z LPG fabrycznym (jedno z założeń). Zaawansowanego diesla już miałem nawet kilka - dziękuje postoje.
Przez pierwszy mc jeździłem nim osobiście i moje spostrzeżenia.
- trasa 8-9 l nie przekraczając 120 km/h
- miasto bliżej 9-10l
i w sumie nie oczekuje mniej, tyle się podziewałem po tej jednostce napędowej.

Dwa tyg temu założyli mi gaz, zrobiłem na nim 1000 km i średnie spalenie 70% miasto / 30% trasa wyszło mi 13,5 litra nie licząc ile spalił benzyny ...

i pytanie, serwis twierdzi, że to normalne spalanie ... powiedzieli ze do spalania w benzynie trzeba dodać 5l gazu ...czyli jak na bezynie 9l to na gazie 14l.


Bzdury totalne - przelicznik benzyna/gaz jest stały i procentowy, a nie ilościowy w l/100 km.
Nie pamiętam ile dokładnie wynosi, ale google i mnóstwo kalkulatorów łatwo pomogą go przeliczyć.
Jeśli rezultaty wychodzą inne, to układ gazowy jest po prostu źle poustawiany - i to wszystko na temat, mają zrobić tak, żeby wyniki były prawidłowe.
Albo wymieniać osprzęt do skutków, jeśli będą twierdzić, że nie ma możliwości regulacji.

Aczkolwiek jak znam ten silnik z innego auta, to 13,5 l gazu przy dość dynamicznej jeździe jest całkiem prawdopodobne, biorąc pod uwagę opory powietrza w Dusterze.

Więc może jednak inaczej jeździłeś niż na benzynie (jak taniej to może masz mniejsze opory przy wciskaniu gazu).
Oczywiście to też może być konieczność i skutek nieprawidłowego działania instalki gazowej.

Karenzo napisał/a:
tolky77 napisał/a:

Dwa tyg temu założyli mi gaz, zrobiłem na nim 1000 km i średnie spalenie 70% miasto / 30% trasa wyszło mi 13,5 litra nie licząc ile spalił benzyny ...


Poproś o tą głupotę na piśmie
mi na trasie z pedałem zawsze wciśniętym na max czyli prędkości ok 160 km/h
spalał 13,5
przy jeździe od świateł do świateł i głupim ściganiu się ok 12-13 L
1 Litr więcej to jest maks w źle wyregulowanej instalacji


Zależy od czego więcej.
Jak od 5 l to by się mogło zgadzać, jak od 15 to już nie bardzo (za mała różnica).
Ogólnie - regulację można zepsuć na dwa sposoby - taki że przepala gaz, albo taki że gazu pali za mało, za to przepala silnik.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2015-01-25, 22:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2015-01-26, 13:50   

Norma większego spalania lpg niż benzyny to ok. ok. 1-2 l/100 km.
Pytanie czy tankujesz na tej samej stacji bo mogą mieć różne ciśnienia i nie zawsze zatankujesz tyle samo gazu.
Duster żlopie przy dużych prędkościach. Jak jeżdzę 140-160 i utrzymuję prędkość pod górę i nie odpuszczam gazu to mam spalanie 13,5 lpg.
Przy trasie do 120 mam spalanie 11-11,5.
Miasto generalnie nie przekraczam 12,5 - nawet jak pokręcę się po górach przez godzinę. Duster nie pali dużo w mieście ani na trasie do 120.
Benzyny pali ok. 0,3 l/100 km więc reklamuj.
O 8-9 zapomnij bo to nie jest auto na takie spalanie (opory powietrza, opony itd). Realnie jak jesteś w stanie spalić na benzynie 8-9 (bo ja nie umiem przy moim stylu jazdy - i benzyny paliłem 10-11,5) to lpg powinien Ci palić 10,5 -11,5.
Mam instalację stag/hanna 2000/tomasseto/stefanelli zakładaną w ASO Świętochłowice
Pytaj o co chcesz.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2038
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-01-26, 14:12   

To jakaś ściema. Nasz MCV pali tak:
95 6-8-10
LPG 8-10-12
Ułamków litra nie podaję ale proporcje są takie.
Poprzedni spalał dokładnie tak samo.
To samo dotyczy Fiata. Max 2 l. LPG więcej niż na benzynie.
_________________
Był: MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
Był: MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
I koniec...
Jest: FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 75 000 km
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4579
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-26, 19:48   

nie przesadzajcie po mieście spokojnie można poniżej 10 zejść ja na 32 L LPG robie spokojnie 350 km nawet 400 czasem
ale jak przycisnę to 250 km zrobię :lol:
_________________
Moje auto
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Wiek: 58
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1112
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-01-26, 20:47   

Jak na razie wszystko w porządku! Zawsze nastawia się nową instalację na bogatszą mieszankę celem ochrony silnika. Po przejechaniu 1000km masz pierwszy darmowy przegląd na którym skład mieszanki zostanie skorygowany do steichometrycznej. Instalacja gazowa musi się dotrzeć a nikt z instalujących nie wie jaki gaz będziesz tankować ( jakość). Po tych 1000 km zostanie to ustawione zznacznie dokładnie. Dobrze wtregulowana instalacja zużywa od 1,23 do 1,25 więc gazu w stosunku do etyliny. Jeżeli zalezy ci na osiągach to trochę więcej. Mapę przy sekwęcji można ustawić tak by silnik miał większą moc na LPG.
 
tolky77 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2014
Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 4
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-26, 22:28   

hej,
matucha napisał/a:
A może i to samo ASO co moje??
tolky77, gdzie kupiłeś auto?


odpowiadając na pytania
a) samochód kupiłem w Poznaniu - Auto Compol.
b) czyli, może się zmienić po pierwszym przeglądzie gazu
c) może się zmienić po dotarciu ...ok 10 kkm
d) w zależności gdzie tankuje - zazwyczaj na orlenie
e) 12l/100 po miescie to norma ...

chyba zbyt optymistycznie zrobiłem te założenia.
Odezwę się i powiem jak to będzie wyglądało za 2-3 mc

jeszcze raz dzieki za pomoc.
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Wersja: [Inna]
Pomógł: 11 razy
Wiek: 36
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 816
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-26, 23:27   

tolky77 napisał/a:

odpowiadając na pytania
a) samochód kupiłem w Poznaniu - Auto Compol.

Nie chcę Cię straszyć, ale z moim nie dali rady....
Też u nich kupiłem.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Ostatnio zmieniony przez matucha 2015-01-26, 23:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
tolky77 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2014
Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 4
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-26, 23:37   

hej,
matucha napisał/a:
tolky77 napisał/a:

odpowiadając na pytania
a) samochód kupiłem w Poznaniu - Auto Compol.

Nie chcę Cię straszyć, ale z moim nie dali rady....
Też u nich kupiłem.


hmmm gaz ? jaki miałeś problem ?
- ja zgłaszałem im falujace obroty 8.01.2015, powiedzieli ze za jakiś czas pojawi się nowy soft i ze będą wzywali ... na akcje serwisową ....
- z gazem ze 13,5 pali powiedzieli ze do 5l więcej niż na paliwie może palić i jest ok.


cóż pożyjemy zobaczymy a po autoryzowanych serwisach za wiele się nie spodziewam.
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Wersja: [Inna]
Pomógł: 11 razy
Wiek: 36
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 816
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-26, 23:54   

tolky77 napisał/a:


hmmm gaz ? jaki miałeś problem ?
- ja zgłaszałem im falujace obroty 8.01.2015, powiedzieli ze za jakiś czas pojawi się nowy soft i ze będą wzywali ... na akcje serwisową ....
- z gazem ze 13,5 pali powiedzieli ze do 5l więcej niż na paliwie może palić i jest ok.


cóż pożyjemy zobaczymy a po autoryzowanych serwisach za wiele się nie spodziewam.


Trochę dziwne podejście. Wydać kilkadziesiąt tys. PLN i co? Za wiele to można się nie spodziewać po komisie z Gniezna, ale po ASO?
U mnie się zaczynało niewinnie, a kończyło tym, że nie ma mocy, falowaniem na wolnych obrotach, gaśnięciem silnika podczas zmiany biegu i często migającą kontrolką silnika.
ASO powinno mieć te auta w jednym palcu, a nie trzymać je w naprawie po kilka miesięcy.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4579
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-27, 00:34   

nie straszcie go że 12 to standard po mieście
jak już samochód się dotrze (każdemu pali wtedy więcej ) instalację ci pięknie ustawią a najwalniejsze ty nauczysz się tym autem jeździć to 8-9 jest spokojnie osiągalna
_________________
Moje auto
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Wiek: 73
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 740
Skąd: Puławy
Wysłany: 2015-01-27, 08:44   

Karenzo napisał/a:
8-9 jest spokojnie osiągalna

W Dusterze 9 możliwe,8 zbyt uboga mieszanka-pali zawory.
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Wiek: 50
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 791
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-01-27, 10:12   

tolky77 napisał/a:

- z gazem ze 13,5 pali powiedzieli ze do 5l więcej niż na paliwie może palić i jest ok.

Bzdura. Nie w przypadku DD. Zużywa 10-20% więcej LPG niż paliwa. Jeśli wyjeździłeś chociaż jeden bak to wiesz ile średni spalił. Do tego dorzuć te 20% i będziesz miał swoje średnie zużycie na gazie. Czyli przy średnim spalaniu noPb 10l/100km wyjdzie 12 l/100km LPG. Żeby palił te 5 litrów więcej to średnie spalania musiałbyś mieć na poziomie 25 litrów. Więc albo gaz ucieka jakimiś nieszczelnościami w instalacji (zdarza się) albo jest niedopieszczona mapa wtrysków ALE tylko w przypadku gdy komp od LPG nie jest połączony CANem z kompem samochodu. W instalacjach zakładanych fabrycznie w centralce od LPG jest tylko wrzucony współczynnik zwiększający czasy wtrysku LPG a bazowa mapa jest pobierana z ECU samochodu. Teraz pytanie jaką centralkę od LPG posiada Twoja bryka? W drugim przypadku osiągnięcie spalania wyższego o 5 litrów to jakaś ściema bo zakładam, że nie jeździsz a gazem w podłodze na dwójce lub trójce.

Jak pisali poprzednicy: 120km/h- wychodzi z 11-12 litrów, wyżej- wydoi więcej.

Jan Ostrzyca ma mniejsze spalanie bo i MCV ma inne opory aerodynamiczne (mniejsze) niż Duster. My jeździmy czymś na kształt szafy gdańskiej.
 
tolky77 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2014
Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 4
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-27, 10:56   

piotr. z napisał/a:
tolky77 napisał/a:

- z gazem ze 13,5 pali powiedzieli ze do 5l więcej niż na paliwie może palić i jest ok.

Bzdura. Nie w przypadku DD. Zużywa 10-20% więcej LPG niż paliwa. Jeśli wyjeździłeś chociaż jeden bak to wiesz ile średni spalił. Do tego dorzuć te 20% i będziesz miał swoje średnie zużycie na gazie. Czyli przy średnim spalaniu noPb 10l/100km wyjdzie 12 l/100km LPG. Żeby palił te 5 litrów więcej to średnie spalania musiałbyś mieć na poziomie 25 litrów. Więc albo gaz ucieka jakimiś nieszczelnościami w instalacji (zdarza się) albo jest niedopieszczona mapa wtrysków ALE tylko w przypadku gdy komp od LPG nie jest połączony CANem z kompem samochodu. W instalacjach zakładanych fabrycznie w centralce od LPG jest tylko wrzucony współczynnik zwiększający czasy wtrysku LPG a bazowa mapa jest pobierana z ECU samochodu. Teraz pytanie jaką centralkę od LPG posiada Twoja bryka? W drugim przypadku osiągnięcie spalania wyższego o 5 litrów to jakaś ściema bo zakładam, że nie jeździsz a gazem w podłodze na dwójce lub trójce.

Jak pisali poprzednicy: 120km/h- wychodzi z 11-12 litrów, wyżej- wydoi więcej.

Jan Ostrzyca ma mniejsze spalanie bo i MCV ma inne opory aerodynamiczne (mniejsze) niż Duster. My jeździmy czymś na kształt szafy gdańskiej.


no i trzeba pamietac ze DD 4x4 1.6 ma zupełnie inna skrzynię niż DD 4x2 1.6 ... wiec musi więcej palić ...
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4579
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-27, 22:43   

nie musi skrzynia to tylko kwestia przyzwyczajenie
inna sprawa to ciężar i większe opory toczenie
w końcu tylna oś musi się czymś pożywić
więc 1 L więcej w porównywaniu do 4x2 jest zrozumiałe

inna sprawa na trasie gdzie 4x2 ma dłuższa skrzynie
_________________
Moje auto
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3489
Skąd: RP
Wysłany: 2015-01-27, 23:44   

Karenzo napisał/a:
nie przesadzajcie po mieście spokojnie można poniżej 10 zejść ja na 32 L LPG robie spokojnie 350 km nawet 400 czasem
ale jak przycisnę to 250 km zrobię :lol:

uwzględnij fakt, że wymiana poglądów dotyczy wersji 4x4 ... :-P
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3489
Skąd: RP
Wysłany: 2015-01-28, 00:02   

tolky77 napisał/a:
c) może się zmienić po dotarciu ...ok 10 kkm
d) w zależności gdzie tankuje - zazwyczaj na orlenie
e) 12l/100 po miescie to norma ...

- we współczesnych samochodach (nawet w Daciach :-P ) coś takiego jak "docieranie" samochodu nie ma miejsca... samochody opuszczają fabrykę już "dotarte" co nie oznacza, ze można go katować, zalecane jest przez pierwsze kilka tysięcy km łagodniejsze traktowanie...
- jeżeli chodzi o zużycie gazu to tak jak koledzy wcześniej napisali ma na to wpływ wiele czynników m.in. jakość gazu, styl jazdy, temperatura zewnętrzna itp.,
- MSZ 13,5 l/100 km jest trochę za wysokie ale pewnie z czasem lepiej wyczujesz charakterystykę jazdy Dusterem i spalanie powinno zmaleć, (u mnie akurat w pierwszym okresie eksploatacji na LPG było niższe niz obecnie :-D ),
- na LPG (LR OMEGAS) przejechałem już ponad 58 kkm i poza przeglądem serwisowym 1xrok - nadal wszystko OK,
- u mnie spalanie LPG jest różne ale gdyby to spróbować uśrednić to nie przekracza 10 l/100 km i do tego około 0,3 l benzyny... :-)
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna]
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3024
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-28, 16:53   

Karenzo napisał/a:
nie musi skrzynia to tylko kwestia przyzwyczajenie


Nie - skoro się wyżej kręci, to musi.
Nie ma zmiłuj - wyższe obroty = wyższe spalanie.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4579
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-28, 21:46   

ale kręci się wyżej bo ma większą masę do ciągnięcia
gdyby były taka sama skrzynia to w ogóle by nie przyspieszał z niskich obrotów
_________________
Moje auto
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna]
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3024
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-28, 22:17   

Karenzo napisał/a:
ale kręci się wyżej bo ma większą masę do ciągnięcia
gdyby były taka sama skrzynia to w ogóle by nie przyspieszał z niskich obrotów


Chyba jednak kula w płot, bo w dieslu, który zżera tego cherlawego benzyniaka na śniadanie i nie ma (w porównaniu do benzyniaka) problemów z mocą i momentem w żadnym zakresie obrotów, sytuacja jest identyczna.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne