Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-10-10, 11:55
pierwsza kontrola przez drogówkę zakończy się utratą dowodu rejestracyjnego.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 87 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3777 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-10, 12:27
Czy ja wiem ? Oglądam sobie czasami francuski tjuning na http://www.forum-auto.com i niektórych realizacji nie powstydziłaby się nawet remiza w Małocicach. Jeżdżą jakoś i żandarmeria patrzy przez palce.
Co najwyżej lewą d; - przecież to nie spełniająca żadnych wymogów taśma LED przylepiona na wierzchu.
Miałeś toto w ręku ?
Dar1962 napisał/a:
pierwsza kontrola przez drogówkę zakończy się utratą dowodu rejestracyjnego.
666 - nie straszna mu drogówka
Bez przesady , np. "xenony" -, HIDy - bez spryskiwaczy i automatycznego poziomowania ludzie mają i jeżdzą i przechodzą i SKP i kontrole na drodze - nawet moi znajomi a wy się czepiacie drl które nie oślepia i nie rzutuje tak na oślepianie jak wspomniane HIDy.
Wiem kolego dar1962, że chcesz sie wykazać jako służbista - policjant, ale każdy ma inne doświadczenia z drogówką to po pierwsze . Nie będę robił OFFTopu
Poza tym moze jeśli nie takie to są inne podobne listwy DRL? Przecież to żaden Rocket Science .
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-10-10, 12:37, w całości zmieniany 1 raz
Czy że ma mieć min. 25cm2 powierzchni świecenia każde światełko ?
Poza tym nie widzę obostrzeń tutaj dotyczących grup świecenia, tylko na samą powierzchnię świecącą.
http://pl.wikipedia.org/w..._jazdy_dziennej
"powierzchnią świecącą" jest zdaje się cały odbłyśnik (przynajmniej ja tak rozumiem te malunki w regulaminach EKG).
(Załącznik nr 3 regulaminu nr 48 EKG ONZ).
corrado napisał/a:
Czy że ma mieć min. 25cm2 powierzchni świecenia każde światełko ?
Tak.
Niniejszy temat nie służy rozważaniom nt sensu świateł dziennych, a jedynie dyskusji technicznej jak je zaimplementować i które modele się do tego nadają (i dlaczego) - proszę się więc trzymać tego wątku.
Przepraszam za OT, ale wydaje mi się, że zaczynamy wyciągać zbyt daleko idące wnioski i... dorównujące im argumenty:
Dar1962 napisał/a:
pierwsza kontrola przez drogówkę zakończy się utratą dowodu rejestracyjnego.
Myślę, że funkcjonariusz - w uzasadnionych przypadkach - przede wszystkim winien wezwać kierowcę do usunięcia tego co - jego zdaniem - narusza prawo (przykładowo: brudne osłony reflektorów, nieczytelne tablice, przepalona żarówka, itp.).
Działania tej służby podlegają postępowaniu administracyjnemu, w tym skargowemu. W świetle tego, że zatrzymanie dowodu rejestracyjnego pojazdu jest jednoznacznie określone w ustawie Prawo o Ruchu Drogowym i nie jest to katalog otwarty:
"Art. 132. Przesłanki zatrzymania dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego)
1. Policjant zatrzyma dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe) w razie:
1)stwierdzenia lub uzasadnionego przypuszczenia (zaznaczenie moje - Jawa), że pojazd:
a)zagraża bezpieczeństwu w szczególności po wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy,
b)zagraża porządkowi ruchu,
c)narusza wymagania ochrony środowiska;
2)stwierdzenia, że pojazd nie został poddany badaniu technicznemu w wyznaczonym terminie lub termin badania nie został wyznaczony prawidłowo;
3-6)... (dotyczą DR jako dokumentu, badań technicznych czy OC - przyp. Jawa),
7)uzasadnionego przypuszczenia, że dane w nim zawarte nie odpowiadają stanowi faktycznemu."
to (może) czasami warto poprosić (w tym również na piśmie) o uzasadnienie: w związku z zastosowaniem którego z punktów art. 132 PoRD (i spełnieniem wymienionych w nim warunków) nastąpiło zatrzymanie DR.
Kwestia homologacji: Istnieje homologacja pojazdu stanowiąca podstawę dopuszczenia go do ruchu. Istnieją homologacje dla: podzespołów, części zamiennych, komponentów i urządzeń przewidzianych do montażu w pojazdach mechanicznych. I nie one "same w sobie" decydują o powstaniu (lub nie) zagrożenia. Częściej... sposób ich montażu!
Na zakończenie:
obawiałbym się bardziej dolegliwego działania funkcjonariusza. Np. skierowanie na badanie techniczne (zlecenie ekspertyzy w ramach prowadzonego postępowania) w celu ustalenia: czy ten rodzaj oświetlenia stwarza lub nie zagrożenie w ruchu drogowym?
Ceny ekspertyz nie są małe. Z reguły przewyższają... koszt mandatu.
W przypadku produktów z homologacją badania takie (przed dopuszczeniem do użytku/sprzedaży) obowiązkowo zleca producent. Tu mamy do czynienia z "rozwiązaniem autorskim".
No i koszty - również postępowania - może ponieść... autor.
Zgadzam się więc z laisarem: instalować "to co trzeba i tam, gdzie trzeba".
Życzę wszystkim miłego dnia - Janusz
Ostatnio zmieniony przez JaWa 2014-10-15, 10:12, w całości zmieniany 2 razy
witam, jest to moje pierwsze pytanie na forum, chciałem zamontować PHILIPS DAYLIGHT 9
2 x 9 LED ale kompletnie nie mam pojęcia jak przykręcić lampy, czy trzeba coś rozbierać albo wystarczy wkręcić blachowkręty
Cześć.
Wiosna niebawem, niestety w poprzednim sezonie nie udało mi się zamontować dziennych LED i cały czas zastanawiam się jak je zamontować żeby było estetycznie - specyficzny grill w Sandero I i zgodność z przepisami jeżeli chodzi o wymiary. Niestety samej kratki zdemontować od zewnętrz się nie da, wymagane byłoby zdjęcie zderzaka, a tego chcę uniknąć żeby nie uszkodzić ślizgów czy innych mocowań.
Najbardziej skłaniam się ku zamocowaniu lamp ukośnie, jak kolega Monopios, jednak dziś wpadł mi w oko inny pomysł. Co myślicie na temat?
Nieprawda , da się.
Przynajmniej w Dusterze. Mysle ze nie ma inaczej w Sandero , tylko trzeba troche gimnastyki.
A druga mozliwosc to zdjecie grila - czyli tej czesci z emblematem I masz wtedy prawie elegancki dostep do kratki na dole - robilem w ten sposob wiele rzeczy lacznie z mocowaniem intercolera I tych oslonek bocznych do IC na kratce
Ostatnio zmieniony przez corrado 2015-02-10, 14:57, w całości zmieniany 1 raz
Kratki atrapy, czyli części typu "plaster miodu" nie da rady wyhaczyć i wyciągnąć od zewnątrz. Wiem, bo udało mi się ją wyczepić z mocowań i tak sobie jeździ poluzowana od prawie pół roku w zderzaku - dodatkowo przymocowana jest do niej (na zaczepy od wewnątrz) wiązka od halogenów. Demontaż kratki tylko do wewnątrz. Atrapy z powrotem nie wciskałem w zaczepy żebym przy pracach "właściwych" nie połamać ich demontując za drugim razem.
Podpowiedź jednak ze zdjęciem grilla - części z emblematem jest genialna i do tej pory nikt jej nie przedstawił. Oglądałem ten element, ale stwierdziłem, że jest w całości ze zderzakiem. Z góry na pewno bym przy odrobinie gimnastyki pooperował odpowiednimi narzędziami. Pytanie tylko jak jest mocowana ów górna części grilla do glównej części zderzaka i czy uda mi się ją zdemontować od wewnątrz maski. Gdyby się udało - wtedy i mógłbym próbować wyciągnąć plaster miodu otworem po zdemontowanej górnej części atrapy.:)
Ostatnio zmieniony przez Sandy 2015-02-10, 15:14, w całości zmieniany 2 razy
Ja bardzo dobrze pamiętam, Mekintosz.:) Pierwsza próba montażu będzie w sposób taki jak masz u siebie, zdjęcia od Ciebie mam w osobnym folderze. Obawiam się jednak czy uda mi się je tak pod skosem za pomocą wkręta zamocować do dolnej krawędzi i czy nie za bardzo będą wystawały.:) Wolałbym wyciąć kratkę i wlicować w nią lampy, przeważającą głębokością świateł, ale wtedy musiałbym dorobić jakieś uchwyciki żeby mieć za co złapać.:)
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 58 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2955 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-02-11, 18:59
DrOzda napisał/a:
Czy ja wiem ? Oglądam sobie czasami francuski tjuning na http://www.forum-auto.com i niektórych realizacji nie powstydziłaby się nawet remiza w Małocicach. Jeżdżą jakoś i żandarmeria patrzy przez palce.
To koledzy jest Francja.Zandarmeria nie przyczepia sie do takich swiatel-ciesza sie ze ludzie wogule je zalanczaja.Tu ludzie po autostradzie w srodku nocy jezdza na postojowych.Tak samo przyciemnianie szyb 1/4 aut posiada przyciemnione szyby przednie boczne czarna folia. Przy kontroli nalezy ja otworzyc bo policjant musi nas widziec i tyle a sprubojcie we francji przekroczyc predkosc o 30 km/h w miescie to was na miejscu rozstrzelaja
To ja też się pochwalę.
Właśnie zamontowełem DLR-a na światłach drogowych.
Zalety
-nie duży koszt przekaźnika ok.60 zł.
-zastępują św. do jazdy dziennej
-załączają się automatycznie 4 sek. po odpaleniu silnika
-można montować na każde światła tj. drogowe, mijania, halogeny jak również ledy
-oszczędności na manetkach, żarówkach, akumulatorze itp.
Wady
-troszkę plątaniny z kablami (ale dla mnie to zaleta)
Reasumując wygląda to nawet przyzwoicie, co do działania to się okaze po czasie.
A chyba najważniejsze można zapomnieć o obowiązku jazdy na światłach.
świetnie Dardus, możesz powiedzieć jak to dokładniej zrobić DRL w drogowych ? ( jakieś fotki itd.. )
I przy okazji co to za aplikacja na androida, ktora podaje m.in. temp. zasysanego powietrza w dci, ktorej uzywasz ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum