Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-02-09, 22:46
falujące obroty - silnik benzynowy
Autor Wiadomość
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-09, 21:45   

radek6, jaki salon?
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
radek6 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 13
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-09, 22:01   

matucha napisał/a:
radek6, jaki salon?


Mało precyzyjne pytanie :) co "jaki salon?" ?

W jakim kupiłem auto ? Pieluszyńska Poznań
W jakim byłem zgłosić problemy ? 2x Pieluszyńska , 2x Auto Compol
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-11, 20:45   

radek6 napisał/a:
matucha napisał/a:
radek6, jaki salon?


Mało precyzyjne pytanie :) co "jaki salon?" ?

W jakim kupiłem auto ? Pieluszyńska Poznań
W jakim byłem zgłosić problemy ? 2x Pieluszyńska , 2x Auto Compol

W sumie chodziło mi o jedno i o drugie.
Auto Compol z moim autem też nie dał rady. Już z Poznania to nas w sumie kilka osób jest.
Może jakiś "nalot" na salon zrobimy? :-P
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
radek6 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 13
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-12, 13:39   

Jakby to miało pomóc to możemy nawet zablokować wjazd do salonów jak rolnicy drogę :)

Jeden problem - dowiedziałem się drogą okrężną od pracownika warsztatu ASO, że problem Renault jest znany ale wszystkie serwisy mają odgórnie powiedziane aby wszystkich "spławiać". Chciałem wyciągnąć od Renault PL (odpłatnie) homologację na ten silnik K4M - bez skutku. W homologacji jest napisane jakie są dopuszczalne wahania obrotów na biegu jałowym. W tym silniku powinny być +-40obr...
 
8061
[Usunięty]

Wysłany: 2015-02-12, 13:46   

Z tego co się zdążyłem dowiedzieć to problem jest szeroko znany i póki co nierozwiązywalny (zobaczymy ile). Więc jak ktoś planuje kupić nową daćkę z silnikiem Pb musi się z tym liczyć, że autko ma małą wadę :)
P.S. Wgranie obecnie najnowszego softu nie skutkuje poprawą :mrgreen:
 
Brzoz3k 
Zielony listek


Marka: Ford, Volvo, Dacia
Model: Mondeo, 740, Sandero
Silnik: 1,8 TD, 2,3 pb, 0,9 TCe
Rocznik: 98, 89, 2014
Wersja: BlackLine2 5 os.
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 7
Skąd: Jasienica
Wysłany: 2015-02-12, 14:59   

Jeżeli tego typu usterka występuje w nowych samochodach to wiadomo, fabryka dała ciała.
Jeśli macie już swoją chabetę jakiś czas to do przejrzenia dolot i krokowiec. Jak sprawdzić? Najprostszy sposób to rozgrzać silnik (rozumiem, że faluje na zimnym) i po kolei przeglądać węże, plastiki od przepływomierza do kolektora. Raczej oględziny nie przyniosą rozwiązania, ale tu jest patent: plak albo dezodorant. Psiukamy po naszym dolocie i słuchamy pracy silnika, jeżeli podczas zabiegu na chwilę zwiększą się obroty to mamy winowajcę- dolot. Jeśli nie to czyszczenie krokowca, nie wiem gdzie jest umieszczony, ale zazwyczaj demontaż to chwila. Czyścimy za pomocą benzyny ekstrakcyjnej, dla mnie jest optymalna. Przynajmniej tyle można zrobić w domowym zaciszu.
Jeśli faktycznie wgrany jest trefny soft, to nic nie zrobimy.
 
cygan 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 6
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-02-12, 15:21   

Witam wszystkich co maja problem z obrotami. Mimo,że wgrali mi najnowszego softa to tylko nastąpila poprawa na gorącym silniku, na zimnym jak bylo tak jest Lipa totalna
 
Brzoz3k 
Zielony listek


Marka: Ford, Volvo, Dacia
Model: Mondeo, 740, Sandero
Silnik: 1,8 TD, 2,3 pb, 0,9 TCe
Rocznik: 98, 89, 2014
Wersja: BlackLine2 5 os.
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 7
Skąd: Jasienica
Wysłany: 2015-02-12, 15:27   

Sprawdźcie swoje doloty! Przecież gdzieś musi być przyczyna. Guma ma to do siebie, że pod względem temperatury się zwęża lub rozszerza.
 
cygan 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 6
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-02-12, 15:35   

Brzoz3k napisał coś o silniczku krokowym?????????? W tych silnikach można go szukać i szukać i szukać i tak jeszcze długo............ Przepustnica elektroniczna przejęła jego funkcję!!!!!!! W tym tkwi problem, że najpierw jest ekologia a następnie cala reszta Renault musi zmienić cale oprogramowanie do wtrysków albo pomyśleć o możliwości zmiany kąta zapłonu :lol: Wtedy zniknie ten problem Osobiście czekam do końca gwarancji i są dwie opcje 1-zmiana samochodu albo 400zl i wgranie wirusa do systemu :mrgreen: ale opcja nr 1 będzie najlepszym rozwiązaniem :mrgreen:
 
Brzoz3k 
Zielony listek


Marka: Ford, Volvo, Dacia
Model: Mondeo, 740, Sandero
Silnik: 1,8 TD, 2,3 pb, 0,9 TCe
Rocznik: 98, 89, 2014
Wersja: BlackLine2 5 os.
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 7
Skąd: Jasienica
Wysłany: 2015-02-12, 15:58   

Napisałem uniwersalny rady, uznałem że w Dacii może występować takie rozwiązanie. A jeszcze reaserchu nie zrobiłem co w tych Daciach siedzi :).
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 324
Skąd: z ?
Wysłany: 2015-02-12, 16:01   

Takie coś http://archi.inosak.org/i...12199681_1.html zamiast wirusa by nie pomogło na problem falowania (skoro ASO sobie nie radzi)?
 
Brzoz3k 
Zielony listek


Marka: Ford, Volvo, Dacia
Model: Mondeo, 740, Sandero
Silnik: 1,8 TD, 2,3 pb, 0,9 TCe
Rocznik: 98, 89, 2014
Wersja: BlackLine2 5 os.
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 7
Skąd: Jasienica
Wysłany: 2015-02-12, 16:08   

Wszystko co jest do wszystkiego jest do niczego i raczej nie nastawiałbym się na kupienie gotowca. Jak wirusować to u profesjonalisty, sensownie zestroić i wyhamować. Znajomy miał passata b6, 2.0 tdi, jak go kupił to wydawał mu się mułowaty. Zaprowadził go do rzeźbiarza, samochód zaczął jakoś jeździć, ale spalanie zrobiło się kosmiczne, grzał się i łykał olej. Kupił zarżniętą furę, którą dobił jeszcze wgrany gotowiec. Na każdym cylindrze ciśnienie odbiegało znacznie od normy.
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 324
Skąd: z ?
Wysłany: 2015-02-12, 16:36   

Brzozek3k - masz pewnie rację, ale ten box (przynajmniej w teorii) ma się "uczyć" samochodu a co 20 tys km trzeba go resetować, aby "uczył" się ponownie uwzględniając aktualny stan silnika. Przy zamawianiu trzeba podać gdzie się go zamontuje to wgrają w box soft do danego pojazdu.
Box jest cały czas połączony z komputerem pojazdu przez gniazdo OBD i jak zrozumiałem z opisu potrafi zmienić kąt zapłonu z czym jest problem skutkujący falowaniem obrotów silnika.
Szukam od pewnego czasu opinii użytkowników na temat tego boxa, ale bezskutecznie.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-13, 03:42   

CUDO NANOTECHNIKI
samo-uczący opornik

w ofercie również
plastelina dodająca 20 % mocy
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-02-13, 03:45, w całości zmieniany 3 razy  
 
radek6 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 13
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-13, 10:56   

To na zdjęciach akurat jest wpinane pod czujnik temperatury zasysanego powietrza. Po prostu oszukuję podaną temperaturę i komputer ma teoretycznie podać więcej paliwa. W wolnossących silnikach nic to praktycznie nie da. W niektórych uturbionych silnikach może (nie musi) dać teoretycznie jakiś malutki efekt (niekoniecznie w poprawny/zdrowy sposób).

To co pokazał krimar wpina się pod obd. Jeśli jest minimalna szansa na poprawę pracy silnika (nie chodzi już o wzrost mocy nawet +1km) to by było warte tych pieniędzy :) Kto sprawdzi ? :D można zawsze zwrócić.

/////

Tak mi przyszło coś do głowy - próbował ktoś opiąć na próbę sondę lambda ? Ciekawe czy po jej odpięciu nadal obroty by falowały... Nie mówię żeby tak jeździć na stałe ale warto by to wiedzieć :)
Ostatnio zmieniony przez radek6 2015-02-13, 11:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
Tomasz12 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 3
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-03-12, 18:57   

Od roku walczę z Renault Polska, gruba korespondencja, 8 wizyt w ASO i dzisiaj wpis po rocznym przeglądzie, że ten typ tak ma i w ogóle to co ja chce. Walczyłem i dalej będę walczył poprzez rzecznika praw konsumenta, media i nawet do sądu włącznie. Robią sobie żarty bo to problem powszechny u nowych DD. Tłumaczą ekologią. Szkoda , że inni dają sobie spokój. Może ruszyli by się jakby więcej pisało i krzyczało o swoje prawa. Pozdrawiam "szczęśliwców z darmowym pakietem falujących obrotów od Daci - Renault"
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 384
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-03-15, 19:51   

Czy to normalne jest aby obroty np z 4 tys spadały do 750 i wskakiwały na 900? (nie falują) nie ma różnicy czy pb czy lpg. Zgłaszać do aso czy ten typ tak ma?
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-03-15, 21:25   

Nie jest normalne, ale pomimo tego ten typ tak ma, a będzie się wg mnie robiło jeszcze gorzej, a ASO nie wiadomo czy coś z tym zrobi.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 384
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-03-16, 19:39   

Dzwoniłem do aso i odpowiedzieli,że to nie jest normalne.Chcieli czyścić przepustnicę, regulować jakieś ciśnienie na zaworze i ogólnie w/g mnie nie wiedzą co z tym zrobić. Narazie będę obserwował i śmigam
 
krzysiecek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 2
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2015-03-29, 00:06   Skaczące obroty na zimnym silniku

Witam wszystkich
Jestem nowy :) na forum od dzisiaj, posiadaczem Dustera jestem od tygodnia.
Jestem NIEszczęśliwym posiadaczem modelu Dacia Duster Laureate 1.6 benzyna bez gazu. Całkowity przebieg 750 km.
Od początku problem skaczących obrotów na zimnym silniku między 750-1000 obr.
Już od samego początku przy odbiorze auta wydawało mi się to dziwne. Ale jak to mądry Polak po szkodzie dopiero teraz dopiero do mnie dotarło, że to może być poważna usterka (i to w nowym samochodzie).
Zapytałem handlowca, który sprzedawał mi samochód czy miał już takie przypadki, to powiedział, że "miał już jeden taki przypadek". Dowiedziałem się jeszcze, że muszę zrobić trochę więcej przebiegu, bo "może samo się naprawi" i żebym przyjechał na przegląd w przyszłym roku to mnie podłączą do komputera... no i to była odpowiedź salonu i ASO :(
Ręce opadają, tylko co robić z tą usterką. Generalnie u mnie w rodzinie jest zapotrzebowanie na ten model samochodu, ale niestety nie mogę polecać go z czystym sumieniem.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-29, 00:18   

na pewno samo się nie naprawi
co to było za aso ?
wal do aso śmiało oni są dla ciebie nie ty dla nich
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-03-29, 00:44, w całości zmieniany 3 razy  
 
8061
[Usunięty]

Wysłany: 2015-03-30, 07:36   Re: Skaczące obroty na zimnym silniku

krzysiecek napisał/a:
Witam wszystkich
... żebym przyjechał na przegląd w przyszłym roku to mnie podłączą do komputera... no i to była odpowiedź salonu i ASO :( ....


Po wizytach w dwóch różnych ASO też to słyszałem, jednak obydwa serwisy rozkładają ręce tłumacząc się brakiem rozwiązania pochodzącego z centrali Renault. Po kontakcie z RP dowiedziałem się, że nowy soft jest w fazie testów :D Jak zakończy pozytywnie to będą zapraszać klientów na upgrade...
Co jak co ale takie cyrki w nowych autach... Ciekawe czy wpadnie ktoś z nich na pomysł 'udobruchania' klientów, bo obecnie postępowanie RP nie zachwyca tylko odstrasza.
Może by tak przypiąć topic dla nowych klientów zamierzających kupić DD 1.6 Pb z informacją o wadzie samochodu? :-/
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Eco-G 100
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 803
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-03-30, 08:34   

Mój Dustek stoi w ASO u lakiernika , ale przy okazji złożyłem zlecenie na falujące obroty, ciekawy jestem co zrobią i co powiedzą...
i
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-03-30, 15:59   Re: Skaczące obroty na zimnym silniku

8061 napisał/a:
krzysiecek napisał/a:
Witam wszystkich
... żebym przyjechał na przegląd w przyszłym roku to mnie podłączą do komputera... no i to była odpowiedź salonu i ASO :( ....


Po wizytach w dwóch różnych ASO też to słyszałem, jednak obydwa serwisy rozkładają ręce tłumacząc się brakiem rozwiązania pochodzącego z centrali Renault. Po kontakcie z RP dowiedziałem się, że nowy soft jest w fazie testów :D Jak zakończy pozytywnie to będą zapraszać klientów na upgrade...
Co jak co ale takie cyrki w nowych autach... Ciekawe czy wpadnie ktoś z nich na pomysł 'udobruchania' klientów, bo obecnie postępowanie RP nie zachwyca tylko odstrasza.
Może by tak przypiąć topic dla nowych klientów zamierzających kupić DD 1.6 Pb z informacją o wadzie samochodu? :-/


Ja za to samo wywalczyłem 2000 netto za to, że poczekałem 0,5 roku na nowy soft.
Trzeba odstąpić od umowy, zadzwonili z propozycją już następnego dnia.
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 384
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-03-30, 16:49   

Mi powiedzieli,że jest wszystko ok i tak ma być,a też falują w zakresie 750-1000
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne