Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Marcin
2008-01-11, 22:01
Niskie czy wysokie obroty silnika-co lepsze
Autor Wiadomość
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-03-01, 08:39   

słuszna uwaga, samochody klasy WRC kręcą się do ok. 6000, bolidy F1 do 15 (12) tys.
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 /LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 802
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-03-01, 11:07   

W Aveo powyżej 5000 obrotów przełączał z LPG na Pb , w Dusterze nie wiem bo jeszcze go oszczędzam
 
skylar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.5 dCi 90km
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 163
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-03-01, 12:10   

Karenzo napisał/a:
może zdefiniujmy czym są te mityczne wysokie obroty ?
...
w dieslach od 4 tyś

Zgadzam się, ale dodam że niskie obroty w dieslu to obroty poniżej 1500-1750 w zależności od momentu "włączenia" turbiny (gdy jest jedna). Standardowo do dość dynamicznej jazdy wystarcza zakres 1750 do 2500-3000 obrotów. Najczęściej po zmianie biegu na wyższy przy 2500-3000 lądujemy na obrotach 1750. Przy ostrej jeździe starcza kręcenie do 4000. Powyżej to już zarzynanie i zdarza mi się tylko w ekstremalnych przypadkach wyprzedzania. Przy czym warto wiedzieć przy jakich obrotach silnik odcina paliwo bo można być niemiłe zaskoczonym przy wyprzedzaniu. Dlatego powyżej 4000 kręcę tylko gdy nie ma czasu na zmianę biegu a mam jeszcze trochę zapasu do odcięcia paliwa.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-03-01, 13:40   

skylar napisał/a:
Karenzo napisał/a:
może zdefiniujmy czym są te mityczne wysokie obroty ?
...
w dieslach od 4 tyś

Zgadzam się, ale dodam że niskie obroty w dieslu to obroty poniżej 1500-1750 w zależności od momentu "włączenia" turbiny (gdy jest jedna). Standardowo do dość dynamicznej jazdy wystarcza zakres 1750 do 2500-3000 obrotów. Najczęściej po zmianie biegu na wyższy przy 2500-3000 lądujemy na obrotach 1750. Przy ostrej jeździe starcza kręcenie do 4000. Powyżej to już zarzynanie i zdarza mi się tylko w ekstremalnych przypadkach wyprzedzania. Przy czym warto wiedzieć przy jakich obrotach silnik odcina paliwo bo można być niemiłe zaskoczonym przy wyprzedzaniu. Dlatego powyżej 4000 kręcę tylko gdy nie ma czasu na zmianę biegu a mam jeszcze trochę zapasu do odcięcia paliwa.


Przede wszystkim zazwyczaj chodzi o to, żeby przyspieszać, im bardziej efektywnie tym lepiej.
A TEN diesel powyżej 4000 już praktycznie tego nie robi, bo moment i moc lecą na łeb na szyję.
Więc do przyspieszania sens mają obroty od jakichś 2 do 4 tys.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-01, 14:48   

Cały problem że dla niektórych powyżej 3 tyś obr to zażynanie
_________________
Moje auto
 
skylar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.5 dCi 90km
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 163
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-03-01, 15:34   

Cav napisał/a:
A TEN diesel powyżej 4000 już praktycznie tego nie robi, bo moment i moc lecą na łeb na szyję.

Jak jeździłem w HDI to do 4250 jakoś jeszcze szedł, potem bardzo gwałtowny spadek mocy i przy 4500 odcięcie paliwa.
W 1.5 DCI 90km z wykresu także wynika, że gdzieś do 4250 powinien ciągnąć, ale szczerze mówiąc to 1.5 DCI bym tak nie dusił ze względów bezpieczeństwa ;-) . Ogólnie każdym silnikiem diesla jest najsensowniej jeździć między maksymalnym momentem obrotowym a maksymalną mocą.
Karenzo napisał/a:
Cały problem że dla niektórych powyżej 3000 obr to zarzynanie

Jak dla mnie to wszystko zależy w jaki sposób wykorzystujesz przedział obrotów powyżej 3tys. Jeśli na zasadzie ciągłego trzymania silnika na poziomie np. 3500, gdy można wrzucić wyższy bieg, to jak dla mnie piłowanie silnika. Gdy obroty 3000-4000 wykorzystujesz do przyśpieszania to nie widze problemu, po to są.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne